/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Skat
Fra : Henri Gath


Dato : 12-06-07 21:54

Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige, at
man med moms betaler 75% af sin løn i skat?



 
 
N_B_DK (12-06-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 12-06-07 22:00

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
news:466f07e6$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
> sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så
> sige, at man med moms betaler 75% af sin løn i skat?

Nej det kan man ikke.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Alucard (12-06-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 12-06-07 22:09

On Tue, 12 Jun 2007 22:54:00 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
>sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige, at
>man med moms betaler 75% af sin løn i skat?
>
Nej....62,5% (25% af halvdelen = 12,5% af det hele)

Henri Gath (12-06-2007)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 12-06-07 22:21

Ja...det er klart......
Kan man så sige, at med diverse sære afgifter på el, vand osv
osv.....betaler man omkring 70% af sin løn i skat.?
Og 80-85% hvis man køber en ny bil og betalæer registreringsafgift?

Ikke underligt, at man er på røven!




"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dp2u63pnaur3jbk07rd571rdop52k3kvr3@4ax.com...
> On Tue, 12 Jun 2007 22:54:00 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:
>
>>Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
>>sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige,
>>at
>>man med moms betaler 75% af sin løn i skat?
>>
> Nej....62,5% (25% af halvdelen = 12,5% af det hele)



Peter Bang (12-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 12-06-07 22:28

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:
>Ja...det er klart......
>Kan man så sige, at med diverse sære
>afgifter på el, vand osv
>osv.....betaler man omkring 70% af
>sin løn i skat.?
>Og 80-85% hvis man køber en ny bil og
>betalæer registreringsafgift?
>
>Ikke underligt, at man er på røven!

Ikke underligt, at du er på røven


>"Alucard" <alucard44@hotmail.com>
>skrev i en meddelelse
>news:dp2u63pnaur3jbk07rd571rdop52k3kv
>r3@4ax.com...
>> On Tue, 12 Jun 2007 22:54:00 +0200,
>>"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:
>>
>>>Hvis man nu er på topskatniveau,
>>>ikke sparer op, og ...lad os
>>>sige.....betaler gennemsnitlig 50%
>>>af sin løn i skat....kan man så sige,
>>>at
>>>man med moms betaler 75% af sin løn i skat?
>>>
>> Nej....62,5% (25% af halvdelen =
>>12,5% af det hele)


Peter B. P. (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. P.


Dato : 13-06-07 00:00

Peter Bang <peterbang@7TK5Aprivat.dk> wrote:

> Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:
> >Ja...det er klart......
> >Kan man så sige, at med diverse sære
> >afgifter på el, vand osv
> >osv.....betaler man omkring 70% af
> >sin løn i skat.?
> >Og 80-85% hvis man køber en ny bil og
> >betalæer registreringsafgift?
> >
> >Ikke underligt, at man er på røven!
>
> Ikke underligt, at du er på røven

Og her ser vi socialisternes medfølelse med de mennesker de røvrender.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Peter Bang (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 13-06-07 00:05

peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B. P.) skrev:
>Peter Bang
><peterbang@7TK5Aprivat.dk> wrote:
>
>> Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:
>> >Ja...det er klart......
>> >Kan man så sige, at med diverse sære
>> >afgifter på el, vand osv
>> >osv.....betaler man omkring 70% af
>> >sin løn i skat.?
>> >Og 80-85% hvis man køber en ny bil og
>> >betalæer registreringsafgift?
>> >
>> >Ikke underligt, at man er på røven!
>>
>> Ikke underligt, at du er på røven
>
>Og her ser vi socialisternes
>medfølelse med de mennesker de røvrender.
>
novra ... er du blevet røvrendt?


Peter B. P. (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. P.


Dato : 13-06-07 00:20

Peter Bang <peterbang@793HLprivat.dk> wrote:

> peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B. P.) skrev:
> >Peter Bang
> ><peterbang@7TK5Aprivat.dk> wrote:
> >
> >> Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:
> >> >Ja...det er klart......
> >> >Kan man så sige, at med diverse sære
> >> >afgifter på el, vand osv
> >> >osv.....betaler man omkring 70% af
> >> >sin løn i skat.?
> >> >Og 80-85% hvis man køber en ny bil og
> >> >betalæer registreringsafgift?
> >> >
> >> >Ikke underligt, at man er på røven!
> >>
> >> Ikke underligt, at du er på røven
> >
> >Og her ser vi socialisternes
> >medfølelse med de mennesker de røvrender.
> >
> novra ... er du blevet røvrendt?

Du er jo ligeglad.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Peter Bang (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 13-06-07 00:36

>> novra ... er du blevet røvrendt?
>
>Du er jo ligeglad.
>
Ja, egentlig.


Peter B. P. (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. P.


Dato : 13-06-07 02:28

Peter Bang <peterbang@G8N8Pprivat.dk> wrote:

> >> novra ... er du blevet røvrendt?
> >
> >Du er jo ligeglad.
> >
> Ja, egentlig.

Jamen, så fuck af med dig til den septiktank du kom fra, møgdyr.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Peter Bang (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 13-06-07 08:27

peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B. P.) skrev:
>Peter Bang <peterbang@G8N8Pprivat.dk> wrote:
>
>> >> novra ... er du blevet røvrendt?
>> >
>> >Du er jo ligeglad.
>> >
>> Ja, egentlig.
>
>Jamen, så fuck af med dig til den septiktank du kom fra, møgdyr.
>
Ja, du virker godt nok noget udnyttet.


Michael Weber (12-06-2007)
Kommentar
Fra : Michael Weber


Dato : 12-06-07 22:31


"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:466f0e43$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja...det er klart......
> Kan man så sige, at med diverse sære afgifter på el, vand osv
> osv.....betaler man omkring 70% af sin løn i skat.?
> Og 80-85% hvis man køber en ny bil og betalæer registreringsafgift?
>
> Ikke underligt, at man er på røven!
>
>
>

Arbejd i DK og bo i f.eks. Tyskland ?
http://www.flensburg.de



Henri Gath (12-06-2007)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 12-06-07 22:34


"Michael Weber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse
news:466f1060$0$13979$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:466f0e43$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Ja...det er klart......
>> Kan man så sige, at med diverse sære afgifter på el, vand osv
>> osv.....betaler man omkring 70% af sin løn i skat.?
>> Og 80-85% hvis man køber en ny bil og betalæer registreringsafgift?
>>
>> Ikke underligt, at man er på røven!
>>
>>
>>
>
> Arbejd i DK og bo i f.eks. Tyskland ?
> http://www.flensburg.de

Hmmm.....ja....bare sørgeligt, at det skal være nødvendigt....



Peter B. P. (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. P.


Dato : 13-06-07 00:00

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> "Michael Weber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse
> news:466f1060$0$13979$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
> > "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:466f0e43$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> Ja...det er klart......
> >> Kan man så sige, at med diverse sære afgifter på el, vand osv
> >> osv.....betaler man omkring 70% af sin løn i skat.?
> >> Og 80-85% hvis man køber en ny bil og betalæer registreringsafgift?
> >>
> >> Ikke underligt, at man er på røven!
> >>
> >>
> >>
> >
> > Arbejd i DK og bo i f.eks. Tyskland ?
> > http://www.flensburg.de
>
> Hmmm.....ja....bare sørgeligt, at det skal være nødvendigt....

Socialdemokrater skyer ingen midler for at indføre deres
velfærds-1000-årsrige!

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

N_B_DK (12-06-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 12-06-07 22:27

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
news:466f0e43$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Ja...det er klart......
> Kan man så sige, at med diverse sære afgifter på el, vand osv
> osv.....betaler man omkring 70% af sin løn i skat.?
> Og 80-85% hvis man køber en ny bil og betalæer registreringsafgift?
>
> Ikke underligt, at man er på røven!

For noget tid siden, læste jeg om en dansker der arbejde i både UK og DK,
skattevæsenet sloges så om hvor han skulle betale skat, og indtil det var
afklaret, skulle han faktisk betale 110% i skat af det han tjente... der kan
du tale om at være på røven ;)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.


Peter B. P. (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. P.


Dato : 13-06-07 00:00

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Ja...det er klart......
> Kan man så sige, at med diverse sære afgifter på el, vand osv
> osv.....betaler man omkring 70% af sin løn i skat.?
> Og 80-85% hvis man køber en ny bil og betalæer registreringsafgift?
>
> Ikke underligt, at man er på røven!

Nejda. hvis du fx. køber en bil kan din skat for et enkelt år sagtens
løbe op på over 100%... (fx. hvis din årsindkomst er på 200.000/år, og
du skal give 400.000 for bilen).

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Carsten Riis (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 13-06-07 16:20

Peter B. P. skrev den 13-06-2007 01:00:
> Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:
>
>> Ja...det er klart......
>> Kan man så sige, at med diverse sære afgifter på el, vand osv
>> osv.....betaler man omkring 70% af sin løn i skat.?
>> Og 80-85% hvis man køber en ny bil og betalæer registreringsafgift?
>>
>> Ikke underligt, at man er på røven!
>
> Nejda. hvis du fx. køber en bil kan din skat for et enkelt år sagtens
> løbe op på over 100%... (fx. hvis din årsindkomst er på 200.000/år, og
> du skal give 400.000 for bilen).
>

Jeg går ud fra, at forudsætningen stadig er, at der ikke er nogen
opsparing man kan tære fra eller skal gives til.

I så fald:
Det er da noget vrøvl.

Der er jo ikke lavet nogen opsparing dvs. du skal ud og låne mindst
halvdel af bilen. Derudover skal du så også have noget leve for og med
til fx husleje og mad, hvilket betyder at låneandelen nok siger sig pænt
meget højt oppe.

Det betyder, at den del af bilfinancieringen du låner dig til bliver du
nød til i dit "regnskab" at fordele afgifterne over lånetiden.





--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Peter B. P. (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. P.


Dato : 13-06-07 19:00

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> Peter B. P. skrev den 13-06-2007 01:00:
> > Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:
> >
> >> Ja...det er klart......
> >> Kan man så sige, at med diverse sære afgifter på el, vand osv
> >> osv.....betaler man omkring 70% af sin løn i skat.?
> >> Og 80-85% hvis man køber en ny bil og betalæer registreringsafgift?
> >>
> >> Ikke underligt, at man er på røven!
> >
> > Nejda. hvis du fx. køber en bil kan din skat for et enkelt år sagtens
> > løbe op på over 100%... (fx. hvis din årsindkomst er på 200.000/år, og
> > du skal give 400.000 for bilen).
> >
>
> Jeg går ud fra, at forudsætningen stadig er, at der ikke er nogen
> opsparing man kan tære fra eller skal gives til.
>
> I så fald:
> Det er da noget vrøvl.
>
> Der er jo ikke lavet nogen opsparing dvs. du skal ud og låne mindst
> halvdel af bilen. Derudover skal du så også have noget leve for og med
> til fx husleje og mad, hvilket betyder at låneandelen nok siger sig pænt
> meget højt oppe.
>
> Det betyder, at den del af bilfinancieringen du låner dig til bliver du
> nød til i dit "regnskab" at fordele afgifterne over lånetiden.

Og siden jeg skrev "for et enkelt år".... gæt selv resten.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Carsten Riis (16-06-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 16-06-07 10:32

Peter B. P. skrev den 13-06-2007 19:59:
> Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:
>
>> Peter B. P. skrev den 13-06-2007 01:00:
>>> Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:
>>>
>>>> Ja...det er klart......
>>>> Kan man så sige, at med diverse sære afgifter på el, vand osv
>>>> osv.....betaler man omkring 70% af sin løn i skat.?
>>>> Og 80-85% hvis man køber en ny bil og betalæer registreringsafgift?
>>>>
>>>> Ikke underligt, at man er på røven!
>>> Nejda. hvis du fx. køber en bil kan din skat for et enkelt år sagtens
>>> løbe op på over 100%... (fx. hvis din årsindkomst er på 200.000/år, og
>>> du skal give 400.000 for bilen).
.....
> Og siden jeg skrev "for et enkelt år".... gæt selv resten.
>

Men du kan jo ikke betale bilen på det enkle år!

Du vil købe en bil til 400.000 kroner, men kun har indkomst til 200.000
kroner.
Hvor skal bilforhandleren have de sidste 200.000 kroner fra?



Og hvad vil du leve af i løbet af det år? Toppakninger smager ikke
særlig godt rå (du har jo heller ikke penge til strøm til
tilberedning...for husk, du mangler 200.000 kroner til at betale bilen for).





--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

@ (16-06-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 16-06-07 10:39

On Sat, 16 Jun 2007 11:31:36 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Peter B. P. skrev den 13-06-2007 19:59:
>> Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:
>>
>>> Peter B. P. skrev den 13-06-2007 01:00:
>>>> Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:
>>>>
>>>>> Ja...det er klart......
>>>>> Kan man så sige, at med diverse sære afgifter på el, vand osv
>>>>> osv.....betaler man omkring 70% af sin løn i skat.?
>>>>> Og 80-85% hvis man køber en ny bil og betalæer registreringsafgift?
>>>>>
>>>>> Ikke underligt, at man er på røven!
>>>> Nejda. hvis du fx. køber en bil kan din skat for et enkelt år sagtens
>>>> løbe op på over 100%... (fx. hvis din årsindkomst er på 200.000/år, og
>>>> du skal give 400.000 for bilen).
>....
>> Og siden jeg skrev "for et enkelt år".... gæt selv resten.
>>
>
>Men du kan jo ikke betale bilen på det enkle år!
>
>Du vil købe en bil til 400.000 kroner, men kun har indkomst til 200.000
>kroner.
>Hvor skal bilforhandleren have de sidste 200.000 kroner fra?
>
>
>
>Og hvad vil du leve af i løbet af det år? Toppakninger smager ikke
>særlig godt rå (du har jo heller ikke penge til strøm til
>tilberedning...for husk, du mangler 200.000 kroner til at betale bilen for).

den reelle måde at regne på må jo være at udgiften til en
(gennemsnits)bil udregnes pr. år i bilens levetid,
og AFAIK bliver biler 12,3 år gamle her i landet, så en bil til
400.000 må betyde en udgift på 400.000/12,3
= 32.500 pr. år(hvoraf de ca. 22.000 er afgifter)




--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver
diktator undertrykt alle andres ytringsfrihed.
/Herbert Hoover/

Carsten Riis (22-06-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 22-06-07 23:18

@ skrev den 16-06-2007 11:38:

> den reelle måde at regne på må jo være at udgiften til en
> (gennemsnits)bil udregnes pr. år i bilens levetid,
> og AFAIK bliver biler 12,3 år gamle her i landet, så en bil til
> 400.000 må betyde en udgift på 400.000/12,3
> = 32.500 pr. år(hvoraf de ca. 22.000 er afgifter)
>
>

Det ville være ok med mig, når der lige indregnes renter/rentefradrag.

Og der huskes øvrige leveomkostninger.


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

@ (22-06-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 22-06-07 23:36

On Sat, 23 Jun 2007 00:17:34 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>@ skrev den 16-06-2007 11:38:
>
>> den reelle måde at regne på må jo være at udgiften til en
>> (gennemsnits)bil udregnes pr. år i bilens levetid,
>> og AFAIK bliver biler 12,3 år gamle her i landet, så en bil til
>> 400.000 må betyde en udgift på 400.000/12,3
>> = 32.500 pr. år(hvoraf de ca. 22.000 er afgifter)
>>
>>
>
>Det ville være ok med mig, når der lige indregnes renter/rentefradrag.

hvorfor?

det er da ikke alle som køber på afbetaling

>
>Og der huskes øvrige leveomkostninger.

hvad har de med sagen at gøre?


--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver
diktator undertrykt alle andres ytringsfrihed.
/Herbert Hoover/

Martin Larsen (12-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 12-06-07 22:58


"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:dp2u63pnaur3jbk07rd571rdop52k3kvr3@4ax.com...
> On Tue, 12 Jun 2007 22:54:00 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:
>
>>Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
>>sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige,
>>at
>>man med moms betaler 75% af sin løn i skat?
>>
> Nej....62,5% (25% af halvdelen = 12,5% af det hele)

Men du betaler "kun" 20% i moms (25/125*100), så det er 60% ialt for Gath.

Mvh
Martin


Alucard (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 13-06-07 00:01

On Tue, 12 Jun 2007 23:58:01 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>>>Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
>>>sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige,
>>>at
>>>man med moms betaler 75% af sin løn i skat?
>>>
>> Nej....62,5% (25% af halvdelen = 12,5% af det hele)
>
>Men du betaler "kun" 20% i moms (25/125*100), så det er 60% ialt for Gath.

Ups... Du har ret... Af den samlede pris, udgør momsen 20%....

Henry Vest (12-06-2007)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 12-06-07 22:37

Alucard wrote:

> Nej....62,5% (25% af halvdelen = 12,5% af det hele)

Det giver da vist "kun" 60 % i alt. Af totalbeløbet man betaler i en butik,
udgør momsen 20 %.

--
Henry Vest


Peter Bang (12-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 12-06-07 22:16

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:
>Hvis man nu er på topskatniveau, ikke
>sparer op, og ...lad os
>sige.....betaler gennemsnitlig 50% af
>sin løn i skat....kan man så sige, at
>man med moms betaler 75% af sin løn i skat?

Jada. Det vil endda være helt i tråd med dine sædvanlige
udmeldinger.


vvv (12-06-2007)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 12-06-07 22:36


"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:466f07e6$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
> sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige,
> at man med moms betaler 75% af sin løn i skat?
Det kan man godt sige - hvis man ikke kan regne.

vv



@ (13-06-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 13-06-07 15:38

On Tue, 12 Jun 2007 23:35:39 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>
>"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:466f07e6$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
>> sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige,
>> at man med moms betaler 75% af sin løn i skat?

>Det kan man godt sige - hvis man ikke kan regne.

indkomst
400.000
skat
200.000
moms
40.000
skat + moms 60%


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

BigBother (12-06-2007)
Kommentar
Fra : BigBother


Dato : 12-06-07 22:50

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
news:466f07e6$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
> sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige,
> at man med moms betaler 75% af sin løn i skat?

Kun hvis man hedder Aase D. Madsen

Ellers ville jeg beregne det som 50% + 50%*20% = 60%.

Ja, der er faktisk kun 20% moms på de varer vi køber. Det er rigtigt, at
"momsen er 25%", men det er 25% af beløbet før moms, så resultatet bliver at
der "kun" er 20% moms på den endelige pris.

Eksempel: En vare koster 80 kr uden moms. Så lægger man 25% på, hvilket er
20 kr, altså bliver prisen 100 kr, hvoraf de 20 kr (= 20 %) er moms.

Man skulle næsten tro, jeg var matematiklærer ik'?

--
http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag



Peter B. P. (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. P.


Dato : 13-06-07 00:00

BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
> news:466f07e6$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
> > sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige,
> > at man med moms betaler 75% af sin løn i skat?
>
> Kun hvis man hedder Aase D. Madsen
>
> Ellers ville jeg beregne det som 50% + 50%*20% = 60%.
>
> Ja, der er faktisk kun 20% moms på de varer vi køber.

Af det samlede beløb, ja, men kunden får kun for 8 kr. mælk når han
betaler 10 kr.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Peter Bang (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 13-06-07 00:49

peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B. P.) skrev:
>BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:
>
>> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
>> news:466f07e6$0$164$edfadb0f@dread1
>>1.news.tele.dk...
>>
>> > Hvis man nu er på topskatniveau,
>> >ikke sparer op, og ...lad os
>> > sige.....betaler gennemsnitlig
>> >50% af sin løn i skat....kan man så sige,
>> > at man med moms betaler 75% af
>> >sin løn i skat?
>>
>> Kun hvis man hedder Aase D. Madsen
>>
>> Ellers ville jeg beregne det som
>>50% + 50%*20% = 60%.
>>
>> Ja, der er faktisk kun 20% moms på
>>de varer vi køber.
>
>Af det samlede beløb, ja, men kunden
>får kun for 8 kr. mælk når han
>betaler 10 kr.

Han tilbagebetaler vel blot lidt af de subsidier, der er sparket
i produktionen, så prisen kan holdes nede.


Peter B. P. (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. P.


Dato : 13-06-07 01:56

Peter Bang <peterbang@06RONprivat.dk> wrote:

> peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B. P.) skrev:
> >BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:
> >
> >> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
> >> news:466f07e6$0$164$edfadb0f@dread1
> >>1.news.tele.dk...
> >>
> >> > Hvis man nu er på topskatniveau,
> >> >ikke sparer op, og ...lad os
> >> > sige.....betaler gennemsnitlig
> >> >50% af sin løn i skat....kan man så sige,
> >> > at man med moms betaler 75% af
> >> >sin løn i skat?
> >>
> >> Kun hvis man hedder Aase D. Madsen
> >>
> >> Ellers ville jeg beregne det som
> >>50% + 50%*20% = 60%.
> >>
> >> Ja, der er faktisk kun 20% moms på
> >>de varer vi køber.
> >
> >Af det samlede beløb, ja, men kunden
> >får kun for 8 kr. mælk når han
> >betaler 10 kr.
>
> Han tilbagebetaler vel blot lidt af de subsidier, der er sparket
> i produktionen, så prisen kan holdes nede.

Det er uretfærdigt - jeg kan ikke forestille mig at mange danskere går
ind for at subsidierne skulel gives i første omgang - det har
politikerne besluttet for at pleje deres kæpheste og venner i
industrien.

Mao - manden i Netto betaler for politikernes egne beslutninger. Politik
i en nøddeskal.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Knud Larsen (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 13-06-07 09:22

Peter Bang (slet 06RON) wrote:
> peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B. P.) skrev:
>> BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:
>>
>>> "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
>>> news:466f07e6$0$164$edfadb0f@dread1
>>> 1.news.tele.dk...
>>>
>> Af det samlede beløb, ja, men kunden
>> får kun for 8 kr. mælk når han
>> betaler 10 kr.
>
> Han tilbagebetaler vel blot lidt af de subsidier, der er sparket
> i produktionen, så prisen kan holdes nede.

Holdes oppe, mener du vel. En dansk familie betaler gennemsnitligt 10.000 kr
mere pr år, end de ville for madvarer, hvis de ikke var subsidierede.




@ (13-06-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 13-06-07 15:42

On Tue, 12 Jun 2007 23:49:34 +0200, "BigBother"
<uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

>"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
>news:466f07e6$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
>> sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige,
>> at man med moms betaler 75% af sin løn i skat?
>
>Kun hvis man hedder Aase D. Madsen
>
>Ellers ville jeg beregne det som 50% + 50%*20% = 60%.
>
>Ja, der er faktisk kun 20% moms på de varer vi køber.

nej der er 25%

>Det er rigtigt, at
>"momsen er 25%", men det er 25% af beløbet før moms, så resultatet bliver at
>der "kun" er 20% moms på den endelige pris.

nej

det endelige beløb er varens pris plus 25% moms


>Eksempel: En vare koster 80 kr uden moms. Så lægger man 25% på, hvilket er
>20 kr, altså bliver prisen 100 kr, hvoraf de 20 kr (= 20 %) er moms.


nej


>Man skulle næsten tro, jeg var matematiklærer ik'?

NEJ


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Alucard (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 13-06-07 15:52

On Wed, 13 Jun 2007 16:41:39 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>>Eksempel: En vare koster 80 kr uden moms. Så lægger man 25% på, hvilket er
>>20 kr, altså bliver prisen 100 kr, hvoraf de 20 kr (= 20 %) er moms.
>
>nej

Det piner mig lidt, men BB har altså ret....

@ (13-06-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 13-06-07 16:59

On Wed, 13 Jun 2007 16:52:01 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>On Wed, 13 Jun 2007 16:41:39 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:
>
>>>Eksempel: En vare koster 80 kr uden moms. Så lægger man 25% på, hvilket er
>>>20 kr, altså bliver prisen 100 kr, hvoraf de 20 kr (= 20 %) er moms.
>>
>>nej
>
>Det piner mig lidt, men BB har altså ret....


nej det har han absolut ikke

når der tales om varens "samlede" pris så er det netop en
sammenlægning af to beløb

det ene beløb er varens pris
hvortil der så lægges 25% (moms)

at nogle folk stirrer sig blinde på den såkaldte samlede pris gør
stadigvæk ikke denne til varens pris

prisen på varen er blot prisen

resten er en afgift som efterfølgende lægges på


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

BigBother (13-06-2007)
Kommentar
Fra : BigBother


Dato : 13-06-07 17:18

"@" <1@invalid.net> wrote in message
news:9s4073hf5d8312kto0qvo5td79s13r9dun@4ax.com...

> On Wed, 13 Jun 2007 16:52:01 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
> wrote:
>
>>Det piner mig lidt, men BB har altså ret....
>
> nej det har han absolut ikke

Så hvis man betaler 50% i skat og køber normale momsbelagte produkter for
resten, hvor mange % af ens indkomst går så til moms efter din mening?

--
http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag



@ (13-06-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 13-06-07 18:14

On Wed, 13 Jun 2007 18:18:04 +0200, "BigBother"
<uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message
>news:9s4073hf5d8312kto0qvo5td79s13r9dun@4ax.com...
>
>> On Wed, 13 Jun 2007 16:52:01 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
>> wrote:
>>
>>>Det piner mig lidt, men BB har altså ret....
>>
>> nej det har han absolut ikke
>
>Så hvis man betaler 50% i skat og køber normale momsbelagte produkter for
>resten, hvor mange % af ens indkomst går så til moms efter din mening?

det var ikke hvad jeg svarede på



--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Alucard (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 13-06-07 18:37

On Wed, 13 Jun 2007 17:59:04 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>>>>Eksempel: En vare koster 80 kr uden moms. Så lægger man 25% på, hvilket er
>>>>20 kr, altså bliver prisen 100 kr, hvoraf de 20 kr (= 20 %) er moms.
>>>
>>>nej
>>
>>Det piner mig lidt, men BB har altså ret....
>
>nej det har han absolut ikke
>
>når der tales om varens "samlede" pris så er det netop en
>sammenlægning af to beløb
>
>det ene beløb er varens pris
>hvortil der så lægges 25% (moms)
>
>at nogle folk stirrer sig blinde på den såkaldte samlede pris gør
>stadigvæk ikke denne til varens pris
>
>prisen på varen er blot prisen
>
>resten er en afgift som efterfølgende lægges på

Eksemplet som du svarede nej til, er altså korrekt....

@ (13-06-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 13-06-07 20:51

On Wed, 13 Jun 2007 19:36:53 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>On Wed, 13 Jun 2007 17:59:04 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:
>
>>>>>Eksempel: En vare koster 80 kr uden moms. Så lægger man 25% på, hvilket er
>>>>>20 kr, altså bliver prisen 100 kr, hvoraf de 20 kr (= 20 %) er moms.
>>>>
>>>>nej
>>>
>>>Det piner mig lidt, men BB har altså ret....
>>
>>nej det har han absolut ikke
>>
>>når der tales om varens "samlede" pris så er det netop en
>>sammenlægning af to beløb
>>
>>det ene beløb er varens pris
>>hvortil der så lægges 25% (moms)
>>
>>at nogle folk stirrer sig blinde på den såkaldte samlede pris gør
>>stadigvæk ikke denne til varens pris
>>
>>prisen på varen er blot prisen
>>
>>resten er en afgift som efterfølgende lægges på
>
>Eksemplet som du svarede nej til, er altså korrekt....

nej

der opereres med en fiktiv størrelse - som nogen fejlagtigt kalder
varens samlede pris

varens pris er det varen koster at de danske myndigheder vælger at
lægge en afgift oveni ændrer ikke ved varens pris

prisskiltet på en flaske rom afspejler heller ikke hvad en flaske rom
koster, prisskiltet viser havd rom plus moms og punktafgift er
tilsammen


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Alucard (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 13-06-07 21:21

On Wed, 13 Jun 2007 21:50:34 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>>>>>>Eksempel: En vare koster 80 kr uden moms. Så lægger man 25% på, hvilket er
>>>>>>20 kr, altså bliver prisen 100 kr, hvoraf de 20 kr (= 20 %) er moms.
>>>>>
>>>>>nej
>>>>
>>>>Det piner mig lidt, men BB har altså ret....
>>>
>>>nej det har han absolut ikke
>>>
>>>når der tales om varens "samlede" pris så er det netop en
>>>sammenlægning af to beløb
>>>
>>>det ene beløb er varens pris
>>>hvortil der så lægges 25% (moms)
>>>
>>>at nogle folk stirrer sig blinde på den såkaldte samlede pris gør
>>>stadigvæk ikke denne til varens pris
>>>
>>>prisen på varen er blot prisen
>>>
>>>resten er en afgift som efterfølgende lægges på
>>
>>Eksemplet som du svarede nej til, er altså korrekt....
>
>nej
>
>der opereres med en fiktiv størrelse - som nogen fejlagtigt kalder
>varens samlede pris

Det bliver ikke brugt i eksemplet....

>varens pris er det varen koster at de danske myndigheder vælger at
>lægge en afgift oveni ændrer ikke ved varens pris
>
>prisskiltet på en flaske rom afspejler heller ikke hvad en flaske rom
>koster, prisskiltet viser havd rom plus moms og punktafgift er
>tilsammen

Og hvis man ser bort fra punktafgifter, så er 20% af denne pris moms.

@ (14-06-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 14-06-07 15:16

On Wed, 13 Jun 2007 22:21:08 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>On Wed, 13 Jun 2007 21:50:34 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:
>
>>>>>>>Eksempel: En vare koster 80 kr uden moms. Så lægger man 25% på, hvilket er
>>>>>>>20 kr, altså bliver prisen 100 kr, hvoraf de 20 kr (= 20 %) er moms.
>>>>>>
>>>>>>nej
>>>>>
>>>>>Det piner mig lidt, men BB har altså ret....
>>>>
>>>>nej det har han absolut ikke
>>>>
>>>>når der tales om varens "samlede" pris så er det netop en
>>>>sammenlægning af to beløb
>>>>
>>>>det ene beløb er varens pris
>>>>hvortil der så lægges 25% (moms)
>>>>
>>>>at nogle folk stirrer sig blinde på den såkaldte samlede pris gør
>>>>stadigvæk ikke denne til varens pris
>>>>
>>>>prisen på varen er blot prisen
>>>>
>>>>resten er en afgift som efterfølgende lægges på
>>>
>>>Eksemplet som du svarede nej til, er altså korrekt....
>>
>>nej
>>
>>der opereres med en fiktiv størrelse - som nogen fejlagtigt kalder
>>varens samlede pris
>
>Det bliver ikke brugt i eksemplet....
>
>>varens pris er det varen koster at de danske myndigheder vælger at
>>lægge en afgift oveni ændrer ikke ved varens pris
>>
>>prisskiltet på en flaske rom afspejler heller ikke hvad en flaske rom
>>koster, prisskiltet viser havd rom plus moms og punktafgift er
>>tilsammen
>
>Og hvis man ser bort fra punktafgifter, så er 20% af denne pris moms.


nej

fordi det er IKKE prisen

på prisskiltet ser man varens pris tillagt 25% moms

moms ER en afgift


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

BigBother (13-06-2007)
Kommentar
Fra : BigBother


Dato : 13-06-07 21:24

"@" <1@invalid.net> wrote in message
news:nei07359b2ka373uo9fjhnlc6knqa11h3o@4ax.com...

> der opereres med en fiktiv størrelse - som nogen fejlagtigt kalder
> varens samlede pris

Ok, det er noget ordknepperi vi er ude i.

--
http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag



@ (14-06-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 14-06-07 15:17

On Wed, 13 Jun 2007 22:23:34 +0200, "BigBother"
<uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message
>news:nei07359b2ka373uo9fjhnlc6knqa11h3o@4ax.com...
>
>> der opereres med en fiktiv størrelse - som nogen fejlagtigt kalder
>> varens samlede pris
>
>Ok, det er noget ordknepperi vi er ude i.

nej

det er bare de fleste folk som tror at de varer de køber koster den
pris de ser på prismærket


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Michael Weber (12-06-2007)
Kommentar
Fra : Michael Weber


Dato : 12-06-07 23:28


"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:466f07e6$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
> sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige,
at
> man med moms betaler 75% af sin løn i skat?
>
>

Man tjener 100 kr.

Man betaler 50 % i skat:

100 * 0,5 = 50 kr.

Man køber vare inkl. moms for de resterende 50 kr.
Vare-pris ex. moms :

50 * 0.8 = 40 kr.

og omvendt :
Hvis man køber vare for 40 kr. ex. moms bliver
beløbet inkl. moms :

40 * 1,25 = 50 kr.

Moms udgør :
40 / 4 = 10 kr.

Man betaler skat + moms ialt :
50 + 10 = 60 kr.

Man tjente 100 kr og betalte 60 kr. i skat+moms, hvilket
giver.....60 % ?

Dernæst...

Man snyder i skat for.....
......
....

Man tjente 100 kr og betalte X kr. i skat+moms, hvilket
giver.....X % ?

:P






Peter B. P. (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. P.


Dato : 13-06-07 00:00

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
> sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige, at
> man med moms betaler 75% af sin løn i skat?

Nej.

50% + (50%*0.2) = 60%

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Christian R. Larsen (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 13-06-07 06:10

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
news:466f07e6$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
> sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige,
> at man med moms betaler 75% af sin løn i skat?

Nej, det er ikke en god måde at opgøre skattetrykket på.

For dt første er det nok ikke sådan, at du bruger hele din disponible
indkomst på varer, der er momsbelagte. Du betaler f.eks. ikke moms af de
penge, du hver måned afdrager på et eventuelt boliglån.

For det andet ... et eksempel:

(a) Du tjener 100.000 kr.

(b) Du betaler 50% i skat af det, du tjener ved at sælge din arbejdskraft
til din arbejdsgiver. Nu er der 50.000 tilbage, om du køber momsbelagte
varer for - siger vi.

(c) Den handlende betaler 25% i moms af de varer, du køber af ham. De
resterende 40.000 går til lønninger i butikken.

(d) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 20.000. De køber
momsbelagte varer for de resterende 20.000.

(e) Den handlende betaler 25% i moms - der er nu 16.000 tilbage, som går til
lønninger.

(f) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 8.000. De køber
momsbelagte varer for de resterende 8.000.

(e) Den handlende betaler 25% i moms - der er nu 6.400 tilbage, som går til
lønninger.

(f) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 3.200. De køber
momsbelagte varer for de resterende 3.200.

(e) Den handlende betaler 25% i moms - der er nu 2.560 tilbage, som går til
lønninger.

(f) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 1.280. De køber
momsbelagte varer for de resterende 1.280.

(e) Den handlende betaler 25% i moms - der er nu 1024 tilbage, som går til
lønninger.

(f) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 512....

Har du nu betalt 95% i skat?

Pointen er blot, at skat og moms er beskatning af forskellige
transaktionsled, og at økonomien er en uendelig cyklus.

Her på siden kan du se forskellige måder at opgøre skattetrykket på.
http://www.skm.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/519.html



Aage Andersen (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 13-06-07 06:52


"Christian R. Larsen"
> For dt første er det nok ikke sådan, at du bruger hele din disponible
> indkomst på varer, der er momsbelagte. Du betaler f.eks. ikke moms af de
> penge, du hver måned afdrager på et eventuelt boliglån.

Det er underligt at leje af penge ( renter) ikke er moms belagt. Hvis der
skulle betales moms af renter ville momsprocenten kunne nedsættes væsentlig.

Aage



Christian R. Larsen (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 13-06-07 12:27

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote in message
news:466f8604$0$52086$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian R. Larsen"
>> For dt første er det nok ikke sådan, at du bruger hele din disponible
>> indkomst på varer, der er momsbelagte. Du betaler f.eks. ikke moms af de
>> penge, du hver måned afdrager på et eventuelt boliglån.
>
> Det er underligt at leje af penge ( renter) ikke er moms belagt. Hvis der
> skulle betales moms af renter ville momsprocenten kunne nedsættes
> væsentlig.

Ja, de er endog fradragsberettigede.



Alucard (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 13-06-07 06:56

On Wed, 13 Jun 2007 07:10:29 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>> Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
>> sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige,
>> at man med moms betaler 75% af sin løn i skat?
>
>Nej, det er ikke en god måde at opgøre skattetrykket på.
>
>For dt første er det nok ikke sådan, at du bruger hele din disponible
>indkomst på varer, der er momsbelagte. Du betaler f.eks. ikke moms af de
>penge, du hver måned afdrager på et eventuelt boliglån.
>
>For det andet ... et eksempel:
>
>(a) Du tjener 100.000 kr.
>
>(b) Du betaler 50% i skat af det, du tjener ved at sælge din arbejdskraft
>til din arbejdsgiver. Nu er der 50.000 tilbage, om du køber momsbelagte
>varer for - siger vi.
>
>(c) Den handlende betaler 25% i moms af de varer, du køber af ham. De
>resterende 40.000 går til lønninger i butikken.

Øhhh. Koster varerne ikke noget...???

>(d) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 20.000. De køber
>momsbelagte varer for de resterende 20.000.
>
>(e) Den handlende betaler 25% i moms - der er nu 16.000 tilbage, som går til
>lønninger.
>
>(f) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 8.000. De køber
>momsbelagte varer for de resterende 8.000.
>
>(e) Den handlende betaler 25% i moms - der er nu 6.400 tilbage, som går til
>lønninger.
>
>(f) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 3.200. De køber
>momsbelagte varer for de resterende 3.200.
>
>(e) Den handlende betaler 25% i moms - der er nu 2.560 tilbage, som går til
>lønninger.
>
>(f) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 1.280. De køber
>momsbelagte varer for de resterende 1.280.
>
>(e) Den handlende betaler 25% i moms - der er nu 1024 tilbage, som går til
>lønninger.
>
>(f) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 512....
>
>Har du nu betalt 95% i skat?
>
>Pointen er blot, at skat og moms er beskatning af forskellige
>transaktionsled, og at økonomien er en uendelig cyklus.
>
>Her på siden kan du se forskellige måder at opgøre skattetrykket på.
>http://www.skm.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/519.html
>


Christian R. Larsen (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 13-06-07 12:28

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message
news:4m1v63hg8sv2hcb3jvjc9kmtv2jchjphmc@4ax.com...
> On Wed, 13 Jun 2007 07:10:29 +0200, "Christian R. Larsen"
> <crlarsen@hotmail.com> wrote:
>
>>> Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
>>> sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige,
>>> at man med moms betaler 75% af sin løn i skat?
>>
>>Nej, det er ikke en god måde at opgøre skattetrykket på.
>>
>>For dt første er det nok ikke sådan, at du bruger hele din disponible
>>indkomst på varer, der er momsbelagte. Du betaler f.eks. ikke moms af de
>>penge, du hver måned afdrager på et eventuelt boliglån.
>>
>>For det andet ... et eksempel:
>>
>>(a) Du tjener 100.000 kr.
>>
>>(b) Du betaler 50% i skat af det, du tjener ved at sælge din arbejdskraft
>>til din arbejdsgiver. Nu er der 50.000 tilbage, om du køber momsbelagte
>>varer for - siger vi.
>>
>>(c) Den handlende betaler 25% i moms af de varer, du køber af ham. De
>>resterende 40.000 går til lønninger i butikken.
>
> Øhhh. Koster varerne ikke noget...???
>
>>(d) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 20.000. De køber
>>momsbelagte varer for de resterende 20.000.
>>
>>(e) Den handlende betaler 25% i moms - der er nu 16.000 tilbage, som går
>>til
>>lønninger.
>>
>>(f) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 8.000. De køber
>>momsbelagte varer for de resterende 8.000.
>>
>>(e) Den handlende betaler 25% i moms - der er nu 6.400 tilbage, som går
>>til
>>lønninger.
>>
>>(f) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 3.200. De køber
>>momsbelagte varer for de resterende 3.200.
>>
>>(e) Den handlende betaler 25% i moms - der er nu 2.560 tilbage, som går
>>til
>>lønninger.
>>
>>(f) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 1.280. De køber
>>momsbelagte varer for de resterende 1.280.
>>
>>(e) Den handlende betaler 25% i moms - der er nu 1024 tilbage, som går til
>>lønninger.
>>
>>(f) De ansatte i butikken betaler 50% i skat - altså 512....
>>
>>Har du nu betalt 95% i skat?
>>
>>Pointen er blot, at skat og moms er beskatning af forskellige
>>transaktionsled, og at økonomien er en uendelig cyklus.
>>
>>Her på siden kan du se forskellige måder at opgøre skattetrykket på.
>>http://www.skm.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/519.html
>>
>

Ja?



Martin Larsen (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 13-06-07 10:38


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:466f7c49$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Her på siden kan du se forskellige måder at opgøre skattetrykket på.
> http://www.skm.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/519.html

Der er dog intet der minder om din udregning.

Mvh
Martin


Christian R. Larsen (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 13-06-07 12:28

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
news:466fbaa1$0$13980$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:466f7c49$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Her på siden kan du se forskellige måder at opgøre skattetrykket på.
>> http://www.skm.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/519.html
>
> Der er dog intet der minder om din udregning.

Nej, og det er netop pointen: Man kan ikke opgøre skattetrykket på den måde.



@ (13-06-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 13-06-07 15:22

On Tue, 12 Jun 2007 22:54:00 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
>sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige, at
>man med moms betaler 75% af sin løn i skat?

hvis du så også medtager punktafgifter på en lang række varer
og du er så "heldig" også at være i besiddelse af et indregistreret
motordrevet køretøj og ryger tobak

så kan du snildt komme op på 85-86%


--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre
/George Orwell/

Carsten Riis (13-06-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 13-06-07 16:25

Henri Gath skrev den 12-06-2007 22:54:
> Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
> sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så sige, at
> man med moms betaler 75% af sin løn i skat?
>
>
Udover den regnetekniske detalje som er blevet terpet igennem på kryds
og tværs, så glemmer du dit personfradrag på ca 40.000 kroner.



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Knud Larsen (14-06-2007)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 14-06-07 06:57

Carsten Riis wrote:
> Henri Gath skrev den 12-06-2007 22:54:
>> Hvis man nu er på topskatniveau, ikke sparer op, og ...lad os
>> sige.....betaler gennemsnitlig 50% af sin løn i skat....kan man så
>> sige, at man med moms betaler 75% af sin løn i skat?
>>
>>
> Udover den regnetekniske detalje som er blevet terpet igennem på kryds
> og tværs, så glemmer du dit personfradrag på ca 40.000 kroner.


Og man regner med at personfradraget bliver det eneste der er tilbage om
nogle år




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408903
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste