Tolke der hjælper vesten
Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 19:43

Tolke der hjælper vesten, må anses af fjenden som forræddere. Det samme
ville gælde Danskere der f. eks oversatte Danske militær beskeder til
Arabisk. Spgs er så blot om Danmark kunne ha' en tolk som mål?

Svaret vill nok umiddelbart være: Ja, han/hun hjælper jo fjenden! Så kan man
altid misinformere Danske 'nyhedskanaler' med f. eks. følgende:

Havde vi tolke under kampen imod Ejderen? Havde Tyskerne danske tolke under
ww2? Så ergo, Danmarks PET/Udenrigsministerium/(eller hvem der skal ha
skylden for jeres hjerneløshed).. det er ikke noget nyt!! Fy for satan hvor
skulle i skamme jer!

Hvordan kan det så være så skide svært at beskytte egne Tolke i Irak ?

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/06/19/160346.htm

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-07 20:07

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote in message
> Tolke der hjælper vesten, må anses af fjenden som forræddere

Dansk Folkeparti som fik Danmark med i Irakkrigen ved at bakke Venstre op,
vil som altid vaske hænder (for meget blod?)
http://politiken.dk/indland/article327894.ece
"Dansk Folkeparti har aldrig lovet at sikre de tolke, som arbejder for
danske tropper i Irak, siger Søren Espersen."

Enten er de totalt hjernedøde hos DF, eller også er de bare nogle
uansvarlige svin?! Jeg gætter på begge dele!

Fra : Peter Bang

Dato : 19-06-07 20:39

Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev:

> [...]
>
>Enten er de totalt hjernedøde hos DF,
>eller også er de bare nogle
>uansvarlige svin?! Jeg gætter på begge dele!

Ja, kønt er det ikke.

Fra : Michael Weber

Dato : 19-06-07 23:03

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Enten er de totalt hjernedøde hos DF, eller også er de bare nogle
> uansvarlige svin?! Jeg gætter på begge dele!

Er der ved at være behov for en motorvejsudvidelse til håndvasken eller er
Tørnæs
blot en spøgelsesbilist ?!

Tørnæs: Embedsmænd skyld i tavshed om Irak-drab
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/06/19/121744.htm

Fogh er ikke ligefrem den store brobygger, hvad angår tillid.
Egentlig utrolig hvor arrogant man kan være og hvor stor disrespekt han kan
udvise
for mennesker i en ulykkelig situation.
Men et ganske glimrende eksempel på hvorfor Fogh er en administrator og
aldrig bliver en
stor statsmand. Han har ganske simpelt ikke formatet eller evnerne til at
sætte mennesket over
systemet.

Fogh til DR: Irak-tolkene må vente til august.
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/06/08/101408.htm?wbc_purpose=update

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-06-07 06:42

Michael Weber wrote:

> [...]
> og aldrig bliver en
> stor statsmand. Han har ganske simpelt ikke formatet eller evnerne

Ja, det er bedst slet ikke at tænke, - som da man lavede særloven for
palæstinensere, - at deres kriminalitet kom til at ødelægge utallige
gammeldanskeres liv, det betyder naturligvis intet.

Man siger at det er den visse død at sende irakere tilbage til selv,
Nordirak, og så alligevel bliver man fuldstændig chokeret, når man hører at
én tolk er blevet dræbt for et halvt år siden. Det hænger ikke sammen.

Bortset fra det, så skal tolkene selvfølgelig sikres et sted i Nordirak,
hvor der jo er mere sikkert end i masser af storbyer rundt omkring i
verden, - og det MÅ jo være lidt nemmere at vænne sig til en ny egn indenfor
Irak, end til livet i det forfærdelige racistiske, xenofobiske,
islamofobiske, starthjælposkopiske menneskefjendske, Danmark. Man KAN ikke
byde mennesker at leve her, vi der er født her, må finde os i de
rædselsfulde tilstande, men det er brud på menneskerettighederne at lokke
uskyldige mennesker hertil, - tror jeg nok.

Fra : hanzen

Dato : 20-06-07 08:42

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> rædselsfulde tilstande, men det er brud på menneskerettighederne at lokke
> uskyldige mennesker hertil, - tror jeg nok.

Oppositionen og andre med den rigtige mening vender jo det hele på hovedet.

"Tolke der hjælper os" og lignende udsagn er jo noget vrøvl. Det er OS der
hjælper DEM til at få orden i deres land og så er det da naturligt at lokale
borgere også gør en indsats.

Men så er der jo ikke nogen historie man kan skamride i medierne i ugevis.
--
hilzen
hanzen

Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-07 06:24

> [...]

> Enten er de totalt hjernedøde hos DF, eller også er de bare nogle
> uansvarlige svin?! Jeg gætter på begge dele!

Det fremgik i går at Danmark havde givet to tolke asyl her i landet.

Amerikanske tolke fra Irak.

Bliver tolkene fordelt til andre lande, end dem de har arbejdet for? Jeg
tror nemlig ikke at de tolke, der arbejdede i Irak for danskerne,
efterlades dernede.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-06-07 17:35

Ingolf skrev den 19-06-2007 21:07:
> [...]
>
> Enten er de totalt hjernedøde hos DF, eller også er de bare nogle
> uansvarlige svin?! Jeg gætter på begge dele!

Tja, husk det næste gang der skal sættes et kryds.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Poul E Hansen

Dato : 19-06-07 22:50

On 19 Jun., 21:38, Peter Bang <peterb...@1G3Z0privat.dk> (slet 1G3Z0)
wrote:

> Ja, kønt er det ikke.
Nej - forræderisk og dumt.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 20-06-07 09:06

Ingolf wrote:

> Hvordan kan det så være så skide svært at beskytte egne Tolke i Irak ?

Det kan sagtens være svært i en guerillakrig som den i Irak, men det er ikke
selve pointen. Hvis vi skal tilbyde asyl til tolkene, skal vi også gøre det
til alle andre der har hjulpet de allierede, f.eks. de nye irakiske
politifolk, de nye politikere og hvad har vi. Det kan og skal vi naturligvis
ikke. Det er totalt misforstået.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)