SKattesmæk på vej til kapitalfonde.
Fra : Tveskaeg

Dato : 13-06-07 21:46

http://epn.dk/finans/article969192.ece

7 virksomheder er i skattemyndighedernes søgelys, før overtagelsen
betalte de til sammen 2.4 milliarder i skat. Efter at være blevet
overtaget af kapitalfonde faldt den samlede skatteindbetaling til 400
millioner.

B.la ved at betale tårnhøje renter til sig selv for derefter at trække
dem frapå selvangivelsen.

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-06-07 22:08

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> [...]
> millioner.
>
> B.la ved at betale tårnhøje renter til sig selv for derefter at trække

Ja naturligvis er skattefar mopset... de er jo ikek blevet plyndret..
jeg mener, de har ikke betalt deres "fair andel til samfundet"... eller
hvad det nu undskyldes med.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Kim2000

Dato : 13-06-07 22:20

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> millioner.
>
> B.la ved at betale tårnhøje renter til sig selv for derefter at trække

Forbandede svineri er hvad det er, på samme måde som McD og Q8 (og 200 andre
firmaer) aldrig betaler en krone i skat. Q8 har fx aldrig tjent een eneste
krone i Danmark i 25 år, morsomt nok så har det danske selskab OK hvert
eneste år overskud og betaler skat (det er selvfølgelig derfor jeg kun
handler benzin der). Kapitalfonde er parasitter, der udelukkende går efter
kortsigtede overskud og på at udplyndre flest muligt for egen vindingsskyld.

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-06-07 07:28

Kim2000 wrote:
> [...]
> parasitter, der udelukkende går efter kortsigtede overskud og på at
> udplyndre flest muligt for egen vindingsskyld.

Egen vindings skyld? Nej, det KAN da ikke være rigtigt?

Naturligvis er store firmaer ikke i business for at være altruistiske, -
selv om det nu bliver mere naturligt og mere nødvendigt i vore dage -
skattelovene skal laves så de kan 'udnyttes' af alle, og man skal
naturligvis ikke forvente at folk frivilligt betaler mere end de behøver.

Det er faktisk ikke let at undgå at betale skat, der er altid problemer.

Jeg har selv været "elev" hos de bedste skattetænkere i DK, på CBS, og var
forbavset over, at der hele tiden var ting som talte imod at skattetænke
totalt. Jeg troede at sådanne kapaciteter med lethed kunne finde metoder til
at undgå skat, men det var ikke tilfældet.

Skal man virkelig undgå skat, så skal man være i pizza, restaurations, eller
grønthandlerbrancen, - eller måske lige nu, også i bagerbranchen. Brancher
hvor man sælger varer "i metermål" dvs man bestemmer selv hvad og hvormeget
man har solgt.