Ingen leverpostejmad i skolen
Fra : Pjensen73

Dato : 24-06-07 22:17

En elev på en skole i Vollsmose fik besked på, at hun ikke måtte medbringe
leverpostejmad og andet svinekød med i sin madpakke.

Skal vi virkelig tage så meget hensyn til muhamedanerne?

Hvad siger "anti-racisterne"?

(PS: Nogle der har et link til den historie?)

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-06-07 22:27

On 24 Jun 2007 21:17:18 GMT, Pjensen73 skrev:

> En elev på en skole i Vollsmose fik besked på, at hun ikke måtte medbringe
> leverpostejmad og andet svinekød med i sin madpakke.

I så fald endnu en sejr for muhamedanismen og den politiske
korrekthed.

> Skal vi virkelig tage så meget hensyn til muhamedanerne?

Nejda.

> Hvad siger "anti-racisterne"?
>
> (PS: Nogle der har et link til den historie?)

Ja, lad os lige få det, inden vi går ret meget videre.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : N_B_DK

Dato : 24-06-07 23:08

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> En elev på en skole i Vollsmose fik besked på, at hun ikke måtte
> medbringe leverpostejmad og andet svinekød med i sin madpakke.
>
> Skal vi virkelig tage så meget hensyn til muhamedanerne?

Ja selvfølgelig, vi skal være åbne for vore "gæster" og byde dem indefor og
vise vores mangfoldighed.....

> Hvad siger "anti-racisterne"?
>
> (PS: Nogle der har et link til den historie?)

Nope, men det ville ikke undre mig det mindste.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : John

Dato : 24-06-07 23:34

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> En elev på en skole i Vollsmose fik besked på, at hun ikke måtte medbringe
> leverpostejmad og andet svinekød med i sin madpakke.

> (PS: Nogle der har et link til den historie?)

Måske her:

".. VOLLSMOSE: Ja til halalkød og et klart nej til svinekød. Sådan er
holdningen til skolemaden på Humlehaveskolen i Vollsmose, hvor skoleleder
Olav Nielsen er ansvarlig for beslutningen .."
http://www.fyn.dk/article/74727

John

Fra : Jim

Dato : 24-06-07 23:50

> [...]
> holdningen til skolemaden på Humlehaveskolen i Vollsmose, hvor skoleleder
> Olav Nielsen er ansvarlig for beslutningen .."

Det var ham dhimmien, vi så på TV i serien om Amer og hans abakattestreger.
Olav er og bliver dhimmi.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-06-07 23:54

On Mon, 25 Jun 2007 00:34:19 +0200, John skrev:

> [...]
> holdningen til skolemaden på Humlehaveskolen i Vollsmose, hvor skoleleder
> Olav Nielsen er ansvarlig for beslutningen .."

Endnu et område af Danmark er overgivet til den muhamedanske
kultregel om, at man ikke må spise svinekød. En regel der
presses hårdt ned over de tilbageværende danskere, der fejes
af med beskeden, at de bare kan spise oksekød.

Hvor må de politisk korrekte dog være stolte af sig selv.

--
?The price good men pay for indifference to public affairs is
to be ruled by evil men.? - Platon

Fra : Cindy

Dato : 25-06-07 09:27

"Henrik Svendsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> presses hårdt ned over de tilbageværende danskere, der fejes
> af med beskeden, at de bare kan spise oksekød.

Har man helt glemt at mennesker med gigt ikke kan tåle oksekød?

Cindy

Fra : N_B_DK

Dato : 25-06-07 10:07

"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> wrote in message

> Har man helt glemt at mennesker med gigt ikke kan tåle oksekød?

Hvor mange unge mennnesker i folkeskolen har gigt ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-06-07 13:41

On Mon, 25 Jun 2007 10:26:57 +0200, Cindy skrev:

> Har man helt glemt at mennesker med gigt ikke kan tåle oksekød?

Det er man nok ikke opmærksom på. Jeg har gigt og anede ikke,
at oksekød er med til at gøre den værre.

Fra : Alucard

Dato : 25-06-07 14:51

On Mon, 25 Jun 2007 14:41:21 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Det er man nok ikke opmærksom på. Jeg har gigt og anede ikke,
>at oksekød er med til at gøre den værre.

Det er vist heller ikke helt rigtigt....

http://www.gigtforeningen.dk/Foedevarereaktioner

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-06-07 15:26

On Mon, 25 Jun 2007 15:51:05 +0200, Alucard skrev:

> Det er vist heller ikke helt rigtigt....
>
> http://www.gigtforeningen.dk/Foedevarereaktioner

Man kan ikke regne med den slags løse påstande - heller ikke
selv om de kommer fra en gigtforening. Man bør være uhyre
kritisk overfor sådan noget og lede videre.

Regulær undersøgelse af fænomenet peger på, at Cindy har fat i
noget:

"A spokeswoman for the Arthritis Research Campaign, which
funds the epidemiology unit, said: "This study provides
further evidence that environmental factors can help to
trigger rheumatoid arthritis.

"In the light of this new evidence we would suggest that as
part of a healthy lifestyle, people should cut down the amount
of red meat (beef and lamb) they eat."
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4065433.stm

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Alucard

Dato : 25-06-07 22:01

On Mon, 25 Jun 2007 16:26:29 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Man kan ikke regne med den slags løse påstande - heller ikke
>selv om de kommer fra en gigtforening. Man bør være uhyre
>kritisk overfor sådan noget og lede videre.

Mon ikke Gigtforeningen ved mere om det, end os to tilsammen (for jeg
aner ikke en skid om det)...???

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-06-07 23:45

On Mon, 25 Jun 2007 23:00:37 +0200, Alucard skrev:

> Mon ikke Gigtforeningen ved mere om det, end os to tilsammen (for jeg
> aner ikke en skid om det)...???

Hvis gigtforeningen ikke er opmærksom på den britiske
undersøgelse - og det tyder på, at den ikke er det, så er
svaret nej.

Men enhver er naturligvis velkommen til at stole mere på
gigtforeningens udokumenterede påstand i stedet for den
dokumenterede britiske undersøgelse.

--
"Never interrupt your enemy while he is making a mistake" -
Napoleon

Fra : Cindy

Dato : 25-06-07 15:02

Cindy skrev:

> Det er man nok ikke opmærksom på. Jeg har gigt og anede ikke,
> at oksekød er med til at gøre den værre.

Det er vist lidt op og ned. Min mor fik det i hvert fald at vide af lægerne,
jeg kender en anden, som siger at hun får kraftige smerter i sine led, hvis
hun har spist oksekød. Det skulle være fordi oksekød indeholder urinsyre, så
vi får allesammen tilført stoffer vi ikke har brug for ved at spise oksekød.

Derfor er det sådan lidt irriterende, når man møder velmenende og dannede
muhammedanere, at de så på en høflig måde kan finde på at forklare, hvor
usundt svinekød er, og at danskerne bliver så fede af at spise svinekød, "så
vi har god grund til at forbyde det".

Man kunne have ligeså god grund til at forbyde så meget andet kød, men vi
opretholder jo alligevel vores sundhed ved de grøntsager og frugter vi
spiser.

Ergo - mennesker som kommer fra et fremmed land med fremmede skikke og som
får foræret en ny og bedre tilværelse her hos os, kan ikke tillade sig at
komme og tro, de skal begynde at ændre på vores regler og normer.

Cindy

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-06-07 15:28

On Mon, 25 Jun 2007 16:02:01 +0200, Cindy skrev:

> [...]
> får foræret en ny og bedre tilværelse her hos os, kan ikke tillade sig at
> komme og tro, de skal begynde at ændre på vores regler og normer.

Det er endnu værre i dette tilfælde. Det er en dansk
skoleinspektør, der i sin landsforræderiske politiske
korrekthed presser kultidiotien ned overhovedet på danske børn
i skolen.

--
?If a Gentile hits a Jew, the Gentile must be killed.? -
Sanhedrin 58b

Fra : John

Dato : 25-06-07 19:24

"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> skrev i en meddelelse

> mennesker som kommer fra et fremmed land med fremmede skikke og som får
> foræret en ny og bedre tilværelse her hos os, kan ikke tillade sig at
> komme og tro, de skal begynde at ændre på vores regler og normer.

Ganske enig! Ka' de ikke li' lugten i bageriet..

Det fremgår i hvert fald tydeligt af denne tråd, at de skal holde nallerne
fra vores leverpostej! Tsk tsk!

Igen: Skik følge, eller land fly!

(Er jeg mon nu racist og så'n.. ?)

John :)

Fra : @

Dato : 25-06-07 16:50

On Mon, 25 Jun 2007 10:26:57 +0200, "Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk>
wrote:

>Har man helt glemt at mennesker med gigt ikke kan tåle oksekød?

hvad er det nu for noget vås?
http://www.gigtforeningen.dk/Foedevarereaktioner

og hvad har det med skloebørn at gøre, det er AFAIK et ganske
ubetydeligt mindretal af børn og unge som har gigt

prøv hellere at forholde dig til om man hele tiden og igen blot skal
bøje sig for koran-nazisternes krav

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : John

Dato : 26-06-07 03:19

> hvad er det nu for noget vås?

Nåh.. helt vås er det nu ikke:

".. Urinsur gigt er en akut eller kronisk betændelsestilstand i et led. Den
skyldes aflejring af urinsyre i et led ... Sygdommen kan skyldes, at kroppen
danner mere urinsyre, end den kan skaffe sig af med. Det ses ved visse
blodsygdomme, cancersygdomme, hvor der er stort henfald af væv og ved
psoriasis ...

Purinholdige fødevarer
Bønner
Oksekød
Kaffe
Te
Kakao
Indmad (lever, nyre og brissel)

Når diagnosen er sikker, kan følgende forebygge nye anfald:
Afholdenhed fra alkohol (heriblandt rødvin)
Afholdenhed fra purinholdige fødevarer .."

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/leksikon?id=91

John

Fra : @

Dato : 26-06-07 15:18

On Tue, 26 Jun 2007 04:18:46 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Nåh.. helt vås er det nu ikke:
>
>".. Urinsur gigt er en akut eller kronisk betændelsestilstand i et led.

og der er altså mange andre former for gigt

Fra : Alucard

Dato : 25-06-07 00:01

On Mon, 25 Jun 2007 00:34:19 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>holdningen til skolemaden på Humlehaveskolen i Vollsmose, hvor skoleleder
>Olav Nielsen er ansvarlig for beslutningen .."

Hold da kæft, for en jammerlig dhimmi....

Han fra naboskolen gør da det eneste rigtige....

Fra : @

Dato : 25-06-07 16:35

wrote:

> [...]
>holdningen til skolemaden på Humlehaveskolen i Vollsmose, hvor skoleleder
>Olav Nielsen er ansvarlig for beslutningen .."

<<<<<fra artiklen>
- Jeg synes ikke, man skal være firkantet omkring det. Jeg ser sådan
på det, at jeg bare imødekommer flertallet af forældrenes ønske, og at
jeg samtidig ikke gider tage en kulturkamp for principper om mad ,
siger han.
<<<<<

når han nu ikke synes at man skal være så "firkantet" med hvilken mad
man spiser kunne han jo passende give lige nøjagtig den besked til dem
der netop er "firkantede" med deres madvalg nemlig muhamedanerne

og når han på forhånd opgiver kampen så er det jo klart at
koran-nazisterne kan notere sig endnu en sejr

Fra : Michael Weber

Dato : 25-06-07 05:35

> [...]
>
> Skal vi virkelig tage så meget hensyn til muhamedanerne?
>
> Hvad siger "anti-racisterne"?
>
> (PS: Nogle der har et link til den historie?)

Stadig intet link til historien ?
Hvor har du hørt/læst historien henne ?

Fra : Jim

Dato : 25-06-07 07:50

"Michael Weber" <michael@michaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Stadig intet link til historien ?
> Hvor har du hørt/læst historien henne ?

Jo, der er lagt et link.
http://www.fyn.dk/article/74727
Og det er knæfald for Muhammeds små lærlinge.
Han er allerede eksemplet på 'en god dhimmi'.

Fra : Michael Weber

Dato : 25-06-07 08:54

Fra : Jim

Dato : 25-06-07 10:21

"Michael Weber" <michael@michaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Stadig intet link til historien ?

Er du blind?

Fra : Michael Weber

Dato : 25-06-07 11:40

Fra : Jim

Dato : 25-06-07 11:58

> "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Stadig intet link til historien ?

Er du sikker?

Fra : Michael Weber

Dato : 25-06-07 12:28

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-06-07 13:44

On Mon, 25 Jun 2007 12:57:30 +0200, Jim skrev:

> "Michael Weber" <michael@michaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker?

Hold op Jim! Du kommer til at gøre skade på manden med al det
"stadig intet link til historien", der kører i cirkler for
manden.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Michael Weber

Dato : 25-06-07 13:52

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hold op Jim! Du kommer til at gøre skade på manden med al det
> "stadig intet link til historien", der kører i cirkler for
> manden.

Fint at du hjælper Jim. :)

Stadig intet link til historien ?

hov...

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-06-07 15:31

On Mon, 25 Jun 2007 14:52:29 +0200, Michael Weber skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Fint at du hjælper Jim. :)

Jeg forsøger kun at undgå, at Jim kommer til at gøre mere
skade på dig.

Fra : Michael Weber

Dato : 25-06-07 16:29

> Jeg forsøger kun at undgå, at Jim kommer til at gøre mere
> skade på dig.

Sødt af dig at drage omsorg for mig på den måde.
Man bliver jo helt rørstrømsk :)

Fra : Kim2000

Dato : 25-06-07 12:43

> Jo, der er lagt et link.
> http://www.fyn.dk/article/74727
> Og det er knæfald for Muhammeds små lærlinge.
> Han er allerede eksemplet på 'en god dhimmi'.

Så det er altså standarden i dagens Danmark at dyrene skal slagtes på den
mest pinefulde måde for at tilfredsstille nogle tosser. Der er ikke noget at
sige til forældrene flytter deres børn fra indvandrere skolerne.
mvh
Kim

Fra : preben nielsen

Dato : 25-06-07 07:50

> [...]

> medbringe
> leverpostejmad og andet svinekød med i sin madpakke.

Kilde ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-06-07 08:25

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> En elev på en skole i Vollsmose fik besked på, at hun ikke måtte medbringe
> leverpostejmad og andet svinekød med i sin madpakke.

Det er jo ikke en korrekt udlægning af historien.

Det er den mad, skolen serverer, dette handler om. 85% af eleverne spiser
ikke svinekød, så i stedet serverer man noget, alle kan spise. Og vil du
have svinekød, må du naturligvis gerne selv tage det med.

Fra : joakim

Dato : 25-06-07 08:40

> [...]
>
> Skal vi virkelig tage så meget hensyn til muhamedanerne?
>
> Hvad siger "anti-racisterne"?
>
> (PS: Nogle der har et link til den historie?)

Jeg siger at problematikken omkring ingen leverpostej i skolen er ubetydelig
i forhold til den store overvægt af fremmedetniske elever på selvsamme
skole, (85 pct.). Man burde snarere fokusere på hvordan vi i integrationens
navn får skabt en større spredning og en bedre fordeling af fremmedetniske
elever i de danske folkeskoler. F.eks. kunne man begynde at tage seriøst fat
på de store ghettodannelser, som i dag kendetegner vores samfund.

Opfølgning til dk.politik.indvandring

Fra : Jim

Dato : 25-06-07 08:45

"joakim" <mac@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fat
> på de store ghettodannelser, som i dag kendetegner vores samfund.

Jeg kan se, at du er ude i noget af et knæfald for muhamedanerne.
At perkerne på skolen ønsker halal er vel ikke ensbetydende med, at
danskerne skal undvære svinekødet.
Muhamser-ungerne kan vel tage af det fad og den bakke, hvorpå halal-lortet
ligger.

Fra : Pjensen73

Dato : 25-06-07 10:12

Den Mon, 25 Jun 2007 06:34:38 +0200 skrev Michael Weber:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Stadig intet link til historien ?
> Hvor har du hørt/læst historien henne ?

Jeg har hørt historien af en bekendt, som forresten er SF'er.

Fra : Michael Weber

Dato : 25-06-07 11:54

> Jeg har hørt historien af en bekendt, som forresten er SF'er.

Men har du et link ?
Kan du bringe nogle fakta til torvs fra nogle uafhængige kilder ?
Historien jo temmelig irrelevant når grundlaget er "...jeg har hørt
historien af en bekendt...".

Da jeg jo ingen kilder har til historien, flyttes fokus jo til budbringeren,
dig.

Jeg bemærker at du lægger vægt på at det er en person der er SF´er, der har
fortalt dig historien og du mener
dette forhold er relevant.
Skal dette forhold forståes på den måde at du mener SF´ere er mere
troværdige ?
Eller bringer du en p.t. udokumenteret historie til torvs fra, angiveligt,
en SF´er, for at miskreditere SF´ere generelt ?

Fra : Ole Geisler

Dato : 25-06-07 16:52

Fra : Michael Weber

Dato : 25-06-07 18:16

"Ole Geisler" <reptech@mail.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.fyn.dk/article/74727

Har du et link til historien om den forbudte madpakke?
Pjensen73 har ikke.

Fra : Pjensen73

Dato : 25-06-07 10:13

Den Mon, 25 Jun 2007 08:49:44 +0200 skrev preben nielsen:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Kilde ?

Hvorfor har du slettet "(PS: Nogle der har et link til den historie?)"?
Jeg skriver netop at jeg ikke har nogle link.
Den eneste kilde jeg har, er fra en bekendt, som er SF'er.

Fra : Pjensen73

Dato : 25-06-07 10:15

Den Mon, 25 Jun 2007 09:25:10 +0200 skrev Christian R. Larsen:

> Og vil du
> have svinekød, må du naturligvis gerne selv tage det med.

Det er jo netop det de ikke må.
De må ikke selv tage en leverpostejmad med i skole, da det er svinekød.

Fra : Malene P

Dato : 25-06-07 11:27

> Det er jo netop det de ikke må.
> De må ikke selv tage en leverpostejmad med i skole, da det er svinekød.

At skolen kun serverer halalkød er i sig selv slemt nok. Men jeg kan ikke
tro, at den blander sig i, hvad danske børn må tage med på deres madpakker.
Kan godt forstå, at der rykkes efter link til historien.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-06-07 11:34

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> At skolen kun serverer halalkød er i sig selv slemt nok.

Det gør den jo så heller ikke jævnfør artiklen.

I øvrigt er det fuldkommen latterligt at gå op i det, når man er dansker. Vi
har jo ikke et forbud imod at spise halalkød i vores kultur. Tror du kødet
smager anderledes, fordi der er afsagt en bøn over det??

> Men jeg kan ikke
> tro, at den blander sig i, hvad danske børn må tage med på deres
> madpakker.

Det har du ganske ret i.

> Kan godt forstå, at der rykkes efter link til historien.

Der er et link.

Fra : Frank

Dato : 25-06-07 12:02

Hej

> I øvrigt er det fuldkommen latterligt at gå op i det, når man er dansker.
> Vi har jo ikke et forbud imod at spise halalkød i vores kultur. Tror du
> kødet smager anderledes, fordi der er afsagt en bøn over det??

Der kan være grund til at man som dansker går op i om det er halalkød eller
ej.

Ikke på grund af bønnen, men på grund af slagtemetoden, altså rent
dyreetiske årsager.

Mvh
Frank

--
We should invade their countries, kill their leaders and convert them to
Christianity. We weren't punctilious about locating and punishing only

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-07 06:10

"Frank" <far@nosmap.dk> wrote in message
> [...]
> eller ej.
>
> Ikke på grund af bønnen, men på grund af slagtemetoden, altså rent

Det må så være fordi man ikke kender slagtemetoden godt nok, for de rituelle
slagtemetoder, der er tilladt i Danmark, efterlader ingen smerte hos dyret
overhovedet. Køer, kalve og deslige bliver skudt med en boltpistol, før
halspulsåren skæres over. Kyllinger gasses først. I øvrigt er præcis de
samme slagtemetoder blevet brugt ude på gårdene i Danmark i årevis - især i
gamle dage. Jeg har selv været med til at hente en sort gris, der blev
slagtet på præcis den måde. For den letteste måde at tømme en krop for blod
på, er at lade hjertet pumpe det ud. Og blot er nu engang en fordærvende
faktor.

Fra : @

Dato : 26-06-07 15:24

On Tue, 26 Jun 2007 07:09:39 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>overhovedet. Køer, kalve og deslige bliver skudt med en boltpistol, før

ikke dem som muhamedanere og jøder har tilladelse til at slagte efter
deres religiøse forskrifter

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-07 18:07

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> ikke dem som muhamedanere og jøder har tilladelse til at slagte efter
> deres religiøse forskrifter

Sæt dig lidt ind i sagerne, før du slynger om dig med påstande.

Her er nogle indlæg, jeg tidligere har skrevet om emnet - med
kildeangivelser.

http://groups.google.dk/group/dk.politik/browse_frm/thread/5f293e6881a31b7c/4d3248a0994afc2e?lnk=gst&q=halalslagtninger+crlarsen%40hotmail.com&rnum=1&hl=da#4d3248a0994afc2e

http://groups.google.dk/group/dk.politik/browse_frm/thread/ffdd2f79b69a4e47/e84f5d1f1c20e99d?lnk=gst&q=halalslagtninger+crlarsen%40hotmail.com&rnum=2&hl=da#e84f5d1f1c20e99d

http://groups.google.dk/group/dk.politik/browse_frm/thread/1d41df1a5e4c39aa/9bbb24bbf07b5c1f?lnk=gst&q=halalslagtninger+crlarsen%40hotmail.com&rnum=8&hl=da#9bbb24bbf07b5c1f

Fra : @

Dato : 26-06-07 18:52

On Tue, 26 Jun 2007 19:07:22 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message

>Sæt dig lidt ind i sagerne, før du slynger om dig med påstande.

prøv selv

<<<<<<<
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/PresseDk/530d02a037bdc38ac125711000531389?opendocument&count=10000&restricttocategory=2006&exp=0fc3082bc3b0a8c1c1257021003ef411
Der er dog mulighed for rituel slagtning af ubedøvede dyr (efter
islamisk eller jødisk ritus). Det kræver, at slagtningen foregår på et
godkendt slagteri, at embedsdyrlægen overvåger slagtningen, og
slagteriet forud for slagtningen anmelder det til myndighederne.
<<<<<<

jeg tvivler på at DB farer med løgn i den sammenhæng

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-06-07 19:00

> jeg tvivler på at DB farer med løgn i den sammenhæng

Den beskrevne metode anvendes yderst sjældent, og som du kan se, bedøves
dyret UMIDDELBART efter halsoverskæringen. Altså minimal lidelse.

Fra : @

Dato : 27-06-07 19:11

On Wed, 27 Jun 2007 20:00:21 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message
>
>Den beskrevne metode anvendes yderst sjældent, og som du kan se, bedøves
>dyret UMIDDELBART efter halsoverskæringen. Altså minimal lidelse.

hvad blev det til med din påstand om at ALLE dyr bedøves FØR de
stikkes(pulsåre overskæres)?

Fra : Malene P

Dato : 27-06-07 19:19

> hvad blev det til med din påstand om at ALLE dyr bedøves FØR de
> stikkes(pulsåre overskæres)?

Pist væk. CRL har altid ment, at problemer ikke eksisterer, så længe de bare
er små nok -og ihvertfald IKKE går ud over CRL.

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 27-06-07 19:14

> "@" <1@invalid.net> wrote in message
>
> Den beskrevne metode anvendes yderst sjældent, og som du kan se, bedøves
> dyret UMIDDELBART efter halsoverskæringen. Altså minimal lidelse.

Men hvorfor ikke undgå nogen lidelse overhovedet? Det er da vel en sympatisk
tankegang, der kendetegner de fleste gode danskere. Men den kan du måske
ikke sætte dig ind i?

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-06-07 10:11

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men hvorfor ikke undgå nogen lidelse overhovedet?

Nu var det ikke det, vi diskuterede.

Men jeg synes da, det ville være det rigtigste at lade kravet om forudgående
bedøvelse gælde alle dyr, sådan at der ikke som nu er enkelte undtagelser.
Husk at de dyr, der slagtes er enkeltdyr ud af det store antal dyr, der
halalslagtes.

Når det så er sagt, så synes jeg, man skal se dette i et større pespektiv.
En ko, der i et halvt sekund oplever at være ved bevidsthed, efter at dens
halspulsåre er skåret over, har lidt meget værre i sit liv, før den når der
til. Der er mange andre steder, vi burde gribe ind, før vi begynder at gå
efter disse få slagtninger. Og man kan jo ikke undgå at bemærke, at iveren
efter at ændre på reglerne for de rituelle slagtninger er størst hos
mennesker, der ikke bryder sig om muslimer.... Vil du selv påstå, at det
udelukkende er dyreetiske hensyn, der driver din holdning i en debat som
denne?

Fra : Mark Jensen

Dato : 29-06-07 00:37

On Thu, 28 Jun 2007 11:11:02 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>mennesker, der ikke bryder sig om muslimer.... Vil du selv påstå, at det
>udelukkende er dyreetiske hensyn, der driver din holdning i en debat som

Den går jo begge veje.
Man kan også notere sig at dem der er mindst bekymret over dyrevelfærd
i denne sag er dem der er mest tilhænger af postiv særbehandling.

Hvordan kan man i grunden overhovedet forsvare at tåbelige
religionshensyn kan rangere over dyrevelfærd?

Fra : @

Dato : 29-06-07 03:41

On Fri, 29 Jun 2007 00:36:33 +0100, Mark Jensen
<alternative@available.com> wrote:

> [...]
>
>Hvordan kan man i grunden overhovedet forsvare at tåbelige
>religionshensyn kan rangere over dyrevelfærd?

det kan man når man er socialist
og
dyrplagerne er muhamedanere
og
fordi muhamedanerne er USA's fjender

kan man finde på syge bortforklaringer på ALT

Fra : @

Dato : 25-06-07 16:52

On 25 Jun 2007 09:14:47 GMT, Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com>
wrote:

>Det er jo netop det de ikke må.
>De må ikke selv tage en leverpostejmad med i skole, da det er svinekød.

WHAT!!!!!!

leverpostej= lever flæsk løg vædske krydderier mel(rasp)

man putter da ikke kød i leverpostej

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-06-07 10:21

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message

> Det er jo netop det de ikke må.
> De må ikke selv tage en leverpostejmad med i skole, da det er svinekød.

Jeg henholder mig til det, der står i artiklen. Der står intet om, at man
ikke selv må tage svinekød med. Der står derimod, at skolen ikke serverer
svinekød, men derimod kun kød, som alle kan spise.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-06-07 10:41

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
>Der står derimod, at skolen ikke
> serverer svinekød, men derimod kun kød, som alle kan spise.

Hvilket jo er løgn, der er flere religiøse grupper folk der ikke spiser
oksekød.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-06-07 10:49

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
>
> Hvilket jo er løgn, der er flere religiøse grupper folk der ikke spiser
> oksekød.

Det er vist temmelig ligegyldigt i praksis, ikke?

Fra : @

Dato : 25-06-07 16:56

On Mon, 25 Jun 2007 11:49:14 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

>Det er vist temmelig ligegyldigt i praksis, ikke?

nej

skal man tage hensyn til Hassan fra Libanon

så skal man naturligvis tage akkurart samme hensyn til
Nehru fra Indien

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-07 06:04

> nej
>
> skal man tage hensyn til Hassan fra Libanon
>
> så skal man naturligvis tage akkurart samme hensyn til
> Nehru fra Indien

Også selvom der er 85% muslimer og 0,00000% hinduer?????

Det er rart at høre en sådan pragmatisme fraa Dansk Fjolsepartis tilhængere.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-06-07 07:12

> Det er rart at høre en sådan pragmatisme fraa Dansk Fjolsepartis
> tilhængere.

besynderligt man kan få ovenstående kastet i hovedet, når der sker en
diskriminering, men det er jo klart nu det er muslimerne der er årsag, så må
man sandelig ikke nævne det, det er skræmmende så meget hykleri der er på
venstrefløjen.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-07 07:34

> [...]
> må man sandelig ikke nævne det, det er skræmmende så meget hykleri der er

Det er også diskrimination, at der ikke serveres vegetarmad, men det hyler
du ikke over. Hvorfor mon?

Fra : Alucard

Dato : 26-06-07 09:54

On Tue, 26 Jun 2007 08:33:48 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Det er også diskrimination, at der ikke serveres vegetarmad, men det hyler
>du ikke over. Hvorfor mon?

Nu vender du det hele på hovedet....

Der er vist ingen der vil forbyde "halal"-mad i skolen.... Skolen
kunne jo tilbyde svinekød/halal/salat i de mængder der var behov
for/kunne sælges.... Der er da ingen grund til at forbyde noget bare
fordi en anden gruppe ikke kan lide det...

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-07 10:41

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message
> Nu vender du det hele på hovedet....
>
> Der er vist ingen der vil forbyde "halal"-mad i skolen.... Skolen
> kunne jo tilbyde svinekød/halal/salat i de mængder der var behov
> for/kunne sælges....

Det kunne den - hvis det var rentabelt. Og det er jo nok derfor, man har
truffet denne beslutning.

Skolen har måske 400 elever. 15% af dem - 60 - kan spise svinekød, men er
givetvis ligeglade med, at der ikke bliver serveret svinekød, al den stund
at de jo blot kan spise det derhjemme, hvis det er meget vigtigt for dem.

> Der er da ingen grund til at forbyde noget bare
> fordi en anden gruppe ikke kan lide det...

Er økonomi ikke en grund, du vil anerkende?

Fra : Alucard

Dato : 26-06-07 16:13

On Tue, 26 Jun 2007 11:40:42 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>at de jo blot kan spise det derhjemme, hvis det er meget vigtigt for dem.

Du er helt gal på den.... Om man "kan" spise noget bestemt, er ikke
noget argument.... Muslimer kan da være ligeglad med om der ligger
nogle leverpostejmadder i den anden ende af disken...

>Er økonomi ikke en grund, du vil anerkende?

Hvis vi taler om smørebrød, så er økonomi ikke relevant, da dem der
ikke vil have leverpostej, bare kan lade være med at købe det...

Hvis det f.eks. er varm mad, så kan økonomi godt være relevant, da det
ville være for dyrt at lave noget som f.eks. kun 1 spiser....

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-07 17:36

> Du er helt gal på den.... Om man "kan" spise noget bestemt, er ikke
> noget argument.... Muslimer kan da være ligeglad med om der ligger
> nogle leverpostejmadder i den anden ende af disken...

Det kunne de sikkert, men jeg tror, beslutningen er truffet ud fra en
ambition om at severe lidt mere spændende måltider end et par håndmadder...
Skolen er sikkert forpligtet til at servere varm mad.

> Hvis vi taler om smørebrød, så er økonomi ikke relevant, da dem der
> ikke vil have leverpostej, bare kan lade være med at købe det...

Og så er de gratis af fremstille for skole...?

Fra : Alucard

Dato : 26-06-07 19:09

On Tue, 26 Jun 2007 18:36:10 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Det kunne de sikkert, men jeg tror, beslutningen er truffet ud fra en
>ambition om at severe lidt mere spændende måltider end et par håndmadder...

For mig lyder det som at beslutningen er taget i den "hellige
politiske korrektheds" navn....

>Skolen er sikkert forpligtet til at servere varm mad.

>Og så er de gratis af fremstille for skole...?

De skal da selvfølgelig kun lave det de kan få afsat....

Hvis der kun er to der vil have leverpostej, så er det selvfølgelig
ikke nødvendigt at smøre mere end to.... Antallet af leverpostejmadder
burde bestemmes af dem der spiser det og IKKE af dem der ikke spiser
det...

Fra : @

Dato : 26-06-07 17:04

<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>truffet denne beslutning.
>
>Skolen har måske 400 elever. 15% af dem - 60 - kan spise svinekød,

alle kan spise svinekød,

nogen har valgt ikke at gøre det

så hvis de folk som har truffet dette valg er blot nogenlunde
ordentligt opdragede, så sørger de selvfølgelig selv for at løse de
problemer som opstår på grund af deres eget frie valg af kostvaner

man hører ikke om problemer med hinduer i danske skoler hvad angår
bespisningen

man hører ikke om problemer med jøder i danske skoler hvad angår
bespisningen

man hører heller ikke om problemer med vegetarer eller veganere i
danske skoler hvad angår bespisningen

MEN man hører af og til om problemer med muhamednaere i danske skoler
hvad angår bespisningen

hvorfor er det hver gang der er muhamedanere i større tal at der er
problemer,

gad vide om ikke det er nøjagtig som 1350 års historie har bevist

muhamedanere er lig med problemer for alle andre

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-07 17:37

> alle kan spise svinekød,
>
> nogen har valgt ikke at gøre det

Og det er de i præcis den samme gode ret til, som du og jeg er til at
undlade at spise rottekød.

> så hvis de folk som har truffet dette valg er blot nogenlunde
> ordentligt opdragede, så sørger de selvfølgelig selv for at løse de
> problemer som opstår på grund af deres eget frie valg af kostvaner

Du er stupid.

Fra : Malene P

Dato : 26-06-07 17:49

> "@" <1@invalid.net> wrote in message

> Og det er de i præcis den samme gode ret til, som du og jeg er til at
> undlade at spise rottekød.

> Du er stupid.

Og du er sgu da en hykler af format. Du har lige skrevet ovenover, at de,
der vil have svinekød, kan spise det hjemme eller selv smøre madpakke. Det
samme kunne uden problemer gælde for de, der har hang til halalkød -hvis man
havde mod til det. Jeg er slet ikke overbevist om, at det er de fremmede,
der kommer og stiller krav men snarere spytslikkende danske
beslutningstagere.

Malene P

Malene P

Fra : @

Dato : 26-06-07 18:39

On Tue, 26 Jun 2007 18:37:11 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message

>Og det er de i præcis den samme gode ret til, som du og jeg er til at
>undlade at spise rottekød.

men det besværer vi ikke andre med da det er vores valg, og de
problemer det evt. kan afstedkomme afhjælper vi selv, uden at stille
uopdragne krav til vore omgivelser

>Du er stupid.

hvorfor?

hvis folk vælger nogle bestmte kostvaner må de vel selv være de
nærmeste til at løse eventuelle problemer som disse kostvaner kan
afstedkomme

i stedet for at stille krav til andre

Fra : Alucard

Dato : 26-06-07 19:12

<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Og det er de i præcis den samme gode ret til, som du og jeg er til at
>undlade at spise rottekød.

Selvfølgelig, men du har da heller ikke ret til forhindre andre i at
spise rottekød, hvis det nu er det de gerne vil have....

"Flot" argument...

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-06-07 18:37

> Selvfølgelig, men du har da heller ikke ret til forhindre andre i at
> spise rottekød, hvis det nu er det de gerne vil have....

Nej, men det er der heller ikke tale om her. Der er derimod tale om, at en
skole vælger, hvordan den vil bruge sine penge. Og den kan altså ikke gøre
alle glade.

> "Flot" argument...

Det var nu ment som en konstatering.

Fra : Alucard

Dato : 27-06-07 20:24

On Wed, 27 Jun 2007 19:36:42 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Nej, men det er der heller ikke tale om her. Der er derimod tale om, at en
>skole vælger, hvordan den vil bruge sine penge. Og den kan altså ikke gøre
>alle glade.

Typisk udenomssnak... Den ENESTE begrundelse for at skolen ikke
skal have svinekød, må være at ingen vil købe det.... ALT andet er
underkastelse for svagpissere....

>Det var nu ment som en konstatering.

Som er forkert....

Fra : @

Dato : 26-06-07 16:54

<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

>Det er også diskrimination, at der ikke serveres vegetarmad, men det hyler
>du ikke over. Hvorfor mon?

hvorfor vender du tingene på hovedet?

vegetarerne kræver netop ikke særhensyn

som de uopdragne muhamedanere altid gør

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-07 17:38

> hvorfor vender du tingene på hovedet?
>
> vegetarerne kræver netop ikke særhensyn

Nu er der nok meget få børnevegetarer i danske skoler - og de udgør i hvert
fald ikke 85% af eleverne nogen steder. Endvidere finder jeg det grotesk at
kalde det et særhensyn, når man udgør så stor en del af eleverne. Der er jo
tale om en andel svarende til dem, der stemmer ved et folketingsvalg. Og der
plejer man da ikke at kalde det et særhensyn, at man lytter til dem...

Fra : @

Dato : 26-06-07 18:40

Fra : Alucard

Dato : 26-06-07 09:51

On Tue, 26 Jun 2007 07:04:04 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Også selvom der er 85% muslimer og 0,00000% hinduer?????

Selvfølgelig... Du mener måske at man skal tage hensyn til en gruppe
hvis den er stor nok...???

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-07 10:42

> Selvfølgelig... Du mener måske at man skal tage hensyn til en gruppe
> hvis den er stor nok...???

Ja, det mener jeg da i aller højeste grad - det ville da være totalt
idiotisk om man begyndte at bruge ressourcer på at tilvejebringe noget, som
ingen efterspurgte.

Fra : Alucard

Dato : 26-06-07 16:15

On Tue, 26 Jun 2007 11:41:56 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Ja, det mener jeg da i aller højeste grad - det ville da være totalt
>idiotisk om man begyndte at bruge ressourcer på at tilvejebringe noget, som
>ingen efterspurgte.

Ups, jeg manglede lige et "kun"... Spørgsmålet skulle have været:

Du mener måske at man KUN skal tage hensyn til en gruppe hvis den er
stor nok...???

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-07 17:46

> Ups, jeg manglede lige et "kun"... Spørgsmålet skulle have været:
>
> Du mener måske at man KUN skal tage hensyn til en gruppe hvis den er
> stor nok...???

Det er forkert at påstå, at man kun tager hensyn til muslimerne her - det er
jo ikke sådan, at danskere ikke kan spise oksekød.

I øvrigt mener jeg da, at man i mange tilfælde bør gå på kompromis med evnen
til at imødekomme alles særinteresser. Nogle grupper er så små, at
omkostningern ved at imødekomme deres særinteresser er helt urimelige.
Derfor er der også masser af folkeskoler, som serverer retter med svinekød,
selvom der er muslimer på skolen.

Fra : Alucard

Dato : 26-06-07 19:16

On Tue, 26 Jun 2007 18:46:18 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Det er forkert at påstå, at man kun tager hensyn til muslimerne her - det er
>jo ikke sådan, at danskere ikke kan spise oksekød.

Hvad jeg kan spise er ikke relevant....

>I øvrigt mener jeg da, at man i mange tilfælde bør gå på kompromis med evnen
>til at imødekomme alles særinteresser. Nogle grupper er så små, at
>omkostningern ved at imødekomme deres særinteresser er helt urimelige.

Altså, retten til hensyn sidder i tegnebogen...

>Derfor er der også masser af folkeskoler, som serverer retter med svinekød,
>selvom der er muslimer på skolen.

Det er da også det eneste rigtige....

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-06-07 18:38

> Altså, retten til hensyn sidder i tegnebogen...

Ja, selvfølgelig gør den da det. Synes du bare, vi skal lade skatterne vokse
ubegrænset?

> Det er da også det eneste rigtige....

Hvorfor er det rigtigere end, kun at serverer retter, som muslimer kan pise,
på en skole med 85% muslimske elever? Det er det rene hykleri.

Fra : Alucard

Dato : 27-06-07 20:27

On Wed, 27 Jun 2007 19:37:58 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Ja, selvfølgelig gør den da det. Synes du bare, vi skal lade skatterne vokse
>ubegrænset?

Jeg mener IKKE at rigtigt eller forkert, skal bestemmes af
pengepungen...

>Hvorfor er det rigtigere end, kun at serverer retter, som muslimer kan pise,
>på en skole med 85% muslimske elever? Det er det rene hykleri.

Hvad med mindretallet på de 15%...??? Det er måske bare op i røven med
dem, i den politiske korrektheds navn (hvis de 15% havde været
muslimer, så havde piben jo haft en anden lyd)...???

Fra : @

Dato : 28-06-07 14:55

On Wed, 27 Jun 2007 21:26:59 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>dem, i den politiske korrektheds navn (hvis de 15% havde været
>muslimer, så havde piben jo haft en anden lyd)...???

lige nemlig

der ville da lyde et ramaskrig fra de "hellige" med den rigtige mening
hvis en skole dristede sig til at servere svinekødsprodukter(og kun
det) 3 dage i ugen på en skole med 15% muhamedanere

Fra : Kriss3d

Dato : 25-06-07 13:28

On 25 Jun., 11:14, Pjensen73 <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Det er jo netop det de ikke må.
> De må ikke selv tage en leverpostejmad med i skole, da det er svinekød.

Det lader da ikke til at der er nogen der har forbudt nogen at tage
deres eget mad med.
Det skulle også lige passe. En ting er at f.eks børnehaver ikke vil
have at børnene tager slik med. Men at forbyde Leverpostej er da helt
galt.
Det ville heller ikke blive accepteret er jeg sikker på. Det er jo
ikke respekt vi så er ude i men direkte udelukkelse af dansk kultur.
Og vi bor da stadig i Danmark.
Artiklen nævner absolut intet om at de ikke må have svinekød med. Blot
at de ikke sælger det i skolens kantine. Der er sgu da forskel.

Fra : John

Dato : 26-06-07 03:56

"Kriss3d" <kriss3d@gmail.com> skrev i en meddelelse

> at forbyde Leverpostej er da helt galt.
> Det ville heller ikke blive accepteret er jeg sikker på.

Nej! Der skal ikke pilles hverken ved vor leverpostej, eller flæstesteg,
medisterpølse og frikadeller med rødkål og masser af brun sovs!

> Det er jo
> ikke respekt vi så er ude i men direkte udelukkelse af dansk kultur.

Jep, men muhammedanerne er ikke just kendt for deres respekt for vestlig
kultur. Det er jo -os- ,der er de vantro, ikke? Tsk tsk!

> Og vi bor da stadig i Danmark.

Joee.. så'n da, men onde kræfter arbejder målbevidst på at omdanne Danmark
til Muhammedanmarkistan.

John

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-07 06:15

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
> Jep, men muhammedanerne er ikke just kendt for deres respekt for vestlig
> kultur. Det er jo -os- ,der er de vantro, ikke? Tsk tsk!

Hykleriet er lårfedt. Hvilken respekt udviser du selv?

Fra : N_B_DK

Dato : 26-06-07 07:19

> "John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
>
> Hykleriet er lårfedt. Hvilken respekt udviser du selv?

Så vil jeg spørge dig, hvem synes du selv du viser størst respekt,
muslimerne, eller de etniske danskere ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-07 07:36

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Så vil jeg spørge dig, hvem synes du selv du viser størst respekt,
> muslimerne, eller de etniske danskere ?

Jeg synes ikke, der er den store forskel mellem de to grupper. Jeg synes
derimod, der er stor forskel inden for de to grupper.

Fra : John

Dato : 26-06-07 13:37

> Hvilken respekt udviser du selv?

When in Rome, do as the Romans.

Fra : @

Dato : 26-06-07 16:52

On Tue, 26 Jun 2007 07:14:52 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
>
>Hykleriet er lårfedt. Hvilken respekt udviser du selv?

respekt er noget man skal gøre sig fortjent til,

hvad har muhamedanere op gennem historien gjort som kunne fremkalde
andet end despekt?

Fra : Pjensen73

Dato : 25-06-07 15:33

Den Mon, 25 Jun 2007 12:53:58 +0200 skrev Michael Weber:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> medbringe

> Men har du et link ?

Nej.

> Kan du bringe nogle fakta til torvs fra nogle uafhængige kilder ?

Ikke andre end den bekendte der fortalte mig historien

> [...]
> dig.
>
> Jeg bemærker at du lægger vægt på at det er en person der er SFŽer, der har

Havde jeg hørt historien fra en nazist, havde debatten nok været
anderledes.

> Skal dette forhold forståes på den måde at du mener SFŽere er mere
> troværdige ?

Nej. Det skal forståes at det IKKE er en fra højrefløjen der har fortalt
mig historien.

> Eller bringer du en p.t. udokumenteret historie til torvs fra, angiveligt,
> en SFŽer, for at miskreditere SFŽere generelt ?

Nej.

Fra : Pjensen73

Dato : 25-06-07 15:35

Den Mon, 25 Jun 2007 12:28:07 +0000 skrev Kriss3d:

> [...]
> Artiklen nævner absolut intet om at de ikke må have svinekød med. Blot
> at de ikke sælger det i skolens kantine. Der er sgu da forskel.

Jeg citerer ikke fra artiklen, men hvad en bekendt har sagt.

Fra : Pjensen73

Dato : 25-06-07 15:35

Den Mon, 25 Jun 2007 12:27:08 +0200 skrev Malene P:

> [...]
> tro, at den blander sig i, hvad danske børn må tage med på deres madpakker.
> Kan godt forstå, at der rykkes efter link til historien.

Jeg leder også efter et link, men har endnu ikke fundet det.
Måske er det bare en løgn, som jeg har hørt fra en SF'er.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 25-06-07 16:20

On 25 Jun 2007 14:35:25 GMT Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com>
sent the following smoke signals:

>Måske er det bare en løgn, som jeg har hørt fra en SF'er.

Når det er en SF'er, så hedder det vel "endnu en løgn"...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Pjensen73

Dato : 25-06-07 15:37

Den Mon, 25 Jun 2007 11:20:49 +0200 skrev Christian R. Larsen:

> [...]
> ikke selv må tage svinekød med. Der står derimod, at skolen ikke serverer
> svinekød, men derimod kun kød, som alle kan spise.

Du har ret i at der intet står i den artikel, som andre har fra gruppen
har fundet, men det jeg har hørt andet sted fra er, at man ikke må have en
leverpostejmad med i skole.

Fra : Pjensen73

Dato : 25-06-07 23:58

Den Mon, 25 Jun 2007 19:16:29 +0200 skrev Michael Weber:

> "Ole Geisler" <reptech@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du et link til historien om den forbudte madpakke?
> Pjensen73 har ikke.

Har endnu ikke fundet et link.
Har talt med min bekendt og han havde historien andet sted fra, så det er
en såkaldt mund til mund historie.

Fra : @

Dato : 26-06-07 15:11

On 25 Jun 2007 22:57:34 GMT, Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com>
wrote:

>Har endnu ikke fundet et link.
>Har talt med min bekendt og han havde historien andet sted fra, så det er
>en såkaldt mund til mund historie.

og det bliver historier som bekendt aldrig ringere af

Fra : Pjensen73

Dato : 25-06-07 23:59

Den Mon, 25 Jun 2007 20:20:48 +0200 skrev Michael Weber:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> ikke
> madpakker.

> Hov, hvad er nu det ?!
> Miskreditering af SFŽere ?
> Det er en slem suppedas du er havnet i.

Hvorfor det? Det er jo ikke kun SF der lyver, det gør hele venstrefløjen

Fra : Pjensen73

Dato : 26-06-07 00:00

Den Mon, 25 Jun 2007 19:59:45 +0200 skrev preben nielsen:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Og hvad kan man bruge et sådant udokumenteret rygte til ?
>
> PS. Har du hørt at der er en pædofilidømt lærer, som underviser 3.
> klasses elever i idræt på Gasværksvej Skole ?

Nej. Har du?

Fra : Pjensen73

Dato : 26-06-07 00:02

Den Mon, 25 Jun 2007 17:51:33 +0200 skrev @:

> WHAT!!!!!!
>
> leverpostej= lever flæsk løg vædske krydderier mel(rasp)
>
> man putter da ikke kød i leverpostej

Det må da ihvert fald være "urent", siden muhamserne ikke vil spise
leverpostejmadder og de ikke troende på skolen, må åbenbart heller ikke.

Fra : Pjensen73

Dato : 26-06-07 10:12

Den Tue, 26 Jun 2007 07:05:46 +0200 skrev Christian R. Larsen:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message

> Ja, der går mange rygter blandt Dansk Folkepartis tilhængere. Muslimer er
> simpelthen ikke slemme nok i virkeligheden, så man gør, hvad man kan for at
> gøre dem værre.

Den bekendte jeg har hørt historien fra stemte SF, sidst der var
folketingsvalg, så det har intet med DF at gøre.

Fra : Pjensen73

Dato : 26-06-07 10:16

Den Tue, 26 Jun 2007 08:34:50 +0200 skrev Christian R. Larsen:

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Eh nej - det burde jeg ikke. At jeg skriver, at DF'ere er dumme, er ikke det
> samme som, at alle dumme mennesker er DF'ere. Det kaldes logik, men den
> kunst bestrider du selvklart ikke.

Du mener at alle DF'ere er dumme og andre mener at alle muslimer er dumme.
Hvad er værst?
At kalde DF'er for dumme eller at kalde alle muslimer for dumme?

Fra : Pjensen73

Dato : 26-06-07 20:11

Den Tue, 26 Jun 2007 11:44:43 +0200 skrev Christian R. Larsen:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message

> Ja, hvad synes du selv? Jeg synes da, det er nogenlunde lige slemt og lige
> generaliserende. Men det er jo ligesom pointen med at skrive sådan.
> Spørgsmålet er bare, om I andre også reflekterer over det?

Hvis man kalder DF'er for dumme, er det nærmest iorden, men hvis man vover
at kalde muslimer for dumme, er man racist eller det der er værre.
Eller hvis man siger at DF'ere er dummere en venstrefløjen er det okay,
men hvis man siger at muslimer er dummere end de hvide, så tror jeg nok at
du vil råbe nazist efter de hvide.