"Udansk"???
Fra : Zeki

Dato : 07-06-07 07:01

Bannerførerne for at forbyde "udansk" adfærd/beklædning tramper hårdt disse
dage. F.eks er det "udansk" at bære tørklæde, så det skal forbydes.

Men hvorfor stoppe her?

Er der nogle der vil hjælpe med en liste over hvad der er "dansk" og hvad
der er "udansk"?

Er det f.eks udansk at give sit barn andet end et dansk eller latinsk navn?
Er cowboybukser traditionel dansk beklædning?

Hvem kan finde ud af at definere hvad der kendetegner danskhed? Jeg har
forsøgt at læse på DANSK Folkepartis hjemmeside, men selv de giver ingen
klare definitioner. Her bruges "danskheden"/"danske værdier" nærmest som et
forsvarsværn mod det de opfatter som anderledes.

Den eneste klare danske værdi jeg kan komme i tanker om er "hygge." Resten -
f.eks de demokratiske - er ikke noget der er specielt "dansk" men værdisæt
og normer adopteret udefra.

Men jeg er sikker på at andre herinde kan hjælpe? Eller?

Mvh
Zeki

Fra : Peder

Dato : 07-06-07 07:31

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> værdisæt og normer adopteret udefra.
>
> Men jeg er sikker på at andre herinde kan hjælpe? Eller?

Det er UDANSK at fodre dyr med glasskår !
Ref.:
Nu terroriserer de også et cirkus

Fra : Zeki

Dato : 07-06-07 10:51

"Peder" <ped@qazwsx.wsx> skrev i en meddelelse
> Det er UDANSK at fodre dyr med glasskår !

Denne opfattelse deler vi med det meste af resten af verden, så det kan ikke
bruges til at kendetegne danskheden.

At være frisindet, åben og tolerant er heller ikke et specielt dansk
fænomén.

Mvh
Zeki

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 15:27

Zeki wrote:

> At være frisindet, åben og tolerant er heller ikke et specielt dansk
> fænomén.

Hvis man kun færdedes her i gruppen, kunne man nemt komme til at tvivle på,
om det overhovedet er et dansk fænomen.

Per V.

--
CEPOS: Concentration of Extraordinarily Preposterous Organized
Self-assertiveness

Fra : Peder

Dato : 07-06-07 07:54

> [...]
> værdisæt og normer adopteret udefra.
>
> Men jeg er sikker på at andre herinde kan hjælpe? Eller?

Danskheden er svær at definere, det er meget nemmere at finde ulemper ved
muhamedanerne i danmark, og ualmindeligt svært at finde fordelene.

Man kan måske sige er at værdisættet for muhamedanerne er diamentralt modsat
danske værdier.

Fra : Rane

Dato : 07-06-07 08:06

On Thu, 7 Jun 2007 08:00:47 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
>Men hvorfor stoppe her?
>
>Er der nogle der vil hjælpe med en liste over hvad der er "dansk" og hvad

Tror ikke det drejer sig om at lave en liste over ting der er
"danske", men nærmere at lave en liste over ting der er "udanske". Og
der kan religiøse tørklæder eksempelvis være én af de ting på den
liste. Det er i hvert fald nemmere med sådan en liste.

Fra : Zeki

Dato : 07-06-07 10:42

"Rane" <ranemandenSLET@gmail.com> skrev i en meddelelse
> On Thu, 7 Jun 2007 08:00:47 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:
> Tror ikke det drejer sig om at lave en liste over ting der er
> "danske", men nærmere at lave en liste over ting der er "udanske".

Okay, så må kan snildt definere hvad der er "udansk" selvom man samtidig
ikke kan definere hvad der er dansk?

Det giver da ingen mening.

Jeg venter stadig på eksempler. Hvad er det der er så dansk? Eller spurgt på
en anden måde: Hvis du stiller en dansker og en spanier f.eks op ved siden
af hinanden, hvordan er de så forskellige (ud over sprog og udséende). Hvad
er "typisk spansk" og hvad er "typisk dansk"? Man kan måske sige at siestaen
er noget der kendetegner "spanskheden". Men hvad har vi der kendetegner
danskheden?

Mvh
Zeki

Mvh
Zeki

Fra : Peder

Dato : 07-06-07 10:56

> [...]
> udséende). Hvad er "typisk spansk" og hvad er "typisk dansk"? Man kan
> måske sige at siestaen er noget der kendetegner "spanskheden". Men hvad

Danskheden er har ikke mange synlige tegn men er vel nærmest en tilstand af
harmoni og tilfredshed, uden at man stiller alt for store krav til hinanden,
typisk er at man som dansker accepterer og kan omgås selv de særeste
personager, her inkl udefra kommende trusler mod denne "harmoni" som
muhamedanerne udgør.

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 15:28

Peder wrote:

> [...]
> omgås selv de særeste personager, her inkl udefra kommende trusler
> mod denne "harmoni" som muhamedanerne udgør.

Truslen mod "dansk harmoni" er sgu langt større fra racistiske brøleaber.

Per V.

Fra : Zeki

Dato : 07-06-07 16:46

> [...]
> hinanden, typisk er at man som dansker accepterer og kan omgås selv de
> særeste personager, her inkl udefra kommende trusler mod denne "harmoni"

Okay, så hvis en svensker ikke stiller for store krav til andre og
accepterer de særeste personager, så er det danskhed han giver udtryk for?

Eller hvis franskmænd oplever tilstande af "harmoni og tilfredshed" så er
det fordi de leger danskere?

Mvh
Zeki

Fra : @

Dato : 07-06-07 19:57

On Thu, 7 Jun 2007 17:46:27 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Peder" <ped@qazwsx.wsx> skrev i en meddelelse
>
>Okay, så hvis en svensker ikke stiller for store krav til andre og
>accepterer de særeste personager, så er det danskhed han giver udtryk for?

nej så er det svenkshed

>Eller hvis franskmænd oplever tilstande af "harmoni og tilfredshed" så er
>det fordi de leger danskere?

nej, så ert det franskmænd på ferie i enten danmark eller Sverige

hold nu lige op med dit vås

mange værdier er da gengangere i mange lande

lige som megen onskab undertrykkelse og generel dårlig opførsel går
igen i mange muhamedanske lande uden at det så pludselig er samme land

f.eks. er straffesystemerne i Iran og Saudi-Arabien nærmest identiske,
men prøv ikke i Theran at sige at de to lande er det samme

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Mendoza

Dato : 07-06-07 17:34

Zeki wrote:
> [...]
> dansk"? Man kan måske sige at siestaen er noget der kendetegner
> "spanskheden". Men hvad har vi der kendetegner danskheden?

At vi er ualmindelig naive og godtroende....

Fra : Peter Bang

Dato : 07-06-07 18:30

Mendoza <mendoza@nospam.dk> skrev:

>At vi er ualmindelig naive og
>godtroende....

Bland bare mig uden om .... eller er jeg så enormt udansk?

Fra : Mendoza

Dato : 07-06-07 20:43

Peter Bang (slet XXLPH) wrote:

> Bland bare mig uden om .... eller er jeg så enormt udansk?

Nej, du er typisk dansk.....

Fra : Peter Bang

Dato : 07-06-07 21:16

Mendoza <mendoza@nospam.dk> skrev:

>Nej, du er typisk dansk.....

Altså sådan eeeeh generelt?

Dine gætterier om min person er uendeligt ligegyldige. Derfor er
det - også i dette tilfælde - på sin plads, at du undlader at
benytte et alt for skråsikkert 'vi', når dine grublerier er
baseret på varm luft og gætterier. 'Typisk' er også en en
tilsnigelse af dimensioner, når du ikke rigtigt har andet, end
dig selv og din nærmeste omgangskreds at bygge dine berigende
analyser på.

Fra : Mendoza

Dato : 08-06-07 14:52

Peter Bang (slet 9KE5H) wrote:

> [...]
> tilsnigelse af dimensioner, når du ikke rigtigt har andet, end
> dig selv og din nærmeste omgangskreds at bygge dine berigende

Tjaa, du spurgte jo selv... men ok, sov godt videre....

Fra : Rane

Dato : 08-06-07 07:32

On Thu, 7 Jun 2007 11:41:57 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Rane" <ranemandenSLET@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Okay, så må kan snildt definere hvad der er "udansk" selvom man samtidig
>ikke kan definere hvad der er dansk?
>
>Det giver da ingen mening.

Joda. Nu om dage har det vestlige samfund generelt gevaldig
indflydelse på de fleste vestlige lande. Prøv f.eks. bare at høre de
unges engelsk-prægede sprog og slang. Ikke særlig "dansk" men det
optræder også i andre vestlige lande.

Det er svært at definere noget "dansk" som sådan, uden du sikkert
kommer med modargumenter, der går på at "ikke alle danskere er sådan".
Derimod er det nemmere at lave en liste over "udanske" ting, da man
forholdsvist hurtigt (som dansker) kan genkende nævnte ting som ikke
passer ind i vores levemåde og samfund.

> [...]
>er noget der kendetegner "spanskheden". Men hvad har vi der kendetegner

Jeg kan da prøve at nævne noget som jeg har ser det. Danskeren har
typisk et bedre temperament og er mindre aggresiv i sit kropssprog og
udtalelse. Derudover er det vel typisk "dansk" at arbejde fra 7-8 til
15-17 og brokke sig lidt over hvor høje vores skatter og afgifter er.
Typisk "dansk" er jo frikadellerne og flæskestegen, vores
juletradition og andre traditioner og værdier.

Rene

Fra : TBC

Dato : 07-06-07 09:46

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg er sikker på at andre herinde kan hjælpe? Eller?

Det kan EB's leder i dag, som jeg faldt over i forbindelse med anden nylig
tråd i denn gruppe:

"Dansk Folkepartis ønske om at diktere borgernes valg af hovedbeklædning er
forrygende udansk. Det samme er ønsket om at skaffe sig af med offentligt
ansatte, der deler Dansk Folkepartis holdning"

....Hvilket jeg kun kan tilslutte mig.

TBC

Fra : Peder

Dato : 07-06-07 10:04

"TBC" <sutmin@2night.fakemail> skrev i en meddelelse

> [...]
> er forrygende udansk. Det samme er ønsket om at skaffe sig af med
> offentligt ansatte, der deler Dansk Folkepartis holdning"

Det er forrygende udansk at iklæde sig totalitære ideologiers symboler,.

Fra : TBC

Dato : 07-06-07 10:22

"Peder" <ped@qazwsx.wsx> skrev i en meddelelse

> Det er forrygende udansk at iklæde sig totalitære ideologiers symboler,.

Det er forrygende udansk (eller i det mindste intellektuelt uvederhæftigt)
at betvinge det forhold at ens egne private præmisser og idiosynkrasier
skulle gøre sig gældende for alle andre menneskers fordringer, motivationer
og perspektiver. ...Det er faktisk direkte indskrænket!

TBC

Fra : Peter Bang

Dato : 07-06-07 23:15

> [...]
>private præmisser og idiosynkrasier
>skulle gøre sig gældende for alle
>andre menneskers fordringer, motivationer

Det er måske derfor, at diverse talenter i dette forum har
frygtelig travlt med gentage det der med 'totalitære
ideologier'. De vil have konceptet for sig selv. Et lækkert
lille mix af Den danske Forening, Camre og de sorte fætre. Alt
sammen for at bevare daaaaanskheden, selvfølgelig. (Hvorfor
dukker Taleban op i mine tanker??)

Fra : Mendoza

Dato : 08-06-07 14:54

Peter Bang (slet MDZEZ) wrote:

> [...]
> lille mix af Den danske Forening, Camre og de sorte fætre. Alt
> sammen for at bevare daaaaanskheden, selvfølgelig. (Hvorfor

Måske fordi du sympatiserer med disse ædle "frihedskæmpere"?

Fra : Peter Bang

Dato : 09-06-07 00:58

Mendoza <mendoza@nospam.dk> skrev:

>Måske fordi du sympatiserer med disse ædle "frihedskæmpere"?

Rart at se, at dine manglende analytiske evner ikke holder dig
tilbage fra, at blamere dig med dine sædvanlige forvrøvlede
konklusioner. Du er en lille bandit, er du.

Fra : @

Dato : 08-06-07 15:32

On 07 Jun 2007 22:14:36 GMT, Peter Bang <peterbang@MDZEZprivat.dk>
(slet MDZEZ) wrote:

>Et lækkert
>lille mix af Den danske Forening, Camre og de sorte fætre. Alt
>sammen for at bevare daaaaanskheden, selvfølgelig. (Hvorfor
>dukker Taleban op i mine tanker??)

hvor mange af ovennævnte hædersmænd m/k
har

angrebet politiet med krysantemumbomber?
har foretaget voldelige overfald på fredelige demonstranter?
fremkommet med dødstrusler på grund af et par tegninger i en avis?

eller betegnet danske kvinder i ganske almindelig påklædning for
ludere, blot på grund af samme påklædning?

Fra : Peter Bang

Dato : 09-06-07 01:10

@ <1@invalid.net> skrev:
> [...]
avis?

>eller betegnet danske kvinder i ganske almindelig påklædning for
>ludere, blot på grund af samme påklædning?

Altså .... andres ugerninger gør jo ikke ovennævnte tågehorn til
hædersmænd.

Men jaja, de har om ikke andet evnet, at imponere dig ... ikke
nogen uoverskuelig udfordring, men alligevel.

Fra : @

Dato : 09-06-07 16:30

On 09 Jun 2007 00:09:49 GMT, Peter Bang <peterbang@03NTBprivat.dk>
(slet 03NTB) wrote:

><peterbang@MDZEZprivat.dk>

>avis?

>Altså .... andres ugerninger gør jo ikke ovennævnte tågehorn til
>hædersmænd.

hvilke ulovligheder har de da begået?

altså bortset fra at sige sandheden uden omsvøb

Fra : Peter Bang

Dato : 09-06-07 23:06

@ <1@invalid.net> skrev:
>On 09 Jun 2007 00:09:49 GMT, Peter Bang
<peterbang@03NTBprivat.dk>

Alt

>hvilke ulovligheder har de da begået?
>
>altså bortset fra at sige sandheden uden omsvøb

.... der er for mange af dine kommentarer, der ikke giver mening.

Fra : @

Dato : 10-06-07 03:53

On 09 Jun 2007 22:05:42 GMT, Peter Bang <peterbang@NPPB3privat.dk>
(slet NPPB3) wrote:

><peterbang@03NTBprivat.dk>

>Alt

>for

>til

>... der er for mange af dine kommentarer, der ikke giver mening.

og du svarer ikke på ganske simple spørgsmål

Fra : Peter Bang

Dato : 10-06-07 09:14

@ <1@invalid.net> skrev:
> [...]
>
>eller betegnet danske kvinder i ganske almindelig påklædning
>for
>ludere, blot på grund af samme påklædning?

Det har jeg ingen viden om. Skal jeg så bare gætte, som kotymen
jo er???

Fra : @

Dato : 10-06-07 13:58

On 10 Jun 2007 08:14:17 GMT, Peter Bang <peterbang@NNZS9privat.dk>
(slet NNZS9) wrote:

> [...]
>påklædning

>mening.

>Det har jeg ingen viden om. Skal jeg så bare gætte, som kotymen

hvis du gætter rigtigt må du gerne gætte en gang til

Fra : @

Dato : 07-06-07 15:09

On Thu, 7 Jun 2007 11:03:44 +0200, "Peder" <ped@qazwsx.wsx> wrote:

>"TBC" <sutmin@2night.fakemail> skrev i en meddelelse

>Det er forrygende udansk at iklæde sig totalitære ideologiers symboler,.

eller slå til lyd for at kvinder og mænd ikke er ligeværdige individer
i samfundet

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 15:29

Peder wrote:
> "TBC" <sutmin@2night.fakemail> skrev i en meddelelse

> Det er forrygende udansk at iklæde sig totalitære ideologiers
> symboler,.

Ensretning af folks påklædning er symbol på en totalitær ideologi.

Per V.

Fra : @

Dato : 07-06-07 19:48

On Thu, 7 Jun 2007 16:28:57 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Ensretning af folks påklædning er symbol på en totalitær ideologi.

nå mener du det

http://www.worldproutassembly.org/images/burka_graduation.jpg

http://www.faithfreedom.org/oped/naziislam.jpg

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.faithfreedom.org/Gallery/naziislam4.jpg&imgrefurl=http://www.faithfreedom.org/Gallery/18.htm&h=303&w=450&sz=18&hl=da&start=2&tbnid=JGNIuiSzRqwNxM:&tbnh=86&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dnaziislam%26gbv%3D2%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26sa%3DG

http://accel15.mettre-put-idata.over-blog.com/0/04/28/58/muslim_girls.jpg

http://www.whrnet.org/pictures/burka-large.jpg

Fra : Henri Gath

Dato : 07-06-07 22:55

Sådanne billeder må cu ikke vise Per-mand......hans verdensssyn kan ikke
tåle det

Fra : Peder

Dato : 07-06-07 11:09

> [...]
> værdisæt og normer adopteret udefra.
>
> Men jeg er sikker på at andre herinde kan hjælpe? Eller?

- Røde pølser
- Vikinger
- Skibe og søfart
- Janteloven
- Individualitet

Men det deles sikkert af mange andre vestlige lande.

Men efterhånden er det ganske få der kan huske hvad danskhed er,
desværre er det danske samfund og danskheden fortyndet af pak fra
muhamadanerlandende.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-07 12:20

Peder <ped@qazwsx.wsx> wrote:

> - Røde pølser
> - Vikinger
> - Skibe og søfart
> - Janteloven
> - Individualitet

hvis det er det bedste du kan komme på så er der sku ikke meget at komme
efter ...

/thomas

Fra : Peder

Dato : 07-06-07 13:38

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> hvis det er det bedste du kan komme på så er der sku ikke meget at komme
> efter ...

Hvorfor er det ike godt nok?
Fordi arabiske og andre 3.verdens lande flyder over med for dem typiske
værdier og normer der ikke hører til i denne del af verden, behøver
dansheden da ikke indeholder store forkromede værdier.

Men kom selv med noget bedre!

Fra : Peter B. P.

Dato : 07-06-07 15:27

Peder <ped@qazwsx.wsx> wrote:

> - Røde pølser
> - Vikinger
> - Skibe og søfart
> - Janteloven
> - Individualitet

+ Øl
+ Medisterpølse
+ Biksemad
+ Pølsevogne
+ Fodbold
+ Velfærdsliderlighed (+sort arbejde)

osv

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Zeki

Dato : 07-06-07 16:53

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse

> + Øl
> + Medisterpølse
> + Biksemad
> + Pølsevogne

Tak for indførslen i dansk madkultur, men det var nu ikke lige det jeg mente
med "danskhed"

> + Fodbold

Tænk dig, det synes jeg ikke er specielt dansk.

Årh...endnu én der ikke kan skrive et indlæg uden ordet "muhammedaner"
(eller varianter deraf) indsniger sig.

Fra : /Peter

Dato : 07-06-07 17:13

> [...]
>
> Tænk dig, det synes jeg ikke er specielt dansk.

> Årh...endnu én der ikke kan skrive et indlæg uden ordet "muhammedaner"

Måske er muhamedanerne og deres underlige handlinger netop ved at være
kendetegnet for den nye danskhed.

Fra : Peter B. P.

Dato : 07-06-07 17:31

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for indførslen i dansk madkultur, men det var nu ikke lige det jeg mente
> med "danskhed"

Madkultur er også en del af kulturen, skulle man tro?

> Tænk dig, det synes jeg ikke er specielt dansk.

Nej, men det er danskernes dyrkelse af sporten derimod.

Fra : Zeki

Dato : 07-06-07 17:36

> Madkultur er også en del af kulturen, skulle man tro?

Er det så udansk at spise fransk hotdog, burgere, pizzaer, kinesisk, thai,
mexicansk osv?

> Nej, men det er danskernes dyrkelse af sporten derimod.

At følge nationale sportsbegivenheder er ikke specielt dansk. Det gør de i
alle lande. Faktisk kommer vi ikke engang i nærheden rent seertalsmæssigt
mht fodbold som f.eks de sydeuropæiske og sydamerikanske lande.

Fra : Peder

Dato : 08-06-07 06:14

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse

> Er det så udansk at spise fransk hotdog, burgere, pizzaer, kinesisk, thai,
> mexicansk osv?

Det er ikke typisk udansk, men heller ikke en typisk dansk tradition da den
er importeret, det er kartoflen sikkert også men det er så længe siden at
den godt kan bettragtes som traditionel dansk, som er et bedre udtryk end
"typisk dansk".

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 15:30

Peder wrote:

> Men efterhånden er det ganske få der kan huske hvad danskhed er,
> desværre er det danske samfund og danskheden fortyndet af pak fra
> muhamadanerlandende.

For slet ikke at tale om pak fra dk.politik.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 11:22

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Bannerførerne for at forbyde "udansk" adfærd/beklædning tramper hårdt disse
> dage. F.eks er det "udansk" at bære tørklæde, så det skal forbydes.

Man kan naturligvis ikke forbyde folk at have det tøj på, de måtte
ønske, på åben gade, medmindre tøjet forhindrer identifikation, som det
er tilfælde med burka.

Men man kan gøre det i forbindelse med job, herunder ikke mindst hvis
man har en dress code på arbejdspladsen, og man kan påbyde skoleelever
og studerende at bære en bestemt skoleuniform, som det kendes fra
udlandet [ja, i visse lande går også universitetsstuderende i
skoleuniform].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-06-07 15:34

Per Rønne skrev:

> [...]
> og studerende at bære en bestemt skoleuniform, som det kendes fra
> udlandet [ja, i visse lande går også universitetsstuderende i

Man behøver vist blot se en simpel musikvideo (tag nu f.eks.
indledningen af den ivrigt omdiskuterede Britney Spears' gamle
gennembrudsvideo til nummeret "Baby, one more time") eller beskæftige
sig perifært med pornokulturen i selv relativt anstændige Playboy-blade,
endsige den hårdere fetisch-subkultur for at for at bemærke, i hvilken
grad lige netop skoleuniformer desværre misbruges som decideret "fast
pornokostume" (på linje med f.eks. sygeplejerske- og
stewardesseunifomer). Netop derfor - da skoleuniformer altså dermed
desværre idag IKKE længere med ret megen rimelighed kan opfattes som
tilstræbt "neutral påklædning", men tværtimod snarere i værste fald som
direkte seksuelt ansporende hos de forkerte mennesker - tror jeg ikke at
det i en tid med allerede rigelige pædofiliproblemer vil være skidesmart
sandsynligvis at udsætte uskyldige børn for yderlige overgrebsfare ved
at iføre dem en påklædning, som visse voksne ligefrem måtte nære
fuldmoden fetischistisk fascination af...

Her er den omtalte video:

http://www.youtube.com/watch?v=_BclTRsTBZM

Og du kan jo selv for sjov søge videre på det ellers ret censurerede
YouTube under "Schoolgirl uniform" for at få min sørgelige pointe noget
så allerrigeligst dokumenteret...

Af nøjagtig samme selvindlysende årsag har jeg altså Gudskelov endnu til
gode at høre ældre heteroseksuelle mænd forlange skoleuniformer
genindført for småpiger, da det jo uvilkårligt ville lugte
af...æhm...måske "knap så ædle" motiver?

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 16:11

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
> at iføre dem en påklædning, som visse voksne ligefrem måtte nære
> fuldmoden fetischistisk fascination af...

Disse »skoleuniformer« har så bare ikke ret meget med /rigtige/
skoleuniformer at gøre. Sex-skoleuniformerne har eksempelvis sexy
mini-skørter og dyb kavalergang, mens de rigtige skoleuniformer er klart
mere neutrale. Hyppigt med ankellang kilt til pigerne, eller bare lange
eller korte bukser.

Med skoleuniformerne vil man også kunne stoppe tendensen visse steder
til at 10-års piger går med navlen bar, og sender seksuelle signaler ud,
som de slet ikke er gamle nok til at håndtere. Samt at man undgår at
eleverne går ind i et mode-race.

Og i forbindelse med trådens emne, så ville det være den måde man kunne
undgå, at pigerne blev pakket ind i abaya eller burka.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bang

Dato : 07-06-07 16:49

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) skrev:
> [...]
>ikke ret meget med /rigtige/
>skoleuniformer at gøre.
>Sex-skoleuniformerne har eksempelvis sexy

Er der ikke en eller anden, der kort kan beskrive for mig,
hvorfor dette forum først sætter alle sejl til for at pille
tørklædet af piger (i ligestillingens navn ... rørende
entusiasme for kvinders frihedsrettigeder i øvrigt) for så
derefter at diskutere, hvorledes de skal pakkes ind i lange
kjoler for at undgå at vise deres .... navle ....?!?

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 17:24

Peter Bang <peterbang@2A06Hprivat.dk> wrote:

> [...]
> i øvrigt) for så derefter at diskutere, hvorledes de skal pakkes ind i
> lange kjoler for at undgå at vise deres .... navle ....?!?

Fordi Anders Peter Johnsen pludselig blev bange for at skolepigerne
skulle have 'sexy' skoleuniformer på ... sådanne uniformer findes i
mange forskellige former, og i den japanske sex- og pop-industri er det
åbenbart populært med piger i særligt skårne skoleuniformer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bang

Dato : 07-06-07 18:23

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) skrev:

> [...]
bevares ... men set i lyset af ugers tørklædedebat, er føles det
så ikke en anelse ambivalent at diskutere hvorvidt en
hovedbeklædning skal afløses af en anden uniformering?

Fra : Mendoza

Dato : 07-06-07 20:46

Peter Bang (slet 99XLI) wrote:

> bevares ... men set i lyset af ugers tørklædedebat, er føles det
> så ikke en anelse ambivalent at diskutere hvorvidt en
> hovedbeklædning skal afløses af en anden uniformering?

En skoleuniform signalerer ikke en totalitær ideologi. Er dog ikke tilhænger
af skoleuniformering.

Fra : Peter Bang

Dato : 07-06-07 21:22

Mendoza <mendoza@nospam.dk> skrev:

>En skoleuniform signalerer ikke en
>totalitær ideologi. Er dog ikke tilhænger
>af skoleuniformering.

En lille gruppe mennesker afgør, hvordan en anden langt større
gruppe eksakt skal påklæde sig, for at undgå at pigernes navler
bliver luftet!? ... Jeg har svært ved se ret meget andet, end
totalitær ideologi i det koncept.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 23:18

Peter Bang <peterbang@RYOCNprivat.dk> wrote:

> En lille gruppe mennesker afgør, hvordan en anden langt større
> gruppe eksakt skal påklæde sig, for at undgå at pigernes navler
> bliver luftet!? ...

Det er nu ikke bare det.

> Jeg har svært ved se ret meget andet, end totalitær ideologi i det
> koncept.

Spørg en brite om det - eller bare Bill Clinton.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 22:48

Peter Bang <peterbang@99XLIprivat.dk> wrote:

> bevares ... men set i lyset af ugers tørklædedebat, er føles det så ikke
> en anelse ambivalent at diskutere hvorvidt en hovedbeklædning skal afløses
> af en anden uniformering?

Med engelsk som bifag synes skoleuniformer nu ikke mig fjernt, og det
løser en bunke konfliktproblemer i skolerne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-06-07 17:24

Per Rønne skrev:

> Fordi Anders Peter Johnsen pludselig blev bange for at skolepigerne
> skulle have 'sexy' skoleuniformer på ... sådanne uniformer findes i
> mange forskellige former, og i den japanske sex- og pop-industri

Hov-hov! Hvor er det lige, japanerne har "hentet inspiration henne",
angående såvel selve det oprigtige princip om skoleuniformer som den
måske mere "dystre" seksuelle fascination af samme?

Det skulle vel aldrig være fra den angelsaksiske kultur?

> er det
> åbenbart populært med piger i særligt skårne skoleuniformer ...

Nåja, nu har jeg dig så - tilstræbt neutralt formuleret - ikke ligefrem
mistænkt for selv at være seksuelt interesseret i skoluniformerede
/piger/, men der synes så meget desto kraftigere at være en ret oplagt
kønsligestillingsmæssig biimplikation her, når du - som GYMNASIELÆRER,
vel at mærke - synes så mærkeligt ivrig efter at iføre /piger/
skoleuniformer...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 08-06-07 18:27

> [...]

> måske mere "dystre" seksuelle fascination af samme?
>
> Det skulle vel aldrig være fra den angelsaksiske kultur?

Den japanske skoleuniform for piger har vist aldrig rigtigt været brugt
i den angelsaksiske verden. Den består af matrostøj med skørt, men
bruges kun af de store piger i /middle/ og /high school/. Drengene går i
en slags preussiske hæruniformer, dog uden pikkelhue, og har heller ikke
det fjerneste med britisk skoleuniform at gøre.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Sailor_fuku>

USA har ikke tidligere haft en tradition med skoleuniform, men i de
seneste 10 år er de kommet frem - for at dæmpe en alt for stor
kriminalitet blandt de unge. Det synes endda at virke, at dømme efter de
links jeg har fundet frem.

> [...]
> kønsligestillingsmæssig biimplikation her, når du - som GYMNASIELÆRER,
> vel at mærke - synes så mærkeligt ivrig efter at iføre /piger/

Det er jeg såmænd heller ikke. Jeg gør bare opmærksom på at der er visse
fordele forbundet med det, som også en Bill Clinton [der er uddannet på
Oxford] har bemærket.

Jeg citerer:

"School uniforms are one step that may be able to break this cycle of
violence, truancy, and disorder..."

-- President Bill Clinton

Og henviser bl.a. til:

<http://www.usdoj.gov/opa/pr/Pre_96/December95/606.txt.html>

hvorfra jeg citerer:

=
RENO OFFERS PRESIDENT CLINTON'S SUPPORT FOR
LONG BEACH SCHOOL UNIFORM EXPERIMENT

Grass-Roots Program Has Cut Youth Crime and Violence Sharply

LONG BEACH, CA -- Attorney General Janet Reno travelled to
Long Beach, California, today to express President Clinton's
support for the school system's attempts to increase discipline and
fight youth violence by requiring students to wear uniforms.

The school uniform policy is credited with helping bring about
a sharp drop in crime. According to the school district, during
the last school year, drug cases have dropped 74 percent, sex
offenses 74 percent, assault and battery cases 34 percent, and
recorded fights are down 51 percent.

"If we are to stop a 21st century explosion in youth crime, we
have to give our local schools a chance to fight back," said Reno.
"President Clinton believes that if uniforms can help fight school
violence, we should stand behind schools that try them -- to help
kids do the right thing, and stay gang-free and drug-free."

"Uniforms have been a positive here in Long Beach," said local
police chief William Ellis. "Schools have fewer reason to call the
police. There's less conflict among students. Students
concentrate more on education, not who's wearing $100 shoes or gang
attire."

In 1994, the Long Beach Unified School District became the
first school district in the country to require all its students to
wear uniforms to class. The uniform is determined by each school,
and most schools require dark pants or skirts and white tops.
=

Se også følgende links:

<http://janda.org/politxts/State%20of%20Union%20Addresses/1993-2000%20Cl
inton/clinton.997.html>

<http://www.educationworld.com/a_admin/admin/admin065.shtml>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : cpeter

Dato : 07-06-07 13:58

On Jun 7, 8:00 am, "Zeki" <Z...@nope.dk> wrote:
> [...]
> og normer adopteret udefra.
>
> Men jeg er sikker på at andre herinde kan hjælpe? Eller?

Hvad siger du til denne liste jeg lige kaster op her, uden videre
prioritering ?:

1. Julefrokost
2. Julekalender
3. Fredagsbrød (nej,, ej fredagsbØN) :)
4. Være dus med sin chef
5. Lade ungerne betale for at bo hjemme, og tage renter af lån til dem
6. Lade ungerne svare igen
7. Statsminister med cykelhjelm
8. Åben og realistisk sexundervisning i skolen, til og med på lave
klassetrin
9. Financiere Christiania + Ungeren
10. Nøgenhed i fællesbad
11. Aftenskole (findes i andre lande, men uden tilskud og dermed til
kostpris)
12. Kommunalt støttet foreningsliv
13. Tiltro til at alle samfundsproblemer kan løses ved at smide flere
penge efter dem.
14. Stor tilfredshed med eget liv og samfund.
15. Skepsis overfor alt som ikke er opfundet/født i Danmark.
16. Gennemgående enighed om, at "staten" kan/skal regulere mange
aspekter af vort liv
17. Gennemgående enighed om skatteniveau og "velfærdssamfundet" - de
politiske skel er ikke til at få øje på, hvis beset fra udlandet.
18. Overbevisning om, at Danmark er foregangsland på mange områder - i
de tilfælde hvor der foreligger beviser på det modsatte, diskrediteres
disse per automatik.

Fra : Zeki

Dato : 07-06-07 17:29

"cpeter" <cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvad siger du til denne liste jeg lige kaster op her, uden videre
>prioritering ?:

>1. Julefrokost

Det er vi ikke ene om. I øvrigt var det vist franskmændene der var de
første der indførte traditionen - hvis man da kan kalde den det - i
1800-tallet, så specielt dansk? Nej.

>2. Julekalender

Tyskland havde julekalender før os, så nej, heller ikke her.

>3. Fredagsbrød (nej,, ej fredagsbØN) :)

???

>4. Være dus med sin chef

Det er de også i Sverige....og i Finland især. Og i....

>5. Lade ungerne betale for at bo hjemme, og tage renter af lån til dem

Er man så udansk hvis man ikke tager renter fra sine børn?

>6. Lade ungerne svare igen

Du mener at magtesløse forældre er et specielt dansk fænomén? Det er jeg
ikke enig i.

>7. Statsminister med cykelhjelm

Okay, den er svær at slå.

>8. Åben og realistisk sexundervisning i skolen, til og med på lave
klassetrin

Snarere et nordeuropæisk fænomén.

>9. Financiere Christiania + Ungeren

Gør vi (stadig) det?

>10. Nøgenhed i fællesbad

Så når en tysker nøgenbader så dyrker han det danske?

>11. Aftenskole (findes i andre lande, men uden tilskud og dermed til
kostpris)

Så forskellige tilskud fra staten til diverse ting er "typisk dansk"?
Tjae...

>12. Kommunalt støttet foreningsliv

Det er vi bestemt ikke ene om.

>13. Tiltro til at alle samfundsproblemer kan løses ved at smide flere
penge efter dem.

Er det ikke mere et amerikansk fænomen?

>14. Stor tilfredshed med eget liv og samfund.

Det er vi danskere ikke ene om.

>15. Skepsis overfor alt som ikke er opfundet/født i Danmark.

Som f.eks film, musik, kunst, litteratur, mode, madkultur?

Hvis vi er så skeptiske, hvorfor suger vi det så til os?

>16. Gennemgående enighed om, at "staten" kan/skal regulere mange
aspekter af vort liv

Hvis der er "gennemgående enighed" hvorfor sidder de borgerlige så ved
magten med sloganer som "frihed til den enkelte" og "vi vil ikke blande os
for meget i folks liv" ?

>17. Gennemgående enighed om skatteniveau og "velfærdssamfundet" - de
politiske skel er ikke til at få øje på, hvis beset fra udlandet.

Jeg kan da få øje på masser af skel på de to punkter du nævner. Du skal i
hvert fald ikke gøre dig forhåbninger om "gennemgående enighed" hvis du
sætter en konservativ, en fra Radikale Venstre og en fra DF til at drøfte
sagerne sammen.

>18. Overbevisning om, at Danmark er foregangsland på mange områder - i
de tilfælde hvor der foreligger beviser på det modsatte, diskrediteres
disse per automatik.

Foregangsland? Hvad er det så vi er så dygtige til? Hvor er det vi overgår
alle andre lande? Hvad er det en dansker med en løn på 200 i timen kan, som
en inder eller kineser til 20 kroner i timen ikke kan, eller kan lære?

Det eneste sted jeg umiddelbart kan få øje på er vores velfærdsmodel hvor
ingen (pånær få undtagelser) er rigtigt rige og ingen generelt er rigtigt
fattige. Hvor der er et socialt sikkerhedsnet der samler de svage op. Hvor
staten træder ind og hjælper hvis borgerne har behov for det. Denne
samfundsmodel som kaldes "fælleskabet Danmark" er nemlig typisk dansk, og
grunden til at de fleste ikke gør oprør over at betale halvdelen af vores
løn i skat. Dermed må vi i det mindste kunne konkludere at det er temmelig
"udansk" at støtte forslag om markante skattenedsættelser og øget
brugerbetaling, for dette vil medføre at vi skal gøre op med denne
typisk-danske model.

Mvh
Zeki

Fra : @

Dato : 07-06-07 14:47

On Thu, 7 Jun 2007 08:00:47 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Bannerførerne for at forbyde "udansk" adfærd/beklædning tramper hårdt disse
>dage. F.eks er det "udansk" at bære tørklæde, så det skal forbydes.

hvad er det nu for noget vrøvl du skriver?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-06-07 18:10

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Bannerførerne for at forbyde "udansk" >adfærd/beklædning tramper hårdt
> disse dage. F.eks er det "udansk" at bære tørklæde, så det >skal forbydes.
>
> Men hvorfor stoppe her?

Fra mit forvrøvlede udsyn, for du fra mig.

Danskheden er friheden til at kunne vælge religionen fra.
Men aligevel komme hjem til kaffe ved far og mor om søndagen.

Danskheden er fridheden til at kunne vælge religionen fra.
Men aligevel blive gift i kirken , fordi det er så romantisk

Danskheden er friheden til at kunne vælge religionen fra.
Men aligevel skråle med på den med himmel blå til Jul.

Danskheden er friheden til blot at kunne vælge fra.
Men aligevel være med.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bang

Dato : 07-06-07 18:27

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev:

>Fra mit forvrøvlede udsyn, for du fra mig.

> [...]
... synes nu mere det lyder lidt svensk ...

Fra : Peter T.

Dato : 07-06-07 18:25

Zeki udviste en rettidig omhu og skrev:

> Men jeg er sikker på at andre herinde kan hjælpe? Eller?

Jeg kan prøve. En amerikansk bekendt, som for nogle år siden var her i et
længerevarende ophold i forbindelse med arbejde, brugte et dansk ord:
"Hyggeligt."

Han havde været her i 3-4 måneder og havde bla. oplevet kolonihavelivet,
havefrokosterne, Århus om aftenen, hyggen på hans arbejdsplads og
afslappetheden.
Og det er vel fint nok, at vi ynder at sætte prædikatet røde pølser og
julefrokoster på os selv, når vi skal beskrive os. Jeg synes også, at jeg
selv er en tolerant person. Men hvad hjælper det, når min omgangskreds
driller mig for min til tider ulidelige påståelighed? :)

--
Jeg vil hellere, jeg vil hellere... Jeg vil meget meget hellere ha' en

STAR!

Fra : Zeki

Dato : 07-06-07 21:25

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Jeg kan prøve. En amerikansk bekendt, som for nogle år siden var her i et
> længerevarende ophold i forbindelse med arbejde, brugte et dansk ord:
> "Hyggeligt."

Yep! Hygge - som jeg også skrev i det første indlæg - må vel være det
tætteste - sammen med vores velfærdsmodel - som vi kommer på noget der
kendetegner danskheden.

Men er der virkelig ikke flere unikke egenskaber eller atrributter? Eller er
begrebet "udansk" i virkeligheden bare et synonym for "ueuropæisk" eller
"uvestligt"?

Mvh
Zeki

Fra : Peter T.

Dato : 07-06-07 21:59

Zeki udviste en rettidig omhu og skrev:

> Men er der virkelig ikke flere unikke egenskaber eller atrributter?
> Eller er begrebet "udansk" i virkeligheden bare et synonym for
> "ueuropæisk" eller "uvestligt"?

Ligusterfascisme, snævertsynethed og en utrolig evne til at holde på
reglerne så længe det kun er til ens eget bedste ("skide være med de
andre!").

Fra : @

Dato : 08-06-07 15:18

On 07 Jun 2007 20:58:49 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

>Ligusterfascisme, snævertsynethed og en utrolig evne til at holde på
>reglerne så længe det kun er til ens eget bedste ("skide være med de
>andre!").

det lyder jo helt muhammedansk

det er netop sådan disse racister tænker og agerer

Fra : Peter T.

Dato : 08-06-07 16:04

@ udviste en rettidig omhu og skrev:

> det lyder jo helt muhammedansk
>
> det er netop sådan disse racister tænker og agerer

Ja, du læser mit indlæg, som fanden læser biblen. ;)

Fra : @

Dato : 08-06-07 17:56

On 08 Jun 2007 15:04:08 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

>Ja, du læser mit indlæg, som fanden læser biblen. ;)

næ, der nævntes nogle ting som mentes at være udanske

Fra : Peter T.

Dato : 08-06-07 19:14

@ udviste en rettidig omhu og skrev:

> næ, der nævntes nogle ting som mentes at være udanske

HÆH doh...! Det er godt, at jeg har en influenza, at kunne forsvare mig
med. For jeg har helt fra starten forvekslet "udansk" med "dansk".
Ordene med "at læse biblen..." må jeg hellere æde i mig igen. ;)

Er forresten så småt opretstående omend knoglerne gør ondt...

Fra : @

Dato : 08-06-07 15:09

On Thu, 7 Jun 2007 22:24:52 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>begrebet "udansk" i virkeligheden bare et synonym for "ueuropæisk" eller

tjae

nu har den vestlige verden i mange år været præget af den
sekulariserede form for gudedyrkelse, samt i ca. 150 år været præget
af ide'er om at individets rettigheder ikke bør krænkes

disse to ting
at give kejseren hvad kejserens er og fantasiguden hvad fantasigudns
er og tillade individet personlig frihed
har jo gjort at Vesteeuropa Canada New Zealand Australien og USA er
blevet de lande som folk gerne vil flytte/rejse/flygte __TIL__

det er derfor en gåde hvorfor disse tilrejsende medbringer SAMTLIGE
dårligdomme fra de lande som deres egen hidtidige levevis har gjort
til økonomiske sociale og politiske møddinger

det eneste de opnår ved IKKE at smide deres
religiøse/asociale/voledelige tankegods bort ved indrejsen i den
vestlige kultur er jo at de fortsat lever i den økonomiske sociale og
politiske mødding de valgte at flytte/rejse/flygte fra

er det manglende evner

eller manglende vilje

eller har de
en overtro som gør at de i deres blindhed virkelig i ramme alvor mener
at deres religion gør at de er de eneste rigtige(rene) folk?

Fra : Michael Weber

Dato : 07-06-07 22:18

> [...]
>
> Jeg kan prøve. En amerikansk bekendt, som for nogle år siden var her i et
> længerevarende ophold i forbindelse med arbejde, brugte et dansk ord:

Problemet med "hygge" er dog, at det kan virke ekskluderende for fremmede.
Heldigvis havde din bekendt, én der kunne introducere ham i "gruppen" af
"hyggere".

Fra : @

Dato : 07-06-07 20:09

On Thu, 7 Jun 2007 08:00:47 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Den eneste klare danske værdi jeg kan

Kaj Munk: Dansk at være (1941)

Nu kommer de og fritter,

hvad det er at være dansk.

Jeg tilstår, dette spørgsmål,

det gør mig næsten spansk.

Hvorfra skal jeg dog vide,

hvad det er at være dansk?

Jeg ved nok, det er noget

med sindigt jævne mænd,

som omløb har i pæren

og synes, slid er spænd —

et folk, der hader uret,

men helst er alles ven.

Jeg ved jo, det er noget

med brede bøgetræer

og piger, der om sommeren

går næsten uden klæder,

men er som kvinder mer´ end

alle sydens pakker værd.

Så er det noget fortid

med landgang på en ø,

hvor andre sjældent kommer,

medmindre de vil dø.

Og endnu pløjes modigt

den svigefulde sø.

Og Andersen og Grundtvig

og Kierkegaard og Bohr.

Men helst af navne nævner jeg

min egen lille mor,

for hun har vist mig noget, der

er mere værd end stor.

Og ind i alles hjerter

går kongens morgenridt.

Og flaget det er prægtigt,

for det er rødt og hvidt.

Og sproget — også prægtigt,

for det er nemlig mit.

Man vil I stadig fritte,

så si´r jeg ikke mer.

Hvad dansk er, ved jeg ikke,

og — tilgiv mig, jeg ler —

hvis virkelig jeg vidste det,

var jeg det ikke mer´.

Kaj Munk: Enten-Eller (1941)

Mænd med blege miner,

Folk, jeg agter stort,

villet rolig triner

ind ad gårdens port,

vil beviser føre

for, hvad helst de tror,

trænger til at høre

deres egne ord.

Og den samme remse

bli’r mig tit forklar’t,

den om smilets bremse,

om vor egenart,

om at ret må vinde

og "Kong Christian står",

om at selvbesinde

og de tusind år.

Det er godt altsammen.

Ære, lov og pris.

Men jeg svarer: Jamen

hvad skal her bevis?

Vi til kamp er buden.

Hvad der er os størst,

må vi slås for uden

nogen vished først.

Du må slås i blinde

i den samme stund,

da du trues inde

i din verdens grund.

Skal du overveje,

om det nytte kan,

for dit bedste eje,

er du rådden, mand.

Fra : Peter Bang

Dato : 07-06-07 21:41

@ <1@invalid.net> skrev:

>Kaj Munk: Dansk at være (1941)
>
>Kaj Munk: Enten-Eller (1941)

Ja, sådan havde lovprisningen af hans stolte landsmænd nok ikke
set ud, hvis han havde sat sig for at fange selve folkesjælen ti
år tidligere.

Fra : @

Dato : 08-06-07 15:14

On 07 Jun 2007 20:40:35 GMT, Peter Bang <peterbang@KSPVXprivat.dk>
(slet KSPVX) wrote:

>Ja, sådan havde lovprisningen af hans stolte landsmænd nok ikke
>set ud, hvis han havde sat sig for at fange selve folkesjælen ti
>år tidligere.

og?

manden var stor nok til at indrømme sig fejltagelse

det burde socialister kunne tage ved lære af

med evnen til selvkritik er en udbredt magelvare på den fløj

Fra : Peter Bang

Dato : 09-06-07 01:21

wrote:

>og?
>
>manden var stor nok til at indrømme sig fejltagelse

>det burde socialister kunne tage ved lære af
>
>med evnen til selvkritik er en udbredt magelvare på den fløj

Mens højrefløjen består af sande 'hædersmænd m/k'?

Fra : @

Dato : 09-06-07 16:31

On 09 Jun 2007 00:21:18 GMT, Peter Bang <peterbang@5Y33Sprivat.dk>
(slet 5Y33S) wrote:

><peterbang@KSPVXprivat.dk>

>ikke
>ti

nå evnen til selvkritik er udtalt ikke tilstede

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-07 21:31

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men hvorfor stoppe her?
>
> Er der nogle der vil hjælpe med en liste over hvad der er "dansk" og hvad

Du kan gå på et af de mange kurser i dansk kultur, som køres i Sverige,
"man" er lamslået over, hvor stor forskel der er på to så tætte kulturer, og
hvor meget der er at lære.

At tro at vi "næsten" har samme kultur som i Pakistan, Nigeria eller
Marokko, som nogle velmenende mennesker åbenbart gør, det er meget langt ude
i ønskedrømmeland.

Hvis man vil vide noget om dansk kultur, så skal man læse noget af de mange
udlændinge, som har berettet om den. Men vi har jo verdens laveste tærskel
mellem socialgrupper, og en hel usædvanlig moderat måde at lede arbejde på.
Jeg var forleden til indflytningsfest i et mellemstort firma, jeg kendte
ikke de ansattes position, og man kunne IKKE gætte, hvem der var den der
lavede maden og gjorde rent, og hvem der var i ledelsen.
DET er meget usædvanligt på verdensplan. Og vi ER jo usædvanlig tolerante,
selv om mange gerne vil have det til noget andet.