Dokumentation fra justitsministeriet for k~
Fra : Kim2000

Dato : 08-06-07 18:56

Da Overlærer Wilstrup mener jeg er mere eller mindre racist og ikke har
belæg for at indvandre er mere kriminelle end danskere, så tager vi den da
bare en gang mere.

http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/sigtelser_2004.pdf

Læg mærke til tabel 1:
Meget skræmmende er efterkommere af indvandre (altså 2., 3. generation)
MASSIVT overræpræsenteret frem til omkring de fylder 30, faktisk er omkring
9% af indvandrebørn kriminelle!! Det positive er så at når man kommer til
omkring 35 års alderen, så er efterkommerne mindre kriminelle end alle
andre. Men tallene taler for sig selv.

Tabel 2:

Medmindre man mener der omkring 15% indvandre i landet, så er
indvandre/efterkommere overrepræsenteret i massivt omfang, denne gruppe står
nemlig for godt 15% af alt ulovligt. Læg iøvrigt mærke til at samtlige
vestlige lande tæt ved 0%, Bosinien dog helt oppe på 0,6, Tyrkiet er 2,5%.

Går man videre til de efterfølgende tabeller vil man få sig nogle gevaldige
chok, når der er samlet 1000 danskere så er 60 kriminelle, når der er samlet
1000 efterkommere så er de 261 kriminelle og endelig er 1000 indvandre
samlet, så er det 106 der er kriminelle.

Er der nogen der kan mene dette ikke er en overrepræsentation??

Glæder mig til at høre alle bortforklaringerne....

Og fri os så for det er racisme, faktum er de er mere kriminelle, det kan
der være mange grunde til, men det nytter ikke at benægte fakta, man må
forholde sig til fakta og så tage udgangspunkt i det.

mvh
Kim

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-06-07 19:01

Den Fri, 08 Jun 2007 19:55:47 +0200 skrev Kim2000:

> [...]
> der være mange grunde til, men det nytter ikke at benægte fakta, man må
> forholde sig til fakta og så tage udgangspunkt i det.

Den ene bortforklaring han plejer at komme med, er at kilden er utroværdig.

Fra : Kim2000

Dato : 08-06-07 19:06

"Peter Jensen" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Den ene bortforklaring han plejer at komme med, er at kilden er
> utroværdig.

Men den gælder fanxxx ikke denne gang.

Jeg savner naturligvis dokomentation for at racisme skulle være udbredt i
politikorpset, som det er blevet påstået, som en af begrundelserne.
mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 08-06-07 19:18

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> 9% af indvandrebørn kriminelle!! Det positive er så at når man kommer til
> omkring 35 års alderen, så er efterkommerne mindre kriminelle end alle

Spørgsmålet er så om det er fordi de vokser ud af det, eller om det er
fordi det er generationsbestemt, altså om aldersgrænsen om fem år vil
have rykket sig til 40 år.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-06-07 00:03

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Spørgsmålet er så om det er fordi de vokser ud af det, eller om det er
> fordi det er generationsbestemt, altså om aldersgrænsen om fem år vil
> have rykket sig til 40 år.

Det er nok fedmeepidemien. De bliver for tunge til at komme rundt.

Mvh
Martin

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-07 19:21

On 8 Jun., 20:17, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Spørgsmålet er så om det er fordi de vokser ud af det, eller om det er
> fordi det er generationsbestemt, altså om aldersgrænsen om fem år vil
> [...]

Svaret på det er - at det har vi ingen anelse om
Det er så herligt spændende -

Mvh. Niels Bruun.

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 19:23

On Jun 8, 8:06 pm, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg savner naturligvis dokomentation for at racisme skulle være udbredt i
> politikorpset, som det er blevet påstået, som en af begrundelserne.

Statistik i hænderne på ukyndige ER altså en frygtelig ting. Rapporten
nævner ret tydeligt at den omhandlewr SIGTELSER og ej personer (hvor
med der menes at een person kanvære blevet sigtet for flere forhold) -
men pyt med det. Det væsentligste forbehold er nævnt i henvinsingen -
og fra den kilde,
http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/Kriminalitet_og_national_oprindelse_2002.pdf,
med fare for copyright brud, skal jeg blot lige kopiere følgende :

5. Betydningen af demografiske og sociale forskelle
Kriminalitetshyppigheden varierer betydeligt med alder, med
uddannelsesforhold og med en række
andre sociale og økonomiske forhold. Da indvandreres og efterkommeres
demografiske og sociale
fordeling adskiller sig fra den øvrige befolknings, har Danmarks
Statistik taget højde for disse forskelle
med henblik på at få et bedre grundlag for at kunne sammenligne
kriminalitetshyppighederne.
I tabel 3 vises nogle af resultaterne af denne analyse. Tabellen
omfatter alene mænd, idet der ikke er
foretaget en samlet analyse for mænd og kvinder.
Tabel 3 viser, at når der korrigeres for aldersforskelle, mindskes
mændenes overhyppighed fra 50 til
38 pct.. Hvis der yderligere korrigeres for forskelle i uddannelse,
reduceres mændenes overhyppig-
1 Faldet i antallet af færdselssager skal ses i lyset af, at grænsen
for færdselsbøder, der indgår i kriminalstatistikken,
pr. 1. juli 2001 blev hævet fra 1.000 til 1.500 kr.
3
hed til 30 pct. Vælges der i stedet at korrigere for
indkomstforskelle, mindsker overhyppigheden
endnu mere - til 14 pct. Endnu kraftigere er dog reduktionen, når der
korrigeres for socioøkonomiske
forskelle. Dvs. forskelle i tilknytning til og placering på
arbejdsmarkedet. Er der korrigeret for
både alders- og socioøkonomiske forskelle, ligger de udenlandske mænds
kriminalitetsfrekvens kun 4
pct. over hele befolkningens. Når reduktionen bliver så kraftig,
hænger det sammen med, at en betydelig
andel af personerne med udenlandsk oprindelse er uden for
arbejdsmarkedet og uden beskæftigelse,
og at denne gruppe har en noget lavere kriminalitetshyppighed end den
tilsvarende gruppe af
dansk oprindelse.
Tabel 3. De mandlige indvandreres og efterkommeres overrepræsentation
med hensyn til kriminalitet;
ukorrigeret og korrigeret for demografiske og sociale forskelle.
Procent overhyppighed
Ukorrigeret + 50%
Korrigeret for aldersforskelle + 38%
Korrigeret for alders- og uddannelsesforskelle + 30%
Korrigeret for alders- og indkomstforskelle + 14%
Korrigeret for alders- og socioøkonomiske forskelle + 4%
Det skal bemærkes, at Danmarks Statistik ikke har søgt at korrigere
for samtlige sociale og demografiske
forskelle på én gang. Det er derfor ikke muligt at sige, om og i givet
fald hvor stor forskel
der er i kriminalitetshyppigheden mellem personer af dansk og af
udenlandsk oprindelse, når der korrigeres
for samtlige forskelle.

Og ovenstående er ikke en "hvidvask" af udlændinge, men en korrekt
statistisk behandling af de faktorer som er af betydning for
statistikken.

Hvis du blot tager din første reference og ser bort fra forbeholdene,
så med den i hånden kunne jeg nemt påvise, at sorthårede er mere
kriminelle end blonde ! (tænk lige på hvordan).

Fra : @

Dato : 08-06-07 19:49

On Fri, 08 Jun 2007 11:22:37 -0700, cpeter <cphpeter@gmail.com> wrote:

> [...]

>med fare for copyright brud, skal jeg blot lige kopiere følgende :

<klip>
en hel bunke vås som kun har et formål -

at sløre fakta som er uomtvistelige

indvandrere plus deres afkom er meget mere kriminelle en resten af
befolkningen

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Kim2000

Dato : 08-06-07 20:01

"cpeter" <cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg savner naturligvis dokomentation for at racisme skulle være udbredt i
> politikorpset, som det er blevet påstået, som en af begrundelserne.

Medmindre du køber Wilstrups påstand om at politiet kører rundt og finder
sorthårede fordi det er deres hobby, så kan man umuligt tro på at så massiv
overrepræsentation i antal sigtelser ikke skulle munde ud i flere
kriminelle, men hov, her var sørme også en der siger der sort på hvidt:

http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/Kriminalitet_og_national_oprindelse_1998.pdf

Man har åbenbart ikke tjekket det siden 1998, men det lyder vel ikke
usandsynligt at man gør det igen i 2008.

mvh
Kim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-07 08:15

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Man har åbenbart ikke tjekket det siden 1998, men det lyder
> vel ikke usandsynligt at man gør det igen i 2008.

Da du nu er meget glad for justitsministeriets statistikker, så
må det jo glæde dig at samme ministerium også står bag følgende
rapport:

http://www.cefu.dk/upload/application/0185ca28/konflikt.pdf

Her fastslås det blandt andet at:

”The Usual Suspects”: etniske storby unge med lav
socialindkomst
En hovedpointe fra feltarbejdet i Karlebo er, at de unge
generelt opfatter politiet
som uprofessionelle og racister, og politiet opfatter etniske
unge som mere kriminelle
end andre. Politiet generaliserer de unge, i daglig tale kaldet
2.g’ere, ud fra
stereotypt billede: de er unge mænd mellem 12-25 år, ofte stærkt
kriminelle og udseendemæssigt
anderledes end resten af befolkningen. De er med andre ord
"usual suspects", og bliver derfor stoppet ofte af politiet. Som
den ene forsker skriver,
”det er iøjnefaldende, at etniske unge hvis hverdag er præget af
skolegang og
fritidsaktiviteter forventer at blive stoppet af politiet.” Der
er derfor en tendens til en
utilsigtet kriminalisering af de etniske unge, som ikke er
kriminelle, viser resultaterne
fra feltarbejdet.
Dette resultat kan understøttes statistisk. Kyvsgaard skriver,
at personer med
minoritetsbaggrund i højere grad end personer af dansk
oprindelse bliver sigtet og
anholdt uden at dette fører til fældende afgørelser. Det kan
have flere forklaringer,
mener hun. For det første, fordi tendensen til at tilstå den
forbrydelse, man bliver
sigtet for, kan variere efter etnisk baggrund. For det andet,
fordi især yngre
indvandrere og efterkommere færdes i grupper og ofte bliver
flere anholdt uden
forbindelse til overtrædelsen. Og endelig fordi politiet søger
gerningsmænd blandt
”the usual suspects”, dvs. unge mænd med minoritetsbaggrund,
særligt
efterkommere, med lav socialindkomst fra storbyerne. Selvom
statistiske tal
underbygger politiets teori om ”the usual suspects”, siger
Kyvsgaard, at de unge
anholdes hyppigere end andre i forbindelse med en sigtelse og
relativt flere af sigtelserne
mod dem er grundløse. ”Dette er ganske svært at tolke på anden
måde,
end at de retshåndhævende myndigheder skrider hårdere ind over
for visse etniske
minoriteter end over for andre grupper i samfundet”, siger hun.

Så sammenfattende kan man altså sige med citat fra samme
rapport:

"Dansk Statistik har medregnet nogle af de faktorer, der kan
have betydning for
kriminaliteten.

Da indvandrere og efterkommere gennemgående er yngre end den
øvrige befolkning , er alder en vigtig faktor at korrigere for.

Ikke mindst fordi yngre
personer generelt begår mere kriminalitet end ældre –
kriminalitetshyppigheden
blandt de yngste er ca. 5 gange så stor som blandt de ældste.

For eksempel har mandlige efterkommere mellem 20-29 år en
markant høj kriminalitetshyppighed
på 139 pct. over den for alle 20-29 årige. Det samlede antal
mandlige efterkommere i alderen 15-64 år, der er /kendt
skyldige/ i 2002, udgør dog
i alt /kun 1.744 personer./ " (mine understregninger)"

og videre i rapporten:

"Undersøgelser tyder på, at indvandrere og efterkommere
i højere grad har politiets og retssystemets opmærksomhed. Der
er
derfor større sandsynlighed for, at den kriminalitet de har
begået bliver opdaget.
Politiet søger gerningsmænd blandt ”the usual suspects”, dvs.
unge mænd
med minoritetsbaggrund, særligt efterkommere

Og bemærk at Britta Kyvsgaard er forskningschef i
Justitsministeriet, og at rapporten er fra 2003 - altså en
rimelig frisk rapport.

Så jow, Kim2000 - jeg har ført sandhedsbevis for følgende:

1.dine tal om 80 % er grebet ud af den azurblå luft -
2.Cpeter har ret i sin belæring at man bliver nødt til at se på
tingene i sin sammenhæng - også selvom de viser noget andet end
du bryder dig om. Man kan ikke blot bruge statistik til at tælle
individer og derpå udsige noget endeligt om hvem der er
kriminelle. På samme måde kan man jo lave statistikker der viser
at højrehåndede er mere kriminelle end venstrehåndende, at folk
med kommunefarvet hår er mere kriminelle end sorthårede etc.
3.at politiet tenderer mod at gå specifikt efter indvandrere,
hvorfor man naturligvis logisk set må forvente at man også
"fanger" flere af indvandrerne end af andre danskere.

Statitisk skal bruges med forsigtighed og hvis det bare drejer
sig om at tælle kriminelle, så behøver man ikke statistik - man
behøver blot folk der kan tælle.

Og på den måde kan man opstille massevis af "statistik" der
viser præcis det, man ønsker den skal vise sådan som Cpeter også
skriver.

Når man anvender statistik korrekt, så indgår der mere end blot
tællearbejdet. Der indgår begreber som signifikans,
strataficeringsovervejelser, khi-i-anden-tests m.v. altsammen
for at godtgøre om der er hold i påstandene.
Statistik består af to hovedområder: statistik som beregning
(matematiske modeller) og så anvendt statistik (hvor man
forsøger at sige noget om det, som de matematiske modeller er
kommet frem til - og det indebærer tolkning af resultaterne. Og
her er det at uenigheden opstår.

Men som jeg skrev: dine påstande om 80 % som kriminelle
indvandrere er grebet ud af luften, og som jeg skrev har du
aldrig nogensinde dokumenteret dette -

Og endelig er min påstand om at politiet ofte går efter
indvandrere også blevet bevist.

Hvad der ikke er dokumenteret fra min side er at politiet skulle
være racister -men det har jeg heller ikke påstået.

Fra : Kim2000

Dato : 09-06-07 09:12

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men som jeg skrev: dine påstande om 80 % som kriminelle indvandrere er
> grebet ud af luften, og som jeg skrev har du aldrig nogensinde

Det er utroligt man ikke kan læse forskel på kriminalitet og kriminelle. 80%
af al ungdomskriminalitet begåes af indvandrere, 10,7% af 15-årig er
kriminelle/sigtede, 8,5% af sigtelser/kriminelle handlinger begåes af
indvandre/efterkommere i særdeleshed, det giver ifølge min lommeregner
79,44, så hvis man mener det ikke er tæt på 80% så er det man da helt idiot.

Ingen har påstået at 80% af indvandrer/efterkommere skulle være kriminelle,
derimod at de står for 80% af kriminaliteten under 18 og det står sort på
hvidt.

Tallene kan så bruges til løse problemet, men du anerkender end ikke
problemet, man skulle ellers synes du har det inde på livet.....

> Og endelig er min påstand om at politiet ofte går efter indvandrere også
> blevet bevist.

Nej, du har en artikel om at nogle indvandrere mener de bliver forfulgt, og
når man har i mente at 80% af ungdomskriminaliteten begåes af indvandrerer,
så er det da egentlig slet ikke et unaturligt sted at se efter kriminelle.
Nøjagtig som politiet ikke møder op til vores serie 4 kamp for at slå ned på
bøller, de søger mod Brøndby og FCK.

Og endelig er det selvfølgelig klart for enhver, andre end den alleryderste
højrefløj, at man ikke fødes til kriminalitet, men bliver det pga af sociale
forhold (fx ikke at slå til i skolen (sproget), at man presses ud i
religionens tåger (terrorreligionen) osv osv.

Selv for den yderste højrefløj burde det være klart, da adopterede sorte
børn jo ikke bliver tabt, men de vokser selvfølgelig heller ikke op uden at
kunne sproget og de vokser heller ikke op med terrorreligionen.

mvh
Kim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-07 18:00

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Det er utroligt man ikke kan læse forskel på kriminalitet og
> kriminelle.

Utroligt at man ikke kan regne -

80%
> af al ungdomskriminalitet begåes af indvandrere, 10,7% af
> 15-årig er kriminelle/sigtede,

Utroligt at man ikke kan kende forskel på sigtede og kriminelle.
Man er ikke kriminel blot fordi man er sigtet. Lær dog for
fanden at kende forskel på de to begreber.

8,5% af sigtelser/kriminelle handlinger begåes af
> indvandre/efterkommere i særdeleshed, det giver ifølge min
> lommeregner 79,44, så hvis man mener det ikke er tæt på 80% så
> er det man da helt idiot.

Utroligt at man tror at man kan lægge procenter sammen uden
videre - man bliver nødt til at tage procenterne af noget, og
det er ikke nødvendigvis af samme "kage".

> Ingen har påstået at 80% af indvandrer/efterkommere skulle
> være kriminelle, derimod at de står for 80% af kriminaliteten
> under 18 og det står sort på hvidt.

Det er propagandistisk, og det er heller ikke korrekt. Dine tal
har intet at gøre med virkeligheden - de handler om at der er en
overvægt af unge, der er kriminelle, men der siges intet om
hvorvidt det er forskellige unge eller om det er de samme unge.
Der tales altså ikke om personer, men om antallet af kriminelle
handlinger begået af en større eller mindre gruppe unge med
indvandrerbaggrund.
Lad mig skære det ud i pap for dig, for du kan åbenbart heller
ikke regne.

Lad os antage at der findes 100 lovovertrædelser
Lad os endvidere antage at de 80 overtrædelser begås af unge
indvandrere -
Du siger så: det betyder så at de står for 80 % af al
kriminalitet.
Men det siger ikke noget om hvem af dem der begår
kriminaliteten. Det kan meget vel være at det kun er 5 procent
af dem, der begår den meste kriminalitet. Så har vi pludselig
nogle helt andre tal. 5 % af al kriminaliteten begås af
indvandrere - her er det så de 95 % der begås af
ikke-indvandrere.

Nu hævder du så at det er hele 80 % af al kriminaliteten der
begås af indvandrere, men her skal der altså tages højde for
hvordan man sammenligner. Når der er mange flere unge med
indvandrerbaggrund end der er danske unge i samme alder, så vil
der talmæssigt være større sandsynlighed for at den kriminalitet
der begås sker af indvandrerunge.
Hvis man i øvrigt sammenligner unge med ældre danskere, så vil
det give endnu et skævere billede af de faktiske forhold.

Endelig er det ifølge rapporten sådan at
kriminalitetshyppigheden falder med stigende
bruttoindkomster,men samtidig at kriminaliteten faktisk stiger
ved meget høje indkomster.

Det er derfor lidt for smart at skrive sådanne megatal - for det
giver jo indtrykket af at 80 % af indvandrerne er kriminelle,
sélvom det ikke er det tallene siger eller det du skriver. Når
du altså anvender tallet 80% så gør du det bevidst for at give
indtrykket af at indvandrere er mere kriminelle end
ikke-indvandrere.
Det er det, man normalt kalder for manipulation.

Det, der imidlertid står i oversigterne er at der er en /lille/
overvægt af kriminalitet blandt indvandrere- og disse skal
korrigeres for forskellige forhold, herunder det faktum at der
er relativt flere unge blandt indvandrere end der er blandt
ikke-indvandrere i øvrigt.

Endelig skal det med i billedet at der fra politiets side
anholdes flere unge med indvandrerbaggrund på grundløse anklager
(se senere), men det er med til at bidrage til statistikkerne.

Din stædige fastholden og sammenblanding mellem sigtelser og
faktiske dømte for en forbrydelse samt din manglende evne til at
regne, gør at du er med til at manipulere ubefæstede sjæle til
at tro at der er 80 procent af indvandrerne er kriminelle.

Du skriver ganske vist at af alle kriminelle handlinger står 80
procent af indvandrerne for dem, men det er jo heller ikke
sandt. Du blander sigtelser sammen med folk der faktisk er dømt
og lader hånt om de nødvendige korrelationer der skal medtages.

Derfor er dine tal ikke noget der har med statistik at gøre, men
har at gøre med simpel -og forkert - tolkning af tallene med en
bestemt propagandistisk hensigt.

Din lidt for smarte sammenstillíng mellem kriminalitet og
sigtelse giver indtrykket af at alle dem, der er sigtet også
faktisk er kriminelle, selvom det ikke er tilfældet.

Du lægger så tallene sammen, hvor du uden videre sammenblander
kriminelles procenttal med sigtedes procenttal. Det får du så
til godt 80 % - men den går heller ikke.

Lad mig endnu en gang skære det ud i pap for dig.

10 sigtes for forbrydelserne - 2 bliver dømt for samtlige
lovovertrædelser. Her har vi så at 20 procent er kriminelle. Men
de resterende 80 procent er altså uskyldige.

Du kan altså på ligende facon få det til at ende med at 100
procent af samtlige lovovertrædelser begås af indvandrere: Hvis
de

Vi har nu din beregning;: 20 procent skyldige + 80 procent
sigtede (men uskyldige) giver 100 procent kriminelle -

eller sådan at du kan forstå det: 100 unge i alt. Her er 80 unge
indvandrere. Blandt disse er 8 procent sigtede og 2 procent af
dem dømte. 8 procent af 80 = 10 procent sigtede. 2 procent af 80
= 2,5 % dømte.

du har nu følgende tal 10 procent sigtede plus 2, 5 procent
dømte (og dermed kriminelle) giver 12,5 procent kriminelle
ifølge dine beregninger.

Nu ser vi så på danskere (ikke-indvandrere): af de 100 unge er
de 20 danskere- hvis der ligeledes er 1% danskere der sigtes har
vi at de udgør 1/20 = 5 procent sigtede. Hvis så kun ½ procent
dømmes, har vi så at 0,5/20 er kriminelle eller 2,5 procent.'

Lægger vi nu "danskertallene" sammen, har vi "antal sigtede i
procent; 5 + antal dømte i procent = 2,5 procent = 7,5 procent
kriminelle ifølge dig.
Du skriver så:

[...]

hvordan du får 8,5 procent sigtelser/kriminelle handlinger til
at blive 79,44 eller tæt på 80 % er helt uforståelig.

Når du så tager at 8,5 % enten er sigtede eller kriminelle, men
uden blusel lægger dem sammen, så vil jeg med samme teknik kunne
bevise at du er kriminel, hvis du sigtes for en eneste
lovovertrædelse.

Lad os sige at jeg er politimand. Jeg har mistanke til dig om en
kriminel handling, som jeg mener at kunne underbygge via nogle
vidner, der siger at du er set i ly af mørket med en mappe i
hånden på vej fra en bank, hvorfra der netop har lydt en alarm
som følge af et bankrøveri.

Jeg anholder dig fordi du ser mistænkelig ud, sigter dig for
bankrøveri. Du føres til retten og frikendes.
Når jeg så skal lave en statistik, så vil jeg sige:

Du er sigtet = du er forbryder. Så når jeg lægger mine tal
sammen får jeg at både de sigtede og dem, der faktisk er dømte,
er forbrydere.

Lægger jeg dertil den kendsgerning at du måske er rødhåret og at
jeg har en mistanke om at alle rødhårede er forbrydere eller
potentielle forbrydere, vil jeg- hver gang jeg ser en rødhåret -
standse vedkommende, og så skulle det være mærkværdigt om jeg
ikke på et eller andet tidspunkt får bid.

Så kan det godt være at der findes en hel del brun-eller
sorthårede der også er forbrydere, men dem ser jeg ikke, fordi
min fokus er på de rødhårede. Det indebærer så at jeg altså kan
fremtrylle en statistik der siger at der er en
overrepræsentation af kriminelle rødhårede i forhold til
brun-eller sorthårede.

Jeg kunne også fokusere på venstrehåndede ud fra en vag teori om
at venstrehåndede er mere kriminelle end andre- og derfor vil
jeg eksplicit gå efter venstrehåndede og negligere højrehåndede.
Samme scenarium som ovenover.

Med andre ord: Arrest the usual suspects.

> [...]
> Nøjagtig som politiet ikke møder op til vores serie 4 kamp for
> at slå ned på bøller, de søger mod Brøndby og FCK.

Vrøvl -hvis du læser rapporten, så kan du se at der står at der
er statistisk belæg for påstanden. Jeg citerer igen:

[...]
og videre hedder det altså:

> [...]

> adopterede sorte børn jo ikke bliver tabt, men de vokser
> selvfølgelig heller ikke op uden at kunne sproget og de vokser

ovenstående er vi enige om -men det er ikke det, din
forklaringsramme sigter til- den er et knæfald for en statistik
som du ikke har forstået og som gør at du sammenblander
begreberne.

Skåret ud i pap er der ingen tvivl om at når man hører til de
laveste sociale lag, så er der en tendens til at man bliver mere
kriminel, men at man også bliver mere kriminel hvis man har
meget høje indtægter (altså har en tendens til at blive det).

Når man samtidig tager i betragtning at de unge med
indvandrerbaggrund er de fleste, at de ofte lever i socialgruppe
4 og 5, så er det ikke usandsynligt at de i høj grad er
eksponeret for kriminel opførelse. Men det er ikke noget
særkende for indvandrerunge. Den samme tendens ser vi hos
danskere i samme socialgruppe.

Når vi derimod ved at der findes flere unge indvandrere i
forhold til danske unge i samme aldersklasse, sammenholdt med at
politiet har større fokus på netop de unge indvandrere,så vil
det alt andet lige betyde at der er større chance for at få
"gevinst" blandt disse, akkurat som der er større chance for at
få gevinst hvis man fisker i et begrænset område med masser af
fisk i forhold til et større område med færre fisk.

Læg dertil til at dine tal også omfatter sigtelser og at du uden
blusel lægger procenterne sammen, så vil du alt andet lige få at
der er større procentdele, men det betyder ikke at disse
procentdele udgør de kriminelle.

Læg endvidere til at det sagtens kan være at det er de få unge ,
måske kun 5 % der begår den meste kriminalitet, så er det endnu
mere misvisende at tale om 80 % af al kriminalitet begås af
indvandrere - især hvis man ikke samtidig tager højde for at det
meget vel kan være begået af de samme personer.

Havde du skrevet at 5 % af indvandrerunge begår 80 % af al
kriminalitet ville det i hvert fald være mere hæderligt. At de
80 står alene uden kommentarer, at du sammenblander tingene med
sigtelser og forbrydelser, gør at du bliver irettesat.

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-06-07 21:08

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]

> nogle helt andre tal. 5 % af al kriminaliteten begås af
> indvandrere - her er det så de 95 % der begås af

Så de 5 % står åbenbart i dommervagten hver uge, - så de kan udgøre 80 pct
af alle? Ja, det lyder sikkert sandsynligt - for nogle

.. Når der er mange flere unge med
> indvandrerbaggrund end der er danske unge i samme alder, så vil
> der talmæssigt være større sandsynlighed for at den kriminalitet
> der begås sker af indvandrerunge.

"Man" hævder det er ren paranoia, at regne med at muslimer bliver flertallet
inden for 50 år, - men her har vi en AHW som siger, at der allerede er
"mange flere unge med indvandrerbaggrund end der er danske unge i samme
alder"- det må jo betyde at de *bliver* flertallet i alle aldersgrupper på
et eller andet tidspunkt.

> Hvis man i øvrigt sammenligner unge med ældre danskere, så vil
> det give endnu et skævere billede af de faktiske forhold.

Og hvis man sammenligner figner med abrikoser så bliver det endnu skævere.

> [...]
> indtrykket af at indvandrere er mere kriminelle end
> ikke-indvandrere.
> Det er det, man normalt kalder for manipulation.

Der er 25-30 pct unge indvandrere i Kbh, - af alle sigtede så står
nydanskerne for 80 pct, - hvad er det der er så bimlesvært at forstå?

Derudover er det jo meget langt fra at alle kriminelle bliver taget, især
dem der arbejder i store grupper, er det jo nærmest umuligt at få fat i.
Ingen er jo heller sigtet i dyremishandlingssagerne fra Nivå, svjv, - så
antallet af reelle kriminelle er naturligvis langt højere end de procenter
man finder i rapporterne, - de såkaldte mørketal er kæmpestore. For nogle
etniske gruppers vedkommende er det 30 pct som bliver snuppet før de er 30
år, og mon ikke det vil være realistisk at gætte på, at dette tal dækker
over omkring 50 pct i alt?
Den med at vi er nede i bagatelstørrelser og sytten væmmelige mennesker, den
holder slet ikke.

Det ER heller ikke de samme 5% af de 80%, som sidder i alle danske fængsler
og udgør 30 til 50 procent af de indsatte , det kan vist selv en
statistikblind som AHW gennemskue

I Frankrig er over halvdelen af de indsatte muslimer, og det ER ikke den
samme mand, som går igen i alle fængsler, - den berømte mr. 2%, eller mr. 5%

Fra : @

Dato : 10-06-07 03:11

On Sat, 9 Jun 2007 22:07:59 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

>Så de 5 % står åbenbart i dommervagten hver uge, - så de kan udgøre 80 pct
>af alle? Ja, det lyder sikkert sandsynligt - for nogle

der er ingen ende på de tåbeligheder tossedegnen vil lukke ud hellere
end indrømme at 2. og 3. generations indvandrere er overrepræsenteret
med en faktor fire i retssystemet og i fængslerne

Fra : Alucard

Dato : 09-06-07 22:14

On Sat, 9 Jun 2007 18:59:58 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>nogle helt andre tal. 5 % af al kriminaliteten begås af
>indvandrere - her er det så de 95 % der begås af

Man må da håbe for Wilstrups elever at han IKKE underviser i
matematik, for så dumper de da på stribe....

>Nu hævder du så at det er hele 80 % af al kriminaliteten der
>begås af indvandrere, men her skal der altså tages højde for
>hvordan man sammenligner.

Nix.... 8 ud af 10 er 80%....

>Når der er mange flere unge med
>indvandrerbaggrund end der er danske unge i samme alder, så vil
>der talmæssigt være større sandsynlighed for at den kriminalitet
>der begås sker af indvandrerunge.

Sludder 80% = 80% og INTET andet....

>Hvis man i øvrigt sammenligner unge med ældre danskere, så vil
>det give endnu et skævere billede af de faktiske forhold.

<snip resten af de ynkelige bortforklaringer>

Fra : John

Dato : 08-06-07 19:33

> Og fri os så for det er racisme

'Racisme' er jo nærmest et klassisk argument fra islam-fascister og deres
venstrefløjs-medløbere

> faktum er de er mere kriminelle, det kan der være mange grunde til, men
> det nytter ikke at benægte fakta, man må forholde sig til fakta og så tage
> udgangspunkt i det.

Jeg finder det ufint at forlange, at islam-fascister og deres
venstrefløjs-medløbere skal forholde sig til noget så trivielt som fakta.

Det kan i værste fald give dem livsvarige psykiske skader...

John

Fra : @

Dato : 08-06-07 19:49

On Fri, 8 Jun 2007 20:32:30 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>venstrefløjs-medløbere skal forholde sig til noget så trivielt som fakta.
>
>Det kan i værste fald give dem livsvarige psykiske skader...

den skade er sg* da sket for længst

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-07 19:33

On 8 Jun., 20:06, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> Men den gælder fanxxx ikke denne gang.

Så husk at passe på anslags og stavefejl. Ellers får du 2 A4 sider, om
dine manglende stave - kompetencer, som i indvandrer

Jeg tror, du inviterer her, med din stædige fastholdelse af
stavemåden, til en interessant debat om retskrivning -

> Jeg savner naturligvis dokomentation for at racisme skulle være udbredt i
> politikorpset, som det er blevet påstået, som en af begrundelserne.
> mvh
> Kim-

Og der findes naturligvis ingen dikumuntation om racisme i det danske
politikorps -
Tror du, Danmark er en bananstat ?

Tsk, tsk - Vi er meget bedre til at skjule denslags

Der findes idag i Avisen en artikel om en tidligere ansat betjent fra
lufthavnen, kunne man indvende. Jeg tænker, at det iforvejen
formentlig ikke er tilfældigt, betjenten befinder sig i Kastrup
lufthavn. Og at når politiets talsmand " Munken" udtaler, at han ikke
kan forholde sig til udokumenterede oplysninger, om forskelsbehandling
og upassende skældsord, så er de naturligvis ikke til at dokumentere.

Og kom så ikke her og fortæl, at politiet ikke kan deres kram -

Mvh. Niels Bruun.

Fra : John

Dato : 08-06-07 19:44

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> husk at passe på anslags og stavefejl
> Jeg tror, du inviterer her, med din stædige fastholdelse af
> stavemåden, til en interessant debat om retskrivning -

- henvises til dk.kultur.sprog, ik' os' da.. ?

> der findes naturligvis ingen dikumuntation

- ikke kaste med sten...

John :)

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 19:43

On Jun 8, 8:17 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Spørgsmålet er så om det er fordi de vokser ud af det, eller om det er
> fordi det er generationsbestemt, altså om aldersgrænsen om fem år vil
> [...]

Det kunne du måske få et partielt svar på ved at kigge i rapporten -
Kim2000's reference:

Især blandt efterkommerne er der mange i de kriminalitetsmæssigt mest
aktive aldersgrupper, jf. figur 1, og man må derfor alt andet lige
forvente en højere kriminalitetsfrekvens blandt efterkommere end
blandt personer af dansk oprindelse. Hvis der korrigeres for
forskellen i aldersfordelingen, vil det eksempelvis betyde, at antal
sigtelser for voldforbrydelser pr. 1.000 i befolkningen reduceres fra
29,5 til 11,0 for efterkommerne, jf. tabel 4.

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 19:48

On Jun 8, 8:42 pm, cpeter <cphpe...@gmail.com> wrote:

> [...]
> sigtelser for voldforbrydelser pr. 1.000 i befolkningen reduceres fra
> 29,5 til 11,0 for efterkommerne, jf. tabel 4.

OOpz - glemte "" om citatet - alt efter "reference:" er citeret ordret
fra rapporten.

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-07 19:49

On 8 Jun., 20:32, "John" <n...@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
> venstrefløjs-medløbere skal forholde sig til noget så trivielt som fakta.
>
> Det kan i værste fald give dem livsvarige psykiske skader...

Problemet kunne også bestå i en ufrivillig tur på rekreations - gruppe
- udflugter, når man blændet af for store skyklapper løber panden
eller kæben ind i - " udokumenterede oplysninger " på udflugt i
Nansensgade

Over 25% kriminelle imellem 2. generations - indvandrere er noget kun
fagfolk lever med i deres hverdag på nuværende tidspunkt. Men tænk
lidt over den, folkens -

Hver gang vi har 5000 efterkommere af indvandrere fra ikke - vestlige
lande får vi mere end 1250 kriminelle - fætre, med i handlen. Det er "
os fra SL " dybest set ganske godt tjent med. Mere arbejde til
kollegerne, hvorfor dog sige nej tak til den slags stensikre
jobtilbud ?

Hvis vi er så heldige at få en respons fra de sædvanlige
selvovervuderende "venstrefjolser",vil det sandsynligvis handle om alt
muligt andet. End dokumentationen Kim fremlægger her

Mvh. Niels Bruun.

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 19:57

On Jun 8, 8:48 pm, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> [...]
> befolkningen
>
> --
> Frihed er retten til at fortælle folk det,

Det er en statistik, med de fleste forbehold taget højde for, ganske
som det sig hør og bør i enhver statistisk undersøgelse. Det hele
hænger sammen, og det ville have været videnskabeligt uredeligt ikke
at kompensere for de forskelle, der er i populationen.

At du ønsker at affærdige det som sludder er jo så dit valg.

Fra : @

Dato : 08-06-07 20:23

On Fri, 08 Jun 2007 11:56:50 -0700, cpeter <cphpeter@gmail.com> wrote:

>Det er en statistik, med de fleste forbehold

aha

og når en statistik f.eks. viser at x antal % kører for hurtigt på
vejene - der ser vi ikke at der tages forbehold for noget som helst

ejheller når det gælder statistikker omhandlende sort arbejde

men når en statistik viser at indvandrere er mere kriminelle end
resten af befolkningen så kommer der lige pludselig den ene mere søgte
bortforklaring efter den anden

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-07 20:08

On 8 Jun., 20:56, cpeter <cphpe...@gmail.com> wrote:

> [...]
> at kompensere for de forskelle, der er i populationen.
>
> At du ønsker at affærdige det som sludder er jo så dit valg.-

Du er helt sikker på,at statistikken ikke skal yderligere kompenceres
og dermed reduceres ved en gennemsnitsberegning af befolkningens
længde på pubeshårene ?

Mvh. Niels Bruun.

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 20:14

On Jun 8, 9:07 pm, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> Du er helt sikker på,at statistikken ikke skal yderligere kompenceres
> og dermed reduceres ved en gennemsnitsberegning af befolkningens
> længde på pubeshårene ?
>
> Mvh. Niels Bruun.

Igen - jeg tror I har totalt misforstået hvad korrektionerne viser :

De siger IKKE "nej nej, udlændinge er uskyldige".

Det, korrektionerne viser, er følgende: "Hvis du tog en gruppe
danskere, med samme sociale forhold, aldersfordeling osv som
udlændingene, så ville du have stort set samme procentdel
forbrydere."

Men, faktum er at udlændingene har de sociale tilhørsforhold som de nu
engang har, og aldersfordeling - og optræder derfor hyppigere i
statistikkerne.

Du kan ikke lave om på at en udlænding er en udlænding, eller at han
har den alder som han har. Det man kan konkludere fra rapporten er, at
udlændinge ikke er fødte forbrydere, fordi danskerne ville stort set
have begået samme mængde forbrydelser, hvis de sad i samme sociale
klasse og alder osv.

Det vil sige, for at mindske kriminaliteten, så kan man :

1. Drukne dem alle i Øresund
2. Vente på at de bliver ældre
3. Arbejde for en fødselsrate svarende til danskernes
4. Se hvilke tiltag kunne hive dem ud af den sociale klasse de sidder
i.

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 20:31

On Jun 8, 9:22 pm, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> [...]
> bortforklaring efter den anden
>
> --
> Frihed er retten til at fortælle folk det,

Forklaringerne er ikke en dyt søgte - det er ren og skær statistik.
Kig lige på mit andet indlæg lige ovenover. Et gennesnitligt ANATAL
udlændinge her tillands er mere kriminel end samme ANTAL danskere -
men der er mange bidrag til dette, som man SKAL rense statistikken
for, før man ved hvor man er.

Fra : @

Dato : 08-06-07 21:02

On Fri, 08 Jun 2007 12:31:04 -0700, cpeter <cphpeter@gmail.com> wrote:

> [...]
>udlændinge her tillands er mere kriminel end samme ANTAL danskere -

>men der er mange bidrag til dette, som man SKAL rense statistikken

bidrag!!!!!! du mener bortforklaringer og undskyldninger

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 20:45

On Jun 8, 9:01 pm, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
>
> Man har åbenbart ikke tjekket det siden 1998, men det lyder vel ikke
> usandsynligt at man gør det igen i 2008.

Prøv lige se mit indlæg 09:13 - jeg tror der er for mange
misforståelser omkring statistik og "korrektioner".

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-06-07 21:27

cpeter wrote:

> Prøv lige se mit indlæg 09:13 - jeg tror der er for mange
> misforståelser omkring statistik og "korrektioner".

Der er flere ting at sige om emnet, jeg har debatteret det i flere omgange.

Man blander ofte straffelovsovertrædelser sammen med
færdselslovsovertrædelser, - når man kun ser på straffelovsovertrædelser så
har 2.g indvandrere en overkriminalitet på en faktor fire (ukorrigeret for
fladfodethed og lignende)

Der er IKKE kun tale om socioøkonomiske forhold, - se fx, at der er store
forskelle i de forskellige etniske grupper med samme "fattigdomsmønster"

DERUDOVER, og det er meget væsentligt, - så hjælper det jo ikke et menneske,
som får hovedet sparket ind, at få at vide at, "det kan korrigeres væk"
statistisk.

OG i og med *ingen* har fundet ud af hvordan man integrerer - især -
muslimer, så er det jo ikke til megen trøst *selv om* typedanskere skulle
være lige så kriminelle i samme situation. Vi har jo de typedanskere vi har,
mens vi kan skrue op og ned på indvandringen af svært afsættelige folk fra
den tredje verden.

Man skal ikke gøre tingene værre end de er, men heller ikke se bort fra at
der er et megaproblem.

Hvis vi ser på Frankrig, så er over halvdelen af de indsatte muslimer, - og
i UK er det svjh omkring 30 pct, hvor muslimer altså udgør 3 pct af
befolkningen. Det er IKKE i bagatelafdelingen.

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-07 20:45

On 8 Jun., 21:13, cpeter <cphpe...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Men, faktum er at udlændingene har de sociale tilhørsforhold som de nu
> engang har, og aldersfordeling - og optræder derfor hyppigere i

Så er dine hypoteser om hvisser og ubekendte,så vældigt meget mere
interessante, en den gennemsnits beregning jeg efterlyser over en
mulig reducering og korrektion i relation til hårvæksten, her og der
på befolkningen som helhed ?

Er dine hypoteser i form af hvis`ser og ubekendte mere interessant end
den faktuelle situation i landet ?

> [...]
> klasse og alder osv.
>
> Det vil sige, for at mindske kriminaliteten, så kan man :

Måske kunne følelsen opstå blandt mere end 25% af den etnisk danske
gruppe, hvis de ikke får BMWèr nok ?

> 2. Vente på at de bliver ældre

He, ja. rolig folkens
En dag havner de alle sammen i en rolator

> 3. Arbejde for en fødselsrate svarende til danskernes

Jep. Den er jeg med på. Mere arbejde til kollegerne -

Tænk over den. En fyldt Parken vil indeholde 10250 sigtede

En politidistrekt som Gladsaxe med godt 170.000 indbyggere vil
endeholde ca. 40.000 antal sigtede.
Måske er Politietaten med på ideen om at få nogle flere indvandrere
ind i Danmark ?

Det er vist ikke alene os, socialpædagoger i SL, som vil profitere.
Politiet har også en klar interesse i arbejdsbyrden, der ligger i en
sådan sammensat befolkningsgruppe

> 4. Se hvilke tiltag kunne hive dem ud af den sociale klasse de sidder
> i.-

,Vi skal altså uddanne flere socialpædagoger, tildele dem flere penge,
så de ikke går hen og bliver så misundelsesværdigt, udafrettede og
agressive ?

Tror du, der kan være en grund til, at der befinder sig en så herlig
stor andel af indvandrere i socialgruppe 5?
Andet end at vi er uduelige til integrationsprocessen, at vi bare
mangler ekstra antal betjente og pædagoger - og at indvandrene skal
have en højere overførselsindkomst. Som eksempelvis i kulturelle
forskelle ?

Hvem kan forhindre et andet menneske i at stikke en pind ind i sit
forhjul -

Mvh. Niels Bruun.

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 20:53

On Jun 8, 9:45 pm, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> forskelle ?
>
> Hvem kan forhindre et andet menneske i at stikke en pind ind i sit

Statistikken er som den er - for at den skal kunne "holde vand", så
skal man tage de faktorer man kan korrigere for og så gøre dette. At
du ikke kan lide det samlede resultat gør ikke resultatet mindre
videnskabeligt gyldigt. Jeg har taget de data som er i rapporten, læst
de forbehold og korrektioner der er, og så er konklusionen bare ikke
at "en udlænding er født kriminel", selv om du tydeligvis ville ønske
en sådan konklusion.

At udlændingene i dagens Danmark vitterligt begår mere kriminalitet
end danskerne er et uomtvisteligt faktum - det viser den første
rapport som Kim2000 henviser til. Den anden rapport viser, at dette
faktum ikke alene er kædet sammen med deres afstamning, men også med
deres sociale situation og alder.

Fra : Kim2000

Dato : 08-06-07 21:07

> [...]
> forskelle ?
>
> Hvem kan forhindre et andet menneske i at stikke en pind ind i sit

Det håber jeg da ikke nogen ved deres fulde fem mener....

Og selvfølgelig er det da det, naturligvis spiller det ind når man vokser op
i en ghetto og ikke kan sproget, oplever sin mor og far på passiv
forsørgelse og oplever den fattigdom som regeringen har sikret. Så ligeså
selvfølgeligt er svaret at få hævet fattigdomsbunden, kriminalitet og
fattigdom hænger jo ofte sammen. Men det kræver grundlæggende een ting, at
muslimerne lader deres religion være religion og at de kan dansk. Uden de to
ting kan jeg sikke se der vil ske nogen som helst udvikling i en positiv
retning overhoved.

Den rapport du efterlyser må være denne:

http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/Kriminalitet_og_national_oprindelse_2000.pdf

Hvor tabel 3 må være den interessante.

mvh
Kim

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 21:16

On Jun 8, 10:02 pm, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> bidrag!!!!!! du mener bortforklaringer og undskyldninger
>
> --
> Frihed er retten til at fortælle folk det,
> som de ikke ønsker at høre
> /George Orwell/

Nej jeg mener indgående faktorer som skal identificeres - først
derefter kan man bruge statistikken som et nyttigt værktøj til at
identificere hvilke tiltag man kan/skal træffe. Det er en normal
procedure ved statistisk databehandling. Jeg forstår ikke helt din
modstand mod at tage statistikken som den er. Den fjerner ikke
fobrydelserne jo - udlændingene ER overrepræsenteret i statistikken.
Men, den eneste konklusion man kan trække ud af den korrigerede
statistik er, at en 100 % tilsvarende (alder, indtægt, socialgruppe)
gruppe danskere VILLE have været stort set lige så kriminel.

Ovenstående siger jo ikke at udlændingene IKKE er kriminelle, eller at
de begår MINDRE kriminalitet. Den viser blot at "udlænding" vs.
"dansker" ikke er den udløsende faktor, men f.eks. social status og
alder er. Udlændingene sidder på samfundets bund, og er "unge" ; og
så har vi dem hvor vi har dem i statistikkerne for forbrydelser.

Om dette er "undskyldning" eller "bortforklaring" ved jeg ikke. Du kan
kalde det hvad du har lyst til - det er som det er, og det er hvad
statistikkerne viser. At påstå andet er simpelthen uredeligt.

Fra : @

Dato : 09-06-07 16:10

On Fri, 08 Jun 2007 13:15:32 -0700, cpeter <cphpeter@gmail.com> wrote:

>Nej jeg mener indgående faktorer som skal identificeres

altså -

på jævnt dansk

der må og skal opfindes en flok undskyldninger og bortforklaringer

som hver gang ender med at det aldrig er forbryderens skyld/ansvar

den øvelse er efterhånden blevet meget populær,

der er efterhånden intet som er folks helt egen skyld/ansvar

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-07 21:17

On 8 Jun., 21:52, cpeter <cphpe...@gmail.com> wrote:

> [...]
> skal man tage de faktorer man kan korrigere for og så gøre dette. At
> du ikke kan lide det samlede resultat gør ikke resultatet mindre

Så du fortæller os, at såfremt der har været en flok halvstuderede
røvere fra RUC indblandet i den beregning, som Kim linker til, skal de
reelle antal sigtede fordobles,da det iforvejen er korrigeret og
reduceret ud fra en række fantaserende, hjerners spekulationer om
hvisser og måskeèr ?

Eller at du finder oplysningerne op mere end 25% sigtede i visse
aldresgrupper som videnskabelige
uredelige ?

> [...]
> de forbehold og korrektioner der er, og så er konklusionen bare ikke
> at "en udlænding er født kriminel", selv om du tydeligvis ville ønske

Så nu beskylder du mig for racisme -
Hvorfor mon det -udover dine iforvejen sære fantasier ud i alverdens
luftkasteller ?

> [...]
> rapport som Kim2000 henviser til. Den anden rapport viser, at dette
> faktum ikke alene er kædet sammen med deres afstamning, men også med

Når du henviser til sociale forhold begynder du, at begive dig ud i
dine luftkasteller om motiver og baggrunde -
Og behovet kan kun opstå hos en række fantaserende arbejdsudvalg på
RUC

Så nu vi er igang -

Kan du finde en statistik omkring kulturelle forholds indflydelse på
udvikling af kriminalitet ?
Og noget om hårlængden i de forskellige befolkningsgrupper,
selvfølgelig opmålt i relation til aldersforskelle ?

Mvh. Niels Bruun.

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 21:22

On Jun 8, 10:06 pm, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
> retning overhoved.
>
> Den rapport du efterlyser må være denne:

Ja det er den rapport jeg tog ting fra.

Jeg har prøvet at finde ud af om der er forskel mellem indvandrerne i
Dk og f.eks. i USA mht kriminalitet - men kunne ikke lige finde nogen
links om USA.

Og i øvrigt - jeg selv har heller ikke lyst til at få en moske
installeret rundt om hjørnet og blive vækket af muezzinen kl lort hver
dag. Jeg synes blot at hvis man skal diskutere indvandring/tiltag osv,
så skal man sku gøre det på et redeligt grundlag.

Men jeg bliver sku også stiktosset i svømmehallen, når bademestrene
skal jagte dem gang på gang for at få dem til at smide tøjet under
bruserne osv osv : PÅ den led "skik følge eller land fly" kan jeg selv
skrive under på !

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 21:33

Det er lidt underligt - jeg henviser blot til de data som står i de to
rapporter, og som, så vidt jeg kan se, er behandlet som de skulle
behandles. At du så finder mine henvisninger for værende
"luftkasteller" må stå for din egen regning. Den rette adressat til
dine indsigelser er rapporternes forfattere.

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-07 21:55

On 8 Jun., 22:33, cpeter <cphpe...@gmail.com> wrote:
> [...]
> "luftkasteller" må stå for din egen regning. Den rette adressat til
> dine indsigelser er rapporternes forfattere.

Og sådan kan vi undre os - hver især

Jeg kan undre mig over, at du beskylder mig for biologisk racisme, og
spørger om dine reduceringer og korrektioner,kan henføres til samme
kilde?
Som dine luftkasteller og fantasier. Om hvisser, måskeer og sære
spekulationer over tilsvarende hypotetiske tilstande i øvrige
befolkningsgruppers udsat for forskellige atmosfæriske forstyrrelser.
Jeg tænker på, om mon kineserne ville være ligeså kriminelle udsat for
en tilsvarende solstorm, som ramte Danmark d. 4July 2004 ?

Om hvem den slags hypotetiske beregnnger egentlig gavner, udover de
hoveder, der kan opnå en timeløn i et arbejdsudvalg på RUC -

Kendsgerningerne er som de er. Og de er ikke til at løbe fra,
hvadenten vi andre ville opføre os tilsvarende eller ej under et
højtryk på 3 millibar med en gennemsnitslig pubeshår - længde på
2mm

Fylder du vores nationalstadion Parken med efterkommere af indvandrere
fra ikke - vestlige lande, vil der være mere end12.500 sigtede i
Parken, den dag. Nice -

Gad vide om vi ville nøjes med en enkelt, som udfører stormløb på
dommeren ?

Mvh. Niels Bruun.

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 22:00

> DERUDOVER, og det er meget væsentligt, - så hjælper det jo ikke et menneske,
> som får hovedet sparket ind, at få at vide at, "det kan korrigeres væk"
> statistisk.

Du kan ikke "korrigere" noget som helst væk. Det du kan indentificere
vha statistiske korrektioner, er det som spiller en væsentlig rolle -
og det er det eneste.

Statistikken angiver ingen løsninger - den viser blot hvilke faktorer
som er væsentlige.

Men jo - een konklusion KAN man sagtens trække ud af den: hvis man
smed alle udlændinge ud af Danmark, så ville kriminaliteten falde. Det
er der slet ingen tvivl om.

Statistikkens ikke så åbenlyse pointe er, at hvis man tog en 100%
tilsvarende gruppe danskere (tilsvarende i alder, socioøkonomisk
status blablabla) og smed dem ud, så ville kriminaliteten falde stort
set (på nær nogle procent) lige så meget. Nu er dette ikke en
opfordring til at smide danskere ud af Danmark - men en opfordring til
at holde hovedet koldt

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-06-07 08:25

cpeter wrote:

> Du kan ikke "korrigere" noget som helst væk. Det du kan indentificere
> vha statistiske korrektioner, er det som spiller en væsentlig rolle -
> og det er det eneste.

Det er blevet brugt af "apologeter" på den måde at *NU* viser det sig, at
indvandrere slet ikke er mere kriminelle end typedanskere, - når der er
korrigeret for fem faktorer - hvor man iøvrigt så vidt jeg kan se har
dobbeltkorrigeret på et par af dem, OG hvor man fx bruger det at 15-18 årige
er "arbejdsløse" og korrigerer tallene for "arbejdsløshed" osv, - dvs
sådanne korrektioner KAN bruges til at lulle gode mennesker i søvn.

> Statistikken angiver ingen løsninger - den viser blot hvilke faktorer
> som er væsentlige.

Faktorer man VÆLGER som væsentlige, - hvad hvis man korrigerede for relgion,
så kunne man komme langt længere ned?

> Men jo - een konklusion KAN man sagtens trække ud af den: hvis man
> smed alle udlændinge ud af Danmark, så ville kriminaliteten falde. Det
> er der slet ingen tvivl om.

Og hvis man meldte Rumænien og Bulgarien ud af EU igen

> [...]
> set (på nær nogle procent) lige så meget. Nu er dette ikke en
> opfordring til at smide danskere ud af Danmark - men en opfordring til

Jeg håber ikke du tror JEG nogensinde har talt om at nogen skal "smides
ud" - bortset måske fra kraftkriminelle ikke-statsborgere.
OG kriminaliteten ville IKKE falde lige så meget, der er store forskelle på
hvilken TYPE kriminalitet de to grupper står for, - man har som sagt lagt
straffelovskriminalitet og færdselslovskriminalitet sammen.
De unge nydanskere ER en bombe som venter på at (yderligere) eksplodere,
iflg en tillidvækkende og fornuftig mand som Manu Sareen, som arbejder med
området hver dag, - han siger der skal ske et mirakel hvis ikke det skal gå
rigtig galt når antallet af unge 2-3. g'ere bliver tredoblet inden for 10
år.
Men den tid den oplevelse, - så må vi finde andre måder at "korrigere"

Indvandrere er altid mere kriminelle, dog ikke i USA, hvor folk ryger ud af
landet øjeblikkeligt, hvis de træder ved siden af.

Hvis man kunne fjerne de åndelige og de materielle "paraboler" - og stoppe
importen af nye ikke-dansktalende forældre, så ville man kunne "korrigere"
tingene helt materielt, og ikke bare teoretisk.

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 22:03

>Som dine luftkasteller og fantasier.
Dette har jeg allerede besvaret - så ingen grund til at gentage.

> Om hvisser, måskeer og sære
>spekulationer over tilsvarende hypotetiske tilstande i øvrige
>befolkningsgruppers udsat for forskellige atmosfæriske forstyrrelser.
Hverken jeg eller de rapporter jeg henviser til omtaler disse ting, så
du må kigge et andet sted.

>Jeg tænker på, om mon kineserne ville være ligeså kriminelle udsat for
en tilsvarende solstorm, som ramte Danmark d. 4July 2004 ?

Ingen anelse - hvad har det med debattens emne at gøre ?

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-07 22:15

On 8 Jun., 23:03, cpeter <cphpe...@gmail.com> wrote:

> Dette har jeg allerede besvaret - så ingen grund til at gentage.

Det kunne skyldtes, at du må klippe de ubesvarede spørgsmål bort, vil
jeg mene.
Som spørgsmålet der gik på,hvordan ialverden du mener dig berettiget
til at sidde der og kalde mig biologisk racist?

> [...]
>
> en tilsvarende solstorm, som ramte Danmark d. 4July 2004 ?
>
> Ingen anelse - hvad har det med debattens emne at gøre ?

Nøjagtig lige - så bidragende, som dine skekulationer over, hvordan en
tilsvarende aldersgruppe, etniske danskeres adfærd mon vil
være,såfremt de kastes ned i socialgruppe 5, befinder sig under et
højtryk på 3 millibar og endnu på diskrimminerende, racistisk facon
ikke har fået en BMW af bistandskontoret ?

Mvh. Niels Bruun.

Fra : cpeter

Dato : 08-06-07 22:26

Det jeg skrev før, ordret, er:
[...]
og det står jeg fast ved. Hvis du tager det som en beskyldning for
racisme, så er det jo op til dig.

> [...]
> højtryk på 3 millibar og endnu på diskrimminerende, racistisk facon
> ikke har fået en BMW af bistandskontoret ?

Prøv lige at læse de to rapporter - det er det som rapporterne viser
og det kan du så bryde dig om eller lade være. Indsigelserne skal du
stadig rette mod rapporternes forfattere. Og ellers, det er lige som
vejret: det er som det er, uanset hvad man synes om det.

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-07 22:34

On 8 Jun., 22:21, cpeter <cphpe...@gmail.com> wrote:

> Ja det er den rapport jeg tog ting fra.
>
> Jeg har prøvet at finde ud af om der er forskel mellem indvandrerne i
> Dk og f.eks. i USA mht kriminalitet - men kunne ikke lige finde nogen
> links om USA. ...

Heldigvis -
Prøv med Peru ?

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-07 22:57

On 8 Jun., 23:25, cpeter <cphpe...@gmail.com> wrote:
> [...]
> en sådan konklusion. "
> og det står jeg fast ved. Hvis du tager det som en beskyldning for

Hvad er det ellers ?

Såfremt jeg ønsker et forhåndsbestemt resultat på en undersøgelse er
jeg vist mildest talt fordomsfuld.
Så hvorfra kan du hente belæg for din påstand ?
At jeg mener at ikke - vestlige indvandreres efterkommere er fødte som
kriminelle, altså har en kriminels gener ligefrem -

Er du muligvis lidt dehydreret i sommervarmen ?

> [...]
> stadig rette mod rapporternes forfattere. Og ellers, det er lige som
> vejret: det er som det er, uanset hvad man synes om det.

Ja -

Vejret er som det er.

Og det er rapporten også.

Mere end 25% etniske danskere, ville opføre sig som efterkommere af
ikke vestlige indvandrere, hvis de var efter kommere af ikke -
vestlige indvandrere.

Men det er de ikke, og de har ikke en tilsvarende adfærd.

Hvorimod der befinder sig ca.10250 sigtede i Parken, såfremt Parken
fylder pladserne med efterkommere af ikke vestlige indvandrere. I
rigtig levende live -

Hvis du har lyst til at kikke nærmere på årsagsfaktorer, kan du
formentlig blive yderligere inspireret af Knud Larsens indlæg -

Hvordan en række danskeres adfærd ville være i socialgruppe 5 er
uendeligt ligegyldigt.
At lede efter en årsagssammenhæng alene i socialgruppe 5, er at bygge
et luftkastel. Tingene er langt mere komplicerede, end et udgangspunkt
i socialgruppe4 eller 5.
Allerede de indbyrdes forskelle, som Larsen henviser til blandt
forskellige ophavslande skyder dine spekulatoner omsocialgruppe 4, 5
med eller uden gratis BMW,uddelt påbistandskontorene - i sænk.

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-07 07:29

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Er der nogen der kan mene dette ikke er en
> overrepræsentation??

Det var ikke dit oprindelige - du skrev at 80 procent var
overkriminelle, men det har du sikkert glemt i farten. Og i
øvrigt taler nævnte side netop om SIGTELSER - akkurat som jeg
skrev der var tale om.

> Glæder mig til at høre alle bortforklaringerne....

Der behøves ingen bortforklaringer, men jeg kan konstatere at
din viden om statistisk behandling lader meget tilbage at ønske.

> Og fri os så for det er racisme, faktum er de er mere
> kriminelle, det kan der være mange grunde til, men det nytter
> ikke at benægte fakta, man må forholde sig til fakta og så
> tage udgangspunkt i det.

Nej, det er ikke fakta - der er tale om din uredelige form for
"bevisførelse" - der er tale om sigtelser og ikke om domfældte -
og selvom der er tale om domfældte så... nej, forresten cpeter
forklarer det for dig langt bedre end jeg er i stand til, så læs
hellere hans forklaring.

Fra : Kim2000

Dato : 09-06-07 08:25

> Det var ikke dit oprindelige - du skrev at 80 procent var overkriminelle,
> men det har du sikkert glemt i farten. Og i øvrigt taler nævnte side netop
> om SIGTELSER - akkurat som jeg skrev der var tale om.

INGEN har påstået at 80% af alle indvandrer er kriminelle, fat det dog, læs
hvad der står i indlæggene, ikke hvad du tror der står. Du har så travlt med
at råbe racist at det nærmer sig det komiske.

Lad os derefter tage de 15-årige:

8.5 + 1.0 + 1,2 = 10,7% af alle 15 årige er kriminelle/rodet ind i noget
kriminelt, af dem er godt 80% indvandrer/efterkommere, nøjagtig som pressen
skrev, nøjagtig som jeg skrev og nøjagtig som justitsministeriet skriver.

Og når du nu bliver ved med at ævle løs om politiet der kører rundt og
finder sort-hårede, så savner jeg fortsat den statistisk eller bare en
sandsynliggørelse af det.

Og endelig kan man så også tage denne her:

http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/Kriminalitet_og_national_oprindelse_2000.pdf

hvor man kan læse punkt 2.

mvh
Kim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-07 09:07

> [...]
> det dog, læs hvad der står i indlæggene, ikke hvad du tror der
> står. Du har så travlt med at råbe racist at det nærmer sig

Du skrev den 6.juni. d.å.

"Når jeg nævner den med at 80% af alle kriminelle under 18 er
indvandre så
kaldes jeg racist, selvom det er officielle tal...."

> [...]
> indvandrer/efterkommere, nøjagtig som pressen skrev, nøjagtig
> som jeg skrev og nøjagtig som justitsministeriet skriver.

Du kan ikke uden videre lægge procenter sammen. Og det, du nu
trækker i land med ´var ikke det du skrev. At mange unge er mere
kriminelle end ældre er jo ikke det, du skrev noget om før nu.
Og når du så yderligere tilføjer " er rodet ind i noget
krimninelt" så står det for egen regning og er ikke noget du kan
henvisé til i justitsministeriets statistikker.
Endelig læser du muligvis hvad cpeter skriver, men du forstår
det ikke. Jeg må atter henvise til tidligere nævnte rapport, der
er skrevet sådan at selv du burde kunne forstå det.

> Og når du nu bliver ved med at ævle løs om politiet der kører
> rundt og finder sort-hårede, så savner jeg fortsat den
> statistisk eller bare en sandsynliggørelse af det.

Du kan da for fanden prøve at læse den rapport jeg henviste til,
hvor det tydeligt fremgår at der hos politiet er en tendens til
at netop gå efter "sort-hårede" (som et stort flertal af
indvandrere er) - så jeg bliver ikke ved med at "ævle løs om
politiet..." jeg dokumenterer det s'gu'.

> Og endelig kan man så også tage denne her:
>
> http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/Kriminalitet_og_national_oprindelse_2000.pdf
>
> hvor man kan læse punkt 2.

Den rapport er jo fra før den rapport JEG henviser til, nemlig
hele tre år tidligere. Og du bedes bemærke netop Kyvsgaards
kommentarer til rapporten (den nyeste)

Og du kan heller ikke læse den rapport du henviser til
ordentligt: læs tabel 3 og dens

Korrigeret for alders- og socioøkonomiske forskelle - og det
skal man gøre i redelig statistik, akkurat som det cpeter
forsøgte at belære dig om.

Hvis man anvender tallene rå, sådan som du gør, så kan man
samtidig også bevise at rødhårede er mere kriminelle end folk
med sort hår, der samtidig er venstrehåndede etc. Det er din
amatøragtige omgang med statistik, der er problemet. Du tror at
det alene handler om at tælle procenter og så sammenligne - det
handler også om hvilke områder man sammenligner med - men prøv
at læse Cpeters indlæg og prøv så at forstå det.

Og ingen af opgørelserne nærmer sig de 80 procent, som du taler
om. At 80 '% af de kriminelle skulle være indvandrere har du
ikke ført bevis for. At andelen skulle være så høj, er altså
hentet ud af den azurblå luft, men i øvrigt kan et højt tal
sagtens bero på hvilken fokus der er på netop indvandrere fra
politiets side, hvilket tydeligt fremgår af min henvisning til
nævnte rapport, som du åbenbart ikke har læst.

Fra : Alucard

Dato : 09-06-07 11:52

On Sat, 9 Jun 2007 10:06:51 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>Du skrev den 6.juni. d.å.
>
>"Når jeg nævner den med at 80% af alle kriminelle under 18 er
>indvandre så
>kaldes jeg racist, selvom det er officielle tal...."

Utroligt at en lærer kan være SÅ dårlig til simpelt dansk....

>Endelig læser du muligvis hvad cpeter skriver, men du forstår
>det ikke. Jeg må atter henvise til tidligere nævnte rapport, der
>er skrevet sådan at selv du burde kunne forstå det.

Den rapport mangler kun urtethe for at være "perfekt"...)

Specielt tabellen på side 55 eer helt til grin.... Hvorfor korrigerer
de ikke også højde for skonummer....

> [...]
>indvandrere er) - så jeg bliver ikke ved med at "ævle løs om
>politiet..." jeg dokumenterer det s'gu'.

Din "dokumentation" er en gang hallalhippie sødsuppe, uden reelt
indhold....

> [...]
>
>Korrigeret for alders- og socioøkonomiske forskelle - og det
>skal man gøre i redelig statistik, akkurat som det cpeter

At korrigere for "alders- og socioøkonomiske" forskelle (eller noget
som helst andet), er noget værre pladder....

> [...]
>med sort hår, der samtidig er venstrehåndede etc. Det er din
>amatøragtige omgang med statistik, der er problemet.

Nej det er DIN manipulerende omgang med statistik der er problemet...

>Og ingen af opgørelserne nærmer sig de 80 procent, som du taler
>om. At 80 '% af de kriminelle skulle være indvandrere har du
>ikke ført bevis for.

Det var da det statistikken viste (før den blev "korrigeret" for at
tage hensyn til politisk korrekthed).....

Hvilket jeg spildte en hel time på...