Regjeringsutnevnt utvalg vil fjerne tax-fr~
Fra : Sigvald

Dato : 21-06-07 20:47

Finansminister Kristin Halvorsen (SV) har satt ned et Særavgiftsutvalg
som presterer å komme med de mest sinnssvake forslag:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=144540
Flertallet i utvalget vil stoppe taxfreesalget på fly, flyplasser og
ferger, samt nekte deg reisekvoten som du kan ta avgiftsfritt inn fra
en tur til Sverige.

Med andre ord: Hvis du kjøper «kvoten» med vin og brennevin på din
handletur til Sverige, kan du ikke lenger kjøre på grønt og vinke til
tollerne med god samvittighet.

I stedet må du stoppe og betale norske avgifter og norsk moms fra
første flaske.

På toppen av dette vil utvalgets flertall også øke de norske
alkoholavgiftene med 10 prosent.
---------------------

Dette er i tråd med Rødts, SVs, KrFs, SPs og Venstres syke holdninger/
syn når det gjelder alkoholpolitikken.

Jeg kan forsikre alle om at FrP selvsagt tar krystallklar avstand fra
denne komplette galskapen. Dersom forslaget om toll fra første flaske
skulle bli virkelighet en dag kan jeg forsikre dere alle om at FrP vil
stå 100% på folkets side og anse "smugling", hjemmebrenning, o.l. som
like legitimt og rosverdig som Milorgs virksomhet under siste krig.

Konklusjon:
Alle som mener at Norge ikke bør bli et nytt Nord-Korea, og at
nordmenn fortjener å nyte de samme rettigheter som i resten av Europa
bør stemme FrP ved høstens valg, og JA til EU ved neste EU-avstemning.

Sigvald

Fra : C Lund

Dato : 22-06-07 15:37

In article <1182455199.004164.269770@q69g2000hsb.googlegroups.com>,
Sigvald <sigvald4@yahoo.no> wrote:
> [...]

> nordmenn fortjener å nyte de samme rettigheter som i resten av Europa
> bør stemme FrP ved høstens valg, og JA til EU ved neste EU-avstemning.

Så det eneste som skiller Norge fra Nord-Korea er alkoholpolitikken
vår?

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : @

Dato : 22-06-07 16:02

On Fri, 22 Jun 2007 16:36:34 +0200, C Lund <clund@notam02SPAMBLOCK.no>
wrote:

>Så det eneste som skiller Norge fra Nord-Korea er alkoholpolitikken
>vår?

nej, der er betydeligt flere muhamedanere i Norge end i N.K.

stram akohol-politik får ikke folk til at drikke mindre, men til at
brænde og smugle mere

det eneste man får ud af det er ulovligheder

forbudstidens USA er et klart skrækeksempel

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : C Lund

Dato : 23-06-07 11:30

In article <ouon731183jr08kkrkj7m6528osbm52q5k@4ax.com>,
"@" <1@invalid.net> wrote:

> nej, der er betydeligt flere muhamedanere i Norge end i N.K.

Du er litt ensporet, du. Eller hva?

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : @

Dato : 23-06-07 12:02

On Sat, 23 Jun 2007 12:29:55 +0200, C Lund <clund@notam02SPAMBLOCK.no>
wrote:

>Du er litt ensporet, du. Eller hva?

jeg nævnede blot en forskel på Norge og Nordkorea som giver NK et plus

der er sikkert flere andre som giver NK nogle alvorlige minusser

Fra : C Lund

Dato : 24-06-07 09:26

In article <havp739imr97cnda6ldrbmdlfrss6h4mcl@4ax.com>,
"@" <1@invalid.net> wrote:
> jeg nævnede blot en forskel på Norge og Nordkorea som giver NK et plus

Og dermed hoppet du straks på kjepphesten din; muslimene du er så
livredd for.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund