Tænketank: Tolke er i livsfare
Fra : John

Dato : 20-06-07 15:48

Vi (og svenskerne) reddede 'vore' ca 7000 jøder under WW2, og nu:

".. Danmark har en ubetinget moralsk pligt til at tage sig af de irakiske
tolke i Basra og give dem asyl, for alternativet er disse tolkes snarlige
død. Så skarp er kommentaren fra ... International Crisis Group (ICG), en
international tænketank .."

Ingen tvivl i mit sind: Selvfølgelig skal de og deres familier ha' tilbud om
asyl! Hvor svært ka' det være!

John

Fra : Jim

Dato : 20-06-07 16:01

> [...]
> international tænketank .."
>
> Ingen tvivl i mit sind: Selvfølgelig skal de og deres familier ha' tilbud

Jeg ville ikke have noget imod at hjælpe dem.
Men de skal ikke til Danmark.
Vi har da muhamedanere nok, hvis det da vel at mærke er muhamedanere, der er
tale om.
Skulle det ske, at de alligevel kommer til Danmark, så skal vi sende 10-20
irakiske muhamedanere retur for hver tolk, vi modtager.
Der skal jo gerne være balance i regnskabet.

Fra : Malene P

Dato : 20-06-07 16:10

> [...]
> international tænketank .."
>
> Ingen tvivl i mit sind: Selvfølgelig skal de og deres familier ha' tilbud

Lad os gøre lige som sidst -lad os hjælpe dem til Sverige. Nej, her mener
jeg faktisk, at vi har en forpligtelse over disse tolke, der angiveligt har
bragt sig selv i fare ved at hjælpe de danske styrker. Om det skal ske via
asyl, afhænger vel af forholdene omkring den enkelte tolk og det er der vist
sat store ressourcer ind på at afklare i disse dage. Uanset at krigen er
startet på et løgnagtigt grundlag og uanset at dele af den irakiske
befolkning betragter disse tolke som "værnemagere", vil de måske vise sig
bedre værd at samle på, end ikke så få herboende fremmede, der har fået
opholdstilladelse og endda statsborgerskaber på et langt mere lemfældigt
grundlag de sidste mange år. Og de vil muligvis også være mere motiveret for
at ruste sig til at vende hjem og genopbygge det land, hvor de hører til. Så
her er jeg altså slet ikke enig med DF. Men jeg taler altså om tolkene.

Malene P

Fra : Ingolf

Dato : 20-06-07 17:34

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Så
> her er jeg altså slet ikke enig med DF. Men jeg taler altså om tolkene.

Smukt, og meget enig

Fra : Poul Nielsen

Dato : 20-06-07 16:16

> [...]
> international tænketank .."
>
> Ingen tvivl i mit sind: Selvfølgelig skal de og deres familier ha' tilbud

Ja jeg kan ikke stemme på DF efter det her, tolkene har risikeret deres liv
for nogle danskersvin og nu vil DF/DK ikke hjælpe dem hvad for en mentalitet
ligner det.

Fra : Jim

Dato : 20-06-07 16:29

"Poul Nielsen" <fl@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ja jeg kan ikke stemme på DF efter det her, tolkene har risikeret deres
> liv for nogle danskersvin og nu vil DF/DK ikke hjælpe dem hvad for en

Og nogle af de danskere, der har sat livet på spil for en flok
tilbagestående muhamedanere er faktisk nogle af mine venner.
Og kalder du dem for svin, så kalder du også mig for et svin.
Har du vitterligt ikke noget bedre at byde på.
At tolkene har arbejdet for danskerne, burde være deres pligt, når nu vi
kommer og rager kastanjerne ud af ilden for dem og fjerner et andet dumt
svin, Saddam.
De har vel gjort deres for at opnå et bedre Irak. Og så er det vel ikke
meningen, at de skal til et land, der ikke er deres hverken kulturelt eller
på nogen anden måde.
Deres islamiske brødre må hjælpe dem til et islamisk land, hvis de er
muhamsere.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 20-06-07 16:45

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og kalder du dem for svin, så kalder du også mig for et svin.
> Har du vitterligt ikke noget bedre at byde på.

Ordsproget siger: "du er hvad du spiser" ! iså fald er Danskerne svin helt
klart og jeg ville aldrig røre svinekød, føj for en dansker

Fra : Jim

Dato : 20-06-07 17:48

> Ordsproget siger: "du er hvad du spiser" ! iså fald er Danskerne svin helt
> klart og jeg ville aldrig røre svinekød, føj for en dansker
At du har konverteret til terroristsympatisør, undrer mig ikke...

Fra : Bo Warming

Dato : 21-06-07 09:27

> [...]

"Når en tibetansk bjergged får en torn i foden, er det ikke et dansk
problem" lyder et klassisk Glistrup citat - og det er det eneste rette svar
vedr tolkesagen.

De der har arbejdet for vort militær i Irak, har fået deres løn og kendte
risikoen

BAD MOSLEMS and "bad Danes"

Når DF kritiserer muslimers mange drab og voldtægter m.m. her og terror
verden over, så er det helt uinteressant at også visse danskere er
voldspsykopater.

Det er jo landets egne børn, som vi har ansvar for.

De er ikke skadedyr i samme grad

Mennesker er mennesker, ja - men visse mennesker kan ikke integreres i
Danmark

Ludere skader aldrig andre end sig selv - hærværksfolk er værre

Fred er godt. Ønsker muslimer dvs hellig-krigere FRED ? ? ?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 20-06-07 21:20

On Wed, 20 Jun 2007 17:28:39 +0200 "Jim"
<Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> sent the following smoke
signals:

>Og nogle af de danskere, der har sat livet på spil for en flok
>tilbagestående muhamedanere er faktisk nogle af mine venner.
>Og kalder du dem for svin, så kalder du også mig for et svin.

Havde du ventet andet fra Poul Præmie-Psyko?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Jim

Dato : 20-06-07 21:41

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> On Wed, 20 Jun 2007 17:28:39 +0200 "Jim"
> <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> sent the following smoke
> signals:

> Havde du ventet andet fra Poul Præmie-Psyko?

Ja, nu du siger det...

Fra : Malene P

Dato : 20-06-07 16:38

> [...]
>
> "John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Ja jeg kan ikke stemme på DF efter det her, tolkene har risikeret deres

DANSKERSVIN?????????????????????????????????????

Malene P

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 20-06-07 17:03

> [...]
> international tænketank .."
>
> Ingen tvivl i mit sind: Selvfølgelig skal de og deres familier ha' tilbud

Regeringen og militærets enheder på opgave i Irak er påbegyndt deres fælles
sirenesang, om de tilknyttede irakiske civilarbejder og deres tusindtallige
familiemedlemmer vil miste roen når det danske militære enheder påbegynder
tilbagetrækningen til Danmark.
Det er ikke anderledes i Irak som det har været i alle krige og konflikter
verden over at kollaboratører og folk der fraternisere med fjenden kommer i
rebet eller stå foran udligneren.
De irakiske kollaboratører skal ikke til Danmark, tvært i mod skal de
muhamedanere der er her i landet til Irak.
Som var et folkeligt krav, da der blev givet grønt lys til at sende danske
tropper til landet, for at løse problemet med Saddam. Som ente med at den
stakkels mand fik rebet, og landet ligger i ruiner takket være det store
gevær fra USA.

Theodore Roosevelt 1901-1909.
"Jeg vil ikke gå så langt som til at sige, at en god muhamedaner , er en død
muhamedaner, men da det er tilfældet for ni ud af ti af dem, vil jeg ikke
spilde min tid med den tiende."

Fra : Peter Bang

Dato : 20-06-07 22:04

John <nogen@pladderballe.ok> skrev:
> [...]

At det overhovedet er til debat, er mig en gåde. Et snævert
flertal sikrer Irak-deltagelsen. Statsministeren spiser brunch
med de store drenge, udenrigsministeren koordinerer i døgndrift
og Bendt B. bakker op om hele molevitten med flotte ord om gud,
konge og fædreland.

Når det så kommer til noget så banalt og lavpraktisk, som at
sikre en lille flok uundværlige tolkes liv og levned, mens
danskerne stikker halen mellem benene efter en noget broget
demokratiseringsindsats, så sidder selvsamme verdensmænd og
samtaler med Pia om, hvad hun kunne tæke sig. Det er egentlig
ret patetisk.