Dansk Krigsskib måtte slæbes i havn - Strø~
Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 19:45

"Det danske missilfartøj Viben, der patruljerer ud for den libanesiske kyst,
blev søndag ramt af et stort strømsvigt. Strømsvigtet efterlod blandt andet
skibet uden motorkraft.
Den svenske kystkorvet Sundsvall, der var på patrulje i området, kom Viben
til undsætning. Ved hjælp fra svenskerne blev der etableret nødstrøm til det
danske skib."

LOL.. Hvormange herinde tror seriøst at strømsvigt er den egentlige årsag ?

Fra : Jesper

Dato : 19-06-07 19:53

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

> [...]
> danske skib."
>

> LOL.. Hvormange herinde tror seriøst at strømsvigt er den egentlige årsag ?

Hvad skulle det ellers være?
--
Jesper

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 20:00

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> Hvad skulle det ellers være?

Hvis det er sandt, så er vi nok de mest ynkelige allierede til
dato...Strømsvigt?? :D LMAO

Fra : Peter Bang

Dato : 19-06-07 20:10

Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>
>Hvis det er sandt, så er vi nok de mest ynkelige allierede til
>dato...Strømsvigt?? :D LMAO

Du tror ikke eksempelvis amerikanske skibe oplever strømsvigt?

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 20:18

"Peter Bang (slet E87VE)" <peterbang@E87VEprivat.dk> wrote in message

> Du tror ikke eksempelvis amerikanske skibe oplever strømsvigt?

Det tror jeg sådan set mange skibe gør. Men krigsskibe har som regel
redudante systemer.. Hvad tror du ?

Fra : Peter Bang

Dato : 19-06-07 20:36

Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev:

> [...]

Det er jo ikke en evighedsmaskine. Hvis hovedsystemerne ikke kan
lade fiser festen hurtigt ud.

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 20:44

"Peter Bang (slet IPDKJ)" <peterbang@IPDKJprivat.dk> wrote in message

> Det er jo ikke en evighedsmaskine. Hvis hovedsystemerne ikke kan
> lade fiser festen hurtigt ud.

Ahh ok... derfor? Et krigsskib har ikke en foranstaltning ved
strømnedbrud... ok.. bare mig der troede at det Danske Søfartsværn var mere
avanceret...

/Ironi Off

Fra : Peter Bang

Dato : 19-06-07 21:16

Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev:
> [...]

Redundans betyder ikke, at man sejler lystigt videre. På et skib
betyder redundans, at man kan holde skidtet flydende, udføre
nødnavigation, holde messen kørende, opretholde sanitet, tænde
lys, holde lasten nedkølet, opretholde systemovervågning,
radionavigation, satelitkommunikation, etc, indtil man kan søge
nødhavn, eller få hjælp til søs.

Og redundante systemer er ikke noget man bare køber i IRMA. Det
er en videnskab. Og det kræver konstant vedligehold, omstilling
og forbedring. Og newsflash: Komplet redundans er noget man
tilstræber, ikke noget der lader sig gøre i praksis.

>bare mig der
>troede at det Danske Søfartsværn var mere
>avanceret...

?!? ... mere avanceret end hvad?? En film du har set, om en gæv
gut, der fiksede situationen med et stykke tyggegummi og en
hårnål?? ... Du aner jo intet overhovedet om situationen. Du
tror og gætter.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-06-07 20:43

"Peter Bang (slet IPDKJ)" <peterbang@IPDKJprivat.dk> skrev i en meddelelse news:11822820680.235490431919288@dtext.news.tele.dk...

> Det er jo ikke en evighedsmaskine. Hvis hovedsystemerne ikke kan
> lade fiser festen hurtigt ud.

Eller også var der der ikke syre i batterierne men vodka.

Jan Rasmussen

Fra : Alucard

Dato : 19-06-07 20:38

On Tue, 19 Jun 2007 21:17:49 +0200, "Ingolf"

Har du fået konspirations-kuller...???

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 20:45

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message
> On Tue, 19 Jun 2007 21:17:49 +0200, "Ingolf"
> <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:
>>
> Har du fået konspirations-kuller...???

Du ved altså ikke hvad "Redundant" betyder?

Fra : John

Dato : 19-06-07 20:49

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Du ved altså ikke hvad "Redundant" betyder?

Juhuu: En gætte-konkurrence!

Ka' vi vinde noget, narrøv ?

John :))

Fra : @

Dato : 19-06-07 20:57

On Tue, 19 Jun 2007 21:45:25 +0200, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

>Du ved altså ikke hvad "Redundant" betyder?

sådan 2 servere har vi på jobbet plus 2 gange UPS med masser af
batteripower

alligevel har vi oplevet at l*rt*t gik ned med et brag så vi måtte
rende rundt som sprintere for at starte og stoppe behandlings- og
transportanlæg manuelt

hvis noget kan gå galt så GÅR det galt

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 21:11

"@" <1@invalid.net> wrote in message > alligevel har vi oplevet at l*rt*t
gik ned med et brag så vi måtte
> rende rundt som sprintere for at starte og stoppe behandlings- og
> transportanlæg manuelt
>

> hvis noget kan gå galt så GÅR det galt

Ja strømsvigt... det sker næsten konstant..specielt på vore ubåde.. :)
/Ironi offf

Fra : N_B_DK

Dato : 20-06-07 00:16

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote in message
> "@" <1@invalid.net> wrote in message > alligevel har vi oplevet at
> l*rt*t gik ned med et brag så vi måtte

> Ja strømsvigt... det sker næsten konstant..specielt på vore ubåde.. :)

Der er ihvertfald ingen elektrisk aktivitet hos dig, jeg tror din hjerne er
baseret på alchohol forbrænding, hvilket også kan forklare det utrolige
sludder du kan lukke ud.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : @

Dato : 20-06-07 14:33

On Tue, 19 Jun 2007 22:10:34 +0200, "Ingolf"
> [...]

>gik ned med et brag så vi måtte

>Ja strømsvigt... det sker næsten konstant..specielt på vore ubåde.. :)

har du noget som helst belæg for at systemer selv på krigsskibe ikke
kan gå ned?

Fra : N_B_DK

Dato : 20-06-07 14:40

> har du noget som helst belæg for at systemer selv på krigsskibe ikke
> kan gå ned?

Ja det passer ikke ind i hans verdensbillede om at USA står bag ALT hvad der
sker i denne verden.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ingolf

Dato : 20-06-07 17:28

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Ja det passer ikke ind i hans verdensbillede om at USA står bag ALT hvad
> der sker i denne verden.

Siger en person om verdensbilleder, der går med skyklapper ? LOL

Drop dk.politik N_B, stand up er mere dig

Fra : Ingolf

Dato : 20-06-07 17:26

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> har du noget som helst belæg for at systemer selv på krigsskibe ikke
> kan gå ned?

Nej.. selvfølgelig kan de det. Men i denne situation lyder det nærmest
grotesk. Hvis historien nu er sand, er det info til fjenden ikke? Så hvorfor
bringe 'nyheden' ?

Fra : @

Dato : 20-06-07 17:40

On Wed, 20 Jun 2007 18:25:44 +0200, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message

>Nej.. selvfølgelig kan de det. Men i denne situation lyder det nærmest
>grotesk.

hvorfor?

> Hvis historien nu er sand, er det info til fjenden ikke? Så hvorfor
>bringe 'nyheden' ?

hvilken fjende?

Fra : Ingolf

Dato : 20-06-07 18:03

> hvorfor?

Fordi det bliver bragt som en nyhed, i Danske medier. Ved du hvorfor
'nyheden' blev bragt? Jeg tror vi alle er ret ligeglade, eller kan du se
nyhedsværdien her?

> hvilken fjende?

Lad nu være med spørge dumt. Et Dansk krigsskib, der 'patruljere' et sted i
verden, har som regel en årsag.

Fra : @

Dato : 20-06-07 19:19

On Wed, 20 Jun 2007 19:03:04 +0200, "Ingolf"
> [...]

>Fordi det bliver bragt som en nyhed, i Danske medier. Ved du hvorfor
>'nyheden' blev bragt? Jeg tror vi alle er ret ligeglade, eller kan du se

hvad vrøvler du om??

>Lad nu være med spørge dumt. Et Dansk krigsskib, der 'patruljere' et sted i
>verden, har som regel en årsag.

hvilken fjende??

Fra : Ingolf

Dato : 20-06-07 20:23

> hvad vrøvler du om??

Svagt undviddende. Har du seriøst glemt overskriften, eller er du bare
dement ?

> hvilken fjende??

ja, hvilken fjende ? Libaneserne ? LOL

Fra : @

Dato : 20-06-07 21:01

On Wed, 20 Jun 2007 21:23:28 +0200, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message

hvad vrøvler du om?

>ja, hvilken fjende ? Libaneserne ? LOL

det er dig der påstår at der er en fjende

hvilken fjende?

prøv for bare en enkelt gangs skyld at svare

Fra : N_B_DK

Dato : 20-06-07 00:14

> Du ved altså ikke hvad "Redundant" betyder?

Fordi noget er redudant betyder det ikke at der stadig ikke kan opstå fejl,
men er et forsøg på undgå det.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-06-07 20:16

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>
> Hvis det er sandt, så er vi nok de mest ynkelige allierede til
> dato...Strømsvigt?? :D LMAO

Jeg tror der er konstant strømsvigt i det du kalder din hjerne.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jesper

Dato : 19-06-07 20:16

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>
> Hvis det er sandt, så er vi nok de mest ynkelige allierede til
> dato...Strømsvigt?? :D LMAO

Een gang til: Hvad skulle det ellers være?
--
Jesper

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 20:28

> Een gang til: Hvad skulle det ellers være?

Årrrhh hold da op... Et krigsskib.. der patruljere i fjendligt farvand...
HVAD MON DET
KAN VÆRE? Det er nok strømsvigt!

Fra : Jesper

Dato : 19-06-07 20:35

> [...]

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Årrrhh hold da op... Et krigsskib.. der patruljere i fjendligt farvand...

Ja, det må være grønne mænd fra Mars der har forårsaget det!
--
Jesper

Fra : John

Dato : 19-06-07 20:39

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Årrrhh hold da op... Et krigsskib.. der patruljere i fjendligt farvand...
> HVAD MON DET
> KAN VÆRE? Det er nok strømsvigt!

Trods gentagne opfordringer har du stadig ikke oplyst os om - din -
spændende og medrivende konspirations-teori

John

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 20:50

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

> Trods gentagne opfordringer har du stadig ikke oplyst os om - din -
> spændende og medrivende konspirations-teori

Konspiration? Tjooo.. jeg kunne da komme frem til at skibet enten er taget
af pirater, eller blevet beskadiget. Hvis vi er beskadiget, oplyser man ikke
befolkningen om det, med det samme, da det ville kvæle befolkninges moralske
optur.'

Hsk nu at støtte op om denne smadder ulovlige krig. Denne krig hvor vi intet
har at gøre, samt intet matereriel eller mandskab til at bakke det op!

Go Denmark! We won 1992... we can win Iraq too!

/Ironi Off

Fra : N_B_DK

Dato : 19-06-07 23:49

> Hsk nu at støtte op om denne smadder ulovlige krig.

Du er lidt langsomt opfattende ikke ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Alucard

Dato : 19-06-07 20:41

On Tue, 19 Jun 2007 21:27:43 +0200, "Ingolf"

>Årrrhh hold da op... Et krigsskib.. der patruljere i fjendligt farvand...
>HVAD MON DET
>KAN VÆRE? Det er nok strømsvigt!

Måske er det CIA's tanke-stråler der er skyld i strømsvigtet...

Fra : Peter Bang

Dato : 19-06-07 21:21

Alucard <alucard44@hotmail.com> skrev:

>Måske er det CIA's tanke-stråler der
>er skyld i strømsvigtet...

CIA-støttede pirater, der boarder et krigsskib og beskadiger
det, men slipper væk inden svenskerne kommer og ordner
paragrafferne? :)

Fra : Jesper

Dato : 19-06-07 21:26

Peter Bang <peterbang@UTHNQprivat.dk> wrote:

> CIA-støttede pirater, der boarder et krigsskib og beskadiger
> det, men slipper væk inden svenskerne kommer og ordner
> paragrafferne? :)

Ingolfs AFDB er gået i udu, det har medført omfattende strømsvigt i hans
hjerne. Strømsvigtet har især ramt områderne i hjernen der har med sund
fornuft at gøre
--
Jesper

Fra : Alucard

Dato : 19-06-07 22:27

On 19 Jun 2007 20:21:17 GMT, Peter Bang <peterbang@UTHNQprivat.dk>
(slet UTHNQ) wrote:

>CIA-støttede pirater, der boarder et krigsskib og beskadiger
>det, men slipper væk inden svenskerne kommer og ordner
>paragrafferne? :)

Hvor ved du det fra...??? ))

Er du hemmelig CIA agent...??? ))))

Fra : Peter Bang

Dato : 20-06-07 21:27

Alucard <alucard44@hotmail.com> skrev:
>On 19 Jun 2007 20:21:17 GMT, Peter Bang
<peterbang@UTHNQprivat.dk>

>Hvor ved du det fra...??? ))
>
>Er du hemmelig CIA agent...??? ))))

Ja ... schyyyy

Fra : @

Dato : 19-06-07 20:48

> [...]

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

>Årrrhh hold da op... Et krigsskib.. der patruljere i fjendligt farvand...

Murphy's lov

Fra : John

Dato : 19-06-07 20:51

> Murphy's lov

Eller måske: Kilroy was here..

Fra : Peter Bang

Dato : 19-06-07 21:29

Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev:
> [...]

Stop nu. Skibet patruljerer ikke i fjendtligt farvand. Det
indgår i FNs sanktionerede kystbevogtning i Libanon.

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 21:35

"Peter Bang (slet 69X4W)" <peterbang@69X4Wprivat.dk> wrote in message

> Stop nu. Skibet patruljerer ikke i fjendtligt farvand. Det
> indgår i FNs sanktionerede kystbevogtning i Libanon.

Gør det nu det ?

Fra : Peter Bang

Dato : 19-06-07 21:45

Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev:
>"Peter Bang (slet 69X4W)"
><peterbang@69X4Wprivat.dk> wrote in message
>text.news.tele.dk...

>Gør det nu det ?

Ja

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 21:53

"Peter Bang (slet VUO9E)" <peterbang@VUO9Eprivat.dk> wrote in message

> Ja

Sjovt du ikke kan dokumentere det ?

Fra : Peter Bang

Dato : 19-06-07 22:02

Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev:

>"Peter Bang (slet VUO9E)"
><peterbang@VUO9Eprivat.dk> wrote in message
>text.news.tele.dk...

>Sjovt du ikke kan dokumentere det ?

Det står skidt til med din humor ... og din viden.
Men lad mig da prøve ...

Er Forsvarets nyhedsservice en godkendt kilde?

http://forsvaret.dk/FKO/Nyt+og+Presse/INT+OPS/Viben+sl%C3%
A6bt+i+havn.htm

Hvis ikke, så kan det være at FNs sider om UNIFIL kan hjælpe:

http://www.un.org/Depts/dpko/missions/unifil/facts.html

http://www.un.org/Depts/dpko/missions/unifil/facts.html

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 22:07

"Peter Bang (slet ASXGM)" <peterbang@ASXGMprivat.dk> wrote in message

> Det står skidt til med din humor ... og din viden.
> Men lad mig da prøve ...

Ja, lad mig høre

> Er Forsvarets nyhedsservice en godkendt kilde?
>
> http://forsvaret.dk/FKO/Nyt+og+Presse/INT+OPS/Viben+sl%C3%
> A6bt+i+havn.htm

Nej!

> Hvis ikke, så kan det være at FNs sider om UNIFIL kan hjælpe:
>
> http://www.un.org/Depts/dpko/missions/unifil/facts.html
>
> http://www.un.org/Depts/dpko/missions/unifil/facts.html

Samme side 2 gange.. nej!

Vil du prøve igen ?

Fra : Peter Bang

Dato : 19-06-07 22:26

Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev:
>"Peter Bang (slet ASXGM)"
><peterbang@ASXGMprivat.dk> wrote in message
>text.news.tele.dk...

>Ja, lad mig høre

>Nej!

>Samme side 2 gange.. nej!
>
>Vil du prøve igen ?

Nå ok ... hvis forsvarets egne oplysninger om skibet ikke lige
passer dig, og FNs UNIFIL-mission ikke lige ringer en klokke, så
må du nok hellere blive hængende i konspirationteorierne.

Men lige en kommentar, inden du får lov at lege videre med din
afføring:

Hvis man ønsker at sende et skib på en hemmelig mission, så er
det ikke nogen god ide, at lade udenrigspolitisk nævn udsende en
pressemeddelelse om afgangstidspunktet, tilmelde bidraget til
UNIFIL-missionens kommando, bemande skibet med 45 værnepigtige,
der rejser frem og tilbage med hver 3. måned. Det bliver lidt
svært at holde det hemmeligt.

Ikke at det naturligvis er noget, der imponerer dig.

Fra : Ingolf

Dato : 20-06-07 19:04

"Peter Bang (slet MA8PA)" <peterbang@MA8PAprivat.dk> wrote in message

> Nå ok ... hvis forsvarets egne oplysninger om skibet ikke lige
> passer dig, og FNs UNIFIL-mission ikke lige ringer en klokke, så
> må du nok hellere blive hængende i konspirationteorierne.

Ja.. for hvis man vælger at tro noget andet er man klart en
konspirationsteoretiker? Løb endnu en klaphat tør for argumenter, eller har
du intet fattet af det Danske system ?

> [...]
> svært at holde det hemmeligt.
>
> Ikke at det naturligvis er noget, der imponerer dig.

Hvem siger at alle oplysniger er korrekte? Nogle er, for det giver en form
for point indenfor FN, og det er penge tilbage i lommen. Du ved jo godt at
krig koster penge ikke ? Tror du selv seriøst at SOK ville oplyse det
nøjagtige antal mand, og afsejlingstidspunkt ?

Fra : @

Dato : 20-06-07 19:22

On Wed, 20 Jun 2007 20:04:27 +0200, "Ingolf"
> [...]

>Ja.. for hvis man vælger at tro noget andet er man klart en
>konspirationsteoretiker? Løb endnu en klaphat tør for argumenter, eller har

kom lige med noget dokumentation for alle dine vilde spekulationer

>Hvem siger at alle oplysniger er korrekte?

kom med nogle beviser på at de ikke er

Fra : Ingolf

Dato : 20-06-07 20:20

> kom lige med noget dokumentation for alle dine vilde spekulationer

LOL.. skal jeg dokumentere misinformation ? Prøv lige at vende den i bolden
igen! Skal gerne påvise idiotiet, men det kræver tid.

> kom med nogle beviser på at de ikke er

Jeg har ingen beviser, kun indikationer. Hvad havde du regnet med når
historien er så ny ?
Hvad siger din 'skud-fra-hoften'-holdning?

Fra : Peter Bang

Dato : 20-06-07 21:32

Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev:
> [...]

Ja man er. Når skibet ifølge Forvaret og FN sejler under FN-flag
som kystbevogtning med værnepligtige ombord, så sejler det jo
rundt alle mulige andre steder.

> [...]
>korrekte? Nogle er, for det giver en form
>for point indenfor FN, og det er
>penge tilbage i lommen. Du ved jo godt at

Det må man da håbe. Ellers bliver det jo ret svært at få folk
ombord til tiden ... eller ... bliver de beamet ombord?

Fra : N_B_DK

Dato : 20-06-07 21:44

"Peter Bang (slet PTVH7)" <peterbang@PTVH7privat.dk> wrote in message
> Det må man da håbe. Ellers bliver det jo ret svært at få folk
> ombord til tiden ... eller ... bliver de beamet ombord?

LOOOL det her er sq humor ;)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-06-07 23:50

> Sjovt du ikke kan dokumentere det ?

Så dokumenterer du da lige det gør ikke ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : @

Dato : 19-06-07 20:38

On Tue, 19 Jun 2007 21:00:14 +0200, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>
>Hvis det er sandt, så er vi nok de mest ynkelige allierede til
>dato...Strømsvigt?? :D LMAO

nu ved du jo ikke noget som helst om hvad der sker af uheld og nedbrud
på andre nationers krigsskibe

det kan jo være at det danske søværn er mere villige til at give
oplysninger end så mange andre

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 20:42

> nu ved du jo ikke noget som helst om hvad der sker af uheld og nedbrud
> på andre nationers krigsskibe
>
> det kan jo være at det danske søværn er mere villige til at give
> oplysninger end så mange andre

Eller også er du ekstremt naiv
?http://www.navalhistory.dk/Danish/Skibene/VW/Viben_SF300(1996-).htm

Fra : Per Rønne

Dato : 19-06-07 20:17

> Hvad skulle det ellers være?

Motorstop? De får vel ikke deres strøm gennem et kabel fra kysten ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 19-06-07 19:59

> LOL.. Hvormange herinde tror seriøst at strømsvigt er den egentlige
> årsag ?

Mener du det var marsmænd der sugede energien ud af skibet ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 20:02

> "Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> Mener du det var marsmænd der sugede energien ud af skibet ?

Nej.. det mente du.. har du andre forslag? Helst de seriøse

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-06-07 20:12

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse news:46782817$0$52120$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> andre forslag? Helst de seriøse

Jeg vil tro at historien kommer til diskussion på dette forum....
http://pub50.bravenet.com/forum/show.php?usernum=4287808284&cpv=1

Jan Rasmussen

Fra : N_B_DK

Dato : 19-06-07 20:15

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote in message
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Nej.. det mente du.. har du andre forslag? Helst de seriøse

Ja at du skal på skolebænken igen og lære at læse (de kan vel ikke lære dig
at forstå også)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 20:22

> Ja at du skal på skolebænken igen og lære at læse (de kan vel ikke lære
> dig at forstå også)

Også løb No_Brain tør for argumenter igen... gå efter manden! Spekulerer du
slet íkke over sådanne ting, når du nu ved at det første offer i enhver krig
er sandheden?

Fra : Peter Bang

Dato : 19-06-07 20:38

Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev:
> [...]

eeeh ... ok .... jamen du har ret. Jeg støtter op om den med
mars-mændende så ....

Fra : N_B_DK

Dato : 19-06-07 23:54

> Også løb No_Brain tør for argumenter igen... gå efter manden!
> Spekulerer du slet íkke over sådanne ting, når du nu ved at det
> første offer i enhver krig er sandheden?

Næ, jeg ved at der findes en pokkers stor mængde idioter, der ser
konspirationer overalt, hvis der ingen mælk er tilbage hos købmanden, er det
med garanti staten, der prøver at få en til at drikke noget andet, og
11113214124 andre ligeså hjernedøde konspirationer.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : John

Dato : 19-06-07 20:34

> Mener du det var marsmænd der sugede energien ud af skibet ?

Jeg tror på en ganske simpel forklaring:

En gast har været ved at støvsuge, men falder i ledningen, og herved ryger
en sikring.

Kaptajnen brøler: Hvem i h... har brugt vores sidste sikring ?

John :)

Fra : N_B_DK

Dato : 20-06-07 00:07

> Jeg tror på en ganske simpel forklaring:
>
> En gast har været ved at støvsuge, men falder i ledningen, og herved
> ryger en sikring.

Nope, det kan kun være marsmænd, og med stor garanti, dem USA´s luftvåben
"fangede" engang i sidste århundrere, de styres nu via mindcontrol, og i
deres UFO, flyver de rundt og tapper strøm fra skibe og briger tilbage til
USA, så de kan spare på olien, jeg er 100% overbevist om det er sådan det
hænger sammen, for hvem andre en Amerikanerne kan være skyld i sådan en
episode ?

(husk elektronik, kan jo ikke gå i stykker, selvom det er godt sikret)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : John

Dato : 20-06-07 00:28

> Nope, det kan kun være marsmænd, og med stor garanti, dem USA´s luftvåben
> "fangede" engang i sidste århundrere

Himmel, er UFO-folket fra Roswell ikke sendt på pension endnu? De har været
i sving siden 1947! Hvad siger fagforeningen mon til dét!

> hvem andre en Amerikanerne kan være skyld i sådan en episode ?

Jøderne !
(- de har også en tsunami-maskine og en jordskælvs-maskine og ... )

John :)

Fra : Peter Bang

Dato : 19-06-07 20:01

> [...]
>var på patrulje i området, kom Viben
>til undsætning. Ved hjælp fra
>svenskerne blev der etableret nødstrøm til det

Jeg gør. Jeg har ikke rigtigt nogen grund til at tro andet.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-06-07 20:00

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse news:46782417$0$52138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> etableret nødstrøm til det danske skib."
>

> LOL.. Hvormange herinde tror seriøst at strømsvigt er den egentlige årsag ?

På nuværende tidspunkt har jeg ikke nogen grund til at tro noget andet, men
det virker en smule besynderligt at et krigsskib med skulle være så sårbart,
men ok, der jo bygget i Jylland

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-06-07 21:01

> [...]
> det danske skib."
>

> LOL.. Hvormange herinde tror seriøst at strømsvigt er den egentlige årsag

Det gør jeg. Jeg har sejlet på flere skibe, der har fået strømsvigt. Det er
faktisk ret normalt, om end ikke hyppigt. Spørg fx besætningen på
insdpsektionsskibet Fylla, hvad det var, der i 1973 kostede dem en
helikopter, en hangar, et landingsdæk, alt opstående agter, samt var ved at
koste såvel skib som besætning.

Hvis du gætter på strømsvigt midt under en orkan i Nordatlanten har du helt
ret.

Jan

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 21:12

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
> at koste såvel skib som besætning.
>
> Hvis du gætter på strømsvigt midt under en orkan i Nordatlanten har du

Nu er der hverken orkan, eller det er 1973.. sååeeh det er nok bare
strømsvigt?

/Ironi off

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-06-07 23:31

> [...]
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message

> Nu er der hverken orkan, eller det er 1973.. sååeeh det er nok bare

Ja. Strømsvigt har ikke noget med orkan at gøre. Der er adskillige ting, der
kan forårsage et totalt strømsvigt. Og nej, de er langt fra alle dubleret,
heller ikke i 2007. Det er simpelthen ikke muligt at have to at alt det. der
kan gå i stykker.

Jan

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-06-07 21:41

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:467835cc$0$6276$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> samt var ved at koste såvel skib som besætning.
>
> Hvis du gætter på strømsvigt midt under en orkan i Nordatlanten har du helt ret.

http://www.navalhistory.dk/Danish/Skibene/F/Fylla_inspektionsskib%20(1963-1991).htm
står der intet om den episode du beskriver, du burde skrive til dem, da de beder om oplysninger
omkring dette skib, så dets historie kan blive komplet.

Dato:Tjeneste:
1964Opmåling i grønlandske farvande
1966 og 1967Opmåling i danske farvande
Juli-august 1968I Kongedeling til Grønland
1970 og 1971Opmåling i danske farvande
1976Fiskeriinspektion ved Færøerne og Grønland
27. marts 1980
- 29. marts 1980Deltager i redningsaktionen ved den kæntrede norske boreplatform Alexander Kielland i Atlanterhavet
5. maj 1982Sidste afflyvning med ALOUETTE III helikopter foretages i Frederikshavn
3. december 1991Solgt på auktion til ophugning
21. januar 1992Ankommer til Nakskov og ophugges der

Jan Rasmussen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-06-07 23:37

"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse
> [...]
> Frederikshavn
> 3. december 1991Solgt på auktion til ophugning
> 21. januar 1992Ankommer til Nakskov og ophugges der

Jeg er ret sikker på at Johnny Balslev kender historien. Den er dokumenteret
adskillige steder, og de, der var ombord i juni 1973, kan sikkert fortælle
den langt bedre end mig. Min tid faldt nogenlunde sammen med den skibschef,
der er nævnt i dit link, bortset fra at jeg kom ombord nogle måneder
tidligere. Jeg i øvrigt anbefale Torben Mygdal-Meyers bog "Søflyverne", hvor
historien bliver omtalt.

Jan

Fra : Watch

Dato : 21-06-07 14:28

Nu ikke mere hokus pokus.

Der skal ikke så meget til før kan gå galt.

For at få strøm skal man have brændstof til generatorerne. Lad os nu antage
at der trænger saltvand ind i brændstofsystemet (tanke), og en
udligningsforbindelse mellem 2 tanke har stået åben ved en fejl, - så har vi
balladen. Ingen generatorer klarer denne most ret længe, lige meget hvor
mange man har.
24 Volt kører et stykke tid, men vil savne ladning.

Hermed bør denne tråd lukkes.