/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
IC 4 skandalen
Fra : John


Dato : 22-06-07 15:52

Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:

".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle indgå
i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at de nye tog
vil være på skinner om tre år .."

Også vort forsvar har oplevet italiensk præcision. De fik for nylig leveret
helikoptere fra italiensk-engelske Agusta-Westland, naturligvis også med
store forsinkelser.

John



 
 
John (22-06-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 22-06-07 15:59

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
>
> ".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle
> indgå i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at de
> nye tog vil være på skinner om tre år .."

Oops.. og så li'e et bette link:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7351025.html

John :)



Aksel (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 22-06-07 20:32


>> Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
>> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
>>
>> ".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle
>> indgå i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at
>> de nye tog vil være på skinner om tre år .."
>


Valget af leverandør skete åbenbart efter noget usædvanlige metoder.

De to italienske fabrikker der er fusioneret til Ansaldo Breda har tidligere
leveret tog til Danmark, Stog og Metrotog, begge gav enorme problemer og var
forsinkede, derfor har beslutningstagerne nok ment, at der måtte være noget
de var gode til.

Ingen af firmaerne har bygget dieseltog, så der var noget hvor ingen havde
dårlige erfaringer med dem.

Hilsen Aksel



Thomas von Hassel (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-06-07 20:36

"Aksel" <aksel.fjern tallene.@m777ail.dk.dk> wrote:

> >> Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
> >> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
> >>
> >> ".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle
> >> indgå i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at
> >> de nye tog vil være på skinner om tre år .."
> >
>
>
> Valget af leverandør skete åbenbart efter noget usædvanlige metoder.
>
> De to italienske fabrikker der er fusioneret til Ansaldo Breda har tidligere
> leveret tog til Danmark, Stog og Metrotog, begge gav enorme problemer og var
> forsinkede, derfor har beslutningstagerne nok ment, at der måtte være noget
> de var gode til.
>

Ak ja, i gamle dage da tog blev bygget i Randers vidste man da
nogenlunde hvad der foregik.

Var der ikke også noget med at vi kunne have købe/overtage ICE tog
teknologi fra tyskland men da det krævede elektrificering fra fredericia
og nordover blev det droppet ?


/thomas

John (23-06-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 23-06-07 17:33

"Aksel" <aksel.fjern tallene.@m777ail.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen af firmaerne har bygget dieseltog, så der var noget hvor ingen havde
> dårlige erfaringer med dem.

:))



Per Rønne (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-06-07 16:43

John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
>
> ".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle indgå
> i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at de nye tog
> vil være på skinner om tre år .."
>
> Også vort forsvar har oplevet italiensk præcision. De fik for nylig leveret
> helikoptere fra italiensk-engelske Agusta-Westland, naturligvis også med
> store forsinkelser.

Og vi husker alle at aftalen blev opfattet som så vigtig, at den blev
taget ud af trafikministeriets regi, og lagt over i mere 'kyndige'
hænder hos finansministeriets regnedrenge.

Daværende chef: finansminister Mogens Lykketoft.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

@ (22-06-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-06-07 18:45

On Fri, 22 Jun 2007 17:43:08 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>John <nogen@pladderballe.ok> wrote:
>
>> Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
>> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
>>
>> ".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle indgå
>> i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at de nye tog
>> vil være på skinner om tre år .."
>>
>> Også vort forsvar har oplevet italiensk præcision. De fik for nylig leveret
>> helikoptere fra italiensk-engelske Agusta-Westland, naturligvis også med
>> store forsinkelser.
>
>Og vi husker alle at aftalen blev opfattet som så vigtig, at den blev
>taget ud af trafikministeriets regi, og lagt over i mere 'kyndige'
>hænder hos finansministeriets regnedrenge.
>
>Daværende chef: finansminister Mogens Lykketoft.


tjae....

et gammelt ord siger jo at

når lokumet brænder sidder der som regel en socialdemokrat på det


--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver
diktator undertrykt alle andres ytringsfrihed.
/Herbert Hoover/

Peter B. P. (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. P.


Dato : 23-06-07 00:35

John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> Italiensk industri

Hvilke italienske firmaer er der specifikt tale om?

> har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
>
> ".. IC4-togene skulle være leveret i 2003 og planen var, at de skulle indgå
> i køreplanerne fra 2006. Men Søren Eriksen vil ikke garantere, at de nye tog
> vil være på skinner om tre år .."
>
> Også vort forsvar har oplevet italiensk præcision. De fik for nylig leveret
> helikoptere fra italiensk-engelske Agusta-Westland, naturligvis også med
> store forsinkelser.

Og metroen, svjv også leveret af et italiensk firma...


--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

John (23-06-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 23-06-07 17:36

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke italienske firmaer er der specifikt tale om?

IC 4: Ansaldo Breda

John



Hans Joergensen (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 23-06-07 08:30

John wrote:
> Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
> leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:

Det er almen viden, man kan undre sig over at DSB ikke vidste det..
Alt Italiens tager den tid det tager.. og den tid er ofte lang.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Per Rønne (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-06-07 09:07

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> John wrote:
> > Italiensk industri har tilsyneladende et generelt afslappet forhold til
> > leverings-aftaler, og åbenbart får det ingen konsekvenser for dem:
>
> Det er almen viden, man kan undre sig over at DSB ikke vidste det..

Det var hverken DSB eller trafikministeriet der valgte Ansaldo. Det var
finansministeriet under Mogens Lykketoft ...

> Alt Italiens tager den tid det tager.. og den tid er ofte lang.

Og det kan undre at man i Danmark ikke kunne bruge en 'hyldevare'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Frank E. N. Stein (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 24-06-07 13:34

Per Rønne skrev:

>> Alt Italiens tager den tid det tager.. og den tid er ofte lang.
>
> Og det kan undre at man i Danmark ikke kunne bruge en 'hyldevare'.

Det var DSBs valg.

Per Rønne (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-06-07 06:12

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> >> Alt Italiens tager den tid det tager.. og den tid er ofte lang.
> >
> > Og det kan undre at man i Danmark ikke kunne bruge en 'hyldevare'.
>
> Det var DSBs valg.

Efter hvad jeg husker blev beslutningen taget i finansministeriet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Frank E. N. Stein (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 28-06-07 16:41

Per Rønne skrev:

>>>> Alt Italiens tager den tid det tager.. og den tid er ofte lang.
>>> Og det kan undre at man i Danmark ikke kunne bruge en 'hyldevare'.
>> Det var DSBs valg.
>
> Efter hvad jeg husker blev beslutningen taget i finansministeriet.

Det var DSB der opstillede kravene til togene og dermed dem der
besluttede om det kunne være en hyldevare eller ej.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste