Deling mellem WinME og Win2000
Fra : Brian Hansen

Dato : 08-07-01 17:37

hej

I mit netværk har jeg i øjeblikket en win2000 Pro og en WinME maskine.

Fra WinME har jeg ingen problemer med tilgang til de delte ting på Win2000,
men den anden vej har jeg problemer.

Jeg kan ikke tilgå drevene på WinME fra Win2000. Det er lige meget om jeg
bruger samme brugernavn eller ikke gør på de 2 maskiner.

Der er fuld rettigheder på alle delte drev.

Er der nogen der har en ide, for jeg er ved at løbe tør. Det kan da ikke
passe at WinME er mere restriktiv end Win2000.

Brian

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-07-01 21:43

"Brian Hansen" <blh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan ikke tilgå drevene på WinME fra Win2000. Det er lige meget om jeg
> bruger samme brugernavn eller ikke gør på de 2 maskiner.

hvad sker der helt præcist? kan du ikke få lov til at se dem eller kan du
ikke få lov til at åbne dem i 2000?

Prøv at blive lidt mere præcis.
Arne H. Wilstrup

Fra : Brian

Dato : 09-07-01 12:18

> Win2000,

> hvad sker der helt præcist? kan du ikke få lov til at se dem eller kan du
> ikke få lov til at åbne dem i 2000?

Går ind i andre computer og kan se alle computerne i mit netværk. Så det er
fint nok.

Vælger jeg så den maskine med WinME på, får jeg af vide at den ikke er
tilgænelig.
Drevene er delt på den og der er fuld kontrol.

Maskinen køre som router for ADSL, FTP og WEB, og det virker alt sammen.
både internt og externt

Brian

Fra : Kim Spur

Dato : 10-07-01 18:58

Jeg kører osse med Wiin2K på én maskine og WinMe på en anden.
De kan heller ikke se hinanden.
Hvis jeg booter op med WinMe på begge maskiner, er der ingen próblemer.
WinMe og Win2K har samme opsætning med protekoller.

Mvh, Kim S.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 10-07-01 19:00

Hej Kim

"Kim Spur" <kimspur@image.dk> skrev i en meddelelse news:tlH27.1869$6x5.234730@news000.worldonline.dk...
> [...]
> Hvis jeg booter op med WinMe på begge maskiner, er der ingen próblemer.
> WinMe og Win2K har samme opsætning med protekoller.

Er NetBIOS (ikke NetBEUI) enablet på din Win2k ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Kim Spur

Dato : 10-07-01 22:10

No...
IPX og TCP/IP er.

Mvh, Kim

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 10-07-01 22:36

Hej Kim

"Kim Spur" <kimspur@image.dk> skrev i en meddelelse news:4aK27.3307$ae6.227344@news010.worldonline.dk...
> No...
> IPX og TCP/IP er.

Ja, det er protokollerne.
Er NetBIOS enablet ?
F.eks. for TCP/IP (advanced options).

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Kim Spur

Dato : 11-07-01 09:08

Ja. Den er aktiveret. Og nu kan jeg godt "se" WinMe-
computeren fra Win2000-computeren, efter jeg installerede
NetBios.
Jeg kan godt pinge både fra Win2000 til WinMe og omvendt.
Men WinMe kan ikke "se" den computer der kører Win2000

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 11-07-01 09:10

Hej Kim

"Kim Spur" <kimspur@image.dk> skrev i en meddelelse news:0PT27.3522$6x5.267982@news000.worldonline.dk...
> [...]
> Jeg kan godt pinge både fra Win2000 til WinMe og omvendt.
> Men WinMe kan ikke "se" den computer der kører Win2000

Og du har lavet shares ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Kim Spur

Dato : 11-07-01 09:39

Jeps...

Fra : Kim Spur

Dato : 11-07-01 10:00

Ehh...Jeg har hørt, at der skulle være generelle problemer med
at få WinMe og Win2000 til at fungere sammen i et lille netværk,
men det virker mærkeligt, hvis ikke det skulle kunne lade sig gøre ?

Mvh, Kim