Arnold går til kamp for klimaet
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-06-07 17:17

http://politiken.dk/udland/article330758.ece
Den konservative guvernør for Californien,
Arnold Schwarzenegger, vil stå i spidsen for
kampen mod klimaforandringer.

Californien vil ikke vente på den amerikanske regering,
når det kommer til at forhindre en klimakatastrofe.

Nu tager den californiske guvernør Arnold Schwarzenegger
handsken op og stiller sig spidsen for en ny fraktion, som vil
kæmpe for reducering af CO2-udslip.

»Jeg mener ikke, vi kan spilde mere tid. Jeg mener, at global
opvarmning er et virkeligt problem. Det er et kæmpe, kæmpe problem«,
siger den konservative guvernør på en borgmesterkonference,
hvor omkring 200 amerikanske borgmestre deltager.

Roser New York-idé
Her sender han desuden roser afsted til New Yorks borgmester
Michael Bloomberg, som er ved skifte New Yorks cirka 13.000
benzinslugende taxaer ud med 'grønnere' biler.

Udskiftningen er i fuld gang, og i løbet af de næste fem år skal
alle taxaerne skiftes ud med hybrid-biler.

Vil reducere udslip med 25 procent
Bush-administrationen vil ikke være med til at sætte specifikke
grænser for drivhusgas-udslip i USA.

Men Schwarzenegger har ifølge AP underskrevet en lov, som kræver,
at Californien reducerer sit udslip med omkring 25 procent inden 2020.
( nu igen - news:46747918$0$4512$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...)

Schwarzenegger opfordrer de californiske byer til at presse forurenende
industrier til at ændre deres vaner.
_______________________________

Det er da godt at han er "konservativ", og vil konservere milijøet,,,

Jan Rasmussen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-06-07 17:24

On Sun, 24 Jun 2007 18:16:33 +0200, Jan Rasmussen skrev:

> [...]
> siger den konservative guvernør på en borgmesterkonference,
> hvor omkring 200 amerikanske borgmestre deltager.

Hvem ved - måske modvirker det også opvarmningen af de andre
planeter i vort solsystem

http://www.iceagenow.com/

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-06-07 17:46

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse news:6spfc0g430nf.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...

> Hvem ved - måske modvirker det også opvarmningen af de andre
> planeter i vort solsystem
> http://www.iceagenow.com/

http://www.dr.dk/DR2/Temaaften/Udsendelser/tirsdag/2007/06/22131626.htm#
Clement Kjersgaard er ordstyrer på 2 timers uafbrudt debat om klimaforandringerne.
Han stiller to spørgsmål: "Hvor stort er problemet?" og "Hvordan løser vi det?"
Først diskuterer Danmarks tre mest centrale miljødebattører fremtidens klima -
miljøminister Connie Hedegaard (K), tidl. miljøminister Svend Auken (S) og statistiker Bjørn Lomborg.

Så du ikke denne udsendelse, alle var enige om at klimaforandringerne var menneske skabte,
selv Lomborg. Spørgsmålet er ikke om de er menneskeskabte men om hvad
vi gør ved det.

Jan Rasmussen

Fra : Ingolf

Dato : 24-06-07 18:04

"Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote in message
> [...]
> menneske skabte,
> selv Lomborg. Spørgsmålet er ikke om de er menneskeskabte men om hvad

Så denne debat, og er meget enig i dit skriv. Den må du forklare bedre
Svendsen.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-06-07 18:13

On Sun, 24 Jun 2007 19:04:20 +0200, Ingolf skrev:

> "Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote in message

> Så denne debat, og er meget enig i dit skriv. Den må du forklare bedre
> Svendsen.

Den med de andre planetes opvarmning? Det skyldes Solen.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Ingolf

Dato : 24-06-07 18:22

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> On Sun, 24 Jun 2007 19:04:20 +0200, Ingolf skrev:
>
> Den med de andre planetes opvarmning? Det skyldes Solen.

Medmindre du tager fejl her ? Hvorfor hælder du til eksterne påvirkninger ?

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-07 18:37

Ingolf wrote:

> Medmindre du tager fejl her ? Hvorfor hælder du til eksterne
> påvirkninger ?

Kunne det være fordi klimaet altid har haft store udsving? De måtte jo også
indrømme, at for nogle hundrede tusinde år siden, var det 6 grader varmere
end nu. Allerede dér, kan jeg ikke se der er mere at tale om.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ingolf

Dato : 24-06-07 18:54

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> wrote in message

> Kunne det være fordi klimaet altid har haft store udsving? De måtte jo
> også indrømme, at for nogle hundrede tusinde år siden, var det 6 grader
> varmere end nu. Allerede dér, kan jeg ikke se der er mere at tale om.

Det er jo bevist. Men hvad skyldes det nu ? Kan det bevises at det ikke er
mennesket, men blot solen ?

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 25-06-07 06:31

Ingolf wrote:

> Det er jo bevist. Men hvad skyldes det nu ? Kan det bevises at det
> ikke er mennesket, men blot solen ?

Ja, det synes jeg det kan. Når tilstanden på Jorden er som den altid har
været, endda mere stabil, idet den periode vi har haft med stabilt klima,
hører til undtagelsen snarere end reglen, synes jeg det er glimrende bevist.
Selv andre planeter i solsystemtet oplever det samme. Det må da siges at
være et bevis.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : @

Dato : 24-06-07 18:42

On Sun, 24 Jun 2007 19:22:24 +0200, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

>Medmindre du tager fejl her ? Hvorfor hælder du til eksterne påvirkninger ?

hvor er beviset for at menneskeskabt CO2 udledning øger klodens
overfladetemperatur?

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : Ingolf

Dato : 24-06-07 19:03

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> hvor er beviset for at menneskeskabt CO2 udledning øger klodens
> overfladetemperatur?

Jeg hælder til øget befolkning, og øget udledning af drivhusgasser
http://www.ucsusa.org/global_warming/science/Fingerprints.html

Jeg kan ikke bevise det.. men er overbevist om at vi ihvertfald har haft en
indflydelse på miljøet.. som så igen er bevist flere tusinde gange.

Men om det er Os, eller Solen... Kan vi gøre noget ved det ? Vi har jo
delvist erobret rummet... så er der ikke nogle muligheder ?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-06-07 19:13

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse news:467eb1dc$0$52092$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg hælder til øget befolkning, og øget udledning af drivhusgasser
> http://www.ucsusa.org/global_warming/science/Fingerprints.html

Jeps,,,

http://environment.guardian.co.uk/climatechange/story/0,,2106689,00.html
"China overtakes US as world's biggest CO2 emitter"

"China has overtaken the United States as the world's biggest producer of carbon dioxide,
the chief greenhouse gas, figures released today show.
"The surprising announcement will increase anxiety about China's growing
role in driving man-made global warming"

Jan Rasmussen

Fra : Ingolf

Dato : 24-06-07 19:27

> [...]
> "The surprising announcement will increase anxiety about China's growing
> role in driving man-made global warming"

Altså.. udleding af gasser fra menneskelige anlæg. Men det er stadig et
samlet ansvar for os alle. Vi alle forsøger jo at opnå bedre levestandard...
og det kræver energi.

Jeg har svært ved at tro nedskæringer nu, vil hjælpe.. da vi allerede er
over deadline. Men hvad er alternativet så ? Et skud fra hoften; udledning
af gasser i rummet omkring ækvator kunne være en ide? Som en slags
solbriller? Ved godt det lyder lamt.. men et forsøg. Er sikker på der er
klogere hoveder med bedre ideer ?

Fra : Alucard

Dato : 24-06-07 21:16

On Sun, 24 Jun 2007 20:13:16 +0200, "Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote:

> [...]
>"The surprising announcement will increase anxiety about China's growing
>role in driving man-made global warming"

Hvilken relevans har dit skriv....???

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-06-07 21:56

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:h7kt73tmdp0dgulu758s3tccaf0vmhn4ri@4ax.com...

> Hvilken relevans har dit skriv....???

At påvise at en voksende befolkning i Kina føre til en stigning i udledningen
af CO2, drivhusgassen der foresager den menneskeskabte globale opvarming.

Jan Rasussen

Fra : Alucard

Dato : 24-06-07 23:48

On Sun, 24 Jun 2007 22:55:43 +0200, "Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote:

>At påvise at en voksende befolkning i Kina føre til en stigning i udledningen
>af CO2, drivhusgassen der foresager den menneskeskabte globale opvarming.

Du/de antager altså allerede som udgangspunkt at den globale
opvarmning er menneskeskabt, for at "bevise" at den globale opvarmning
er menneskeskabt....

Fra : Ingolf

Dato : 25-06-07 01:57

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Du/de antager altså allerede som udgangspunkt at den globale
> opvarmning er menneskeskabt, for at "bevise" at den globale opvarmning
> er menneskeskabt....

Hvor er du efterhånden typisk. Hvorfor forplumre debatten med hvorfor og
hvordan, når det nu er fakta at den globale opvarmning er over os ?
Menneskeskabt eller ej.

Prøv at bidrage konstruktivt.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 25-06-07 06:36

Ingolf wrote:

> Hvor er du efterhånden typisk. Hvorfor forplumre debatten med hvorfor
> og hvordan, når det nu er fakta at den globale opvarmning er over os ?
> Menneskeskabt eller ej.

Fordi nogle velmenere forsøger at forpeste livet for os alm. mennesker med
regler og afgifter på dit og dat. Vi kommer ALDRIG til at påvirke klimaet
globalt, gennem længere tid, uanset hvad vi gør. I stedet skulle vi prøve på
at finde ud af hvordan vi tackler det faktum at planeten er i gang med et af
sine regelmæssige klimaudsving.

Fra : Alucard

Dato : 25-06-07 08:21

On Mon, 25 Jun 2007 02:56:32 +0200, "Ingolf"

>Hvor er du efterhånden typisk. Hvorfor forplumre debatten med hvorfor og
>hvordan, når det nu er fakta at den globale opvarmning er over os ?
>Menneskeskabt eller ej.

Jeg er da helt med på at "den globale opvarmning er over os".... Det
jeg protesterer mod, er dem der påstår at den er menneskeskabt, når
det er bevist at det ikke passer....

Fra : @

Dato : 25-06-07 16:37

On Mon, 25 Jun 2007 00:48:21 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Du/de antager altså allerede som udgangspunkt at den globale
>opvarmning er menneskeskabt, for at "bevise" at den globale opvarmning
>er menneskeskabt....

det er jo endnu ikke bevist,

hvorimod iskerneprøver har bevist at jordens overfladetemperatur altid
har svinget, også mere end der er udsigt til lige nu

Fra : Alucard

Dato : 25-06-07 21:59

On Mon, 25 Jun 2007 17:37:08 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>det er jo endnu ikke bevist,

Korrekt, men det er det JR prøver på...

>hvorimod iskerneprøver har bevist at jordens overfladetemperatur altid
>har svinget, også mere end der er udsigt til lige nu

Også korrekt....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-06-07 19:29

On Sun, 24 Jun 2007 19:22:24 +0200, Ingolf skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Medmindre du tager fejl her ?

Tager fejl i at temperaturerne er stigende på andre planeter i
solsystemet? Eller at det skyldes Solen?

> Hvorfor hælder du til eksterne påvirkninger ?

Fordi Solen nu engang påvirker vort klima ganske voldsomt, og
fordi Solen har det med at udsende divergerende mængder
kosmiske stråler mod os. Der er en fin fin sammenhæng mellem
den nuværende varme og så solens aktivitet:
http://www.rummet.dk/1a00029

--
?The price good men pay for indifference to public affairs is
to be ruled by evil men.? - Platon

Fra : Ingolf

Dato : 24-06-07 19:38

> Tager fejl i at temperaturerne er stigende på andre planeter i
> solsystemet? Eller at det skyldes Solen?

Hvor læser du det ?

> [...]
> kosmiske stråler mod os. Der er en fin fin sammenhæng mellem
> den nuværende varme og så solens aktivitet:

Så er det bare mig der læser SOHO forkert ?
http://sohowww.nascom.nasa.gov/

Hvilke informationer fra SOHO, understøtter at det er eksterne
omstændigheder?

Da solens stråler rammer kloden bliver de fleste UV stråler bortkastet af
vor ozonlag. Og det har vi mennesker jo været med til at nedbryde. Og når UV
rammer klodens hav.. så stiger temperaturen i havet, hvilket skaber disse
enorme storme og cykloner.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-06-07 20:19

On Sun, 24 Jun 2007 20:38:20 +0200, Ingolf skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvor læser du det ?

Til det første spørgsmål kan det læses i det første link, jeg
gav. Det andet spørgsmål - i det andet link jeg gav.

> Så er det bare mig der læser SOHO forkert ?
> http://sohowww.nascom.nasa.gov/

Aner det ikke.

> Hvilke informationer fra SOHO, understøtter at det er eksterne
> omstændigheder?

Det ved jeg ikke noget om.

> [...]
> rammer klodens hav.. så stiger temperaturen i havet, hvilket skaber disse

Se på link jeg gav dig. Der er en fin graf, der viser
sammenhængen mellem jordens temperatur og mængden af kosmisk
stråling, der rammer jorden. Grafen der handler om mængden af
kulstof 14.

Fra : Ingolf

Dato : 24-06-07 19:40

> [...]
> kosmiske stråler mod os. Der er en fin fin sammenhæng mellem
> den nuværende varme og så solens aktivitet:

Glemte lige at påpege at ExxonsMobile's dokumentar påpeger øget solplet
aktivitet som årsagen...

Her er et billede fra solen.. blot et par timer gammelt
http://sohowww.nascom.nasa.gov/sunspots/

Hvad er det jeg misser ?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-06-07 20:19

On Sun, 24 Jun 2007 20:40:06 +0200, Ingolf skrev:

> [...]
> aktivitet som årsagen...
>
> Her er et billede fra solen.. blot et par timer gammelt

Det ved jeg ikke. Hvad tænker du på?

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-06-07 18:13

On Sun, 24 Jun 2007 18:45:35 +0200, Jan Rasmussen skrev:

> [...]
>
> Så du ikke denne udsendelse, alle var enige om at klimaforandringerne var menneske skabte,

Det må skyldes, at der ikke var nogen af de uenige til stede.

> selv Lomborg. Spørgsmålet er ikke om de er menneskeskabte

Enig - de er ikke menneskeskabte.

> men om hvad
> vi gør ved det.

Det kan vi ikke gøre noget ved.

Fra : Ingolf

Dato : 24-06-07 18:23

> On Sun, 24 Jun 2007 18:45:35 +0200, Jan Rasmussen skrev:
>
> Det må skyldes, at der ikke var nogen af de uenige til stede.

Hvem skulle det være ?

> Enig - de er ikke menneskeskabte.

lol :D

> Det kan vi ikke gøre noget ved.

Hvorfor ikke ?

Fra : @

Dato : 24-06-07 18:50

On Sun, 24 Jun 2007 19:23:13 +0200, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

>Hvem skulle det være ?

de der gerne vil se beviser får alle tåbernes påstande om at det
skulle være menneskeskabt CO2 udledning som årsag til klodens øgede
overfladetemperatur

>lol :D

så kom med bevis for at de er menneskeskabte

>Hvorfor ikke ?

fordi klodens overfladetemperatur altid har svinget

uanset menneskers foretagsomhed

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-06-07 19:23

On Sun, 24 Jun 2007 19:23:13 +0200, Ingolf skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvem skulle det være ?

Henrik Svensmark f.eks.

> Hvorfor ikke ?

Fordi vi endnu ikke kan styre, hvad Solen eller jordens
vulkaner gør ved vort klima.

Fra : preben nielsen

Dato : 25-06-07 08:16

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvem skulle det være ?

Tror du alle er enige i teorien ?

Den fulde film er ikke længere på youtube eller google men kig
her:
http://leaningstraightup.com/2007/04/11/another-global-warming-movie-the-media-will-suppress-but-you-can-see-it-here/

Data her:
http://www.youtube.com/watch?v=4boaEbtjByU

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : @

Dato : 24-06-07 18:39

On Sun, 24 Jun 2007 18:45:35 +0200, "Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote:

> [...]
>
>Så du ikke denne udsendelse, alle var enige om at klimaforandringerne var menneske skabte,

og?

enighed om en gang vås er ikke bevis, og det bevis kan ikke leveres

det er mærkeligt at man ikke ser på fortidens beviser for hvordan
tingene hænger sammen

CO2 forøgelsen kommer efter opvarmningen af atmosfæren, siger
iskerneboringer fra indlandsisen

at klodens overfladetemperatur i de sidste 140 år har været temmelig
konstant er mere undtagelsen end reglen

den eneste grund der er til CO2-hysteriet er at magthaverne ønsker
dette hysteri(denne frygt) så er masserne nemmere at kontrolere

Fra : John

Dato : 24-06-07 19:02

> [...]
> iskerneboringer fra indlandsisen
>
> at klodens overfladetemperatur i de sidste 140 år har været temmelig

Det er ufint at forplumre debatten med noget så trivielt som fakta..

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-06-07 19:37

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse news:hqat731uabl2hlf5l5di6goq0v85iraisv@4ax.com...

> og?
> enighed om en gang vås er ikke bevis, og det bevis kan ikke leveres

http://environment.independent.co.uk/article11830.ece
The final proof: global warming is a man-made disaster

"Scientists have found the first unequivocal link between man-made
greenhouse gases and a dramatic heating of the Earth's oceans."

"The study destroys a central argument of global warming sceptics
within the Bush administration - that climate change could be a natural phenomenon"

Hvorfor skulle en anerkendt avis skrive det hvis det ikke passede.

Jan Rasmussen

Jan Rasmussen

Fra : Ingolf

Dato : 24-06-07 19:46

> Hvorfor skulle en anerkendt avis skrive det hvis det ikke passede.

Og hvorfor ville en af verdens største olieselskaber tilbyde 10.000$ for
enhver forskers udsagn om at det IKKE er menneskeskabt?

http://www.ronningsbakk.net/default.asp?page=21964&article=39770

http://environment.guardian.co.uk/climatechange/story/0,,2004397,00.html

Det stinker...

Fra : Alucard

Dato : 24-06-07 21:09

On Sun, 24 Jun 2007 20:46:01 +0200, "Ingolf"

>Og hvorfor ville en af verdens største olieselskaber tilbyde 10.000$ for
>enhver forskers udsagn om at det IKKE er menneskeskabt?

> [...]
LOL... Nu kører konspirations-maskinen igen....

Fra : Ingolf

Dato : 24-06-07 23:51

Fra : Ingolf

Dato : 24-06-07 23:52

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> LOL... Nu kører konspirations-maskinen igen....

Ja.. det gør den jo altid når DU ikke er enig!

Fra : Alucard

Dato : 25-06-07 00:08

On Mon, 25 Jun 2007 00:51:47 +0200, "Ingolf"

>Ja.. det gør den jo altid når DU ikke er enig!

Din "argumentation" svarer jo til følgende:

Hvorfor har naboen købt en ny bil ?
Det er nok fordi han har lavet en ulykke med den gamle og ikke vil
opdages.... ))

Fra : @

Dato : 24-06-07 20:01

On Sun, 24 Jun 2007 20:36:45 +0200, "Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote:

>http://environment.independent.co.uk/article11830.ece
>The final proof: global warming is a man-made disaster

læs artiklen

ikke det der ligner et bevis

Fra : Alucard

Dato : 24-06-07 21:15

>Hvorfor skulle en anerkendt avis skrive det hvis det ikke passede.

Nå ja, står det i avisen så MÅ det være sandt....

Problemet er bare at det nævner artiklen ikke noget om.... Der står
groft sagt at nogle videnskabsfolk har kigget på to kurver... En over
jordens temperatur, samt en over mængden af forurening og sagt "De
ligner jo hinanden, så det er nu bevist at morlille er en sten"...

De tager overhovedet ikke højde for at sådanne temperatur svingninger
har eksisteret på jorden siden ruder konge var knægt.....

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-06-07 22:06

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:lsjt739bckar7ee52528ucvahmi5hsv0ki@4ax.com...

> [...]

> jordens temperatur, samt en over mængden af forurening og sagt "De
> ligner jo hinanden, så det er nu bevist at morlille er en sten"...

"The study involved scientists from the US Department of Energy,
the Lawrence Livermore National Laboratory in California and the
US National Oceanic and Atmospheric Administration, as well as
the Met Office's Hadley Centre."

Det må være en socialistisk sammensværgelse, specielt når Bush regeringens
US Department of Energy er involveret,,

> De tager overhovedet ikke højde for at sådanne temperatur svingninger
> har eksisteret på jorden siden ruder konge var knægt.....

LOL,, Så nu er du klima ekspert.

Jan Rasmussen

Fra : Alucard

Dato : 24-06-07 23:46

On Sun, 24 Jun 2007 23:05:57 +0200, "Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote:

<snip>

>LOL,, Så nu er du klima ekspert.

En anden har allerede linket til dokumentationen....

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 25-06-07 07:39

Jan Rasmussen wrote:

> LOL,, Så nu er du klima ekspert.

Du HAR da hørt om istiderne ikke?

Fra : @

Dato : 25-06-07 16:26

>LOL,, Så nu er du klima ekspert.

vil du påstå at jordens overfladetemperatur ikke forandrer sig?

har du aldrig hørt omtalt istider?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 25-06-07 18:06

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse news:pgnv739rqe7fprqkp5em8thog8fcp172ml@4ax.com...

> vil du påstå at jordens overfladetemperatur ikke forandrer sig?

Nej.

> har du aldrig hørt omtalt istider?

Jeg har set en film der hed 'Ice Age'

Jan Rasmussen

Fra : Alucard

Dato : 25-06-07 21:57

On Mon, 25 Jun 2007 19:06:01 +0200, "Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote:

>Jeg har set en film der hed 'Ice Age'

Hvorfor er jeg ikke overrasket...??

Fra : preben nielsen

Dato : 25-06-07 08:02

"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse

> Så du ikke denne udsendelse, alle var enige om at
> klimaforandringerne var menneske skabte,
> selv Lomborg.

Jamen så er det jo 100% bevist....

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-07 17:47

Henrik Svendsen wrote:

> Hvem ved - måske modvirker det også opvarmningen af de andre
> planeter i vort solsystem

Ja, det er garanteret CO2 fra bilerne der er båret derud af solvinde, som er
skabt af et ondt kartel af kapitalister og folk fra DF. Spørgsmålet er om vi
ikke er igang med at ødelægge hele galaksen når det kommer til stykket. Det
er garanteret derfor rumvæsenerne ikke bliver her så længe af gangen at vi
kan nå at tage billeder.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ingolf

Dato : 24-06-07 18:08

> [...]
> industrier til at ændre deres vaner.
> _______________________________
>
> Det er da godt at han er "konservativ", og vil konservere milijøet,,,

For en gangs skyld... hatten af for Arnold, selvom det stinker af valgflæsk.
Imo er han en af de tåbeligeste politikere i verden. Men lad os nu se hvor
det bærer hen...

_
Lets terminate global warming!

Fra : Poul E Hansen

Dato : 24-06-07 18:48

On 24 Jun., 19:07, "Ingolf" <Dont@spam_ing...@excite.com> wrote:

> For en gangs skyld... hatten af for Arnold, selvom det stinker af valgflæsk.
> Imo er han en af de tåbeligeste politikere i verden. Men lad os nu se hvor
> det bærer hen...

Miljøet er og har længe været en af Arnolds mærkesager.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 24-06-07 19:09

On 24 Jun., 18:16, "Jan Rasmussen" <1...@2.3> wrote:
> [...]
> alle taxaerne skiftes ud med hybrid-biler.
>
> Vil reducere udslip med 25 procent
> Bush-administrationen vil ikke være med til at sætte specifikke

Men senatet har netop vedtaget en lov der kræver at fra år 2020 skal
alle biler der laves køre i snit mindst 15 km/l. Noget under EU´s
mål: 20 km/l fra 2010; mon det bliver et lovkrav for biler produceret
i EU?

> [...]
> industrier til at ændre deres vaner.
> _______________________________
>
> Det er da godt at han er "konservativ", og vil konservere milijøet,,,

Han har jo også ladet opstille en del brinttankstationer. Politikerne
bliver nok nødt til at gribe ind i markedet og fx. sørge for at der er
stationer der leverer brændstof der kan bruges i brændselsceller, fx
brint eller etanol, samt gøre det attraktivt at fremstille og bruge
biler der kører på det.

Fra : Kim2000

Dato : 24-06-07 20:18

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> industrier til at ændre deres vaner.
> _______________________________
>
> Det er da godt at han er "konservativ", og vil konservere milijøet,,,

Jeps, godt det lykkes for benzinselskaberne at beholde deres monopol ved at
få presset elbilerne ud. EL bilerne var mindre forurenende, selv _hvis_ alt
strømmen kom fra kul, dens ulemper skulle man mene var til at overse;
tophastighed på 160, rækkevidde på en tankfuld var 300 km (kunne dog øges
til 500´(gennemsnitsbilisten i USA kører 60 km)), 0-100 på 4.5 sek. Det
ville være nok til europæere... Desværre kørte selskaberne dem direkte fra
fabrikken til destruktion og de få der fik lov til at købe dem måtte vente 6
uger på at få bilen.....

Hybridbilerne er ene og alene lavet med det formål at sikre olieselskabernes
indtjening og vil formentlig skabe hungersnød i den tredje verden (bare
rolig Vesten kommer ikke til at mærke det andet end der kommer nogle flere
billeder af døde afrikanere, but who cares....).
mvh
Kim

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-06-07 21:32

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse news:467ec3a1$0$93309$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hybridbilerne er ene og alene lavet med det formål at sikre olieselskabernes indtjening og vil formentlig skabe hungersnød i den
> tredje verden.

Hvorfor vil Hybridbiler skabe hungersnød ?
en hybridbil bruger jo bare en almindelig forbrændings motor samt en EL-motor med batteri. svjv.

> (bare rolig Vesten kommer ikke til at mærke det andet end der kommer nogle flere billeder af døde afrikanere, but who cares....).

http://www.reuters.com/article/environmentNews/idUSL1490977120070614?pageNumber=1
"Biofuels could lead to mass hunger deaths"

"Ziegler said famine and chronic hunger were driving many in sub-Saharan Africa
to risk their lives on rickety boats bound for Europe, often Spain's Canary Islands or Lampedusa, Italy."

"An estimated 2 million people try to enter the European Union (EU) illegally every year."

Hvis 2 millioner prøver at komme til EU i den nuværende situation, tror du så ikke
at hvis der virkelig opstår en stor hungernød katastrofe, at tallet vil blive mangedoblet.

Jan Rasmussen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-06-07 20:26

Jan Rasmussen skrev:
> [...]
> kampen mod klimaforandringer.
>
> Californien vil ikke vente på den amerikanske regering,
> når det kommer til at forhindre en klimakatastrofe.

Inden for de næste 50 år vil vi opleve en virkelige klimakatastrofe.
Et temperaturfald på 4 grader, som i løbet af ynderlige 500 år vil falde
ned til den helt normale temperatur, som 8 grader koldere end i dag.
Grænsen for korndyrkning vil rykke 1000km og 2000km imod syd så vi må
udvandre, og kæmpe om en plads i solen, og kæmpe om vandet, når
altnedbør falder som sen. Alle mellemistider får en ende, og jo længere
en mellem istid, jo mere brat termperturfald tilbage til det normalen:
Istid.

Hvordan den stærke mand vil kunne forhindre dette er en gåde.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 24-06-07 21:47

On 24 Jun., 21:17, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
> få presset elbilerne ud. EL bilerne var mindre forurenende, selv _hvis_ alt
Det har jeg ikke sagt var godt - hvis det passer. Men biler med
brændselsceller tror jeg bliver endnu bedre.
> [...]
> indtjening og vil formentlig skabe hungersnød i den tredje verden (bare
Hybridbiler er en mellemting mellem en benzin og en elbil. Den bruger
mindre benzin, og strømmen fremstiller den selv. Særligt i byerne,
hvor biler hele tiden skal accelerere og bremse, er den en fordel; når
der accelereres skrues der op for elmotoren og man undgår for meget
larm og os, og når der bremses bruger man noget af bilens bevægelse
til at oplade batteriet.
> rolig Vesten kommer ikke til at mærke det andet end der kommer nogle flere
> billeder af døde afrikanere, but who cares....).
> mvh
> Kim

Det er nok ikke det de dør af men pludselige tørker og krige.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 25-06-07 12:04

On 24 Jun., 20:38, "Ingolf" <Dont@spam_ing...@excite.com> wrote:
> [...]
> rammer klodens hav.. så stiger temperaturen i havet, hvilket skaber disse

Har du et link der understøtter denne teori?

Fra : Poul E Hansen

Dato : 25-06-07 12:15

On 25 Jun., 07:31, "Kim Frederiksen" <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
> Selv andre planeter i solsystemtet oplever det samme. Det må da siges at

Noget skyldes ænding i solens aktivitet og for jordens vedkommende
skyldes noget, tror jeg, stigningen i atmosfæren indhold af CO2. Og
hvis vi antager det kun er en lille del der skyldes CO2, hvad så hvis
vi brænder endnu mere fossilt brændstof af? Der er sikkert også
forhold der kan skabe endnu større klimaændringer, men er det ikke
ting som vulkanudbrud og ændringer af jordens aksehældning?
Solaktiviteten spiller som sagt også ind, men den forklarer vist ikke
nok af den sidste tids opvarmning.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 25-06-07 12:59

Poul E Hansen wrote:

> Solaktiviteten spiller som sagt også ind, men den forklarer vist ikke
> nok af den sidste tids opvarmning.

Aha ... de 0,2 grader på knap 100 år? Hvad forklarer så de store udsving vi
har set i tempraturen vi har set siden jordens fødsel? Hvor kommer istiderne
fra? Hvorfor var polerne engang smeltede? ...altsammen inden der kom

Fra : @

Dato : 25-06-07 17:25

On Mon, 25 Jun 2007 04:15:28 -0700, Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:

>Noget skyldes ænding i solens aktivitet og for jordens vedkommende
>skyldes noget, tror jeg, stigningen i atmosfæren indhold af CO2

det er faktisk omvendt,(isprøver fra Grønland)

det er den øgede temperatur som oger indholdet af CO2 i atmosfæren

istider er kommet og gået, klodens overflade har forskubbet sig

altsammen længe før mennesker på nogen måde kan have haft den mindste
indflydelse,

hvorfor tror mange at både menneskehedens og klodens historie ikke er
ældre end deres egne bedsteforældre

Fra : Poul E Hansen

Dato : 25-06-07 16:40

On 25 Jun., 13:58, "Kim Frederiksen" <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
> har set i tempraturen vi har set siden jordens fødsel? Hvor kommer istiderne
> fra? Hvorfor var polerne engang smeltede? ...altsammen inden der kom

Ikke 0.2 , 0.7 grader. Grundlæggeren af teorien om solaktivten som
forklaring af klimaændringerne, Henrik Svensmark, udtalte noget i
retning af at en betydelig del af temperaturstigningen sandsynligvis
kan forklares med sol akt. Men det kan da godt være at størrelsen af
virkningen bare er for usikker til at han ville sige at hele
temperaturstigningen skyldes ændret solaktivitet. Istidernes fremkomst
skyldtes mange ting, bla. forskydninger af kontinentalpladerne som
gjorde at der ble bremset for udvekslingen af varmt og koldt vand
nogle steder. Olie og kul er (sandsynligvis) dannet af organisk så der
må nødvendigvis have været perioder, før de enorme olierigdomme blev
dannet, hvor der var højere CO2 indhold i atmosfæren; hvis ikke det
var gemt i verdenshavene.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 25-06-07 20:41

On 25 Jun., 18:24, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> det er faktisk omvendt,(isprøver fra Grønland)
>
> det er den øgede temperatur som oger indholdet af CO2 i atmosfæren

Det kunne være begge dele. Har du et link med en graf? Det ville undre
mig, hvis ikke man er i stand til at give et rimeligt overslag på hvor
meget opvarmning drivhusgassen CO2. Måske med en del usikkerhed. Og
husk at selv ikke Henrik Svensmark siger (så vidt jeg ved) at det
øgede CO2 indhold ikke er en betydelig del af forklaringen på den
seneste opvarmning.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 26-06-07 11:51

"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse news:467e9960$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://politiken.dk/udland/article330758.ece
> Den konservative guvernør for Californien,
> Arnold Schwarzenegger, vil stå i spidsen for
> kampen mod klimaforandringer.

http://jp.dk/udland/europa/article983468.ece
Blairs sidste gæst bliver Arnold Schwarzenegger
Offentliggjort 25.06.07 kl. 15:15

En muskuløs mand og guvernør i Californien er sidste gæst,
inden Tony Blair onsdag afleverer nøglerne til Downing Street 10.

Tony Blair synger på sidste vers som premierminister, og den
sidste officielle gæst, inden han lukker og slukker onsdag, er
Californiens guvernør, Arnold Schwarzenegger.

Den tidligere skuespiller og bodybuilder Schwarzenegger er
i London for at deltage i en konference om klodens forværrede klima.
Og netop det emne vil han diskutere med Blair i premierministerens
officielle bolig i Downing Street 10 tirsdag.

Bagefter holder de et pressemøde. Det sidste Blair deltager i som
premierminister, inden han onsdag forlader embedet og overlader posten til Gordon Brown.

Jan Rasmussen