Ole Vagn Christensen (S) forsvarer en mass~
Fra : Peter B. P.

Dato : 12-06-07 10:15

http://www.180grader.dk/nyheder/S-folketingsmedlem_forsvarer_Lenin.php

Iflg. massemords- og demokrati-forsker Rudolph Rummel havde Lenin
ihvertfald 2 millioner menneskeliv på samvittigheden.

SÅ ved ve hvor vi har Socialdemokraterne af den gamle skole!

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Jesper

Dato : 12-06-07 15:08

Peter B. P. <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote:

> [...]
> ihvertfald 2 millioner menneskeliv på samvittigheden.
>
> SÅ ved ve hvor vi har Socialdemokraterne af den gamle skole!

Så kender vi sosserne igen. Ligesom Anker der roste Kim-il Sung i høje
toner under et besøg i Nordkorea.
--
Jesper

Fra : Frank

Dato : 12-06-07 18:44

Hej

Peter B. P. skrev:
> http://www.180grader.dk/nyheder/S-folketingsmedlem_forsvarer_Lenin.php
>
> Iflg. massemords- og demokrati-forsker Rudolph Rummel havde Lenin
> ihvertfald 2 millioner menneskeliv på samvittigheden.

Det er sikker rigtigt at Lenin havde 2 millioner menneskeliv på
samvittigheden, men OVC siger at :""Lenin havde ikke lod og del i
kulakkernes udryddelse; det kan alene tilskrives despoten Stalin,"

Er det forkert?

Mvh
Frank

Fra : Peter B. P.

Dato : 12-06-07 18:52

Frank <frank@nosnap.dk> wrote:

> [...]
> samvittigheden, men OVC siger at :""Lenin havde ikke lod og del i
> kulakkernes udryddelse; det kan alene tilskrives despoten Stalin,"

Stalin var selvsagt ikke despot mens Lenin sad i førersædet frem til sin
død i 1923.

Fra : Frank

Dato : 12-06-07 22:11

Hej

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i meddelelsen

> Stalin var selvsagt ikke despot mens Lenin sad i førersædet frem til sin
> død i 1923.

Lenin døde i 1924 og tvangskollektiviseringen skete ikke før 1929-30.

Hvordan kan Lenin have ansvar for det?

Mvh
Frank

Fra : Peter B. P.

Dato : 12-06-07 23:17

http://www.hawaii.edu/powerkills/NOTE4.HTM

http://www.hawaii.edu/powerkills/USSR.TAB3.1.GIF

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-06-07 06:09

> http://www.hawaii.edu/powerkills/NOTE4.HTM
>
> http://www.hawaii.edu/powerkills/USSR.TAB3.1.GIF

At du tager Rummel til indtægt for noget som helst, viser jo
hvor lidt viden du har om disse ting.

Rummel opfinder nye ord hvor han kalder alle form for dødsfald
for "democide", idet han vier det til at være noget der har med
dødsfald at gøre og som han hævder at staten er ansvarlig for.

Alle dødsfald - uanset årsag - bliver rubriceret som noget en
bestemt stat er ansvarlig for. Sult bliver noget som staten
kunne have undgået. Da det ikke sker, så er staten ansvarlig for
"democide". Når vi har krige, så er det også i Rummels udlægning
"democide". Det eneste der kan undre er faktisk at han ikke også
medindrager trafikdrab, folk skudt af politiet etc.

Hans teorier er blevet modsagt massevis af gange - også fordi
han forsøger at få sine teorier tilpasset virkeligheden i stedet
for at virkeligheden tilpasser hans teorier.

http://www.tallarmeniantale.com/GS-rummel.htm

eller http://louisproyect.wordpress.com/2006/07/page/2/

Og ved simple søgninger på nettet kan man se hvilke andre
mærkværdige sammenstillinger og manipulationer denne Rummel
foretager -

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-06-07 11:09

Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> At du tager Rummel til indtægt for noget som helst, viser jo
> hvor lidt viden du har om disse ting.

At du betvivler hvad Rummel, en internationalt anerkendt Nobel-pris
finalist, har at sige viser som sædvanligt at du er en gammel,
folkemordsbenægtende gnavpot.

At Rummels "teorier" (hvilke teorier? mener du ikke hans påstande?) er
*modsagt* masser af gange er ikke ens betydende med at de er
*modBEVIST*, og iøvrigt citerer du

1) en revisionistsite der forsøger at nedtone omfanget af folkemordet på
armenerne i 1915.

2) En blogkommentar hvor en Trotskyist brokker sig over Rummel's
dokumentation af kommunismens massemord.

Hvor er det bare typisk af dig, Wilstrup.

Smut tilbage i septiktanken med dig. Civilisationen har ikke brug for
dig.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-06-07 17:28

> At du betvivler hvad Rummel, en internationalt anerkendt
> Nobel-pris
> finalist, har at sige viser som sædvanligt at du er en gammel,
> folkemordsbenægtende gnavpot.

Jeg henviste til flere der er uenig med ham og som har
argumenteret sagligt for disse ting - det piner dig åbenbart. Og
der er massevis af folk der har været nomineret til Nobels
forskerpriser - det er ikke det samme som at de er troværdig
altid.
Men dine benægtelser af disse fakta viser jo blot at du er en
gammel naziforherligende gnavpot.

> At Rummels "teorier" (hvilke teorier? mener du ikke hans
> påstande?) er
> *modsagt* masser af gange er ikke ens betydende med at de er
> *modBEVIST*, og iøvrigt citerer du

Rummel har heller ikke *BEVIST noget som helst - han har påstået
en hel masse ting - selv i hans "materialer" står der
"estimated"- altså det er noget han digter, ikke noget han ved
noget om.

> 1) en revisionistsite der forsøger at nedtone omfanget af
> folkemordet på
> armenerne i 1915.

Næ, jeg henviser til de indvendinger der kan siges om dette -

> 2) En blogkommentar hvor en Trotskyist brokker sig over
> Rummel's
> dokumentation af kommunismens massemord.

Det er ikke nogen dokumentation som 'Rummel kommer med - det er
påstande - oven i købet løse påstande, gætterier og fabrikerede
tal.

> Hvor er det bare typisk af dig, Wilstrup.

hvor er det bare typisk af dig, Perlsø

> Smut tilbage i septiktanken med dig. Civilisationen har ikke
> brug for
> dig.

Smut du bare tilbage til Greve og Jonni Hansen - Civilisationen
har ikke brug for dig.

Fra : Frank

Dato : 13-06-07 10:43

Hej

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.hawaii.edu/powerkills/NOTE4.HTM

Ok - lad os kigge på det:

Chapter 1. 61,911,000 Victims: Utopianism Empowered 1917 to 1987

Det var sørme mange, men perioden fra 23/24 til 87 er ikke interessant her.
Chapter 2. 3,284,000 Victims: The Civil War Period 1917 to 1922

Borgerkrig - Lenin have et ansvar/medansvar for disse.

Chapter 3. 2,200,000 Victims: The NEP Period 1923-1928

Lenin fik et slagtilfælde i marts 23 og dør i januar 24. Der kan højest være
et ansvar/medansvar for nogle få af disse døde.

Chapter 4. 11,440,000 Victims: The Collectivization Period 1928-1935

Lenin er død. Stalin kører med klatten her....

Chapter 5. 4,345,000 Victims: The Great Terror Period 1935-1938

Lenin er død. Stalin kører med klatten her....
Chapter 6. 5,104,000 Victims: Pre-World War II Period 1939 to June, 1941

Lenin er død. Stalin kører med klatten her....

> http://www.hawaii.edu/powerkills/USSR.TAB3.1.GIF

Hører til NEP-perioden 23-28 hvor Lenin som sagt får et slagstilfælde i
marts 23 og dør i januar 24.

OVC sagde at :""Lenin havde ikke lod og del i kulakkernes udryddelse; det
kan alene tilskrives despoten Stalin," og det mener jeg ikke er forkert.

Kulakkernes udryddelse sker i 28-35.

Hvorfor mener du det er forkert.

Mvh

Frank
--
We should invade their countries, kill their leaders and convert them to
Christianity. We weren't punctilious about locating and punishing only

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-06-07 10:57

Frank <far@nosmap.dk> wrote:

> [...]
> kan alene tilskrives despoten Stalin," og det mener jeg ikke er forkert.

Satte Lenin disse handlinger igang, ja eller nej?

Fra : Frank

Dato : 13-06-07 11:02

Fra : Frank

Dato : 13-06-07 11:07

Hej

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse

> Satte Lenin disse handlinger igang, ja eller nej?

Nej - det gjorde Stalin.

I det såkaldte 'Lenins Testamente' anbefaler han faktisk at Stalin fjernes
som partiets generalsekretær. Så Stalins handling er IMHO Stalins ansvar,
ikke Lenins.

Der er ingen tvivl om at Lenin var en massemorder, men der er dog visse ting
han ikke er ansvarlig for.

Mvh
Frank

--
I hate windsurfers
What a stupid lot they are

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-06-07 11:12

Frank <far@nosmap.dk> wrote:

> [...]
> ikke Lenins.
>
> Der er ingen tvivl om at Lenin var en massemorder, men der er dog visse ting

Nuvel.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-06-07 17:31

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i meddelelsen

> Der er ingen tvivl om at Lenin var en massemorder, men der er
> dog visse ting han ikke er ansvarlig for.

Hvorfor mener du ikke at der er tvivl om at Lenin var
massemorder? Hvem, hvor og hvornår myrdede han masserne? Det er
åbenbart for vanskeligt for dig at erkende noget som helst om
kendsgerningerne uden at du hurtigt forsøger at trække i land
for ikke at risikere at blive hængt ud som kommunist og
USSR-apologet?

Naturligvis var Lenin ikke nogen massemorder - det er det rene
sludder. Han indgik i en revolutionær kamp, hvor der nok røg
nogle modstandere - hvilket ikke er underligt. Der var
krig -borgerkrig - verdenskrig som Lenin var involveret i - men
det er ikke det samme som at han var "massemorder". Det er det
rene nonsens.

Fra : Frank

Dato : 13-06-07 21:21

Hej

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen
> "Frank" <far@nosmap.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor mener du ikke at der er tvivl om at Lenin var massemorder?

Der har ikke være tvivl i mit sind om dette meget længe.

>Hvem, hvor og hvornår myrdede han masserne?

Jeg tror desværre ikke jeg kan finde noget dokumentaion du vil accepterer.

> Det er åbenbart for vanskeligt for dig at erkende noget som helst om
> kendsgerningerne uden at du hurtigt forsøger at trække i land for ikke at
> risikere at blive hængt ud som kommunist og USSR-apologet?

Det kunne da ellers være sjovt *G*

> [...]
> hvilket ikke er underligt. Der var krig -borgerkrig - verdenskrig som
> Lenin var involveret i - men det er ikke det samme som at han var

Nå ja, borgerkrigen mod Polen i 1919, borgerkrigen mod Armenien, Georgien og
Azerbaijan?

Og ja - der var borgerkrig hvori Lenin og hans lystige svende begik
massemord. At 'De Hvide' ikke var meget bedre er ingen undskyldning.

Det er sjovt som begreber som 'hvor der nok røg nogle modstandere' kan dække
over brug af giftgas mod bønder der ikke ønsker at afleverer deres
udbytte....

Mvh
Frank

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-06-07 06:37

"Frank" <Frank@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> accepterer.

> Det kunne da ellers være sjovt *G*

> Nå ja, borgerkrigen mod Polen i 1919, borgerkrigen mod

Borgerkrigen i 1919 MOD Polen - hvad taler du dog om? Hvordan
kan en borgerkrig være "mod" nogen? Det er en krig mellem
borgerne i et land.

> Og ja - der var borgerkrig hvori Lenin og hans lystige svende
> begik massemord. At 'De Hvide' ikke var meget bedre er ingen
> undskyldning.

Nej, der var tale om intervention fra udlandet støttet af
landsforrædere, men det blev heldigvis standset af Lenin og hans
tilhængere.

> Det er sjovt som begreber som 'hvor der nok røg nogle
> modstandere' kan dække over brug af giftgas mod bønder der
> ikke ønsker at afleverer deres udbytte....

har du dokumentation for at dette er sket? jeg har aldrig hørt
om at man har benyttet giftgas mod bønder under Lenin fordi de
ikke ville aflevere deres udbytte - det er ren digt.

Fra : Frank

Dato : 14-06-07 09:26

Hej

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Borgerkrigen i 1919 MOD Polen - hvad taler du dog om? Hvordan kan en
> borgerkrig være "mod" nogen? Det er en krig mellem borgerne i et land.

Denne revolutinære kamp han indgik i inkluderede også et angreb på Polen i
1919, det ved du vel?

Og annektionen af Armenien, Georgien og Azerbaijan på trods af hans
anti-imperilistiske udtalelser, det vel du vel?

> Nej, der var tale om intervention fra udlandet støttet af landsforrædere,
> men det blev heldigvis standset af Lenin og hans tilhængere.

Så småbønder og Zar tilhængere var landsforrædere?

Den lovlige regerings tilhængere vvar landsforrædere?

> har du dokumentation for at dette er sket? jeg har aldrig hørt om at man
> har benyttet giftgas mod bønder under Lenin fordi de ikke ville aflevere
> deres udbytte - det er ren digt.

Kig her: http://en.wikipedia.org/wiki/Tambov_rebellion

Jeg ved godt at du ikke anser det som dokumentation da det ikke er i
overensstemmelse med din tro.

Mvh
Frank

--
Husk at krigen i Iraq er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo.

Fra : Wilstrup

Dato : 14-06-07 16:16

> Denne revolutinære kamp han indgik i inkluderede også et
> angreb på Polen i 1919, det ved du vel?

Du ved det åbenbart ikke! "Ud af 1.verdenskrig og det
russiske sammenbrud var der opstået en selvstændig polsk stat.
Det nye Polens leder Josef Pilsudski havde planer om at
genskabe det historiske Polen fra før landets første deling i
1772. Han forestillede sig desuden at arvefjenden Rusland
kunne svækkes gennem etableringen af en række uafhængige
stater under polsk ledelse i det gamle russiske riges
vestområder. Med dette som mål iværksatte polakkerne en
storoffensiv mod Sovjetrusland i april 1920, da faren for en
"hvid" sejr, som Piludski betragtede som en endnu større
risiko for Polen, reelt var drevet over.

De polske styrker nåede i første omgang til Ukraines hovedstad
Kiev. Men en russisk modoffensiv i juni bragte dernæst de
sovjetiske styrker helt frem til Warszawas porte." Politikens
Ruslandshistorie efter 1917 s.39.

Så ifølge denne absolut ikke socialistiske historieudgave, var
det altså Polen der overfaldt USSR og ikke omvendt.

> Og annektionen af Armenien, Georgien og Azerbaijan på trods
> af hans anti-imperilistiske udtalelser, det vel du vel?

Du ved det åbenbart ikke.'1918-forfatningen havde kun dækket
over den russiske sovjetrepublik. Andre dele af det tidligere
tzarrige havde derimod skilt sig ud under borgerkrigen som
formelt selvstændige stater og indgået egne diplomatiske
forbindelser til omverdenen. Det gjaldt således Ukraine,
Hviderusland, og de tre transkaukasiske republikker Armenien,
Georgien og Azerbajdzjan. Politisk set belbv der dog
efterhånden knyttet tættere forbindelser til Moskva. Ved
årsskiftet 1920-21 var der med undtagelse af Georgien, hvor
mensjevikkerne havde magten, tale om sovjetrepublikker med
klar bolsjevikisk profil.... I Georgien var situationen særlig
kompliceret. I 1920 havde sovjetregeringen, ikke mindst på
grund af presset fra den polske krig, anerkendt den
selvstændige mensjevikiske republik. Men dette varede kun
knapt et år. I februar 1921 overtog bolsjevikkerne magten i
landet, støttet af den Røde Hærs Invasion... Lenin støttede i
princippet ideen om en føderation. Men han så med stigende
mishag på, hvordan Stalin og hans georgiske kampfælle
Oronikidze prøved at nedtromle de georgiske kommunister , og
til sidst sagde han fra. I marts 1923 skrev han til Trotskij
og bad ham om at overtage den georgiske sag, og samtidig
erklærede han sin fulde støtte til de georgiske kommunister.
Lenin havde nu fået øjnene op for Stalins specielle
personlighed". Ibid. s. 51-52.

Der var altså tale om dels en borgerkrig, dels en revolutionær
periode hvor man kontrarevolutionære kræfter i kamp med Stalin
forsøgte at ødelægge USSR. Det var altså ikke Lenin der gik
rundt og myrdede løs. Der var krig -og krig gør ikke folk pr.
automatik til massemordere.

> Så småbønder og Zar tilhængere var landsforrædere?

Der var ingenlunde tale om småbøndere - der var tale om
kontrarevolutionære der bekæmpede egne borgere -og der var
tale om en frivillig overenskomst udover Georgien-spørgsmålet,
og her var det - som nævnt - faktisk Lenin der støttede de
georgiske kommunister som Stalin bekæmpede.

> Den lovlige regerings tilhængere vvar landsforrædere?

"Lovlig" - Polen angreb USSR - det var ulovligt, men hvem
kerede sig om det?`Georgien gerådede ud i en borgerkrig, hvor
den Røde Hær var med under en intervention for at hjælpe sine
venner. Og de øvrige lande omtalt af dig, indgik altså
frivillige forbund med Moskva. Og Polen havde fx fået fuld
selvstændighed.

> Kig her: http://en.wikipedia.org/wiki/Tambov_rebellion
>
> Jeg ved godt at du ikke anser det som dokumentation da det
> ikke er i overensstemmelse med din tro.

Det har intet med tro at gøre, men om viden - Bønderne måtte
slås med følgerne af en dårlig høst. Konflikten mellem de
faktsike kornreserver og den fortsatte korn-rekvisition blev
dermed mere åbenbart. I Volga-området, i Sibirien, i Ukraine
og specielt i Tambov-provinsen var der omfattende
bondeopstande.Næsten overalt på landet var der uroligheder af
en eller anden art. Spændingen kulminerede i den berømte
opstand på flådebasen Kronstadt i bunde af den Finske Bugt,
hemsted for østersøflåden og nøglen til Petrograd. Nogle af
oprørernes paroler tog direkte sigte på tidens økonomiske
trængsler. Men Kronstadtmatroserne stillede også krav om
nyvalg til sovjetterne og frihed for alle socialistiske
organisationer.
Et regeringsultimatum blev afvist af oprørerne. Og efter flere
forgæves angebsforsøg og langvarige luft-og
artilleribombardementer lykkedes det den Røde Hær og enheder
af Tjeka'en at bryde ind i Kronstadt og nedkæmpe revolten i
dagene 17.-18. marts 1921.
I sommeren ramtes Rusland således af tørke og misvækst i et
omfang, landet sjældent have kendt. Fra Maj til august kom der
næsten ingen regn i Ukraine, det centrale Volga-område og
steppelandet nord for Kaukasus, områder hvorfra Rusland fik
ca. tre fjerdedele af sit korn og hvor der boede omkrng 40
millioner mennesker. Dette sendte strømme af bønder ud på
vandring mod mindre ugæstmilde egne. Mange af dem omkom under
den frygtelige hungersnød. Trods omfattende hjælp fra udlandet
døde millioner af mennesker det følgende år af sult og sygdom.
Ibid.s.46 -47.

Der var ikke tale om noget giftgasangreb -at nogle måske har
ment at det var det, der skulle til betyder ikke at det
faktisk skete. Og endelig henter Wiki blandt andet sine kilder
fra den yderst kontroversielle bog "kommunismens sorte bog"
som er blevet kritiseret sønder og sammen for sine
uvederhæftige oplysninger. Så det...

Fra : Frank

Dato : 15-06-07 12:11

Hej

> Det har intet med tro at gøre, men om viden

Så læse dagens kronik i JP og du kan revideret din viden.

Den er skrevet af Bent Jensen, forfatteren til GULAG og glemsel.

Mvh
Frank

Fra : Wilstrup

Dato : 15-06-07 16:42

> [...]
>
> Så læse dagens kronik i JP og du kan revideret din viden.
>
> Den er skrevet af Bent Jensen, forfatteren til GULAG og

Som ikke vil vedkende sig sit navn - det fremgår i hvert fald
ikke af kronikken umiddelbart - og at det er skrevet af
lystløgneren og koldkrigeren Bent Jensen er s'gu' ikke nogen
reklame.

Fra : Alucard

Dato : 15-06-07 23:51

On Fri, 15 Jun 2007 17:42:28 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Som ikke vil vedkende sig sit navn - det fremgår i hvert fald
>ikke af kronikken umiddelbart - og at det er skrevet af
>lystløgneren og koldkrigeren Bent Jensen er s'gu' ikke nogen
>reklame.

Din påstand om at Bent Jensen er en lystløgner, det beviser du
lige...!!!

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-06-07 00:56

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Din påstand om at Bent Jensen er en lystløgner, det beviser du
> lige...!!!

Køl ned. AHW er ikke andet end en spand l*rt.

Mvh
Martin

Fra : Wilstrup

Dato : 16-06-07 11:37

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Køl ned. AHW er ikke andet end en spand l*rt.

sagde nazibeundreren og holocaustfornægteren Martin Larsen.

Fra : Peter B. P.

Dato : 16-06-07 13:10

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> sagde nazibeundreren og holocaustfornægteren Martin Larsen.

Min pointe er herved, hvis ikke kun bevist, så forstærket.

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-06-07 22:54

> sagde Martin Larsen.
Det er nu 16 år siden at dit stalinistiske drømmeland lukkede og slukkede.

Og ingen andre end dig tror at det vil genopstå. Få det dog ind i dit
betonhoved, og indstil dine forbitrede og hadske udfald mod gode sanddru
danskere her på nettet.

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 16-06-07 05:52

On Sat, 16 Jun 2007 00:50:36 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Din påstand om at Bent Jensen er en lystløgner, det beviser du
>lige...!!!

han kan end ikke komme med bevis på at Bendt Jensen har skerevet noget
forkert

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Wilstrup

Dato : 16-06-07 11:38

"@" <1@invalid.net> skrev i meddelelsen
> On Sat, 16 Jun 2007 00:50:36 +0200, Alucard
> <alucard44@hotmail.com>

> han kan end ikke komme med bevis på at Bendt Jensen har
> skerevet noget
> forkert

Ork jo, men jeg gider ikke - du er blokeret da dine
nazitilbøjeligheder og holocaustfornægtelser gør at jeg ikke
finder det rimeligt at debattere yderligere med dig.
Bent Jensen lyver - og sådan er det bare.

Fra : @

Dato : 16-06-07 11:43

On Sat, 16 Jun 2007 12:37:58 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

> [...]
>finder det rimeligt at debattere yderligere med dig.
>Bent Jensen lyver - og sådan er det bare.

hvordan går det med kommunismens grundtese

har du fået skaffet noget hlæjp til at lære den?

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : Alucard

Dato : 17-06-07 01:11

wrote:

>Ork jo, men jeg gider ikke

LOL.... Du KAN ikke...

Fra : Wilstrup

Dato : 16-06-07 11:36

> [...]
> On Fri, 15 Jun 2007 17:42:28 +0200, "Wilstrup"
> <nix@invalid.com>

> Din påstand om at Bent Jensen er en lystløgner, det beviser

hvorfor skulle jeg dog det? Det er velkendt af alle.

Fra : Peter B. P.

Dato : 16-06-07 13:13

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> hvorfor skulle jeg dog det? Det er velkendt af alle folkemordsbengtere.

Rettet.

Fra : Alucard

Dato : 17-06-07 01:10

On Sat, 16 Jun 2007 12:35:58 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>hvorfor skulle jeg dog det? Det er velkendt af alle.

Den evige bortforklaring, for dem der ikke kan dokumentere deres
påstande.... )))

Fra : Egon Stich

Dato : 14-06-07 09:18

"Frank" <Frank@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:e118d$467051b4$57ef4723$17465@news.nal-medienet.dk...
> [...]

> Og ja - der var borgerkrig hvori Lenin og hans lystige svende begik
> massemord. At 'De Hvide' ikke var meget bedre er ingen undskyldning.

Er du ikke derhenne, hvor dine påståede "dokumentationer" er misfortolkede i en grad, der tangerer løgn?
Eller du har særdeles flexible opfattelser af begrebet "massemorder"?
Anvender man den definition som jeg formoder du er faldet for, kan man jo reelt ikke frikende nogen sm helst leder af en krigsførende nation for massemord?

I Lenins tilfælde var der tale om en borgerkrig, der som bekendt altid er mere grusom end en "normal" krig.
Derudover overser du bekvemt, som vanligt for borgerlige, den vestlige intervention.
Som jo, men normalt bekvemt overset, foregik i endog mange år.
Og jo havde en ikke ringe del af skylden for exempelvis hungerperioden i sovjet.

Borgerskabets raseri, og frygt for at revolutionen skulle få succes, belyses glimrende af den danske krigsforbryder Schalburgs handlinger og karriere.
Egentlig en glimrende exponent for det vestlige borgerskab, der altid tager enhver mulighed for revanche.

Var Lenin "Massemorder", må det samme gælde for W. Churchill.
For ikke at tale om adskillige amerikanske præsidenter og deres fascistiske protegeer.

MVH
Egon

Fra : Peter B. P.

Dato : 13-06-07 22:09

Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Naturligvis var Lenin ikke nogen massemorder - det er det rene
> sludder. Han indgik i en revolutionær kamp, hvor der nok røg
> nogle modstandere -

Oh ja, den klassiske AHW-apologi - "der røg sku nok et par stykker".

Gu gjorde der så, din skide massemordsapologet! 2 MILLIONER MENNESKELIV
HAVDE DIN ELSKEDE LENIN PÅ SAMVITTIGHEDEN!

Fra : Wilstrup

Dato : 14-06-07 15:17

> [...]
>
> Gu gjorde der så, din skide massemordsapologet! 2 MILLIONER
> MENNESKELIV
> HAVDE DIN ELSKEDE LENIN PÅ SAMVITTIGHEDEN!

Ikke et eneste menneske blev mydet af Lenin - det er altså
påstand mod påstand. Hverken du eller Frank kan dokumentere
noget andet. Men næste gang I skriver om det er tallet vel
vokset til 4 mio. Eller 10 mio eller hvorfor ikke halvdelen af
jordens befolkning nu I er i gang?

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-06-07 15:23

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke et eneste menneske blev mydet af Lenin - det er altså
> påstand mod påstand.

Nej - det er dokumenteret viden der er accepteret af historikere verden
over imod påstande fra folkemordsbenægtere som dig.

Fra : Wilstrup

Dato : 14-06-07 16:41

> over imod påstande fra folkemordsbenægtere som dig.

Nej, det er påstande fra højrefløjshistorikere verden over
imod nazister som dig.

Fra : Peter B. P.

Dato : 14-06-07 16:58

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i meddelelsen
>
> Nej, det er påstande fra højrefløjshistorikere verden over
> imod nazister som dig.

Ah, så kommer Wilstrup's standardanklage: Er man uenig med ham, er man
nazist. Tsk tsk.

Kraftedenme skræmmende at en mand som ham har lov til at være i kontakt
med børn.

Fra : Alucard

Dato : 14-06-07 19:15

On Thu, 14 Jun 2007 17:58:04 +0200, peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B.
P.) wrote:

>Ah, så kommer Wilstrup's standardanklage: Er man uenig med ham, er man
>nazist. Tsk tsk.
>
>Kraftedenme skræmmende at en mand som ham har lov til at være i kontakt
>med børn.

Se på det positive.... Han vil da i det mindste ikke hive bukserne af
dem, ligesom Peder....

Fra : Wilstrup

Dato : 15-06-07 16:41

> Ah, så kommer Wilstrup's standardanklage: Er man uenig med
> ham, er man
> nazist. Tsk tsk.

akkurat som du kommer med din standardanklage: Er man uenig
med dig så er man folkemordsfornægter.

> Kraftedenme skræmmende at en mand som ham har lov til at
> være i kontakt
> med børn.

Hellere mig end en inkarneret nazist som dig. Jeg underviser
mine elever i tolerance og gode manerer, i sprog og
samfundsfag, historie, kristendom etc. Det gør jeg godt,
forbilledligt etc. Du kommer heldigvis ikke til at undervise
nogen børn i din nazistiske og fascistiske ideologi - det er
godt for børnene og det er godt for samfundet.

Du er et fjols, jeg er en yderst begavet og veluddannet, klog
og vidende person. Sådan!

Fra : Peter B. P.

Dato : 15-06-07 16:52

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i meddelelsen

> akkurat som du kommer med din standardanklage: Er man uenig
> med dig så er man folkemordsfornægter.

Nej, din idiot. Hvis det passede ville jeg jo også kalde Egon Stich og
Kim Larsen for folkemordsbenægtere, men det gør jeg ikke vel?

Du er ikke folkemordsbenægter fordi du har nogle tossede holdninger. Du
er folkemordsbenægter fordi du benægter at Stalin, Lenin, Mao og Pol Pot
har mydet i millioner af deres egne borgere. DERFOR er du
folkemordsbenægter, og medlem af den værste bærme menneskeracen har at
byde på.

Fra : Wilstrup

Dato : 16-06-07 11:38

> Kim Larsen for folkemordsbenægtere, men det gør jeg ikke
> vel?

Nok fordi de aldrig har udtalt sig om de socialistiske lande
som sådan.

> [...]
> er folkemordsbenægter fordi du benægter at Stalin, Lenin,
> Mao og Pol Pot
> har mydet i millioner af deres egne borgere.

Jeg gider ikke en gang til diskutere disse personer med
dig -men du lyver så det render af dig.

For det første skærer du alle over en kam -så hvis jeg skal
forsøge at forklare dig tingene ordentligt, så kræver det at
jeg tager hver enkelt af de ovenstående for sig.

All right:
Stalin: han myrdede ikke egenhændigt millioner af
mennesker -det savner enhver dokumentation. Han var
Sovjetuinionens leder og var formentlig ansvarlig for en lang
række menneskers død. Det betød ikke at han egen hændigt
myrdede dem eller gav ordrer til at bestemte grupperinger
skulle myrdes. En stor del døde under hungersnøden, nogle blev
anholdt og sendt til Sibirien, nogle blev ført for retten og
henrettet og nogle døde under krigen.
At du inddrager både sult-sygdoms -og krigsofre i dit billede,
er ikke seriøs.
Folkemord er ifølge FN:

Enhver handling der begås i den hensigt helt eller delvis at
ødelægge en national, etnologisk, racemæssig eller religiøs
gruppe som sådan
Hvor ser du at Stalin havde til hensigt at ødelægge en
"national, etnologisk, racemæssig eller religiøs gruppe"?

Mao : hvor ser du at Mao havde til hensigt at ødelægge en
"national, etnologisk, racemæssig eller religiøs gruppe"?

Det samme kan man sige om både Pol Pot og Lenin.

At der altså ikke er et eneste bevis endsige anerkendelse af
at d'herrer har begået nogle af disse handlinger, så er der
ikke tale om folkemord.

Det kan godt være at du kan få bevis for at Pol Pot har begået
massemord, at de øvrige har begået massemord (= været
ansvarlig for dem), men det er hverken sandsynliggjort eller
bevist at de har haft den hensigt at ødelægge en "national,
etnologisk, racemæssig eller religiøs gruppe". Så derfor
benægter jeg naturligvis DE - og kun DE -konkrete hændelser.

Det er derfor helt uvederhæftigt, løgnagtigt, useriøst og
defamerende at du kalde rmig for benægter af folkemord, som om
jeg nogensinde havde benægtet at disse begivenheder har fundet
sted. Du har fået det at vide gang på gang, og så af andre,
men du fastholder stædigt at jeg skulle være
folkemordsbenægter, hvilkelt altså er løgn.

Og når du på trods af fakta fortsætter med disse injurier, og
nægter at erkende at du tager fuldkommen fejl, så ser jeg
ingen grund til at undlade at kalde dig for nazist,
nazi-beundrer, holocaust-benægter etc.
Så kan vi fortsætte med at smide mudder i hovedet på hinanden
og se om det ændrer noget. Det nemmeste er at jeg blokerer
dig -ikke fordi du har nogle andre meninger end mine, men
fordi du lyver på denne tølperagtige måde,.
'
Jeg vil være villig til at give dig 100.000 kr. hvis du et
eneste sted kan finde et indlæg hvor jeg benægter at folkemord
finder sted eller har fundet sted, hvis du så til gengæld vil
give mig 100.000 kr. hvis du ikke kan finde et sådan indlæg
fra min side.

Jeg har benægtet at d'herrer har begået folkemord sålænge der
ikke er ført bevis for det i forhold til definitionerne, men
jeg har også skrevet at jeg er villig til at ændre opfattelse,
såfremt det skulle vise sig at de netop har opfydlt
betingelserne for at blive dømt for folkemord.

Ingen af disse personer du nævner er nogensinde blevet dømt
ved internationale domstole for folkemord -og ingen af dem er
blevet det in absentia, post-mortem eller lignende.
Der er p.t. en sag i gang med at få belyst om Pol Pot, USAs
nære allierede, har begået det, man i definitionen har kaldt
for folkemord, men den sag er langt fra afsluttet. Og indtil
da mener jeg, som god demokrat, at man er uskyldig til det
modsatte er bevist.

Du og et par stykker af dine nazi-beundrere fortsætter - på
trods af disse fakta - at kalde mig for folkemordsbenægter,.
Det betyder at jeg ikke synes at jeg vil spilde min tid med
folk af din støbning, for så ubegavede, nazibeundrere som dig
og dem, er det spildtid at diskutere med.
Betragt det derfor som mit sidste indlæg til dig i langt tid
fremover.

DERFOR er du
> folkemordsbenægter, og medlem af den værste bærme
> menneskeracen har at
> byde på.

Da du ikke har ført bevis for at jeg har benægtet et eneste
folkemord, men alene bygger dine antagelser på at de
massemord, der er blevet begået også er folkemord, så er du
altså at betragte som en infam løgnhals.

Da du imidlertid har udtrykt stor beundring for Hitler og
nazismen, for Jonni Hansen i Greve, så er der ingen tvivl om
at du er nazist.

Og hvis du nu vil bede mig om at dokumentere at du har udtrykt
det som jeg siger, så bevis du at jeg skulle have benægtet et
eneste folkemord, der er blevet betegnet af officielle kanaler
som folkemord. Med officielle kanaler mener jeg naturligvis FN
som repræsentant for det internationale samrfund.

Du udtrykker foragt for anderledes tænkene, folk med en anden
religiøs baggrund -om det så er muslimer eller jøder er for
dig et fedt. Derfor er du nazibeundrer og holocoaustfornægter.

Du kan herefter betragte dig som blokeret fra min side.
Nazister har jeg ikke nogen grund til at diskutere med - de er
holocaustfornægtere, jødehadere, forfølgere af religiøse
personer og tilhængere af folkemord - du er tilhænger af
folkemord, da du benægter holocaust.

Var der ellers mere? Så beklager jeg at jeg ikke ser mig i
stand til at besvare dine indlæg herefter.

Fra : Peter B. P.

Dato : 16-06-07 13:10

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Du kan herefter betragte dig som blokeret fra min side.

Modigt. Meget modigt.

> Nazister har jeg ikke nogen grund til at diskutere med - de er
> holocaustfornægtere

Det er du jo også selv, Wilstrup, du benægter blot USSR-Holocaust.

>, jødehadere, forfølgere af religiøse
> personer og tilhængere af folkemord - du er tilhænger af
> folkemord, da du benægter holocaust.

Du trænger til indlæggelse.

Fra : Peter B. P.

Dato : 16-06-07 13:10

> [...]

> folkemord, da du benægter holocaust.
>
> Var der ellers mere? Så beklager jeg at jeg ikke ser mig i
> stand til at besvare dine indlæg herefter.

Hele ovenstående ryger i scrapbogen som evidens for at AHW er
USSR-folkemordsbenægter, og Mao-folkemordsbenægter og Pol
Pol-folkemordsbenægter. Og ivrigt komplet syg i bøtten.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-06-07 16:35

Fra : Peter B. P.

Dato : 15-06-07 16:52

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Du er et fjols, jeg er en yderst begavet og veluddannet, klog
> og vidende person. Sådan!

PS: Jeg må grine.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-07 12:44

Frank <frank@nosnap.dk> wrote:

> [...]
> samvittigheden, men OVC siger at :""Lenin havde ikke lod og del i
> kulakkernes udryddelse; det kan alene tilskrives despoten Stalin,"

Kulak-udryddelserne fandt mig bekendt sted i 30ernes Sovjet, og selv om
Lenin stod bag en del uhyrligheder, så var lige nøjagtig disse ikke hans
ansvar.

Kulakkerne var småbønder, 'gårdmænd', som efter revolutionen fik deres
egne gårde ud fra storgodserne, men i 30erne blev de med hård hånd
tvangskollektiviseret.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk