18-årig smidt i fængsel for at filme polit~
Fra : BigBother

Dato : 12-06-07 20:36

http://blog.pennlive.com/patriotnews/2007/06/brian_d_kelly_didnt_think.html

Staten får hele tiden mere magt til at overvåge borgerne. Men det går
sandelig ikke, hvis der skulle foregå lidt overvågning den anden vej. I USA
er det nu kommet så vidt, at man smider folk i fængsel for at filme politiet
i det offentlige rum.

I Frankrig har man vedtaget en lignende lov, der forbyder folk at filme vold
i det offentlige rum - inklusiv politivold. Det var i øvrigt den såkaldt
borgerlige Nicolas Sarkozy, der fik den gode ide.

http://www.computerworld.dk/art/38297?cid=2&q=Lovgivning&a=cid&i=2&o=13&pos=14

--
http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag

Fra : Rea721

Dato : 12-06-07 21:11

Du er simpelthen for meget....

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse

> I USA er det nu kommet så
> vidt, at man smider folk i fængsel for at filme politiet
> i det offentlige rum.

Nej det gør man ikke, og det står heller ikke i artiklen. Men på samme måde
som du lever dig ind i din konspirations verden, vælger du blot en artikkel
og udleder noget du ikke har belæg for.

Hvad var det der stod i artiklen?:
**
The criminal case relates to the sound, not the pictures, that his camera
picked up.
**
og
**
Kelly is charged under a state law that bars the intentional interception or
recording of anyone's oral conversation without their consent.
**

Men igen....fakta er ikke din kop te?

> I Frankrig har man vedtaget en lignende lov, der forbyder
> folk at filme vold i det offentlige rum - inklusiv
> politivold.

Og endnu engang... *suk*

1) Loven er ikke vedtaget
2) Den med politivold står som sædvanligt for din egen regning og er ikke at
finde i artiklen.
3) Formålet med loven er at kriminalisere happy-slapping (altså de som
offentliggør og vidresender det)....hvilket jeg syntes er helt ok.
4) Artiklen er oversat af en dansk journalist, så det kan meget vel være at
enkelte ord eller meninger er gået tabt. Jeg kan ikke forestille mig at det
skulle blive forbudt at optage en voldshandling som man tilfældigvis
overvære...det er _hvad_ man gør ved optaglsen bagefter der kan blive
ulovligt.

Men du er som bekendt ligeglad med fakta...så længe du kan leve i din
parralel-verden.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min