Iran fordømmer hædder til Rushdie..
Fra : Pernille

Dato : 17-06-07 12:06

Iran kalder det en fornærmelse af det muslimske folk, at England nu vil
hædre Salman Rushdie.
I iran ønsker man Rushdie dødsdømt.
Jeg synes, at Danmark skal fordømme Iran, for at fordømme England, blot
fordi de vil hædre Rushdie.

Fra : @

Dato : 17-06-07 12:18

On Sun, 17 Jun 2007 13:05:54 +0200, "Pernille" <Pernille@Hovedstaden>
wrote:

>Iran kalder det en fornærmelse af det muslimske folk, at England nu vil
>hædre Salman Rushdie.

ak ja, man kan jo så konstatere at i Iran er det alligevel ikke
fredens religion der hersker men mordernes undertrykkernes og
formørkelsens religion

>I iran ønsker man Rushdie dødsdømt.
>Jeg synes, at Danmark skal fordømme Iran, for at fordømme England, blot
>fordi de vil hædre Rushdie.

er du da blevet tosset, det vil jo helt sikkert ramme den hellige
profit at have en kritisk holdning til galningene i Iran

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : translat

Dato : 17-06-07 12:38

"Pernille" wrote:
> I iran ønsker man Rushdie dødsdømt.

De har allerede dødsdømt ham. Det skete den;14. februar 1989, da
ayatollah Ruhollah Khomeini proklamerede en fatwa, der krævede hans
henrettelse, på Radio Teheran. Der blev også udlovet en dusør til den,
der førte fatwaen ud i livet.

Sagen førte til afbrydlse af de diplomatiske forbindelser mellem Iran
og U.K. mindre end én måned senere.

Bent

Fra : Pernille

Dato : 17-06-07 12:46

"translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
"Pernille" wrote:
> [...]

der førte fatwaen ud i livet.

Sagen førte til afbrydlse af de diplomatiske forbindelser mellem Iran

Ok, men de vil altså føre det ud i livet, når det lader sig gøre.
Hvor er Kim Larsen og Wilstrup. Hvad mener de om dette?
I, som så gerne vil have at islamister får mere magt, i Danmark..

Fra : Vidal

Dato : 17-06-07 13:46

Pernille wrote:

> [...]
> ayatollah Ruhollah Khomeini proklamerede en fatwa, der krævede hans
> henrettelse, på Radio Teheran. Der blev også udlovet en dusør til den,

Måske var det en ide for @ at tjene en god klat
penge. Rushdie er jo muslim.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 17-06-07 14:04

On Sun, 17 Jun 2007 14:45:56 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Måske var det en ide for @ at tjene en god klat
>penge. Rushdie er jo muslim.

hvor har du den tåbelige ide' fra at jeg kunne finde på ulovligheder?

gammelt ordsprog siger

tyv tror hver mand stjæler

Fra : Vidal

Dato : 17-06-07 21:52

@ wrote:

> hvor har du den tåbelige ide' fra at jeg kunne finde på ulovligheder?

Du har masser gange anbefalet massemord på muslimerne. Jeg
ved ikke om det er lovligt?
--
Venlig hilsen,

Villy dalsgaard

Fra : @

Dato : 18-06-07 17:41

On Sun, 17 Jun 2007 22:52:29 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Du har masser gange anbefalet massemord på muslimerne. Jeg
>ved ikke om det er lovligt?

at påpege den eneste varige løsning er ikke ulovligt

Fra : Lars

Dato : 17-06-07 15:36

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Måske var det en ide for @ at tjene en god klat
> penge. Rushdie er jo muslim.

Rushdie er nok den eneste muslim man kan stole på.
Hid til har vi oplevet at selv de velintegrerede sprænger sig selv og mange
andre i luften.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-06-07 13:04

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Rushdie er jo muslim.

Hvor har du dog fået den fejlopfattelse fra? Rushdie er højst
agnostiker. Med en islamisk familiebaggrund, der fik ham til som dreng
at slippe grise løs i moskéen, mindt under fredagsbønnen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 19-06-07 17:28

On Tue, 19 Jun 2007 14:03:32 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Hvor har du dog fået den fejlopfattelse fra? Rushdie er højst
>agnostiker. Med en islamisk familiebaggrund, der fik ham til som dreng
>at slippe grise løs i moskéen, mindt under fredagsbønnen ...

og så troede alle tosserne at det var Muhammed der var genopstået

)

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-06-07 07:10

"Per Rønne" wrote:

> Hvor har du dog fået den fejlopfattelse fra? Rushdie er højst
> agnostiker. Med en islamisk familiebaggrund, der fik ham til som dreng
> at slippe grise løs i moskéen, mindt under fredagsbønnen ...

Rushdie VAR muslim, og forsøgte at formilde Khomeini ved at kalde sig "født
igen", men da det ikke hjalp så forlod han religionen igen.

Sagen viser jo iøvrigt hvorfor det er væsentligt, hvad "man" mener i fx
Pakistan, OG at der stadig er kæmpe kulturforskelle mellem muslimer i Vesten
og resten af os.

As Pakistani MPs issued a demand for the award to be immediately withdrawn,
the religious affairs minister, Mohammad Ejaz-ul-Haq, said: "The West always
wonders about the root cause of terrorism. Such actions [giving Sir Salman a
knighthood] are the root cause of it.

"If someone commits suicide bombing to protect the honour of the Prophet
Mohammad, his act is justified."

The parliament passed a unanimous resolution deploring the honour as an open
insult to the feelings of the world's 1.5 billion Muslims.

----------

Og noget fra den store engelske paraplyorganisation for de "moderate"
muslimer i UK:

MCB Response to Rushdie's Knighthood
Tuesday 19 June 2007

Salman Rushdie earned notoriety throughout the world amongst Muslims for the
highly insulting and vilifying manner in which he portrayed early Islamic
figures. The granting of a knighthood to him can only do further harm to our
country's image in the Muslim world. The MCB considers it yet another
example of insensitivity to Muslim opinion that will only result in their
further alienation.

"In the face of such provocation, the MCB urges Muslims everywhere to
exercise calm and restraint. The best way to honour our beloved Prophet is
to remember him, and tell fellow human beings of his love, compassion and
mercy."

Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-07 07:54

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Rushdie VAR muslim,

Opdraget i islam af muslimske forældre i Bombay, der senere er flyttet
til Pakistan.

I hvilket omfang han som barn reelt har været muslim kan vi intet vide
om..

> og forsøgte at formilde Khomeini ved at kalde sig "født
> igen",

Jep.

> men da det ikke hjalp så forlod han religionen igen.

Hvorfor Villy Dalsgaards udsagn om at »Rushdie /er/ [jo] muslim« er
langt ude.

> [...]
> to remember him, and tell fellow human beings of his love, compassion and

Ja, de er langt ude. Hvornår mon verdens muslimer bliver voksne?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-06-07 09:08

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> til Pakistan.
>
> I hvilket omfang han som barn reelt har været muslim kan vi intet vide

Det var hvad jeg mente, han var kulturmuslim, og blev "rigtig" muslim, altså
han VAR muslim på et tidspunkt.

> Hvorfor Villy Dalsgaards udsagn om at »Rushdie /er/ [jo] muslim« er
> langt ude.

Måske, men i andre tilfælde bruger man jo den kulturelle baggrund som
etikette.

> Ja, de er langt ude. Hvornår mon verdens muslimer bliver voksne?

Sagen er endnu mere utrolig derved, at den daværende formand for MCB, som
sagde at "døden er for let en straf for Rushdie" senere blev adlet, - DER
var ingen piv blandt muslimer af den grund.

Måske bliver de voksne om et par hundrede år

Alle verdens medier burde bombardere læserne med beretninger fra Muhameds
liv, fra de eneste kilder vi har, - så kunne muslimer måske få hård hud på
nerverne efter nogle tiår med de barske realiteter.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-07 09:52

> [...]

> sagde at "døden er for let en straf for Rushdie" senere blev adlet, - DER
> var ingen piv blandt muslimer af den grund.

Ja, jeg husker sagen ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-06-07 11:07

"Per Rønne" wrote:

> Ja, jeg husker sagen ;-(.

Men grunden til mandens udtalelse var helt sikkert socio-økonomisk, - han
var endnu ikke blevet "lord"

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-06-07 11:20

Knud Larsen wrote:

> Men grunden til mandens udtalelse var helt sikkert socio-økonomisk, -
> han var endnu ikke blevet "lord"

Iøvrigt interessant at også Salman Rusdie var ivrig tilhænger af det
multikulturelle.

For a time, Salman was optimistic about what would emerge from this
great churn of people across the globe. He became the poet laureate of
mongrelisation, a writer who rejoiced that “everywhere was now part of
everywhere else. Russia, America, London, Kashmir. Our lives, our
stories, flowed into one another’s, were no longer our own,
individual, discrete.”

In 1985, he wrote – with soaring hope – that “the effect of mass
migrations has been the creation of radically new types of human
being: people who root themselves in ideas rather than places… people
who have been obliged to define themselves – because they are so
defined by others – by their otherness.” But the gloriously
disembodied, pan-national ideology that emerged from this swirl turned
out to be his nemesis: Islamism. It is one of the many ironies in
Salman’s irony-strewn life. He sees now that as well as softening and
secularizing Islam for some, this uprooting has hardened Islam into a
sharpened spike for more.

The mass uprooting he celebrated helped to create the Islamist pining
for a fictitious lost purity that is trying to kill him, a desperate
quest to recreate the Mecca of Mohammed in the world’s cold concrete
jungles: “I have spent a lot of my life looking positively at the
consequences of migration. Now I’m being forced to see that there’s a
nightmare as well as a dream.”

he explains. “The world has become this
mixed up place, the age of mass migration has taken place and we live
in its aftermath – now what?”

He fears that many people are wilfully misunderstanding the new
Islamist virus that has spread through this new world. “People have
been so knocked off balance by what’s going on that their normally
well functioning moral sense seems to have lost its footing.”