Serverede øl for sønnike og ryger to år i ~
Fra : C. Overgaard

Dato : 12-06-07 19:15

http://ekstrabladet.dk/112/article308327.ece

Nej, nyheden er ikke fra de arabiske lande. Det er fra vores allierede
USA.

Skulle vi ikke trække os ud af krigen mod terrorismen og lade de
ekstremistiske kræfter udkæmpe slaget selv, så vi kan koncentere os om
at lære vores børn Danske værdier?

Vores børn trænger.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Jesper

Dato : 12-06-07 19:47

C. Overgaard <covergaard3650@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Skulle vi ikke trække os ud af krigen mod terrorismen og lade de
> ekstremistiske kræfter udkæmpe slaget selv, så vi kan koncentere os om

Nu var det ikke for at gi' sønnike øl at forældrene røg i spjældet. Det
må de nemlig gerne. Det de gjorde, som de ikke måtte, var at give alle
de adre unger til fødselsdagen øl at drikke, som ikke var alkoholfrit.

Ingen blander sig i hvad du gør i din egen familie i USA, men jeg tør
vædde på, at alle de unger der deltog i fødselsdagen ikke kom med en
underskreven erklæring fra deres forældre om at de godt måtte drikke øl!

Så den straf er rimelig nok.
--
Jesper

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 13-06-07 08:03

> [...]
> vædde på, at alle de unger der deltog i fødselsdagen ikke kom med en
> underskreven erklæring fra deres forældre om at de godt måtte drikke øl!

Den pågældende stat har heller ingen undtagelser med hensyn til drikkeri
indenfor familien. Der er nogle stater, som blander sig i hvad du tillader
dine egne børn at gøre og så andre som ikke tillader det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Underage_drinking_in_America

Denne stat blander sig lige så meget i familierne liv som Nord Korea. Det er
absolut et sted, som man vil betegne som en slyngelstat, hvis den lå uden
for USA.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-06-07 10:59

On Tue, 12 Jun 2007 20:47:26 +0200, Jesper skrev:

> Nu var det ikke for at gi' sønnike øl at forældrene røg i spjældet. Det
> må de nemlig gerne. Det de gjorde, som de ikke måtte, var at give alle
> de adre unger til fødselsdagen øl at drikke, som ikke var alkoholfrit.

Det er da stadig lige vanvittigt, at straffe nogen for at
servere øl. Og så endda til 16-årige. Det kunne måske
forståes, hvis der var tale om spædbørn, der endnu ikke kan
tåle mosten.

Du er da syg.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 14-06-07 23:03

On Wed, 13 Jun 2007 11:59:20 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Det er da stadig lige vanvittigt, at straffe nogen for at
>servere øl. Og så endda til 16-årige. Det kunne måske
>forståes, hvis der var tale om spædbørn, der endnu ikke kan
>tåle mosten.

Der er stadigvæk 5 år til, at de er gamle nok til at drikke.

>Du er da syg.

Straffen er måske ekstrem efter danske forholkd, men den skal også ses
i lyset af, at det kan være en farlig ting at holde en fest, hvor der
bliver serveret alkohol for unger under 21. Værten er ansvarlig for
alt det, der kan ske, når de unge bliver fulde og skøre. Det
inkluderer alt lige fra bilulykker, vådeskud, slagsmål, hærværk,
voldtægt, osv. Dertil skal man også tilføje det økonomiske ansvar,
skader på andres ejendom, erstatningsansvar osv. Og så er 2 år i
spjældet jo lige pludselig en mild straf.

--
Lars Ehlers

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-06-07 23:58

On Thu, 14 Jun 2007 15:02:30 -0700, Lars Ehlers skrev:

> Der er stadigvæk 5 år til, at de er gamle nok til at drikke.

Nej. Der er stadig 5 år til, at værtshuse må sælge øl til dem.
Det er noget helt andet.

> [...]
> skader på andres ejendom, erstatningsansvar osv. Og så er 2 år i
> spjældet jo lige pludselig en mild straf.

Niks. Det havde jo været i orden, hvis forældrerne havde givet
deres samtykke. En utrolig dramatisk opstilling du fik lavet
der.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Peter B. P.

Dato : 15-06-07 04:44

Lars Ehlers <ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
> skader på andres ejendom, erstatningsansvar osv. Og så er 2 år i
> spjældet jo lige pludselig en mild straf.

Hmmm... den liste du remser op er da lige før det må kaldes Force
Majeure... hvad med jordskælv, tornadoer, borgerkrig,
atomprøvespræninger (af både fission og fusionsvåben), revolution,
meteornedslag... osv?

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : BigBother

Dato : 12-06-07 19:51

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> wrote in message

> http://ekstrabladet.dk/112/article308327.ece
>
> Nej, nyheden er ikke fra de arabiske lande. Det er fra vores allierede
> USA.

Staten begår urimeligheder over for folk alle vejne - også i Danmark. Vi får
ikke så meget ud af at pege fingre af nogen bestemte lande, og sige "se, de
er værre end os." Det handler om at indse, at staten er folkets værste
fjende, uanset hvilket land man befinder sig i. Det er nærmest en universel
naturlov.

--
http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-06-07 00:00

BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> [...]
> fjende, uanset hvilket land man befinder sig i. Det er nærmest en universel

Interessant - er du blevet anarkist, BigBother?

Betyder det så at du er enig i at indkomstbeskatning er uretfærdig?

Fra : Alucard

Dato : 13-06-07 00:06

On Wed, 13 Jun 2007 01:00:00 +0200, peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B.
P.) wrote:

>Interessant - er du blevet anarkist, BigBother?
>
>Betyder det så at du er enig i at indkomstbeskatning er uretfærdig?

Nu må du ikke forvirre den stakkels dreng...

Fra : BigBother

Dato : 13-06-07 10:44

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote in message

> Interessant - er du blevet anarkist, BigBother?

Nej, jeg er ikke tilhænger af nogen ismer, kun sund fornuftisme.

Anarki tror jeg slet ikke kan eksistere. Hvis der ikke er nogen, der
bestemmer opstår der et magttomrum, som lynhurtigt vil blive fyldt ud.

Staten er et nødvendigt onde, men vi skal hele tiden sikre os, at den er til
for at tjene folket, og ikke omvendt. Derfor gælder det om, at overvåge og
kritisere staten så meget som muligt, så den ikke får så stort spillerum til
at misbruge sin magt.

> Betyder det så at du er enig i at indkomstbeskatning er uretfærdig?

Det er et komplekst spørgsmål. I USA, hvor der ikke er en lov om at folk
skal betale indkomstskat, er det da helt klart uretfærdigt at staten
alligevel indkradser skat med vold og magt, hvis det skal forestille en
retsstat. Seneste eksempel: http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Lewis_Brown

Men hvis der er en demokratisk vedtaget lov, og pengene ellers bliver brugt
fornuftigt, så synes jeg ikke indkomstbeskatning behøver være uretfærdigt.

--
http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-06-07 10:56

BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote in message

> Nej, jeg er ikke tilhænger af nogen ismer, kun sund fornuftisme.

Hvis du er imod staten, er du pr. definition anarkist.

> Anarki tror jeg slet ikke kan eksistere.

Well, det har det altså, flere gange, igennem historien.

> Hvis der ikke er nogen, der
> bestemmer opstår der et magttomrum, som lynhurtigt vil blive fyldt ud.

Anarki betyder ikke, at der ikke er nogen der bestemmer.

Det er da en noget anderledes udmelding end hvad du skrev ovenfor:

"Det handler om at indse, at staten er folkets værste

Nu er staten gået fra det ultimative onde til et "Nødvendigt onde".

> Det er et komplekst spørgsmål. I USA, hvor der ikke er en lov om at folk
> skal betale indkomstskat,

Jo der er - Contitution, Article 1, Section 8.

> [...]
> fornuftigt, så synes jeg ikke indkomstbeskatning behøver være uretfærdigt.

Hvorfor mener du at indkomstbeskatning er ok, bare 51% vedtager den?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-06-07 14:01

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse news:1hznab0.rwjnb61f3qvskN%peter@DIESPAMMERSCUM.dk...

> Jo der er - Contitution, Article 1, Section 8.

Se nu http://video.google.com/videoplay?docid=-1656880303867390173&q=Freedom+to+Fascism
der er udtalelser fra både IRS folk, skatte advokater, juryer m.fl. der siger dig imod.

Den er aldrig blevet ratificeret af alle staterne, og er dermed ugyldig.

Jan Rasmussen

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-06-07 19:00

Jan Rasmussen <1@2.3> wrote:

> [...]
> m.fl. der siger dig imod.
>
> Den er aldrig blevet ratificeret af alle staterne, og er dermed ugyldig.

Du taler om den 16. amendment, og det er korrekt at DEN ikek er
ratificeret af alle staterne, men det betyder altså ikke en disse for at
USA's føderale stats sagtens stadig kan opkræve indkomstskat på lovlig
vis.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-06-07 20:21

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse news:1hznwu7.u481brd1pa4vN%peter@DIESPAMMERSCUM.dk...

> [...]
> ratificeret af alle staterne, men det betyder altså ikke en disse for at
> USA's føderale stats sagtens stadig kan opkræve indkomstskat på lovlig

Det lyder højst besynderligt, i ovenstående film taler en tideligere IRS agent
om en fuld side annonce i et dagblad med en dusør på ~50.000 $ til den der kan vise loven.

Det ville være fedt hvis du gad at se ovenstående film og ville være i stand til at forklare
hvorfor de amerikanske ex. IRS agenter der medvirker tager fejl og du har ret.

En 15min. trailer hvis du ikke har tid til de fulde version.
http://video.google.com/videoplay?docid=1616088001333580937&q=freedom+to+fascism&hl=en

Jan Rasmussen

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-06-07 20:35

Jan Rasmussen <1@2.3> wrote:

> [...]
>
> Det lyder højst besynderligt, i ovenstående film taler en tideligere IRS
> agent om en fuld side annonce i et dagblad med en dusør på ~50.000 $ til

Jeg har set den del af filmen (skal have set den hele, har den på min
HD).

> Det ville være fedt hvis du gad at se ovenstående film og ville være i
> stand til at forklare hvorfor de amerikanske ex. IRS agenter der medvirker
> tager fejl og du har ret.

Jamen, læs dog selv den amerikanske Konstitution! Det står i Artikel 1,
Sektion 8 at den amerikanske føderale stat har lov til at opkræve
skatter, hvilket naturligvis inkluderer indkomstskatter.

> En 15min. trailer hvis du ikke har tid til de fulde version.
> http://video.google.com/videoplay?docid=1616088001333580937&q=freedom+to+f
> ascism&hl=en

Tak, men jeg har den som sagt allerede selv.

Fra : Kim Larsen

Dato : 12-06-07 23:14

"C. Overgaard" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> http://ekstrabladet.dk/112/article308327.ece
>
> Nej, nyheden er ikke fra de arabiske lande. Det er fra vores allierede
> USA.

Det er sådan det går når man lader kristne fundamentalister få for megen
magt.

Bare vent når Ruth Evensen skal frelse Danmark...

> Skulle vi ikke trække os ud af krigen mod terrorismen og lade de
> ekstremistiske kræfter udkæmpe slaget selv, så vi kan koncentere os om
> at lære vores børn Danske værdier?
>
> Vores børn trænger.

Jo.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Nyt Ungdomshus nu !

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-06-07 23:45

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> magt.
>
> Bare vent når Ruth Evensen skal frelse Danmark...

Glæder du dig ikke til at hun omvender bøsserne, Kimse?

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen

Dato : 12-06-07 23:56

"Martin Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Glæder du dig ikke til at hun omvender bøsserne, Kimse?

Det er jeg da ligeglad med, Martinse, men det bliver jo sikkert et problem
for dig.

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-06-07 00:00

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Glæder du dig ikke til at hun omvender bøsserne, Kimse?
>
> Mvh
> Martin

Så skal Kimse jo omvendes... uhahaha!

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-06-07 00:18

"Peter B. P." greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Så skal Kimse jo omvendes... uhahaha!

Prøv nu at fatte det her: Jeg lever i fast hetero-seksuelt forhold hvilket
er mere end man kan sige om dig, din svans, som stadig bor hjemme hos din
moar (i en alder nær de 30 år) og bliver passet og plejet i hoved og røv.
Jeg har, i modsætning til dig, aldrig haft et homoseksuelt forhold, så prøv
nu at få styr på dine projiceringer.

Fra : Alucard

Dato : 13-06-07 06:49

On Wed, 13 Jun 2007 01:17:34 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>Prøv nu at fatte det her: Jeg lever i fast hetero-seksuelt forhold hvilket
>er mere end man kan sige om dig, din svans,

Det ved KL ikke noget om....

>som stadig bor hjemme hos din
>moar (i en alder nær de 30 år) og bliver passet og plejet i hoved og røv.

Det ved KL heller ikke noget om....

>Jeg har, i modsætning til dig, aldrig haft et homoseksuelt forhold,

Det ved KL heller ikke noget om....

>så prøv
>nu at få styr på dine projiceringer.

Kim Larsen ved faktisk ikke ret meget om noget som helst...

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-06-07 11:12

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> "Peter B. P." greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Prøv nu at fatte det her: Jeg lever i fast hetero-seksuelt forhold

At få den i røven er ikke heteroseksuelt.

> hvilket
> er mere end man kan sige om dig, din svans,

Trådte jeg dig over tæerne, lille Kimse? Skal vi ringe til din udbyder
igen? :)))

> som stadig bor hjemme hos din
> moar (i en alder nær de 30 år)
> og bliver passet og plejet i hoved og røv.

So?

> Jeg har, i modsætning til dig, aldrig haft et homoseksuelt forhold,

Joda. Du har haft mange på det offentlige toilet på Hovedbanegården...
og dog... ikke hvis vi definerer et forhold til at være længere end 15
minutter.

> så prøv
> nu at få styr på dine projiceringer.

Prøv at få styr på dit verbale gylle før din lejlighed derude på
Østerbro bliver oversvømmet.

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-06-07 11:39

> At få den i røven er ikke heteroseksuelt.

Nej, så det skulle du tage at holde op med.

> Trådte jeg dig over tæerne, lille Kimse? Skal vi ringe til din udbyder
> igen? :)))

Det kan du da bare gøre ligesom de andre stikkerier som du har lavet. Husk
samtidig at gøre opmærksom på at du beskyldte mig for at være homoseksuel
FØR jeg kaldte dig en svans ellers skal jeg nok gøre det efterfølgende. Jeg
har to andre udbydere af nyhedsgrupper jeg kan bruge og flere andre står
parat i kulissen såfremt at Datemas skulle finde på at lukke min
forbindelse, så du opnår intet ved det. Jeg vil samtidig gøre min udbyder
opmærksom på at du ved gentagne lejligheder anmelder folk til deres udbydere
og at jeg opfatter dig som psykisk ustabil.

> So?

At jeg opfatter dig som en afviger.

> Joda. Du har haft mange på det offentlige toilet på Hovedbanegården...
> og dog... ikke hvis vi definerer et forhold til at være længere end 15
> minutter.

Nej og den slags tilsvininger når du sgu ikke så langt med. Igen
projiceringer fra din side.

> Prøv at få styr på dit verbale gylle før din lejlighed derude på
> Østerbro bliver oversvømmet.

Lejlighed på Østerbro ??? Ha ha ha, du er godt nok dummere end en skovl
eller også lider du af tvangstanker. Prøv at lær at stave til vestegnen af
København. Men tag du bare til Østerbro, så slipper jeg for at se dig her på
adressen.

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-06-07 00:00

> [...]

> Skulle vi ikke trække os ud af krigen mod terrorismen og lade de
> ekstremistiske kræfter udkæmpe slaget selv, så vi kan koncentere os om

Jotak. Retten til at knægten kan nyde en øl uden at staten formynder
hvad og hvad familien ikke må.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-06-07 14:01

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i en meddelelse

> http://ekstrabladet.dk/112/article308327.ece
>
> Nej, nyheden er ikke fra de arabiske lande. Det er fra vores allierede
> USA.

Gider du ikke snart stoppe med dit sygelige spam i dk.politik? Du er jo
klinisk kværulant.

-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 14-06-07 07:19

> "C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Gider du ikke snart stoppe med dit sygelige spam i dk.politik? Du er jo
> klinisk kværulant.

Når vi har vores unge mennesker sendt ud i en krig mod terrorisme, som i
princippet er en krig på værdier, så må vi stille krav til de lande på vores
side, at de lever efter nogle værdier, som ligner vores.

Når vi så opdager at dette ikke er tilfældet, så må vi gå ind og gøre
opmærksom på det. En liberal grundtanke er at boligen er ukrænkelig. Staten
skal ikke gå ind og regulere på den måde, vi lever på. Vi har godt nok
udvandet princippet lidt herhjemme, men staten har dog ikke besluttet sig
for om hvorvidt at vi på fejre vores kære eller ej.

Enhver regulering af nydelsesmidler er samtidig en umyndeliggørelse af
forældrene, hvilket forfærdelig mange af dem bruger til at ansvarsfraskrive
(De fordrukne unge på strande, gader og i parker er et symptom på dette.
Staten har lavet en lov omkring salg af alkohol til unge, så det emne skal
vi ikke længere have på dagsordenen) for det er svært at stille krav til sit
afkom, det kan gøre ondt at skulle tage en konflikt, men det er jo det, som
forælderrollen handler om. At guide og sætte grænser, så barnet kan forholde
sig til de normer (Et fyord blandt forfattere som Leif Panduro, men hvad
pokker) samfundet har.

Disse forældre satte normer. De gik aktivt ind og bad om bilnøglerne. Festen
kunne sagtens have fortsat uden problemer og ungerne kunne have taget hjem
til sig selv næste morgen.

Men det blev de så straffet for.

Faktisk mener jeg at vi ikke skal hensætte familier i sorg på grund af at
deres kære er blevet slået ihjel i forsvarets tjeneste, når det
værdigrundlag vores soldater kæmper for ikke deles af de lande, som vi
arbejder sammen med.

Jeg kan ikke forstå, at de forholdsvis få indlæg, som jeg har præsteret, kan
få betegnelsen spam. Det er emner, som har fænget ud fra antallet af
besvarelser.
---
Med venlig hilsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-07 21:01

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke forstå, at de forholdsvis få indlæg, som jeg har
> præsteret, kan få betegnelsen spam. Det er emner, som har fænget ud
> fra antallet af besvarelser.

Du er jo sygeligt fikseret på, hvordan unge behandles i USA. Du har muligvis
nogle pointer, men det har næppe relevans i dk.politik og slet ikke i
dk.sport.fodbold, hvor du ved gud også er begyndt at ride din kæphest. Du er
et typisk eksemplar på en klinisk kværulant og fred med det, men det er
meget trættende for andre.

Jeg skal bare se, at det er dig, der er afsender af et indlæg - så ved jeg
på forhånd, hvad indlægget indeholder. Lidt ligesom indlæg fra Egon Stich,
der pr. definition altid indeholder en sygelig, negativ fiksering på
akademikere.

Har du virkelig ikke andet at beskæftige dig med?

-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ThomasB

Dato : 15-06-07 10:17

> [...]
> på forhånd, hvad indlægget indeholder. Lidt ligesom indlæg fra Egon Stich,
> der pr. definition altid indeholder en sygelig, negativ fiksering på

Så er det sgu da med de fleste herinde.

Fra : C. Overgaard

Dato : 15-06-07 05:21

On 14 Jun., 22:00, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> akademikere.
>
> Har du virkelig ikke andet at beskæftige dig med?

Jeg beskæftiger mig også med andre emner og indlægget i
dk.sport.fodbold var resultatet af en anden forfatter krydspostede
uden at jeg opdagede det i mit program. Indlægget havde iøvrigt ikke
noget at gøre med amerikanske unge, men med en fodboldskamp på dansk
grund.

Har indlæg om, hvordan at unge relevans i dk.politik?

Ja, det har. Danske politikere søger løsninger i udlandet.

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/AarhusBy/2007/01/31/065708.htm?rss=true

Da alle Europædiske lande stort set har samme problemer, som vi har,
så er muligheden tilstede for at se på løsninger, som ligger ud over
Europas grænser. Men hverken Rusland, Fjernøsten eller Afrika har
samfund, som ligner vores. (Selvom nogle onde tunger mener at vi har
steder i landet, som ligner mellemøsten). Da vores kultur desuden
arver meget fra USA, så er det vel naturligt at se på forholdene
derovre.

Det har jeg så gjort. Det medfører så nogle indlæg her, som fortæller
om erfaringer og farer ved at importere deres intolerance, men også
positive ting. Nu, hvor kommunerne mangler penge og de nedlægger
institutioner, så får ungerne lov til at gå lidt længere, før at de så
ryger i fængsel, da der ikke er plads på sikrede institutioner, selvom
vi har skrevet under på at de ikke hører hjemme i voksenfængsel. Her
har amerikanske stater så fundet på en billigere løsning end
døgnanbringelse, nemlig daganbringelse. Det mundede ud i dette forslag
til en dansk model:

http://www.retsreformnu.dk/RRN.htm

Om den amerikanske udgave, jeg har taget udgangspunkt i, skriver en
lokal skribent:
--
They have a modified S.T.A.R. program here in the local schools. The
kids can be enrolled as young as 4th grade and it continues through

The program is run by military type guys and girls who do come and
check on the kids in class. I've never had an issue, i've always given
a thumbs up to the instructor then dealt with the kid later in class
if he/she was causing a problem (which is very rare). A kid's "time"
in the program depends on how well they adapt and change their
behaviors to reflect better behavior. As an alternative to a
residential treatment place, its best. most of the kids are only in
the program for a period of 90 days. Some stay longer due to more
severe behavior problems. The kids are also evaluated to see if they
belong in Cedarwood -- a psychoeducational day program. The kids who
are simply defiant and need some good structure are weeded out from
the kids who need the psychological support program. I've observed
both programs and i think that those are some of the best alternatives
to residential treatment.

og i en privat mail:

however.. the star kids are not mistreated by any means... mostly its
a study program with some good basic exercize built in....the kids
dont stay overnight and the parents have the right to pull them out at
anytime... usually the program is an elective.... however in rare
cases the students may be sentenced to the program in lieu of going to
kiddiejail
---
Der hvor en dansk program skal afvige fra en amerikansk er at vi skal
hive forældrene med ind i nogle timer hver dag, fordi at børn
herhjemme oftes reagerer fordi at deres forældre ikke har ressourcer
til at være forældre. De giver op og forsøger at være kammerat med
deres barn. De skal lære at sætte grænser og det kan man gøre, når
professionelle får lov til at observere ungerne og deres forældrer
sammen, imens at der gås ture og laves samfundstjeneste. På min
hjemmeside er der også andre fordanskede udgaver af diverse
udenlandske programmer.

Jeg har lagt vægt på at danske unge skal have en form for dom, inden
at de skippes afsted. Et stort problem i USA er at unge ingen
rettigheder har. Amerikanske unge kan blive sendt afsted til alle
mulige og umulige steder uden dom - selv privat fængsel. Danske unge
under 15 år burde også foran en form for retsinstans inden at de
fjernes fra hjemmet, når det sker på grundlag af egne handlinger. En
retssag er en form for intervention og et barn har brug for at få at
vide hvorfor det skal afsted og især for at blive hørt. Amerikanske
unge får ofte kun et "Impact letter", som de kan læse i bilen på vej
til privat fængsel.

På basis af min etniske oprindelse (min familie blev fordrevet af
russerne og nogle nåede ikke væk) så pisser al fængsling uden dom mig
af. I forbindelse med min research, så stødte jeg ind i mange
mennesker, som er blevet krænket af deres forældre, fordi at de stort
set kun har været i vejen. Det førte til hjemmesiden www.secretprisonsforteens.dk.
Vi har idag allerede reklamer for parcelhuse som reklamerer for at
ungerne skal føre deres eget hemmelige liv uden forældreindblandning
"når der er egen indgang til teenagerdatteren". Vi ser også forældre,
som slår armene ud til siden, når ungerne vælter biler på Nørrebro
eller ligger fordrukne nede på stranden hele natten. De kan jo ikke
gøre noget. En eller anden dag, så kommer der firmaer på banen, som
tilbyder privat intervention og udenlandske studie ophold i private
fængsler og de vil blive mødt med åbne arme af ansvarsfraskrivende
forældrer, for som forælder ved jeg at det ER hårdt og
konfliktskabende at sætte grænser op. Der skal nok være nogle som vil
betale sig fra det.

I forhold til Malene P, så har jeg flere konstruktive forslag til
dagens problemer, end hun har. Der er måske en overvægt af negative
indlæg, men det må være det. I øvrigt har jeg fået positiv respons i
mange amerikanske aviser, hvor at jeg fortalt om vores alkoholgrænser
og hvor relativ få tilfælde af spritkørsel, vi kan præstere fordi at
vores unge får lov til at gennemgå drukfasen FØR at de får kørekort.

Mvh
C.Overgaard