Indvandring fra Sverige
Fra : Knud Larsen

Dato : 12-06-07 10:12

Bør man frygte indvandring fra Sverige?

"Også integrationsminister Rikke Hvilshøj (V) har fokus på indvandringen til
Sverige, og hun vil ikke afvise, at der skal ske ændringer i det nordiske
samarbejde.

- Jeg følger udviklingen tæt, og vi skal være klar til at reagere, hvis der
er behov for det. Men man skal passe på med at ændre det nordiske
samarbejde, for det bygger på nogle vigtige værdier, som er værd at værne
om, siger hun til Politiken.

Den lempelige udlændingepolitik i Sverige bliver et af hovedtemaerne på DF's
sommergruppemøde i august, og Søren Espersen fastslår, at partiet vil lægge
pres på regeringen for at få ændret reglerne for det nordiske samarbejde.

Den svenske migrationsminister Tobias Billström forstår ikke den danske
frygt.

- Har Dansk Folkeparti forstået, hvad det vil betyde, hvis vi ændrer
reglerne for det fælles nordiske samarbejde? Hvad sker der så med alle
danskerne, som lige nu bor og arbejder i Sverige? Jeg vil ikke sige, at de
mister deres rettigheder, men de havner i en meget, meget svær situation. Og
jeg tror, at hele integrationen mellem Sjælland og Skåne bliver bragt til
ende, siger Tobias Billström til Politiken.

Han fastholder, at den svenske udlændingepolitik er rigtig.

- Vi tror ikke på lukkede grænser, siger han til Politiken.

Kilde: Politiken"

De "tror ikke", nej de ønskedrømmer naturligvis, men hvornår mon de får en
brat opvågnen, - eller 'vil' det virkelig vise sig, at det er fint at lade
100.000 indvandre hvert år?

Foreløbig myldrer det jo med svenskere som arbejder i København, - de
danskere som lever i Sverige gør det jo hovedsagelig for at komme uden om
24års-reglen, og de kommer sikkert også til Danmark, når de har fået
statsborgerskab i Sverige efter tre år?

Spændende udviklinger. Nu er vi jo iøvrigt ved at få underskud på
betalingsbalancen, og hvis det fortsætter, så er det jo problematisk med for
mange som bruger de danske lønninger i udlandet, - OG selvfølgelig med vores
mange udlandsrejser og for store import af luksusvarer fra andre lande, -
biler og både bliver større og større osv osv.

Fra : BigBother

Dato : 12-06-07 10:49

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Den svenske migrationsminister Tobias Billström forstår ikke den danske
> frygt.

[...]
> Han fastholder, at den svenske udlændingepolitik er rigtig.
>
> - Vi tror ikke på lukkede grænser, siger han til Politiken.

Hvor er det sørgeligt, at de så dumstædigt bliver ved med at fastholde en
tydeligvis fejlslagen politik, selv efter de har fået en borgerlig regering,
som man ellers havde håbet havde et eller andet andet at byde på end
sosserne. Vi må indse, at vores naboland slet ikke er ansvarlige nok til at
vi kan blive ved med at have så åbne grænser, som vi hidtil har haft imellem
de nordiske lande.

Ikke at vi er så meget bedre. Hvis man sammenligner med befolkningstallet
har Sverige faktisk kun givet opholdtilladelse til godt 2,5 gange så mange
som Danmark. Det er selvfølgelig en stor forskel, men viser at vi ikke skal
bilde os ind, at vi har fået stoppet indvandringskatastrofen - kun udskudt
den.

--
http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag

Fra : Mark Jensen

Dato : 12-06-07 13:30

On Tue, 12 Jun 2007 11:11:39 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

Jeg må indrømme at jeg tror det er et spørgsmål om tid inden det går
galt i Sverige. En så liberal indvandringspolitik vil gå galt.
Med mindre selvfølgelig at 80-90 % af de indvandrede bliver
selvforsøgerne, men det tvivler jeg på er tilfældet.

Fra : NoTrabajo

Dato : 12-06-07 12:41

On 12 Jun., 14:30, Mark Jensen <alternat...@available.com> wrote:
> [...]
> Med mindre selvfølgelig at 80-90 % af de indvandrede bliver
> selvforsøgerne, men det tvivler jeg på er tilfældet.

Muhamedanere ER mumamedanere, og det er ikke væsentligt om de er
selvforsørgende eller ej. Uanset hvad, vil de slå os "vantro" ihjel,
når de bliver mange nok.
--
El Trabajador

Fra : Mark Jensen

Dato : 12-06-07 15:28

On Tue, 12 Jun 2007 04:40:49 -0700, NoTrabajo <notrabajo@gmail.com>
wrote:

>Muhamedanere ER mumamedanere, og det er ikke væsentligt om de er
>selvforsørgende eller ej. Uanset hvad, vil de slå os "vantro" ihjel,
>når de bliver mange nok.

Man når længere, hvis ens mål er mindst mulig indvandring, hvis man
undgår at fremstå paranoid.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-06-07 14:46

"Mark Jensen" <alternative@available.com> skrev i meddelelsen

> Man når længere, hvis ens mål er mindst mulig indvandring, hvis man
> undgår at fremstå paranoid.

Der vil altid være søvndrukne fjolser der tolker advarselssignaler som
paranoia.

Mvh
Martin

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-06-07 15:19

NoTrabajo wrote:

> Muhamedanere ER mumamedanere, og det er ikke væsentligt om de er
> selvforsørgende eller ej. Uanset hvad, vil de slå os "vantro" ihjel,
> når de bliver mange nok.

Det er nemlig rigtigt, når muslimerne i Danmark bliver 500 millioner
stykker, så vil de som minumum vanære de vantro, eller i det mindste nægte
dem adgang til Charlottenlunds - til den tid - endnu værre fluepapir,- hvis
vejret holder.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-06-07 22:56

Knud Larsen skrev:

> [...]
> danskere som lever i Sverige gør det jo hovedsagelig for at komme uden om
> 24års-reglen, og de kommer sikkert også til Danmark, når de har fået

Der bor rigtigt mange danskere i Sverige som er fuldstændigt ligeglade
med 24-års reglen. De er flyttet dertil pga billigere leveomkostninger
(især bil og bolig) end i Københavnsområdet. Invandringen af danskere
til Sverige er gået så vidt at indvandrerne er begyndt at forlange
danske børnehaver mm. Samtidigt har det også fået huspriserne til at
stige så voldsomt at normallønnede svenskere ikke har råd til at bosætte
sig i visse områder mere.

Jeg regner med at det er de danskere den svenske politiker tænker på.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-06-07 08:55

Frank E. N. Stein wrote:

> [...]
> bosætte sig i visse områder mere.
>
> Jeg regner med at det er de danskere den svenske politiker tænker på.

Sikkert, men det er jo heller ikke smart for Danmark at folk arbejder her og
bruger deres løn i andre lande, så det var jo ikke noget at græde over at de
kom tilbage til Valby bakke

Vi får jo med garanti problemer med betalingsbalancen på sigt, og har
allerede underskud i år. Når den danske olie slipper op så får vi virkelig
noget at spekulere over i forhold til kronekursen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-06-07 10:14

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Vi får jo med garanti problemer med betalingsbalancen på sigt, og har
> allerede underskud i år. Når den danske olie slipper op så får vi virkelig
> noget at spekulere over i forhold til kronekursen.

Så må vi jo spekulere i rubler

Mvh
Martin

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-06-07 10:33

On Wed, 13 Jun 2007 11:14:08 +0200, Martin Larsen skrev:

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Så må vi jo spekulere i rubler

Erfaringsmæssigt vil danske politikere spekulere i øgede
skatter for at få underskuddet ned.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-06-07 10:54

Henrik Svendsen wrote:

> Erfaringsmæssigt vil danske politikere spekulere i øgede
> skatter for at få underskuddet ned.

Ja, den tid den glæde. Lige nu køber folk jo også som om verden gik under i
morgen, - både så store at de ikke kan komme i havn, og biler så store at de
ikke kan parkeres i byerne

Måske sparer vi lidt valuta, hvis sommeren fortsætter med at være god, det
er jo ikke småting vi brænder af i de varme lande.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-06-07 11:10

On Wed, 13 Jun 2007 11:53:35 +0200, Knud Larsen skrev:

> [...]
>
> Måske sparer vi lidt valuta, hvis sommeren fortsætter med at være god, det
> er jo ikke småting vi brænder af i de varme lande.

På den anden side - som husejer og gældsat med lav fastrente
hører jeg til dem, der vil grine hele vejen hen til banken,
hvis kronekursen får en på låget med alt det, der traditionelt
hører sig til den øvelse.

Dem, der i stedet sparede op, bliver snydt ... igen.

Værst går det ud over dem, der har rentevariable lån.

Utroligt - den historie gentager sig igen og igen.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-06-07 15:09

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> hører jeg til dem, der vil grine hele vejen hen til banken,
> hvis kronekursen får en på låget med alt det, der traditionelt

Der er jo altid plusser og minusser, - hvorfor skulle det være en fordel for
en husejer?
Vi skylder selv ca en tredjedel af huset, og i fastforrentede lån, - mon
inflation dog skulle være en generel fordel, det tror jeg ikke. Eller lav
kronekurs? Vi spiser jo ikke af huset, men i høj grad af de importerede ting
vi forbruger, OG da også vores rejser hvert år.

> Dem, der i stedet sparede op, bliver snydt ... igen.

I banken ja, men sådanne penge kan jo hurtigt flyttes.

> Værst går det ud over dem, der har rentevariable lån.
>
> Utroligt - den historie gentager sig igen og igen.

Men de har tjent mange tusinder de sidste ti år, så det var da ikke så dumt.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-06-07 16:34

On Wed, 13 Jun 2007 16:08:41 +0200, Knud Larsen skrev:

> [...]
> kronekurs? Vi spiser jo ikke af huset, men i høj grad af de importerede ting
> vi forbruger, OG da også vores rejser hvert år.

Det er klart, der er minusser ved inflation; men der er også
fordele - og størst fordel har gældsatte med fastforrentede
lån.

Hvad angår importerede ting, så ændres intet sålænge
lønningerne blot følger inflationen. Først ved en direkte
reallønsnedgang kommer der ridser i lakken. Den gældsatte med
fastforrentede lån vil være den, der kan tåle mest
reallønsnedgang og stadig konstatere et plus i indtægt grundet
den relativt lavere andel af indkomsten, der skal afleveres
til kreditor.

> I banken ja, men sådanne penge kan jo hurtigt flyttes.

Men man skal vide, hvor man kan flytte dem hen, så de ikke
taber værdi. Det er en øvelse de færreste mestrer.

> Men de har tjent mange tusinder de sidste ti år, så det var da ikke så dumt.

Jow, men det kommer så også lige an på to ting. Hvornår de
gældsatte sig og om de har gældsat sig til smertegrænsen. Den
med fastforrentede lån ryger ikke ud over smertegrænsen
grundet rentestigninger.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-06-07 13:34

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, den tid den glæde. Lige nu køber folk jo også som om verden gik
> under i morgen, - både så store at de ikke kan komme i havn, og biler
> så store at de ikke kan parkeres i byerne

Ja, hvis der er noget, vi danskere er rigtigt gode til, så er det at gå på
røven med store armbevægelser. Det er ikke for ingenting, at
kreditformidlerne - som sædvanlig - har kronede dage.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.