24-årsreglen virker ikke - som forventet
Fra : Knud Larsen

Dato : 22-06-07 10:31

Man finder altid udveje, bortset fra dem der ikke har store grupper, som
allerede er etableret i Danmark, og måske dem, der netop burde have lov at
komme ind. Indvandring kan ikke stoppes, der er SÅ utrolig mange måder at
omgår regler, på, og opfindsomheden er naturligvis kæmpestor. Hvem ville
ikke gerne bytte fx kinesiske forhold, med 30 øre i timen, og 16 timers
arbejdsdag, med vores "forfærdelige" system med kun 10.000/md for ikke at
lave noget, og gratis lægehjælp osv osv, ting som er helt uopnåelige i den
tredje verden. Selv på de allerlaveste ydelser kan man forsørge flere
familier i hjemlandet, og få sit helbred i tip-top form selv.
Også i Pakistan knokler man for ingen penge, - hvis man overhovedet kan
finde arbejde, så der er ikke noget at sige til at man VIL ind i de vestlige
lande, uanset hvad.

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=910786

"Herboende tyrkere og pakistanere har fundet smutveje at komme uden om
24-årsreglen og tilknytningskravet til Danmark på. Det er der klare
statistiske tegn på, mener Venstres folketingsmedlem og statistiker,
kultursociolog Eyvind Vesselbo, som har analyseret de seneste udlændingetal
fra Danmarks Statistik.

Det viser et meget markant mønster: Siden stramningerne i 2001 af
familiesammenføringsreglerne er antallet af tyrkere og pakistanere, der
kommer hertil som ægtefællesammenførte, raslet ned. Men til gengæld er
andelen, der får ophold i Danmark til uddannelse og arbejde, steget markant.
Faktisk kommer der næsten lige så mange, når man slår det hele sammen, som
der alene blev familiesammenført i 2001.

»Tallene indikerer, at både pakistanere og tyrkere har fundet ud af, at
24-årsreglen og tilknytningskravet samt de andre krav til
familiesammenføring kan undgås ved at komme til Danmark og arbejde og
studere,« siger Vesselbo.

Han opfordrer regeringen til at finde ud af, om sammenhængen er rigtig.

Leder af Indvandrerrådgivningen i Århus, Leif Randeris, siger åbent, at han
rådgiver tyrkere og pakistanere om, hvordan de omgår reglerne. »Det er som
vand, der finder den letteste vej,« siger han."

Fra : Per Rønne

Dato : 22-06-07 10:50

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Men til gengæld er andelen, der får ophold i Danmark til uddannelse og
> arbejde, steget markant.

Ja, og det kan undre at man tillader at pakistanere og tyrker kjommer
hertil på den måde. Det troede jeg at man havde taget højde for.

Måske er der fejl i embedsværket ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 22-06-07 10:56

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Leder af Indvandrerrådgivningen i Århus, Leif Randeris, siger åbent,
> at han rådgiver tyrkere og pakistanere om, hvordan de omgår reglerne.
> »Det er som vand, der finder den letteste vej,« siger han."

Sådan en mand burde straffes.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-07 11:05

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Sådan en mand burde straffes.

nej, så skal reglene laves om så de virker efter hensigten. Der er
forskel på at snyde og på at bruge reglerne som de er og alligevel nå et
bestemt mål

/thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 22-06-07 11:32

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

> nej, så skal reglene laves om så de virker efter hensigten. Der er
> forskel på at snyde og på at bruge reglerne som de er og alligevel nå
> et bestemt mål

Det er hans ønske om importering han skulle straffes for, ikke for at finde
smuthuller.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 22-06-07 11:39

N_B_DK wrote:

> Det er hans ønske om importering han skulle straffes for, ikke for at
> finde smuthuller.

Han skulle bare udskiftes med én med de rette værdier.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Alucard

Dato : 22-06-07 12:49

On Fri, 22 Jun 2007 12:32:07 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Det er hans ønske om importering han skulle straffes for, ikke for at finde
>smuthuller.

At have sådanne (tåbelige) ønsker, er ikke strafbart....

Fra : Alucard

Dato : 22-06-07 12:47

On Fri, 22 Jun 2007 11:56:10 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Sådan en mand burde straffes.

For hvad...???

Fra : N_B_DK

Dato : 22-06-07 13:09

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> For hvad...???

Det har jeg allerede skrevet.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 22-06-07 11:34

On Fri, 22 Jun 2007 11:31:16 +0200 "Knud Larsen"
<mafishmaskela@yahoo.invalid> sent the following smoke signals:

>Leder af Indvandrerrådgivningen i Århus, Leif Randeris, siger åbent, at han
>rådgiver tyrkere og pakistanere om, hvordan de omgår reglerne.

Skide landsforræder...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : BigBother

Dato : 22-06-07 13:02

> [...]

> statistiske tegn på, mener Venstres folketingsmedlem og statistiker,
> kultursociolog Eyvind Vesselbo, som har analyseret de seneste

Så må vi jo have indført en regel, der virker. Hvad med en helt enkel regel
om at kun folk med vestlig baggrund kan få lov at indvandre til Danmark?

--
http://www.PatriotsQuestion911.com

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-06-07 15:06

Knud Larsen skrev:
> [...]
> rådgiver tyrkere og pakistanere om, hvordan de omgår reglerne. »Det er som
> vand, der finder den letteste vej,« siger han."

Nu er der altså bedre at de kommer her for at få uddannelse og arbejde
end bare fordi de kan bliv gift. Måske er det, det samme antal som
kommer, men det er ikke længere gedehyrderne, men børn af landenes elite.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-06-07 16:43

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> wrote:

> Nu er der altså bedre at de kommer her for at få uddannelse og arbejde
> end bare fordi de kan bliv gift. Måske er det, det samme antal som
> kommer, men det er ikke længere gedehyrderne, men børn af landenes elite.

Det er stadig fætter og kusine hjemme fra landsbyen - som bare starter
her med et højskoleophold.

Det er ganske simpelt ikke nok. Vi må sortere i dem vi får ind til
uddannelse, og her vil jeg umiddelbart udelukke den islamiske verden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-06-07 18:03

> Det er ganske simpelt ikke nok. Vi må sortere i dem vi får ind til
> uddannelse, og her vil jeg umiddelbart udelukke den islamiske verden.

Vi skal ikke sortere en skid. Det er et skråplan at sortere mennesker. Lige
meget hvilke "regler", vi sorterer ud fra.

Løsningen er såre simpel: Fri indvandring og nul offentlig forsørgelse til
dem, der indvandrer. Dem, der ønsker at arbejde og yde til fællesskabet,
skal selvfølgelig have lov til det. Resten skal ikke have en rød reje - så
skal I bare se dem finde andre græsgange hurtigere end jeg kan skrive
"arabiske muslimer er arbejdssky".

På tilsvarende måde skal alle have lov til at indføre koner, kærester,
fætre, kusiner og hvad fanden ved jeg - så længe, det ikke er det
offentlige, der skal forsørge dem. Dén forpligtelse skal "værten", der
inviterer dem til landet, selvfølgelig hænge på. En arbejdssom og velhavende
muslim skal selvfølgelig have lov til at indføre lige så mange
familiemedlemmer, venner og bekendte, som vedkommende har råd til at
forsørge.

Og nej - der er *ikke* ironi i ovenstående. Jeg mener det faktisk.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-06-07 18:16

> Løsningen er såre simpel: Fri indvandring og nul offentlig
> forsørgelse til dem, der indvandrer.

Du må da være rablende gal, det tager årtier inden budskabet kommer ned i
den del af verdenen, og hvis de ingen penge får når de kommer herop, hvad
tror du så de gør ? overfald,tyverier osv. , ja fri indvandring er en
genial ide....

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-06-07 18:59

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> forsørge.
>
> Og nej - der er *ikke* ironi i ovenstående. Jeg mener det faktisk.

Og et sådant forslags gennemførelse ville være det samme som den
europæiske civilisations død i Europa.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-06-07 19:24

> Og et sådant forslags gennemførelse ville være det samme som den
> europæiske civilisations død i Europa.

Har du overhovedet læst, hvad jeg skrev? Hvis ja, gider du venligst
argumentere for, at mit forslag skulle medføre en europæiske civilisations
død?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-06-07 19:37

> [...]

> Har du overhovedet læst, hvad jeg skrev? Hvis ja, gider du venligst
> argumentere for, at mit forslag skulle medføre en europæiske civilisations

Fordi det selv uden socialhjælp til indvandrere vil medføre en så stor
tilstrømning fra Mellemøsten og Afrika, at europæerne bliver til et
mindretal - samtidig med at europæere /en masse/ synker ned i dyb
fattigdom.

Dine forestillinger om at indvandrerne strømmer ind [udelukkende] som
følge af en rigelig socialhjælp er nemlig i bund og grund - falsk. Også
i lande hvor de ikke kan få en rød klejne strømmer de jo til, også selv
om de må leve som illegale.

Er du ikke klar over situationen i selv rimeligt fungerende afrikanske
lande som Sydafrika? Hvor fattigdomsflygtninge fra nord strømmer til,
gør de fattige sydafrikanere endnu fattigere, men alligevel oplever
disse flygtninge en højere levestandard i Sydafrika end i hjemlandet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-06-07 21:26

Jens Bruun wrote:

> [...]
> til at forsørge.
>
> Og nej - der er *ikke* ironi i ovenstående. Jeg mener det faktisk.

Det var synd at det ikke var ironi. Det er jo rablende vanvid, allerede nu
er det sådan, at mange af dem der skriver under på at forsørge, alligevel
ikke kan, OG da vi ikke ønsker papkassebyer, så betaler vi naturligvis for
dem alligevel. Derudover kan vi jo ikke som civiliseret nation nægte folk
lægehjælp osv osv.

Der er tonsvis af grunde til at vi hurtigt ville gå til grunde.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-06-07 05:27

> [...]

> dem alligevel. Derudover kan vi jo ikke som civiliseret nation nægte folk

Det ville nu alligevel hurtigt blive nødvendigt, og så er der pludselig
ikke råd, og vi får et rent forsikringssystem.

Fri indvandring à la Jens Bruun og libertarianerne ville medføre enorme
blikbyer omkring København og de større provinsbyer, og enorm fattigdom.
Alligevel ville samfundet virke stærkt tiltrækkende syd og sydøst for
Europa, og tilstrømningen fortsætte. Og med de erfaringer vi har senest
fra Gaza, skal der ikke megen fantasi til at forestille sig hvad det
yderligere ville medføre.

Man bør i hvert fald så bringe den europæiske kulturskat i sikkerhed på
den anden side af Atlanterhavet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-06-07 09:00

> Fri indvandring à la Jens Bruun og libertarianerne ville medføre
> enorme blikbyer omkring København og de større provinsbyer, og enorm
> fattigdom.

....og som en lille sidebemærkning: Ovenstående rædselsscenarie ligner meget
det, EF-modstanderne dengang og EU-modstanderne i dag hiver op af skuffen,
når talen falder på arbejdsmarkedets frie bevægelighed. Er der noget, der
kan forene den yderste venstrefløj med den yderste højrefløj er det den
totalt irrationelle frygt for, at mennesker fra fattigere lande vil strømme
ind over grænserne og stjæle danskernes arbejde, hvis de får lov til det. En
frygt, der igen og igen er blevet gjort til skamme: Vi blev ikke invaderet
af fattige italienere dengang, og vi bliver ikke invaderet af fattige
polakker i dag.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-06-07 10:02

> [...]

> frygt, der igen og igen er blevet gjort til skamme: Vi blev ikke invaderet
> af fattige italienere dengang, og vi bliver ikke invaderet af fattige

Nu er der så en uendelig forskel mellem italienere og polakker på den
ene side, og så de mellemøstlige befolkninger på den anden.

I øvrigt er et land som Italien måske rigere end Danmark, når man
trækker de funktioner ud af nationalregnskabet, som i Danmark tæller
med, men som i Italien ligger i familien [varetages af hjemmegående
kvinder], og dermed ikke tæller med.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-06-07 08:54

> Fri indvandring à la Jens Bruun og libertarianerne ville medføre
> enorme blikbyer omkring København og de større provinsbyer, og enorm
> fattigdom.

Selvfølgelig vil det ikke det. Jeg har ikke skrevet et ord om, at
lovgivningen skulle ændres derhen, at det skulle være tilladt at opbygge
blikbyer og lign. Mig bekendt tillader dansk lovgivning ikke, man bare kan
banke en bolig op efter forgodtbefindende (hvis vi ser bort fra det "sociale
eksperiment" Christiania, hvor en flok voldelige superegoister uden lovlig
adkomst tilsyneladende har fået lov til at bygge huse på et af Københavns
mest attraktive områder).

Indvandrere, der ikke er i stand til at forsørge sig selv, skal smides ud af
landet igen. Ganske som vi i teorien smider asylansøgere ud, når de ikke
opfylder kriterierne for at kunne opnå asyl i Danmark. Og ganske som vi
allerede forlanger af indrejsende på turistvisum, at de skal kunne godtgøre,
at de har midler nok til opholdet.

> Man bør i hvert fald så bringe den europæiske kulturskat i sikkerhed
> på den anden side af Atlanterhavet ...

Hvis du hentyder til USA, så har man dér stor succes med en langt mere
liberal indstilling til indvandring. Landet et skabt af indvandrere, der
ikke blev underholdt af staten, men som selv måtte finde ud af det. Selv i
vore dage tillader USA indvandring - bl.a. via Green Card-lotterier. Jeg har
rejst rigtig meget i USA, og har talt med rigtig mange indvandrere. Mange af
disse er indvandret fra kulturer, hvor de i danske samfund alle ender med at
være på passiv forsørgelse, men hvor de i USA knokler røven ud af bukserne
og derved skaber deres egen tilværelse og fremtid.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-06-07 10:02

> [...]

> adkomst tilsyneladende har fået lov til at bygge huse på et af Københavns

Blikbyer er da mig bekendt også forbudt de steder, hvor de er
almindeligt forekommende.

> Indvandrere, der ikke er i stand til at forsørge sig selv, skal smides ud af
> landet igen.

Naturligvis ville de kunne 'forsørge sig selv', hvis de ikke fik
socialhjælp. Det ville bare blive på et uhyre lavt niveau.

> [...]
> allerede forlanger af indrejsende på turistvisum, at de skal kunne godtgøre,

Det ville ikke fungere.

> [...]
> være på passiv forsørgelse, men hvor de i USA knokler røven ud af bukserne
> og derved skaber deres egen tilværelse og fremtid.

USAs indvandring er fra Latinamerika, ikke fra Nordafrika eller
Mellemøsten. Alligevel giver det store problemer med den illegale
indvandring, ikke mindst for USAs egen underklasse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-06-07 10:48

Jens Bruun wrote:

> [...]
> forsørgelse, men hvor de i USA knokler røven ud af bukserne og derved
> skaber deres egen tilværelse og fremtid.

Vi tillader *også* indvandring af folk med ressourcer og nødvendige
uddannelser, og vi tager langt flere end USA gør, relativt.

USA, især 'havde' succes med indvandring, og altså på basis af et system
uden sociale ydelser. En nylig undersøgelse viser at amerikanske arbejdere i
dag tjener 20.000 kr mindre om året, end de ville have gjort uden de sidste
15 års indvandrede.

Hvis sammenhængskraft og harmoni i samfundet ikke betyder noget for en, mens
en billig gartner og babysitter betyder alt, - så skal man bare lukke
grænserne op.

Og der er ikke noget det hedder at *bare* sende folk ud igen, - jeg så
forleden, at det tager uendelige ressourcer OG halvandet års arbejde at
sende ÉN illegal ud af England. Man aner ikke, hvad man skal stille op, og
kommer nok til at legalisere dem alle sammen, - et samfund kan jo ikke bruge
tre offentligt ansatte på hver indvandret person, ikke i længden ihvert
fald.

Tag et kig på Milano, og du vil se hvordan det ser ud når en by er fyldt med
folk som udmærket kan "forsørge dem selv", på alle mulige mærkelige måder.
Den ligner Timbukto mht affaldsdynger, perlekædesælgere, og kriminelle, -
hvad i alverden skulle vi dog på den galej for?

Fra : Notion

Dato : 23-06-07 16:41

> [...]
>
> Det er ganske simpelt ikke nok. Vi må sortere i dem vi får ind til
> uddannelse, og her vil jeg umiddelbart udelukke den islamiske verden.

Du vil sorterer mellem mennesker, men du hader nazisme hmmm .. dobbelt tanke
for andre eller hva'

Fra : N_B_DK

Dato : 23-06-07 22:05

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Du vil sorterer mellem mennesker, men du hader nazisme hmmm ..
> dobbelt tanke for andre eller hva'

Næ logik, man inviterer heller ikke dømte mordere og lignende udskud.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Notion

Dato : 24-06-07 13:33

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Næ logik, man inviterer heller ikke dømte mordere og lignende udskud.

Hvilken logik, din eller ??

læs igen og skriv når du forstår det.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-06-07 05:44

Notion <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

> Du vil sorterer mellem mennesker, men du hader nazisme hmmm .. dobbelt tanke
> for andre eller hva'

Ved du overhovedet hvad nazisme er for noget? Mener du at vi skal have
fri indvandring?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Notion

Dato : 28-06-07 20:52

> Ved du overhovedet hvad nazisme er for noget? Mener du at vi skal have
> fri indvandring?

Vi har ikke haft indvandring i mange år, men hvorfor tror du, at jeg vil
have fri indvandring?

Indvandring er da en god ting, hvis det sker på andre præmisser end den
familiesammenføringsolitik som er skabt her i seneste år i Danmark. Gennem
indvandring ansøges der jo om indrejse, det gøres gennem visum -/
opholdtilladelse og på den baggrund vides allerede hvem som ønsker at komme
ind i landet og en bedre integration kan gøres ad den vej. Adskil nu
flygtning og familiesamførte fra indvandring.

Ja jeg ved hvad nazisme er, men hvad er forskellen på dine ideer og
ideologien bag de abnormitetstanker som nazismen ville fuldføre i sin vej
til "fremtid" virke. ??? Ups der var ikke nogen forskel var der???

Fra : Poul E Hansen

Dato : 22-06-07 18:48

On 22 Jun., 17:43, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Det er stadig fætter og kusine hjemme fra landsbyen - som bare starter
> her med et højskoleophold.

Og derved kan få permanent opholdstilladelse?

> Det er ganske simpelt ikke nok. Vi må sortere i dem vi får ind til
> uddannelse, og her vil jeg umiddelbart udelukke den islamiske verden.
> --
Få noget tid siden var der tale om at højtuddannede skulle have
nemmere adgang til Danmark. Hvordan hænger det sammen med at man slet
ikke behøver være højtuddannet for at komme ind via. arbejde/
uddannelse?

Fra : Per Rønne

Dato : 22-06-07 18:59

Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:

> Og derved kan få permanent opholdstilladelse?

Og efter giftermål med en fætter eller kusine her i landet blive
familiesammenført hertil, da deres 'samlede tilknytning' er størst til
Danmark ...

> [...]
> nemmere adgang til Danmark. Hvordan hænger det sammen med at man slet
> ikke behøver være højtuddannet for at komme ind via. arbejde/

Det lyder som om der er et eller andet galt i administrationen af
regelsættet. Ganske simpelt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk