Perversionen af borgerretighederne: Recept~
Fra : Peter B. P.

Dato : 20-06-07 17:02

http://www.180grader.dk/nyheder/hotelr_ver_bremset_af_receptionist.php

En ansat på Hotel Ansgar fangede i går en røver, der muligvis står bag
en stribe af hotelrøverier på Vesterbro. Receptionisten risikerer nu
selv sigtelser for at have stoppet røveren med et baseballbat.

***

Jep, dette er moderne demokrati - forbryderne har mere beskyttelse fra
staten end deres ofre.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Michael Weber

Dato : 21-06-07 11:34

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ***
>
> Jep, dette er moderne demokrati - forbryderne har mere beskyttelse fra

I dette moderne demokrati har staten volds-monopolet.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-07 12:15

Michael Weber <michael@michaelweber.dk> wrote:

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse

> I dette moderne demokrati har st

Magtmonopolet.

Og man må så spørge sig om hvor grænsen på hvilken måde borgerne må
forsvare sig går.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 13:56

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Magtmonopolet.

= Voldsmonopol

Fra : Michael Weber

Dato : 21-06-07 14:41

http://www.180grader.dk/nyheder/hotelr_ver_bremset_af_receptionist.php

> [...]

Man kan diskutere hvorvidt vold har noget med magt at gøre.
Nok nærmere afmagt.

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 17:27

> [...]

> bag

> fra

> Man kan diskutere hvorvidt vold har noget med magt at gøre.

For at citere Formand Mao, så er politisk magt noget der vokser ud af
løbet på en riffel.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-07 14:50

Peter B. P. <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote:

> = Voldsmonopol

Kun i revolutionær, marxistisk sprogbrug - og jeg var ikke klar over at
du var gået hen og blevet leninist på dine 'gamle' dage.

I en retsstat har myndighederne et *magt*monopol, og kun fornøden magt
må bruges. Derfor kan også politifolk der går for vidt, tiltales for
vold ... spørgsmålet er naturligvis altid hvornår der gås for vidt, når
det drejer sig om at stoppe en forbryder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 17:27

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Kun i revolutionær, marxistisk sprogbrug

Nej.

>- og jeg var ikke klar over at
> du var gået hen og blevet leninist på dine 'gamle' dage.

Og det undrer mig ikke at du kommer med dumme påstande - som sædvanligt.

> I en retsstat har myndighederne et *magt*monopol,

Når alt kommer til alt er magt = vold. Benægtelse af dette kan kun være
udtryk for en realitetsfjern verdensopfattelse.

> og kun fornøden magt
> må bruges. Derfor kan også politifolk der går for vidt, tiltales for
> vold ... spørgsmålet er naturligvis altid hvornår der gås for vidt, når
> det drejer sig om at stoppe en forbryder.

Jeg mener ikke at der i den aktuelle sag er gået forvidt når man pander
en serierøver ned med et baseballbat. Det kan jo være at han lærer
noget.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-07 18:20

> Jeg mener ikke at der i den aktuelle sag er gået forvidt når man pander
> en serierøver ned med et baseballbat. Det kan jo være at han lærer
> noget.

Hvis du går tilbage i tråden ville du finde ud af, at jeg aldrig har
kritiseret receptionisten ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 18:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvis du går tilbage i tråden ville du finde ud af, at jeg aldrig har
> kritiseret receptionisten ...

Og hvis du læser hvad jeg skriver igen vil du se at jeg ikke har
anklaget dig for det...

Fra : Egon Stich

Dato : 21-06-07 19:33

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1i02did.7ojhvpxr2kkoN%per@RQNNE.invalid...
> [...]
> vold ... spørgsmålet er naturligvis altid hvornår der gås for vidt, når
> det drejer sig om at stoppe en forbryder.

Som vanligt tåger du rundt i teoriernes verden--
Kom dog ud af det fordømte glashus, du henslæber din tilværelse i---

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 21-06-07 19:31

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1i027f7.ahsb8cxo1xxcN%per@RQNNE.invalid...

> Magtmonopolet.
>
> Og man må så spørge sig om hvor grænsen på hvilken måde borgerne må
> [...]

Egentlig burde man da til at overveje, om ikke staten i så høj grad har misligholdt "kontrakten", ifølge hvilken borgeren overlader retshåndshævelsen til samme, at man skal til at betragte den som opsagt.

"Ordenshåndhævelse" består jo efterhånden alene i beskyttelse af de rigestes interesser, samt oppasning af politikere, der har gjort sig så umulige, at de ikke mere tør færdes alene på offentlige steder.

Er det ikke "Vigilanter", de hedder?
Hvem indkalder til stiftende generalforsamling?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 22-06-07 05:58

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Egentlig burde man da til at overveje, om ikke staten i så høj grad har
> misligholdt "kontrakten", ifølge hvilken borgeren overlader
> retshåndshævelsen til samme, at man skal til at betragte den som opsagt.

I et demokrati som det danske er det jo i bund og grund vælgerne, der
udgør staten.

> "Ordenshåndhævelse" består jo efterhånden alene i beskyttelse af de
> rigestes interesser, samt oppasning af politikere, der har gjort sig så
> umulige, at de ikke mere tør færdes alene på offentlige steder.

Kan du ikke snart vokse ud af Preben Møller Hansens skygge, fra dengang
han som stalinist blev ekskluderet af Danmarks Kommunistiske Parti [han
blev en for stor belastning].

Og se så at få ordnet din miserable nyhedslæser, som sender et afsnit
afsted i kun én linie [hvilket medfører at man skal ombryde det manuelt,
hvis det skal være læsbart].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 05-07-07 11:05

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1i03jwe.1tqd6au30bsihN%per@RQNNE.invalid...

> I et demokrati som det danske er det jo i bund og grund vælgerne, der
> udgør staten.

Ja, i den fantastiske glasverden--
I virkeligheden forholder det sig jo en anelse anderledes.
Nævnte spørgsmål, har jo aldrig været debatteret under valgkampe.
Og de politikere, der fratager os muligheden for selv at forsvare os, når staten svigter sin kontrakt på området, har i dette spørgsmål intet reelt demokratisk mandet.
Deres opfattelse stammer fra egne beskyttede milieuer, og er iblandet økonomiske hensyn.
Se blot den stærkt opreklamerede "politireform".
Har vi set flere politier på gaderne?
Nej vel?
Og vi kommer heller ikke til det.

> Kan du ikke snart vokse ud af Preben Møller Hansens skygge, fra dengang
> han som stalinist blev ekskluderet af Danmarks Kommunistiske Parti [han
> blev en for stor belastning].

Stik hovedet ud af din naive glasverden, og opdag, at det er den virkelige virkelighed, jeg referere til.
Prøv at undersøg responstider i provinsen.
Samt hvor stor procentdel af nødråb, der bliver besvaret med: "Beklager, ingen biler i området"

Vend og drej sagen, som du har lyst til, men tilbage vil stå, at du helt enkelt ikke har opdaget virkeligheden, men lever i din egen lille overklasseakademiske naive og virkelighedsfjerne fantasiverden

Og hvad Preben Møller, en af danmarks dygtigste fagforeningsformænd, skulle have med sagen at gøre, kan man jo heller ej forstå.
Også her forfalder du i din naivitet til anvendelse af skrækslagne borgerliges propaganda.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-07 11:51

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Prøv at undersøg responstider i provinsen.
> Samt hvor stor procentdel af nødråb, der bliver besvaret med: "Beklager,
> ingen biler i området"

Jeg har ikke engang undersøgt det her i København - jeg har ganske
simpelt aldrig haft brug for at ringe efter hverken politi eller
ambulance ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 05-07-07 15:42

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1i0s2kg.wmqioggq5cwlN%per@RQNNE.invalid...

> Jeg har ikke engang undersøgt det her i København - jeg har ganske
> simpelt aldrig haft brug for at ringe efter hverken politi eller
> [...]

Heldigt for dig
Men det vil vel så sige, at du atter taler om en forestilling fra din naivistiske verden?
Uden smålig skelen til virkeligheden?

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 05-07-07 11:06

> [...]
>
> Og se så at få ordnet din miserable nyhedslæser, som sender et afsnit
> afsted i kun én linie [hvilket medfører at man skal ombryde det manuelt,

Andre, der har nævnte problem med mine skriblerier?

MVH
Egon

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 13:56

Michael Weber <michael@michaelweber.dk> wrote:

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse

> I dette moderne demokrati har staten volds-monopolet.

Et demokrati/stat der ikke anerkender borgernes ret til rimeligt
selvforsvar kan ikek siges andet end at foragte individets liv og
velvære.

Fra : Michael Weber

Dato : 21-06-07 14:36

> Et demokrati/stat der ikke anerkender borgernes ret til rimeligt
> selvforsvar kan ikek siges andet end at foragte individets liv og
> [...]

Demokratiet/staten anerkender borgernes ret til selvforsvar.
Det hedder nødværge.
Straffelovens § 13 så vidt jeg ved.

Fra : Peter B. P.

Dato : 21-06-07 17:27

> [...]

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse

> Demokratiet/staten anerkender borgernes ret til selvforsvar.

Og når vi ser i virkeligheden verden, hvor meget gavn havde urmager
Woolhead af den paragraf, eller receptionisten i den aktuelle sag?

Og yderligere, hvis det er sandt, hvorfor må ejere af håndvåben ikke
bruge disse håndvåben i selvforsvar, fx. ved indbrud i deres ejendom?

Fra : Michael Weber

Dato : 22-06-07 05:36

> [...]
>
> Og yderligere, hvis det er sandt, hvorfor må ejere af håndvåben ikke
> bruge disse håndvåben i selvforsvar, fx. ved indbrud i deres ejendom?

Man må da vist gerne bruge håndvåben i nødværge.
Dørmanden i Café Rust-sagen blev frikendt for at skyde og dræbe én af
overfaldsmændene.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/06/21/122423.htm

Men jeg forstår du gerne vil have nødværge-begrebet udvidet til også at
omfatte beskyttelse af privat ejendom.
Måske ligesom i U.S.A.hvor de bl.a. har udtryk som "Possession is 9/10 of
the law" (Adverse possession) ?
Det er nok derfor de må beskytte deres ejendom.
Måske et historisk reminiscence fra de gamle dage, hvor pioneerne selv måtte
beskytte deres jord ude i det vilde vesten.

Fra : Peter B. P.

Dato : 22-06-07 13:31

> [...]

> omfatte beskyttelse af privat ejendom.
> Måske ligesom i U.S.A.hvor de bl.a. har udtryk som "Possession is 9/10 of

Jeg tænker mere på Castle-doktinen.

Og med "Possession is 9/10 of the law" menes der noget andet, netop
forskellen mellem besiddelse og ejerskab, men det vil jeg ikke komme ind
på her.

> Det er nok derfor de må beskytte deres ejendom.
> Måske et historisk reminiscence fra de gamle dage, hvor pioneerne selv måtte
> beskytte deres jord ude i det vilde vesten.

Beskyttelse af sin ejendom er ligeså relevant i dag som det var i gamle
dage.

Fra : costumhood@gmail.com

Dato : 23-06-07 16:04

når man er røver, må man vide at der er en risiko ved arvejdet, og
selvfølgelig skal man ikke slås ihjel for røveri, men man må da regne
med at man kan bliver banket halvt ihjel, og man ved aldrig hvad sådan
nogle kan finde på. Desuden er det en stærk psykisk oplevelse at blive
truet med en pistol, og blive udsat for røveri, og han havde sikkert
gjort det igen hvis han ikk var blevet fanget. Receptionisten, der
sikkert er en fornuftig mand skal da ikke sigtes, det er jo
latterligt.