Egypten ved at køle af
Fra : Knud Larsen

Dato : 26-06-07 20:00

I Egypten har der som bekendt været store mentale vulkanudbrud i nogle uger,
og en sag, som nogle siger er værre end den danske Muhammed-tegning-sag, har
været på alles læber.

En af de lærde (ulama) på Al Azhar universitetet havde udgivet denne bog om
religion og liv, og havde tilføjet nogle fatwa'er. En af dem gik på at
Profetens nærmeste, plejede at drikke hans pis for at hellige sig selv, og
de slikkede hans spyt op og spredte i ansigtet, af samme årsag.

Mange blev blev sure, og mente at det hørte ingen steder hjemme at lade
ikke-muslimer se sådanne haditter, og at de ikke havde nogen gavnlig
virkning i vore dage.
Forskeren har nu trukket sin bog tilbage, og ligger lavt indtil uroen er
drevet over.

Sagen giver et indblik i hvordan man vurderer haditter, og hvordan man
klarer, at mange af dem er oprørende gakkede, - her er løsningen, at det er
OK for muslimske forskere at kende disse haditter, men almindelige
muslimer, - og vantro, burde ikke se dem.

"Our honorable [mufti] knows better than we that such fatwas [are meant] for
the elite and not the masses - because there are those who lie in wait for
Islam and try to harm our religion. These peculiar fatwas will... be used as
a stick with which to beat Islam, or as a weapon with which to harm it, to
try to destroy it, or at the very least to weaken it - at a time when the
Islamic nation is [already] extremely weak..."

Ummaen er nu ikke "svag" rent religiøst, dér stormer de troende frem
overalt, - den er naturligvis svag i forhold til socio-økonomiske forhold og
i forhold til vores frihedsidealer, det ene er jo en modsætning til det
andet - religiøsitet til sekulære fremskridt. Desværre får "vi" skylden
for Ummaens tilbagegang over hele kloden.

Flere af de gakkede haditter kunne måske få muslimer til at tænke sig om
endnu engang, - og der er rigeligt at tage af.
Man burde lave en aftale: Vi smider Bibelen ud, så smider I Koranen ud, - og
vi starter en helt ny religion som passer til den viden man har i vore
dage, - både om videnskab og om folks trang til metafysik.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-06-07 20:19

On Tue, 26 Jun 2007 21:00:27 +0200, Knud Larsen skrev:

> [...]
> Profetens nærmeste, plejede at drikke hans pis for at hellige sig selv, og
> de slikkede hans spyt op og spredte i ansigtet, af samme årsag.

Det lyder som noget ala Bo Warming.

> [...]
> vi starter en helt ny religion som passer til den viden man har i vore
> dage, - både om videnskab og om folks trang til metafysik.

God ide - og den skal være redigerbar af alle. Jeg foreslår
den bliver et projekt under Wikipedia.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-06-07 07:31

Henrik Svendsen wrote:

> Det lyder som noget ala Bo Warming.

Det er måske DET BW aspirerer til, han mangler bare disciple.

> God ide - og den skal være redigerbar af alle. Jeg foreslår
> den bliver et projekt under Wikipedia.

Den sidder lige i øjet, sådan burde det være, - man *kunne* jo lave en
religion som ville tilfredsstille 95% af religiøst indstillede mennesker.
Langt de fleste religiøse går jo ikke og drømmer om at få lov at stene,
moralsk eller fysisk, uskyldige søde piger, - men går kun med til det pga de
gamle klan-skrifter. OG når muslimer hævder at Profeten var en fredselsker
og ikke en krigsherre, hvorfor så ikke skrive Bibloranen helt om, så han VAR
sådan en personage.

Det bedste ville naturligvis være at have en fem - seks guder, så alle kunne
få hvad de ønskede, dér er hinduerne jo langt forud. For 3000 år siden
vidste man heller ikke hvor stort universet er, og tænkte ikke på, at det
var alt for stort et arbejde til ÉN eneste gud, at have skabt alt det, - for
ikke at tale om at holde øje med hver enkelt af de nu 7 mia undersåtter, -
der var jo dog kun 100 mio at holde øje med dengang.

Man kunne fremstille en knaldgod religion, det er jeg sikker på, - selv tror
jeg jo på cykel-Thor som kører med solen på sin bagagebærer over himmelbuen
hver dag, men jeg er åben for at det måske ikke er sandheden, eller hele
sandheden.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-06-07 11:31

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Langt de fleste religiøse går jo ikke og drømmer om at få
> lov at stene, moralsk eller fysisk, uskyldige søde piger, - men går
> kun med til det pga de gamle klan-skrifter.

Jeg tror desværre, du tager fejl. Religion er også en sikkerhedsventil, hvor
vi mennesker kan få autoriseret afløb for vore allermest grimmer sider -
herunder den perverse lyst til at påføre andre mennesker lidelser, vi
tilsyneladende har genetisk indkodet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-06-07 15:30

Jens Bruun wrote:
> [...]
> allermest grimmer sider - herunder den perverse lyst til at påføre
> andre mennesker lidelser, vi tilsyneladende har genetisk indkodet.

"Langt de fleste" - jeg har ikke de nævnte gener, og det har de fleste jo
heller ikke. DOG kan man nok sige at dem der rent fysisk kommer og
deltager - hvis det er frivilligt - *de* har nok en pervers lyst til at
påføre andre lidelser.

Jeg har flere gange set muslimer sige, at de ikke *selv* ville straffe, som
Allah har bestemt det i Koranen, men da det altså er universets herre, som
har bestemt disse ting, så må de bøje sig.

"For at få gode mennsker til at gøre onde ting, så har man brug for
religion" - som denne kendte sentens om gode og onde slutter med.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-06-07 08:03

> "Langt de fleste" - jeg har ikke de nævnte gener, og det har de
> fleste jo heller ikke.

Selvfølgelig har du de gener, ligesom de fleste andre har. Det har historien
vist igen og igen. Almindelige, kærlige familiemennesker er desværre i stand
til at opføre sig som perverse, sadistiske dyr i de "rette" omgivelser.

Mennesker, der fornægter, at *de* er i stand til at opføre sig sådan, er med
til at sikre, at det vil ske igen og igen og igen.

> "For at få gode mennsker til at gøre onde ting, så har man brug for
> religion" - som denne kendte sentens om gode og onde slutter med.

Tja. Jeg ville nok sige "religion er et godt påskud for gode mennesker til
at gøre onde ting".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-06-07 08:25

Jens Bruun wrote:
> [...]
> historien vist igen og igen. Almindelige, kærlige familiemennesker er
> desværre i stand til at opføre sig som perverse, sadistiske dyr i de

Nej, det er slet ikke så nemt at få folk til at torturere andre. Man har
typisk - som man fx kunne se i Grækenland - brugt unge drenge fra landet,
drenge med autoritetstro og nul verdenserfaring.
Selv har jeg masser af det man kalder "spejl-celler" - jeg får ondt i
kroppen bare ved at se en person falde på TV-skærmen.

> Mennesker, der fornægter, at *de* er i stand til at opføre sig sådan,
> er med til at sikre, at det vil ske igen og igen og igen.

Jeg fornægter kun at jeg skulle have skjulte lyster til at torturere andre
mennesker.

> Tja. Jeg ville nok sige "religion er et godt påskud for gode
> mennesker til at gøre onde ting".

Ideen i sentensen er at onde mennesker gør onde ting, gode mennesker gør
gode ting, men det kræver religion at få gode mennesker til at gøre onde
ting.
Den er selvfølgelig firkantet, men ikke helt forkert.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-06-07 09:14

> [...]
> gøre onde ting.
> Den er selvfølgelig firkantet, men ikke helt forkert.

Det er firkantet og ganske forkert. Der findes ikke gode mennesker og der
findes ikke onde mennesker. Der findes alene mennesker, der i andres øjne
kan gøre gode *og* onde ting afhængig af situation og omstændigheder.

Jeg troede ikke, du hyldede begreber som "god" og "ond"? Er du blevet lidt
småreligiøs?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-06-07 10:50

Jens Bruun wrote:
> [...]
> omstændigheder.
> Jeg troede ikke, du hyldede begreber som "god" og "ond"? Er du blevet

Selvfølgelig finder der gode og onde, det ved enhver, - mht onde: om det er
mest gener, eller mest hjerneskader, eller mest dårligt miljø, det ved man
ikke.

Nogle mennesker vil hjælpe andre, uden at få noget for det af nogen art,
andre foretrækker at sparke andre mennesker, når de ikke kan ses eller
fanges, - jeg kalder det "gode" og "onde", kort og godt.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-06-07 22:49

"Knud Larsen" skrev i en meddelelse

> Man burde lave en aftale: Vi smider Bibelen ud, så >smider I Koranen ud, -
> og vi starter en helt ny religion som passer til den viden man >har i vore
> dage, - både om videnskab og om folks trang til >metafysik.

"Some may say you are a dreamer
But your not the only one "
(frit efter Lennon)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 27-06-07 01:24

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> Profetens nærmeste, plejede at drikke hans pis for at hellige sig selv, og
> de slikkede hans spyt op og spredte i ansigtet, af samme årsag.

Morsomt at Pædofeten havde mindst en fan af urofagi. :)

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-06-07 14:54

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Profetens nærmeste, plejede at drikke hans pis for at hellige sig selv, og
> de slikkede hans spyt op og spredte i ansigtet, af samme årsag.

Det er skrækkeligt for det Ægyptiske parlament, som vist lige er blevet
færdige med at diskutere hvorledes man kunne løse problemer med mænd og
kvinder i samme rum, hvor man fandt en hadith hvor mændene blot skulle sutte
på kvindernes bryster, så vil de blive kvindernes plejesønner.

Mvh
Martin

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-06-07 15:31

Martin Larsen wrote:

> [...]
> med mænd og kvinder i samme rum, hvor man fandt en hadith hvor
> mændene blot skulle sutte på kvindernes bryster, så vil de blive

Ja, den er direkte fra Koranen, men heller ikke den ville "manden på gaden"
være med til, - hvad skal det ende med, er de ved at blive areligiøse