/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Kliemaet eller livet!
Fra : Peter B. P.


Dato : 16-06-07 06:49

Hørte i radioen den anden dag at forskellen på at sidde i en bil med
indetemperatur på 21 C og 33 C er en 30% forøget risiko for at være
involveret i et alvorligt uheld.

Så de der vrænger på næsen af biler med AirCondition og klimaanlæg, hvad
vil i helst have i sommermånederne - mindre energiforbrug eller færre
dødsfald på de danske veje?

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

 
 
Carsten Riis (16-06-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 16-06-07 10:26

Peter B. P. skrev den 16-06-2007 07:49:
> Hørte i radioen den anden dag at forskellen på at sidde i en bil med
> indetemperatur på 21 C og 33 C er en 30% forøget risiko for at være
> involveret i et alvorligt uheld.
>
> Så de der vrænger på næsen af biler med AirCondition og klimaanlæg, hvad
> vil i helst have i sommermånederne - mindre energiforbrug eller færre
> dødsfald på de danske veje?
>

Det er jo det skønne ved %'er.

Hvad er udgangspunktet dvs. hvad er risikoen for at blive involveret i
et færdselsuheld?



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

@ (16-06-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 16-06-07 10:33

On Sat, 16 Jun 2007 07:49:04 +0200, peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B.
P.) wrote:

>Hørte i radioen den anden dag at forskellen på at sidde i en bil med
>indetemperatur på 21 C og 33 C er en 30% forøget risiko for at være
>involveret i et alvorligt uheld.
>
>Så de der vrænger på næsen af biler med AirCondition og klimaanlæg, hvad
>vil i helst have i sommermånederne - mindre energiforbrug eller færre
>dødsfald på de danske veje?

eller at folk blot overholder færdselsloven

hvis folk ikke er i stand til at føre et køretøj på betryggende vis
(f.eks. på grund af ekstrem varme) må de jo lade være


--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver
diktator undertrykt alle andres ytringsfrihed.
/Herbert Hoover/

Peter Ole Kvint (16-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 16-06-07 11:19

Peter B. P. skrev:
> Hørte i radioen den anden dag at forskellen på at sidde i en bil med
> indetemperatur på 21 C og 33 C er en 30% forøget risiko for at være
> involveret i et alvorligt uheld.
>
> Så de der vrænger på næsen af biler med AirCondition og klimaanlæg, hvad
> vil i helst have i sommermånederne - mindre energiforbrug eller færre
> dødsfald på de danske veje?
>
Hvad med at bruge sikkerhedsele og male alle biler hvide, med sølvfarvet
tag?

Hvis bilerne har en indetemperatur på 33 C så er vejen blød, og du kan
ikke bremse så hårdt.

BigBother (16-06-2007)
Kommentar
Fra : BigBother


Dato : 16-06-07 11:48

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote in message
news:1hzsiyt.xfdam5wv0hsN%peter@DIESPAMMERSCUM.dk...

> Hørte i radioen den anden dag at forskellen på at sidde i en bil med
> indetemperatur på 21 C og 33 C er en 30% forøget risiko for at være
> involveret i et alvorligt uheld.
>
> Så de der vrænger på næsen af biler med AirCondition og klimaanlæg, hvad
> vil i helst have i sommermånederne - mindre energiforbrug eller færre
> dødsfald på de danske veje?

Det burde være muligt at få begge dele, hvis man lavede et aircon-anlæg, der
kørte på solenergi. Solen skinner jo typisk når det er varmt, så det burde
være oplagt. Dermed vil det være energineutralt, og derfor ikke gå ud over
det globale klima, hvis man ellers tror på den slags.

--
http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag



Poul E Hansen (16-06-2007)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 16-06-07 14:28

On 16 Jun., 07:49, p...@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B. P.) wrote:
> Hørte i radioen den anden dag at forskellen på at sidde i en bil med
> indetemperatur på 21 C og 33 C er en 30% forøget risiko for at være
> involveret i et alvorligt uheld.
>
> Så de der vrænger på næsen af biler med AirCondition og klimaanlæg, hvad
> vil i helst have i sommermånederne - mindre energiforbrug eller færre
> dødsfald på de danske veje?
Kan man ikke bare lade udluftningen drives automatisk, når bilen
kører? Og så kan fabrikanterne lade være med at proppe alle de
stinkende materialer i bilerne.


N_B_DK (16-06-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 16-06-07 17:37

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in message
news:1182000454.356021.3140@n2g2000hse.googlegroups.com

> Kan man ikke bare lade udluftningen drives automatisk, når bilen
> kører? Og så kan fabrikanterne lade være med at proppe alle de
> stinkende materialer i bilerne.

Det bliver indetemperaturen bare ikke lavere end udetemperaturen af.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Peter Ole Kvint (16-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 16-06-07 21:53

N_B_DK skrev:
> "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in message
> news:1182000454.356021.3140@n2g2000hse.googlegroups.com
>
>> Kan man ikke bare lade udluftningen drives automatisk, når bilen
>> kører? Og så kan fabrikanterne lade være med at proppe alle de
>> stinkende materialer i bilerne.
>
> Det bliver indetemperaturen bare ikke lavere end udetemperaturen af.
>
Jo det rigtige er at motoren trykker luft sammen så at den kan afgive
sin varme og væske, og når luften så udvider sig så er luften kold og tør.

I dag så køles bilen med et køleskab, og det køler kun luften og bliver
klam og fugtig og det kræver meget at lave strøm til køleskabet.

N_B_DK (17-06-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-06-07 01:11

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message
news:26e5c$46744dd2$55dab8ab$16675@news.galnet.dk
> N_B_DK skrev:
> > "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in message
> > news:1182000454.356021.3140@n2g2000hse.googlegroups.com
> >
> > > Kan man ikke bare lade udluftningen drives automatisk, når bilen
> > > kører? Og så kan fabrikanterne lade være med at proppe alle de
> > > stinkende materialer i bilerne.
> >
> > Det bliver indetemperaturen bare ikke lavere end udetemperaturen af.
> >
> Jo det rigtige er at motoren trykker luft sammen så at den kan afgive
> sin varme og væske, og når luften så udvider sig så er luften kold og
> tør.

Hvad taler du om ?

> I dag så køles bilen med et køleskab, og det køler kun luften og
> bliver klam og fugtig og det kræver meget at lave strøm til
> køleskabet.

Du ved godt hvordan et køleskab fungerer ikke ? næ det gjorde du vist ikke,
der tilføres altså ikke væske i den process... (tværtimod kondenseres vandet
i luften, og sænker fugtigheden..)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Peter Ole Kvint (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 17-06-07 21:30

N_B_DK skrev:
> "Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message
> news:26e5c$46744dd2$55dab8ab$16675@news.galnet.dk
>> N_B_DK skrev:
>> > "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in message
>> > news:1182000454.356021.3140@n2g2000hse.googlegroups.com
>> >
>> > > Kan man ikke bare lade udluftningen drives automatisk, når bilen
>> > > kører? Og så kan fabrikanterne lade være med at proppe alle de
>> > > stinkende materialer i bilerne.
>> >
>> > Det bliver indetemperaturen bare ikke lavere end udetemperaturen af.
>> >
>> Jo det rigtige er at motoren trykker luft sammen så at den kan afgive
>> sin varme og væske, og når luften så udvider sig så er luften kold og
>> tør.
>
> Hvad taler du om ?
>
>> I dag så køles bilen med et køleskab, og det køler kun luften og
>> bliver klam og fugtig og det kræver meget at lave strøm til
>> køleskabet.
>
> Du ved godt hvordan et køleskab fungerer ikke ? næ det gjorde du vist
> ikke, der tilføres altså ikke væske i den process... (tværtimod
> kondenseres vandet i luften, og sænker fugtigheden..)
>
Hvis du sætter luft under tryk, så lægger der sig væske på bunden.

N_B_DK (18-06-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 18-06-07 08:24

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message
news:e3a2d$467599db$55dab8ab$11498@news.galnet.dk

> Hvis du sætter luft under tryk, så lægger der sig væske på bunden.

Ja det skyldes den vand i luften kondenserer når den sættes under tryk, det
er derfor man ofte benytter vandudskilningsfiltre på luft kompressorer, men
hvad har det med et AC anlæg at gøre ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste