Henrik Fogh Rasmussens syn på Amerika og d~
Fra : Peter Heide

Dato : 21-06-07 19:00

Statsministerns søn (HFR) skriver en dårlig bog om noget,
han ikke ved noget om. Er det ikke er et ret isoleret problem,
når han bagefter lægger op til at danskerne er så dumme at tage
den til sig? Hvad er meningen med at at forfladige sociale
problemer i et liberalistisk samfund? Hvorfor skal danskerne også
bare se bort fra dem? HFR. kommer jo til at skabe en myte om
danskernes syn på de voldsomme sociale slagsider, der er i alle
liberale samfund. Og det er jo netop problemet, at gøre danskernes
fornuft og omtanke til en slags problem.

Er det ikke et udtryk for, at det liberale Danmark lefler for
statsministeren og fremmer en tåbes karrierre?

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 20:07

Peter Heide <pheide@ofir.dk> wrote:

> [...]
> når han bagefter lægger op til at danskerne er så dumme at tage
> den til sig? Hvad er meningen med at at forfladige sociale

Sociale problemer skabes i høj grad af statslig indgriben i samfundet;
se fx integrationsproblemerne her i DK, hvor der i USA næsten ingen er.
Det er tre hovedsyndere:

1) Høj skat på arbejde (arbejde = integration i arbejdsmarkedet =
kulturel integration via kollegaerne og selvforsørgelse)

2) Høj grad af statsligt formynderi og pladderhumanistisk holde-i-hånden
mentalitet som gør indvandrerne ruggesløse og afhængige af systemet, og
gør at de ikke kan stå på egne ben.

3) Meget lav diskrimination mod uønskede elementer - vi bør afvise
analfabeter og fundamentalister ved grænsen, uden undtagelser.

> Hvorfor skal danskerne også
> bare se bort fra dem?

Hvorfor skal danskerne stikkes blår i øjnene med den sædvanlige
fordrejede USA-bashing?

> HFR. kommer jo til at skabe en myte om
> danskernes syn på de voldsomme sociale slagsider, der er i alle
> liberale samfund.

Det er en myte. Social slagsige kommer af statslig fordrejning af
markedet og privilegier til de få.

Husk sølvpapirshatten...

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-06-07 02:23

On Thu, 21 Jun 2007 21:06:31 +0200, Peter B. P. skrev:

> Sociale problemer skabes i høj grad af statslig indgriben i samfundet;
> se fx integrationsproblemerne her i DK, hvor der i USA næsten ingen er.

Næsten ingen integrationsproblemer i Amerika?

Hvad er "integrationsproblemer" så for noget, hvis det ikke er
nogen af de voldsomme problemer, Amerika har med f.eks.
latinamerikanske indvandrere?

Hvis man ikke mener, Amerika bruger enorme summer på welfare
til immigranter, så kan google rette op på det

google dette - welfare immigrants america - bare snup et par
af de første links.

samme metodik kan med fordel bruges, hvis man vil vide noget
om, hvilken kriminalitetsfrekvens, der gør sig gældende blandt
immigranter.

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Peter B. P.

Dato : 22-06-07 13:31

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
> til immigranter, så kan google rette op på det
>
> google dette - welfare immigrants america - bare snup et par

Du fortæller mig ikke noget jeg ikke ved.

Hvad du blot glemmer er at disse latinamerikanere er illegale
immigranter - grænseoverløbere. Interation er noget der gælder lovlige
indvandrere.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-06-07 13:54

On Fri, 22 Jun 2007 14:31:00 +0200, Peter B. P. skrev:

> Du fortæller mig ikke noget jeg ikke ved.
>
> Hvad du blot glemmer er at disse latinamerikanere er illegale
> immigranter

Og legale - mest illegale.

> - grænseoverløbere. Interation er noget der gælder lovlige
> indvandrere.

Ikke i Amerika. De illegale indvandrere modtager undervisning
og sundhedspleje. Der er megaudgifter forbundet med dem og
Bush ønsker at give dem amnesti (opholdstilladelse).

Det er i øvrigt en tilbagevendende begivenhed i staterne.
Millioner af illegale strømmer ind i landet, hvorefter Amerika
giver dem amnesti og opholdstilladelse.

--
"Never interrupt your enemy while he is making a mistake" -
Napoleon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-06-07 08:59

Peter B. P. skrev:

> Sociale problemer skabes i høj grad af statslig indgriben i samfundet;
> se fx integrationsproblemerne her i DK, hvor der i USA næsten ingen er.

Hvornår mener du man er integreret hhv der er integrationsproblemer?

Er det et problem at man bor i et parallelsamfund?
Er det et problem at man ikke taler det oficielle sprog?
Er det et problem at man ikke omgås andre end dem med ens egen etnicitet?

Som jeg ser det, har USA stadigvæk et problem med at få integreret negerne.

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-06-07 10:11

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> [...]
> Er det et problem at man ikke taler det oficielle sprog?
> Er det et problem at man ikke omgås andre end dem med ens egen etnicitet?

Spørg dem der snakker så meget om integration, de ved vel hvad de
snakker om :)

> Som jeg ser det, har USA stadigvæk et problem med at få integreret negerne.

Pas på med at sige den slags, så lyncher PC-folket dig bare!

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-06-07 11:45

Peter B. P. skrev:

> Spørg dem der snakker så meget om integration, de ved vel hvad de
> snakker om :)

Nu var det dig der bragte emnet på bane.

> Pas på med at sige den slags, så lyncher PC-folket dig bare!

Hvornår er neger blevet et fy-ord?
"Chokolade-perker" plejer at blive modtaget ret skidt, men jeg har da
endnu ikke hørt brok over udtrykket "neger".