HTS har 99,4% fravær til afstemninger
Fra : Jesper

Dato : 10-06-07 18:04

Helle Thorning-Schmidt har danmarksrekord i fravær fra afstemningerne.

I det sidste år har hun kun trykket på knapperne 3 gange iflg. TV2
Nyhederne 19:00

--
Jesper

Fra : cpeter

Dato : 10-06-07 18:09

On Jun 10, 7:03 pm, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:
> Helle Thorning-Schmidt har danmarksrekord i fravær fra afstemningerne.
>
> I det sidste år har hun kun trykket på knapperne 3 gange iflg. TV2
> [...]

Mig bekendt, så har de et "udvekslingssystem" kørende derinde, som går
på "hvis jeg, som vil stemme for, bliver væk, så vil en af jer, som
ville stemme imod, også blive væk, ok ?"

Det udarter sig i mærkværdige ting, så som kæmpe fravær i
afstemninger, som f.eks. den, hvor de vedtog at sende soldater til
Irak. Uanset om man er enig i beslutningen eller ej, så synes jeg, det
viser totalt mangel af respekt for soldaterne, at man ikke gider at
lette sin flade røv, når man så direkte sender folk i krig.

Fra : Rea721

Dato : 10-06-07 18:27

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en
meddelelse

> I det sidste år har hun kun trykket på knapperne 3 gange
> iflg. TV2 Nyhederne 19:00

Det er helt iorden.
Det Clearingssystem de har aftalt med hinanden, sikre at et forslag ikke
bliver vedtaget / nedstemt pga at èn person er syg eller fraværende i andet
ærinde.
En minister, eller en partileder ville aldrig kunne være på "tur" i det
ganske land hvis man ikke havde de aftaler.

Hvis man _ikke_ havde det system kunne modparten spekulere i at lave
afstemninger når XXX var fraværende.
Om en forslag vedtages med stemmerne 40 mod 10 eller 36 mod 9 er
fuldstændigt ligegyldigt.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Vidal

Dato : 10-06-07 20:21

Jesper wrote:

> Helle Thorning-Schmidt har danmarksrekord i fravær fra afstemningerne.
>
> I det sidste år har hun kun trykket på knapperne 3 gange iflg. TV2
> Nyhederne 19:00

Nej, hun bliver slået af Morten Messerschmidt, der
har trykket på knappen 0 gange.

Ikke at det betyder noget, men jeg vil da gerne give
dig denne ekstra detalje.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesper

Dato : 10-06-07 21:46

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Nej, hun bliver slået af Morten Messerschmidt, der
> har trykket på knappen 0 gange.
>
> Ikke at det betyder noget, men jeg vil da gerne give
> dig denne ekstra detalje.

Du har ret, det er blandt partilederne hun sætter rekord.

Helle Thorning-Schmidt (S) 99,4
Villy Søvndal (SF) 95,9
Anders Fogh Rasmussen (V) 95,3
Bendt Bendtsen (K) 92,1