Fri og uhindret konkurrence i EU
Fra : translat

Dato : 23-06-07 19:32

»Dansk Erhverv er bekymret over, at Frankrig har fået trumfet en
undtagelse igennem, så ordene "fri og uhindret konkurrence" stryges
fra kommende EU-traktat. «
Sådan står der i dag i artiklen:
http://www.business.dk/article/20070623/nyhedsoversigt/706230331/

Men det er heldigvis forkert, som man kan se af BBC-artiklen
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6231684.stm
EU COMPETITION TO REMAIN IN PLACE

Da hele idéen med EU er at fjerne konkurrencebegrænsende
foranstaltninger såsom told og importrestriktioner, ville det også
have været absurd, om den franske præsident havde fået strøget ordene
"fri og uhindret konkurrence" fra den kommende EU-traktat.

Bent

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-06-07 22:52

translat wrote:
> [...]
> have været absurd, om den franske præsident havde fået strøget ordene
> "fri og uhindret konkurrence" fra den kommende EU-traktat.

Det ville ikke være, det ER absurd, og det ER en realitet, som det ser ud
nu.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 24-06-07 19:14

On 23 Jun., 20:32, translat <konga...@my-deja.com> wrote:
> [...]
> have været absurd, om den franske præsident havde fået strøget ordene
> "fri og uhindret konkurrence" fra den kommende EU-traktat.

Jeg mener ikke der skal være fri og uhindret konkurrence mellem
selvstændige nationer - så er det jo de lande der stiller de ringeste
krav til produkterne og dermed levere dem billigst, der vinder.