Fremragende program om racemedicin på DR2
Fra : Jesper

Dato : 19-06-07 19:49

Kl 20:00 i dag var der et fremragnede program om racemedicin på DR2. Den
kom ind på hele begrebet race. For over 200 år siden fandt antropologer
på at opdele menneskeheden i 5 racer: Hvide, negere, asiater, indianere
og indbyggere fra Stillehavet. Efter Anden Verdenskrig gik det hen og
blev politisk ukorrekt at tale om racer, ja i sådan en grad at UNESCO i
1967 gik ud og erklærede at raceforskelle i genetisk forstand ikke
findes, forskellene var udelukkende sociale. Men i de senere år er der
sket noget spændende: Forskere i USA er kommet frem til at mennekser fra
de 5 traditionelle racegrupper reagerer forskelligt på sygdomme og
medicin. Ja i sådan en grad, at man var nødt til at lave medicin
specifikt for de forskellige racegrupper. Under forsøg med en ny
hjertemedicin med en blandet gruppe af sorte og hvide forsøgspersoner
var resultatet ret dårligt. Men resultaterne blandt de sorte
forsøgspersoner var markant bedre. Så derfor lavede man forsøg kun med
negere som faldt så positivt ud, at de amerikanske myndigheder godkendte
den første racespecifikke medicin i 2005.

I Danmark sidder der af uransagelige grunde stadigt genetikere og
benægter at racebegrebet eksisterer, selvom amerikanerne har
dokunmenteret det. Og asiaterne er nu gået i gang med at udvikle medicin
specifikt for asiatere og foretage nye forsøg på rene asiatiske grupper
af eksisterende medicin, fordi de ikke kan bruge de forsøg der er lavet
på rene hvide grupper til noget.

--
Jesper

Fra : BigBother

Dato : 19-06-07 20:13

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Kl 20:00 i dag var der et fremragnede program om racemedicin på DR2.

Ja, godt at se noget lødig og grundig journalistik om racespørgsmålet til en
afveksling.

Meget afslørende at se ham den danske "forsker" indrømme videnskabelig
uredelighed. Først indledte han med at påstå, at der intet videnskabeligt
belæg var for at man kunne inddele menneskeheden i forskellige racer.
Herefter indrømmede han, at hans holdning i virkeligheden var politisk
motiveret, fordi racisme var sådan noget grimt noget, og at det da godt
kunne være at der var nogen forskelle på forskellige genetiske grupper, hvis
bare man ikke kaldte det racer eller brugte det til forkerte formål. Det er
vist det, man kalder videnskabelig metode. NOT!

For at gentage mig selv fra for et par dage siden - utroligt at forskning i
noget så, skulle man tro, ukontroversielt som forskelle i medicins virkning
på forskellige genetiske grupper skal være så kontroversielt. Hvordan mon
den videnskabelige redelighed så har det inden for forskning i langt mere
kontroversielle raceforskelle, som f.eks. intelligens, hvilket nok er et af
de p.t. allermest kontroversielle emner overhovedet, takket være ideologien
om at "der er ingen racer", som FN har haft held med at indoktrinere os med
igennem årtier.

--
http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag

Fra : Lyrik

Dato : 20-06-07 01:28

Den 19.06.2007 kl. 21:13 skrev BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com>:

> [...]
> ideologien
> om at "der er ingen racer", som FN har haft held med at indoktrinere os
+++++++++++++++++
De har indoktrineret vores politikere først og fremmest. De er som
logrende hundehvalpe når FN eller EU "siger noget". Det er tilladt at
tænke selv. Der er hunderacer, katteracer og menneskeracer. Der er cirka
lige store forskelle i alle grupper.
Der er hottentotter med den berømte fedtmås. Der er kloge racer og dumme
racer. Der er racer der løber stærkt og racer der vralter fede rundt. Den
berømte amerikanerrace er et godt eksempel på det sidste.
Der er regelknepperracer der vil forlange katte holdt i snor. Danskerne er
et godt eksempel på det sidste.

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-06-07 20:17

> I Danmark sidder der af uransagelige grunde stadigt genetikere og
> benægter at racebegrebet eksisterer, selvom amerikanerne har
> dokunmenteret det.

Genetikeren Peter K.A. Jensen indrømmede nu, at det var selve /ordet/
race, han ikke kunne lide.

Måske skulle man lave tilsvarende programmer om hunde- og hesteracer ?
Eksisterer de mon?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 19-06-07 20:34

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Genetikeren Peter K.A. Jensen indrømmede nu, at det var selve /ordet/
> race, han ikke kunne lide.

Han måtte krybe til korset til sidst, men det holdt hårdt!

> Måske skulle man lave tilsvarende programmer om hunde- og hesteracer ?
> Eksisterer de mon?

Ja det er jo sjovt: Der findes racer indenfor dyregrupper, men af
uransagelige grunde må der ikke findes forskellige menneskeracer.
--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 19-06-07 21:10

> Han måtte krybe til korset til sidst, men det holdt hårdt!

> Ja det er jo sjovt: Der findes racer indenfor dyregrupper, men af
> uransagelige grunde må der ikke findes forskellige menneskeracer.

Mon ikke forskellen skal søges i at man på engelsk normalt kun bruger
'race' om mennesker ? 'Dog race' er noget ganske andet end 'dog breed'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 19-06-07 20:18

> [...]
> I Danmark sidder der af uransagelige grunde stadigt genetikere og
> benægter at racebegrebet eksisterer, selvom amerikanerne har

Det er vi nogle der har vidst længe, der er f.eks nogle steder folk der ikke
kan tåle alchohol, da deres krop mangler de funktioner der nedbryder
alchoholen i leveren. (hvordan man kan påstå at det er socialt betinget er
mig en gåde)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jesper

Dato : 19-06-07 20:33

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kan tåle alchohol, da deres krop mangler de funktioner der nedbryder
> alchoholen i leveren. (hvordan man kan påstå at det er socialt betinget er

Ja, Inuitter er værsentligt dårligere til at metabolisere ethanol end
hvide. Det samme gælder i øvrigt asiatere, men ikke helt i samme grad.
--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 19-06-07 20:53

> [...]

> kan tåle alchohol, da deres krop mangler de funktioner der nedbryder
> alchoholen i leveren. (hvordan man kan påstå at det er socialt betinget er

Der er populationer hvor man mister evnen til at nedbryde mælk efter en
vis alder. Man mangler laktase.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 19-06-07 21:21

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Der er populationer hvor man mister evnen til at nedbryde mælk efter en
> vis alder. Man mangler laktase.

Ja, en del asiatere formår ikke metabolisere laktiske produkter efter de
er nået over de første barneår.
--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-07 04:54

> Ja, en del asiatere formår ikke metabolisere laktiske produkter efter de
> er nået over de første barneår.

Det samme gjaldt i hvert fald tidligere for visse indianere; det er
derfor indianerne overfaldt nordboerne i Nordamerika; de blev indbudt
til at spise med, og fik mælk og ost. Hvilket naturligvis gjorde dem
syge.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 19-06-07 23:26

> [...]

> Det er vi nogle der har vidst længe, der er f.eks nogle steder folk der ikke
> kan tåle alchohol, da deres krop mangler de funktioner der nedbryder

Ja, det ses typisk hos asiater, fx. japanere.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : N_B_DK

Dato : 19-06-07 23:48

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote in message

> Ja, det ses typisk hos asiater, fx. japanere.

Ja men det skyldes jo "sociale" forhold....

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-07 04:54

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote in message

> Ja men det skyldes jo "sociale" forhold....

Japanere og kinesere har vist drukket vin og brændevin tilstrækkeligt
længe til at kunne tåle det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk