Tilfældet Polen
Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-07 11:04

I dag kan man på:

<http://jp.dk/udland/europa/article979078.ece>

se at de polske Kaczynski-tvillinger nu skærper tonen. Nu drager man 2.
verdenskrig med ind i billedet, og vil have stemmevægt i EU svarende til
66 millioner indbyggere, selv om landet kun har 38 millioner.

Brødrene har i længere tid fastholdt, at de vil kæmpe 'til døden' for at
Polen skal have næsten lige så mange stemmer som det Tyskland, som der
har dobbelt så mange indbyggere.

Noget siger mig i øvrigt at de i tallene på hvor mange indbyggere landet
ville have haft uden 2. verdenskrig, har indregnet de jøder, de selv har
været med til at myrde, og de tyskere, de selv har været med til at
fordrive. Måske regner de endda såvel med den moderne Oder-Neiße-linie
som den gamle østgrænse mod Sovjet, altså store dele af Hviderusland og
Ukraine?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BigBother

Dato : 21-06-07 13:05

> se at de polske Kaczynski-tvillinger nu skærper tonen. Nu drager man 2.
> verdenskrig med ind i billedet, og vil have stemmevægt i EU svarende til
> 66 millioner indbyggere, selv om landet kun har 38 millioner.

Jeg kræver at Danmark får et stemmetal der svarer til de lysegrønne områder
på det her kort:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Vikings-Voyages.png

--
http://www.PatriotsQuestion911.com

Fra : sjp

Dato : 21-06-07 14:39

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i meddelelsen
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Jeg kræver at Danmark får et stemmetal der svarer til de lysegrønne
> områder på det her kort:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Vikings-Voyages.png

Ja ja krigen er ikke slut endnu! Men der er andre mere sofistikerede måder
at slå folk ihjel på.
Alle danskere der er blevet dræbt i trafikken, hvor køretøjer fra andre EU
lande har været involveret bør tælles med.
og selvfølgelig skal der tages højde for de evt. efterkommere, de statistisk
ville ha ha fået.
Jeg vil dog mene at i Polens tilfælde skal dødsfald i andre EU lande som
skyldes polske kålpølser og vodka fratrækkes de 66 millioner.

Stig

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-06-07 11:57

"Per Rønne" wrote:
> [...]
>
> Brødrene har i længere tid fastholdt, at de vil kæmpe 'til døden' for
> at Polen skal have næsten lige så mange stemmer som det Tyskland, som

Jeg gad vide om der er en speciel virus i luften, - det ser ud som om
antallet af fuldstændig gakkede pesoner eksploderer på verdensplan.

Fra : Michael Weber

Dato : 21-06-07 14:54

> [...]
> fordrive. Måske regner de endda såvel med den moderne Oder-Neiße-linie
> som den gamle østgrænse mod Sovjet, altså store dele af Hviderusland og

Egentlig meget nuttet, på en naiv måde, at Polen prøver at bruge 2.
verdenskrig på den måde.
Måske de lider af et mindreværdskompleks i forhold til Tyskland ?!

Det næste bliver vel et Polsk søgsmål mod Rusland.
Herfra skal lyde et held og lykke med det da.

Fra : @

Dato : 21-06-07 15:06

On Thu, 21 Jun 2007 12:03:39 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Brødrene har i længere tid fastholdt, at de vil kæmpe 'til døden' for at
>Polen skal have næsten lige så mange stemmer som det Tyskland, som der

hvorfor ikke give hver suveræn nation en stemme, da EU jo er en
sammenslutning af lande?

det vil have den fordel at de store ikke hver gang kan tryne de små

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-07 15:51

@ <1@invalid.net> wrote:

> hvorfor ikke give hver suveræn nation en stemme, da EU jo er en
> sammenslutning af lande?
>
> det vil have den fordel at de store ikke hver gang kan tryne de små

Nu skal EU jo også gerne være lidt manøvredygtig, og derudover er det
måske lidt urimeligt at Luxembourg med 465.000 indbyggere skal tælle
lige så meget som Tyskland med 83 millioner ... og hvad hvis nu
Liechtenstein med 35.000 indbyggere også kommer med?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 21-06-07 15:59

On Thu, 21 Jun 2007 16:50:36 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>lige så meget som Tyskland med 83 millioner ... og hvad hvis nu
>Liechtenstein med 35.000 indbyggere også kommer med?

ja hvad så

er det urimeligt at suveræne nationer i et samarbejde alle har samme
retigheder?

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-07 16:50

@ <1@invalid.net> wrote:

> ja hvad så
>
> er det urimeligt at suveræne nationer i et samarbejde alle har samme
> retigheder?

Vi taler ikke om rettigheder men om stemmevægte.

Er det rimeligt at Københavns Kommune og Ishøj Kommune ikke har samme
antal medlemmer af Folketinget?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 21-06-07 18:04

On Thu, 21 Jun 2007 17:49:48 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Vi taler ikke om rettigheder men om stemmevægte.
>
>Er det rimeligt at Københavns Kommune og Ishøj Kommune ikke har samme
>antal medlemmer af Folketinget?

lad være med at sammenligne æbler og pærer

EU er en sammenslutning mellem selvstændige nationer - hvorfor hver
nation bør have samme vægt i "bestyrelsen"

ellers kunne det helt utænkelige, at de store lande plejer egne snævre
interesser, jo ske

Fra : Egon Stich

Dato : 21-06-07 19:36

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse news:qg4l73hb58jqcs855am6l92uu5hflslvlq@4ax.com...

> er det urimeligt at suveræne nationer i et samarbejde alle har samme
> retigheder?

Nationer?
Er det ikke gået op foir dig, at EU alene er den selvudnævnte overklasses sandkasse, hvor det drejer sig om at holde befolkningerne uden for bestemmelse?
Typisk akademikerklasseopfindelse--

Egon

Fra : Alucard

Dato : 21-06-07 15:57

wrote:

> [...]
>verdenskrig med ind i billedet, og vil have stemmevægt i EU svarende til
>66 millioner indbyggere, selv om landet kun har 38 millioner.

Jeg tænkte lige på, om der ikke også ville være mange flere tyskere
(der skred jo en del i svinget under WW2).....

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-07 16:50

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Jeg tænkte lige på, om der ikke også ville være mange flere tyskere
> (der skred jo en del i svinget under WW2).....

Klart, men her vil man nok med en vis ret kunne hævde at det var
selvforskyldt, og en del af dem var jo nok tyske jøder, der blev gasset
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 21-06-07 18:27

wrote:

>Klart, men her vil man nok med en vis ret kunne hævde at det var
>selvforskyldt, og en del af dem var jo nok tyske jøder, der blev gasset

Der er nok en hel del unge knægte fra østfronten der ikke er enig, men
det ændrer ikke på det faktum, at der i dag er færre tyskere p.g.a.
WW2....

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-07 19:20

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Der er nok en hel del unge knægte fra østfronten der ikke er enig,

Ja, det var jo deres forældre der fik Hitler gjort til rigskansler, før
de selv var konfirmerede ...

> men det ændrer ikke på det faktum, at der i dag er færre tyskere p.g.a.
> WW2....

Det ved vi alle.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peder

Dato : 21-06-07 18:23

Per Rønne <per@rqnne.invalid> skrev
> [...]

>fordrive. Måske regner de endda såvel med den moderne Oder-Neiße-linie
>som den gamle østgrænse mod Sovjet, altså store dele af Hviderusland og

DObre dobre kurwa, lad bare alle pollakerne komme hertil, der er
allerede 2M i England, og disse frygtløse hunner er kun et plus
for mere mangfoldighed til os

--
Mvh Peder Træt af ustabilitet? Prøv Ubuntu Linux » www.ubuntu.net

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 22-06-07 05:09

Per Rønne skrev:
> I dag kan man på:
>
> <http://jp.dk/udland/europa/article979078.ece>

Da vikingerne fandt amerika før Columbus bør DK også
indregne ihvertfald Nordamerika når der skal forhandles!!

Fra : Per Rønne

Dato : 22-06-07 05:58

-=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote:

> Da vikingerne fandt amerika før Columbus bør DK også
> indregne ihvertfald Nordamerika når der skal forhandles!!

Bortset fra at amerinderne fandt Amerika før nordboerne, så var de
pågældende nordboer vist da ikke fra Danmark.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 22-06-07 17:28

Per Rønne skrev:

> Bortset fra at amerinderne fandt Amerika før nordboerne, så var de
> pågældende nordboer vist da ikke fra Danmark.

Det ved polakkerne da intet om.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-06-07 17:49

-=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote:

> Det ved polakkerne da intet om.

Næh, og de lever da vist også 'på polsk' .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk