Kinesere er arrogante og selvophøjede
Fra : dktekno

Dato : 19-06-07 22:14

Folk fortæller mig, at kinesere er venlige, rare, og imødekomne. Men det er
altså ikke mit indtryk af kineserne.

Se blot denne engelsksprogede kinesiske debat hvor kinesere og udlændinge
kan debattere politik:

http://bbs.chinadaily.com.cn/forumdisplay.php?gid=2&fid=6&page=1

Aldrig i mit liv har jeg mødt et så selvoptaget, selvophøjende folkefærd,
der samtidig er så arrogante at jeg får det dårligt af det.

Jeg skriver om demokrati og frihed og ytringsfrihedens vilkår i Kina, i en
pæn og venlig tone, og hvad jeg får tilbage er arrogante kommentarer,
beskyldninger om at være fra Falun Gong og andre måder jeg bliver svinet til
på.

De eneste på dette debatforum som er venlige og imødekomne er faktisk
australierne, amerikanerne og englænderne.

Men kineserne er bare så selvophøjede, og tror de har verdens bedste land.
De vil slet ikke høre tale om kritik af deres land.

Det er bare mit syn på kineserne. Det er det jeg kender kineserne for. Og
det er det jeg tænker på, når jeg ser en kineser: En arrogent, selvophøjet,
hjernevasket djævel.

Jeg har faktisk opsøgt et kinesisk debatforum netop for at få et andet
indtryk af kineserne, men har man ikke fordomme om kineserne i forvejen, så
får man det straks efter et besøg på deres debatforum!

Amerikanere er da i det mindste ikke et så selvophøjet og arrogant
folkefærd. De kan da i det mindste tåle kritik af deres hjemland!

Fra : Peter B. P.

Dato : 19-06-07 23:26

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> Folk fortæller mig, at kinesere er venlige, rare, og imødekomne. Men det er
> altså ikke mit indtryk af kineserne.

Kender du alle 1+ milliard kinsesere? Jeg er imponeret.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Poul E Hansen

Dato : 19-06-07 23:36

On 19 Jun., 23:13, "dktekno" <dkte...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Amerikanere er da i det mindste ikke et så selvophøjet og arrogant
> folkefærd. De kan da i det mindste tåle kritik af deres hjemland!

Husk at kineserne ikke kan kritisere det kommunistiske styre uden at
være i fare, heller ikke på internettet. Det holder nok nogen tilbage
fra at deltage.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-06-07 12:22

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Folk fortæller mig, at kinesere er venlige, rare, og imødekomne. Men det
> er
> altså ikke mit indtryk af kineserne.

De ER rare og uvoldelige og Falun Gong intolerancen, som måske er
kompliceret og uforståelig for os, er bagatal sammenlignet med USAs
holocaustning af indianere og andre landes aggressioner

Fra : Peter Bang

Dato : 21-06-07 18:03

> [...]
>altså ikke mit indtryk af kineserne.
>
>Se blot denne engelsksprogede
>kinesiske debat hvor kinesere og udlændinge

Bedømmer du også danskerne udfra deltagerne i dk.politk?

Fra : Alucard

Dato : 21-06-07 18:45

On 21 Jun 2007 17:02:32 GMT, Peter Bang <peterbang@NF3OZprivat.dk>
(slet NF3OZ) wrote:

>Bedømmer du også danskerne udfra deltagerne i dk.politk?

Mon ikke han bruger en terning...???

Fra : Peter Bang

Dato : 22-06-07 21:00

Alucard <alucard44@hotmail.com> skrev:
>On 21 Jun 2007 17:02:32 GMT, Peter Bang
<peterbang@NF3OZprivat.dk>

>Mon ikke han bruger en terning...???

Han virker i hvert fald umiddelbart nem ...