Tur på Strøget
Fra : Knud Larsen

Dato : 10-06-07 10:53

Ja, ville det ikke være urimeligt, hvis den beskrevne unge mand skulle
undvære en tur på Strøget i hele fire år, - og gør det så meget, at det er
risikabelt at lade fyren tage en gåtur? Hvad siger dem der altid skriver "nu
skal vi se fremad, denne person har også ret til et godt liv o.l."?

Kunne vi optræde lige så fjoget i DK, eller slår Norge os med en
nissehårslængde?

Fra Politiken:

" En af Norges mest berygtede - og frygtede - fanger er stukket af.

Manden var i gang med at afsone en dom på fire år i en forvaringsanstalt,
efter at han blev dømt for alvorlige trusler mod en række unge kvinder, som
han efter eget udsagn ville spise. Han er tidligere dømt flere gange for
alvorlige sexovergreb og voldtægt mod småpiger.

Løb væk under ledsaget udgang
Men under en udgang fra den topsikrede Ila fængselsanstalt stak manden af.
Ledsaget af en fangevogter gik han en spadseretur på Oslos hovedstrøg og
benyttede lejligheden til at undslippe.

---------

Forbrød sig mod adskillige piger
Manden blev i august 2005 idømt fire års fængsel, en maksimumstraf efter de
bestemmelser, han blev fundet skyldig i at have overtrådt. Dengang var han
tiltalt for meget alvorlige trusler og tvang mod 12 piger i alderen fra 13
til 21 år.

Han har været stærkt optaget af kannibalisme og indgående beskrevet over for
sine chokerede ofre, hvordan han ville behandle dem, efter at han havde
dræbt dem. "

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-07 11:26

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
> Kunne vi optræde lige så fjoget i DK, eller slår Norge os med en
> nissehårslængde?

Jøsses, det er jo direkte idioti.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-06-07 14:53

Knud Larsen wrote:
> Kunne vi optræde lige så fjoget i DK, eller slår Norge os med en
> nissehårslængde?

Man kan ihvertfald fint få ledsaget udgang i DK, og man kan også få
weekender i det fri, uledsaget, når man har haft ledsagede udgange
uden at det har givet problemer.
Men det er noget der skal søges om, så jeg vil antage at
voldtægtsforbrydere nok ikke får det.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-06-07 16:59

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> uden at det har givet problemer.
> Men det er noget der skal søges om, så jeg vil antage at

Klart man kan få udgang, det er mere den - som vi også har haft nogle af -
hvor man tror at bare fordi man går ved siden af en person, så kan han ikke
stikke af, OG det med at lade personfarlige typer få så let ved at skride.
Men det ER jo et stort problem ved behandlingsdomme, at ingen psykiater ved
noget om hvorvidt folk er "helbredt", så man spiller i sagens natur ofte
hazard med andre borgeres sikkerhed. OG så er der en tendens til at en
faggruppe tror de er klogere og mere vidende end de er i virkeligheden, -
her kan det bare gå helt galt når man overvurderer egen evne til at
"gennemskue" andre mennesker.