Dagens vits
Fra : Vidal

Dato : 07-06-07 11:58

Louise Frevert overvejer at danne nyt part.

http://politiken.dk/indland/article320835.ece

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-06-07 13:13

"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Louise Frevert overvejer at danne nyt part.
>
> http://politiken.dk/indland/article320835.ece

Det er da først en vits den dag, nogle rent faktisk stemmer på hendes
måske-parti.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 13:27

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da først en vits den dag, nogle rent faktisk stemmer på hendes
> måske-parti.

Medmindre hun stiller op til kommunevalget [det kræver ikke så
forfærdeligt mange stillere], så er der næppe nogen der kan komme til at
stemme på hendes parti. Hun får ganske simpelt ikke samlet 20.000
underskrifter sammen - efter næste valg har hun kun pensionen at se frem
til.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter T.

Dato : 07-06-07 13:39

Per Rønne udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> stemme på hendes parti. Hun får ganske simpelt ikke samlet 20.000
> underskrifter sammen - efter næste valg har hun kun pensionen at se frem

Samme tanke her. Hvis hun alligevel realiserer sin ide om eget parti, vil
jeg formode, at hun roligt kan lægge den sidste rest af hendes politiske
liv og integritet i graven.

--
Jeg vil hellere, jeg vil hellere... Jeg vil meget meget hellere ha' en

STAR!

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 14:02

Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> Samme tanke her. Hvis hun alligevel realiserer sin ide om eget parti, vil
> jeg formode, at hun roligt kan lægge den sidste rest af hendes politiske
> liv og integritet i graven.

Der ligger den jo alligevel i forvejen. Kan du forestille dig at /noget/
parti i folketinget vil være villig til at optage hende som medlem -
endsige opstille hende til næste folketingsvalg?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter T.

Dato : 07-06-07 16:06

> [...]

> /noget/ parti i folketinget vil være villig til at optage hende som
> medlem - endsige opstille hende til næste folketingsvalg?

Fremskridtspartiet tager helt sikkert gerne imod hende med åbne arme. :)

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 16:14

Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> Fremskridtspartiet tager helt sikkert gerne imod hende med åbne arme. :)

De har da vist ikke engang /orket/ at begynde at samle underskrifter til
opstilling sammen. Men CD skal jo have klaret det, siger nanopartiets
formand.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Hagemann

Dato : 07-06-07 23:04

"Per Rønne" wrote:

> De har da vist ikke engang /orket/ at begynde at samle underskrifter
> til opstilling sammen. Men CD skal jo have klaret det, siger
> nanopartiets formand.

Hvorfor tror du CD har klaret underskrifterne?

Angående afhoppere fra DF til Z, så skrev Fremskridtspartiets landsformand
følgende 29 april 2007:

citat start

Til orientering: Jeg har netop sendt nedenstående på mail, og sender det
også som brev, da jeg kun har hans folketingsmailadresse, der muligvis
kontrolleres af Pia.

Kære Morten Messerschmidt

Jeg ser at du forlader DF. Jeg håber ikke det betyder at du forlader
politik.
Der er hårdt brug for et parti der siger de sandheder, Pia Kjærsgaard ikke
tør sige.
DF taler kun om integration, men der er brug for hjemsendelse, hvis vi ikke
skal komme i mindretal i vort eget land.

Jeg vil derfor opfordre dig til at representere Fremskridtspartiet i
Folketinget. Der er i forvejen en del tidligere DFere der har meldt sig ind,
og der er hårdt brug for et parti med mere frihed, og den nødvendige
fremmedpolitik.

Skulle du være betænkelig ved Fremskridtspartiet på grund af noget der er
sket for år tilbage, håber jeg du alligevel vil tage dig tid til at mødes
med os. Der er behov for et nationalt-liberalt parti, og vi har økonomi og
organisation til at samle underskrifterne

De venligste hilsener
Henrik Søndergård
Landsformand for Fremskridtspartiet

citat slut

Fra : Per Rønne

Dato : 08-06-07 06:48

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> med os. Der er behov for et nationalt-liberalt parti, og vi har økonomi og
> organisation til at samle underskrifterne

Ja, så tåbelig var Morten Messerschmidt altså heller ikke, men det er da
muligt at Louise Frevert kan bruges?

Frp kan jo i sig selv betegnes som en joke, og har vel egentlig altid
kunne betegnes sådant, selv om partiet i folketinget nærmest kunne
betragtes som en tragedie - for seriøst politisk arbejde, for dansk
økonomi og for dansk folkestyre.

Hvordan var det nu at forsvarspolitikken var? 'Indkøb en automatisk
telefonsvarer der på russisk siger »vi overgiver os«' ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter T.

Dato : 08-06-07 08:47

Per Rønne udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvordan var det nu at forsvarspolitikken var? 'Indkøb en automatisk
> telefonsvarer der på russisk siger »vi overgiver os«' ...

haha.. Den med havregrødsautomaterne var også sjov. :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-07 09:49

> Hvordan var det nu at forsvarspolitikken var? 'Indkøb en automatisk
> telefonsvarer der på russisk siger »vi overgiver os«' ...

Lad nu være med at lave den typiske fejl, hvor du bortdømmer alle Glistrups
idéer, fordi du anser Fremskridtspartiet som en joke. Manden var(*)
knivskarp på rigtig mange områder, og han har efterladt sig varige spor i
dansk politik.

(*) Nu er han jo ikke død endnu, men virker mere som en dement stakkel på
sine gamle dage.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-06-07 11:48

> [...]

> idéer, fordi du anser Fremskridtspartiet som en joke. Manden var(*)
> knivskarp på rigtig mange områder, og han har efterladt sig varige spor i

Det mest varige var nok at der kom en generation af politikere, som
såvel opdagede at Frp ikke duede, og som samtidig fik noget
parlamentarisk erfaring - de dannede DF.

Derudover medvirkede Frp i 70erne til at man /ikke/ fik taget hånd om de
alvorlige, økonomiske problemer, landet kom ud i som følge af
oliekrisen.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-07 06:45

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

[om Glistrup]

>Nu er han jo ikke død endnu, men virker mere som en dement
stakkel på
sine gamle dage.

Efter lugten at dømme må han være død!

Fra : Per Hagemann

Dato : 08-06-07 10:11

"Per Rønne" wrote:
> [...]
>
> Hvordan var det nu at forsvarspolitikken var? 'Indkøb en automatisk
> telefonsvarer der på russisk siger »vi overgiver os«' ...

Telefonsvareren var Glistrups personlige forslag, som ikke blev fremsat i
folketinget. Selv de fleste andre medlemmer i Z-gruppen i Folketinget med
flådeofficeren John Arentoft i spidsen forstod ikke forslaget, og i 1980
blev det fastlagt at Z skulle følge den traditionelle militaristiske
NATO-linie. Kun Glistrup og Poulsgaard stemte imod.

Den detaljerede begrundelse for telefonsvarer-forslaget har jeg ikke set.
Dog nævnte Glistrup følgende i
forbifarten i sin 1994-bog i kapitlet om Fort Europa:

citat start

Det desperate nødbehov for et fjendebillede i fortvivlet kamp for at bevare
pamperapparaterne er p.t. stærkest indenfor militæretablissementet.
På området for Ragnarokvåbnene (nukleare, kemiske og bakteriologiske) kan
lille Danmark kun folde sine hænder og bede til, at Menneskehedens
udslettelse udsættes længst muligt.
Løjtnant von Buddinges oldebørn har efter 1945 fået i millionvis af
milliarder kroner. Fordi den bluffløgn, at USSR's konventionelle våben var
en fare, affødte jordklodens stærkeste lobbybevægelse. Overfor den skal
folketinget blot vende tommelfingrene nedad og reducere militærbevillingen
til 0 (telefonsvareren til 81,75 kr. årligt blev overflødig, da Kreml strøg
det røde flag i december 1991). Fattig Danmark har ikke råd til at betale
for opretholdelse af forlængst forstedse forældede særprivilegier. Men
sålænge staten fremturer med
flottenheimerflanørierne, er det da et lille lyspunkt, at de inderligt
overflødige militærfolk skal til at lære arabisk (Jyllands-Posten 8. april
1994.

citat slut

20 år efter spørgsmålet om Sovjets militærstrategier var aktuelt, kom en
rapport om emnet på flere tusinde sider.
Den meget grundige koldkrigsrapport er så vidt jeg
har forstået inde på samme analyse med at Sovjet ikke havde nogle illusioner
om at erobre Danmark før den danske befolkning selv havde valgt en
kommunistisk regering. Rapporten er dog nok affattet med et andet sprogbrug
end Glistrup benyttede.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-06-07 14:37

Vidal skrev:
> Louise Frevert overvejer at danne nyt part.
>
> http://politiken.dk/indland/article320835.ece
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

Tjah, det forekommer da i hvert fald umiddelbart svært selvmodsigende
når hun på den ene side hævder at "ville gøre op med kassetænkning" og
på den anden side vil lave et parti, der NETOP bygger på opfattelsen af
"samfundet som en /forretning/"...

Det virker jo absrud nok sådan ca. lige så skizoidt som vor allesammens
allerkæreste Asmaa Abdol Hamids logisk uforenelige
holdningstilkendegivelser, der dog trods alt i dèt tilfælde kan
tilskrives taktisk taqiya-løgn med et bestemt formål snarere end dèn
famlende forvirring, den som regel lettere hysteriske og latent-hidsdige
fru Frevert her synes fanget i?

Anders Peter Johnsen

Fra : Lynge-parabol servic~

Dato : 07-06-07 18:25

"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Louise Frevert overvejer at danne nyt part.

> [...]

Ja der må da være masser af potientelle samarbejdespartnere set i lyset af
hendes lysende karriere i DF. Jeg tror hun må være psyko..