HFR tog fejl...
Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 18:30

Men hans pointe var stadig uændret, hvad angår kriminalitet i USA vs DK:

citat:

Han hævder, at USA oplevede lidt over 4.000 forbrydelser pr. 100.000
indbyggere i 2001, mens tallet i Danmark var på næsten 9.000.

Det danske tal stammer fra Rigspolitiet og omfatter samtlige
forbrydelser. De amerikanske tal stammer fra forbundspolitiets FBI's
statistik, og den omfatter kun syv af de groveste forbrydelser som drab,
røveri og voldtægt. Det bekræfter FBI over for Nyhedsavisen.

Når man koger den danske statistik ned til de samme overtrædelser, som
den amerikanske statistik dækker, er det danske tal ikke længere 9.000,
men kun lidt over 5.000 forbrydelser pr. 100.000 indbyggere i 2001.

***

5.000 > 4.000

Det var ihvertfald ét angreb på HFR der er demonteret.

kilde: http://www.liberator.dk/debatforum/index.php?showtopic=742

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Frank

Dato : 21-06-07 21:10

Hej

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i meddelelsen

> 5.000 > 4.000
>

> Det var ihvertfald ét angreb på HFR der er demonteret.

Der var en lille tilføjelse til dette angreb.

Mørketallet: I USA meldes 40% af forbrydelserne, i Danmark er det 60%.

Kilden til disse tal var så vidt jeg husker FBI og Rigspolitiet og blev også
bragt i Nyhedsavisen.

Så hvis du regner på dette så er tallene:

USA: 12.500
DK: 6667

Mvh
Frank

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 21:30

Frank <Frank@nospam.dk> wrote:

> [...]
> bragt i Nyhedsavisen.
>
> Så hvis du regner på dette så er tallene:

Jeg ved ikke om de nævnte tal allerede er korrigeret for dette mørketal,
men du har lavet en regnefejl:

5000 * 1/.6 = 8333 (DK)

4000 * 1/.4 = 10000 (USA)

Så om disse antagelser holder er USA kun en smule mere (+20%)
kriminalitetsplaget end DK.

Fra : Frank

Dato : 21-06-07 22:48

Hej

> Jeg ved ikke om de nævnte tal allerede er korrigeret for dette mørketal,
> men du har lavet en regnefejl:

Jeg skulle lige se om du var vågen - er min undskyldning nu....

De tal HFR starter med er anmeldte, dvs. ikke korrigeret.

> Så om disse antagelser holder er USA kun en smule mere (+20%)
> kriminalitetsplaget end DK.

20% er lidt mere en en smule, IMHO.

Mvh
Frank

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-07 22:24

Frank wrote:
> [...]
>
> Mørketallet: I USA meldes 40% af forbrydelserne, i Danmark er det 60%.
>
> Kilden til disse tal var så vidt jeg husker FBI og Rigspolitiet og

Og hvordan kender man disse mørketal? Det ligger måske hen i mørke?

Fra : Frank

Dato : 21-06-07 22:49

Hej

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Og hvordan kender man disse mørketal? Det ligger måske hen i mørke?

Jeg gætter på at man f.eks. har tal fra skadestuer ect. Sådan har man i
danmark lavet vurderinger vedr. antallet af trafikuheld.

Mvh
Frank

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-06-07 09:11

Frank wrote:
> [...]
>
> Jeg gætter på at man f.eks. har tal fra skadestuer ect. Sådan har man
> i danmark lavet vurderinger vedr. antallet af trafikuheld.

Men man har jo ingen skadestuer i USA

OG der er også tale om ikke-skadestue kriminalitet?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-06-07 23:18

Peter B. P. skrev:
> [...]
>

> ***
>
> 5.000 > 4.000
>

> Det var ihvertfald ét angreb på HFR der er demonteret.

Måske, især hvis man beslutter sig for at alle de andre forbrydelser
ikke er forbrydelser alligevel. Gør man det?

Fra : Tveskaeg

Dato : 23-06-07 12:26

On Thu, 21 Jun 2007 19:29:46 +0200, peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B.
P.) wrote:

> [...]
>

>***
>
>5.000 > 4.000
>

>Det var ihvertfald ét angreb på HFR der er demonteret.

Sådan!

Så kan Anker Jørgensen lære det kan han.