Det hjælper at piske de arbejdsløse
Fra : Jesper

Dato : 07-06-07 05:32

Når de sidste arbejdsløse skal beskæftiges, så er det ikke guleroden der
skal frem, men den den store tyrepisk. Ny forskning af
arbejdsmarkedsforsker lektor Michel Svarer fra Århus Universitet viser,
at sanktioner øger mænds mulighed for at finde job med 50% og med 100%
for kvinders vedkommende

http://epn.dk/erhverv_samfund/arbejdsmarked/article961987.ece
--
Jesper

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-07 07:48

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> arbejdsmarkedsforsker lektor Michel Svarer fra Århus Universitet viser,
> at sanktioner øger mænds mulighed for at finde job med 50% og med 100%

Det har længe været kendt, at den eneste virkning af aktivering er, at folk
finder jobs lige før de skal ud og aktiveres.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 09:04

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Det har længe været kendt, at den eneste virkning af aktivering er, at folk
> finder jobs lige før de skal ud og aktiveres.

På det seneste er det kommet frem at uddannelsesaktivering af
akademikere skal /forringe/ deres muligheder for at komme i
beskæftigelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-06-07 11:19

> På det seneste er det kommet frem at uddannelsesaktivering af
> akademikere skal /forringe/ deres muligheder for at komme i
> beskæftigelse.

Hvor er det kommet frem?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 11:44

<http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=902192>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-06-07 12:05

> <http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=902192>

Hmm. Måske man i stedet skulle overveje arbejdsaktivering til arbejdsløse
akademikere, eller er det at spænde buen for meget for de arme pus? Man
skulle nok mene, at en arbejdsløs akademiker havde rigeligt med uddannelse i
bagagen, og måske var bedre tjent med at komme ud og arbejde lidt for føden
ligesom alle vi andre?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 12:35

> [...]

> bagagen, og måske var bedre tjent med at komme ud og arbejde lidt for føden

Som jeg mindes det Berlingeren skrev, så argumenteredes der netop for
arbejdsaktivering - man må regne med at den skal være relevant for de
pågældendes uddannelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-06-07 12:55

> man må regne med at den skal være relevant for de
> pågældendes uddannelse.

Ja, så skal dét initiativ nok også blive forpurret.

Arbejdsløse akademikere skal aktiveres med arbejde, der er relevant for
deres uddannelse, der er grunden til, at de er arbejdsløse. Det skal man
vist være akademiker for at forstå logikken i. Hér må Egon Stich vist på
banen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 13:13

> [...]

> deres uddannelse, der er grunden til, at de er arbejdsløse. Det skal man
> vist være akademiker for at forstå logikken i. Hér må Egon Stich vist på

Arbejdsløse akademikere skal naturligvis ud i arbejde, der passer til
deres uddannelse, og det sker i stigende grad. Klassiske filologer
kommer naturligvis ikke ud og arbejder som klassiske filologer, men
arbejder med forskellige projekter i det private erhvervsliv, eller i
personaleafdelinger.

Du havde vel ikke forestillet dig at de skulle sendes ud som gartnere
eller jord- og betonarbejdere?

Og så lidt statistik:

<http://www.kritiskdebat.dk/artikel.php?id=443>

=
Arbejdsløsheden er for februar 2007 nu på på 106.900 ledige eller 3,9 %.
I jaunar var arbejdsløsheden marginalt lavere, og det var den laveste
arbejdsløshed i mere end 30 år. Men arbejdsløsheden er ikke jævnt
fordelt på personer med forskellige fag og uddannelsesbaggrund. Som
illustration ses en graf over ledighed blandt medlemmerne af forskellige
arbejdsløshedskasser, der repræsenterer forskellige fag.
Arbejdsløshedsprocenten i udvalgte a-kasser i februar 2007

AAK B&R BUPL El 3F DLF Metal
I alt 3,5 1,9 3,5 0,8 7,9 2,9 2,5
Mænd 3,2 1,9 3,4 0,8 6,6 2,6 2,4
Kvinder 3,8 4,3 3,5 1,3 10,5 3,0 6,4

Kilde: Danmarks Statistik

Statistikken viser i øvrigt, at arbejdsløsheden for kvinderne er meget
højere end for mændene. Det gælder også generelt.
=

Og tallet falder stadig omkring 3.000 om måneden, så i er ledigheden en
del lavere. Mange er i øvrigt korttidsledige, og finder hurtigt et nyt
job, så dem er der ingen synderlige problemer med.

AAK : Akademikernes A-kasse.
B&R : Blik & Rør.
BUPL : Pædagoger.
El : Elektrikere.
3F : Ufaglærte.
DLF : Lærere.
Metal: Metalarbejdere.

Som det kan ses af ovenstående statistik er problemet størst for de
ufaglærte.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-06-07 13:20

> Du havde vel ikke forestillet dig at de skulle sendes ud som gartnere
> eller jord- og betonarbejdere?

Øh, jo, det havde jeg faktisk forestillet mig. Der er ingen tvivl om, at det
er arbejdsaktivering, der er det essentielle - ikke selve arbejdets art.
Arbejdsløse har sværere og sværere ved at komme tilbage på arbejdsmarkedet
desto længere, de ikke er arbejdsaktiverede. Det er vist påvist mange gange.
Ved at fastholde, at arbejdsaktiveringen skal være "relevant" i forhold til
uddannelse, er man med til at fastholde disse mennesker i arbejdsløshed. Man
får den tanke, at det er med velberåd hu.

> Statistikken viser i øvrigt, at arbejdsløsheden for kvinderne er meget
> højere end for mændene. Det gælder også generelt.

Ja. Rigtig mange kvindelige indvandrere, der ikke nogen sinde kunne drømme
om/endsige være i stand til at opretholde et lønmodtagerjob, figurerer jo i
statistikken.

> Som det kan ses af ovenstående statistik er problemet størst for de
> ufaglærte.

Det har vel ikke noget med det, vi to hér debatterer, at gøre?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 13:27

> [...]

> uddannelse, er man med til at fastholde disse mennesker i arbejdsløshed.

Næh, men man kan finde jobaktiveringer der bringer dem i relevante jobs.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 08-06-07 08:24

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1hzcde2.12l41mambygorN%per@RQNNE.invalid...

> Næh, men man kan finde jobaktiveringer der bringer dem i relevante jobs.
> --
> Per Erik Rønne

Med "relevant", menes der jobs uden synlig samfundsgavnlige virkninger, samt naturligvis skatteyderbetalte?

Mon jeg tager helt fejl i denne antagelse?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-07 12:28

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en
> meddelelse news:1hzcde2.12l41mambygorN%per@RQNNE.invalid...

> Med "relevant", menes der jobs uden synlig samfundsgavnlige virkninger,
> samt naturligvis skatteyderbetalte?

I det private erhvervsliv.

> Mon jeg tager helt fejl i denne antagelse?

Fundamentalt. Akademikere arbejder i stigende grad i det private
erhvervsliv med jobs der giver international indtjening. Det gælder også
humanister og de af dig ekstra hadede djøf'er.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-07 17:49

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1hzfz43.1ihtv7a1uoewv8N%per@RQNNE.invalid...

> [...]
> erhvervsliv med jobs der giver international indtjening. Det gælder også
> humanister og de af dig ekstra hadede djøf'er.

Hvilket vel skulle være yderligere en grund til at lade dem få kniven med hensyn til aktivering?
Hvid "det private" i den grad har behov for ægyptologer og lignende skravl, så er det da med at få dem igang.
Eller er de arbejdssky?

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-07 07:13

> [...]

> hensyn til aktivering? Hvid "det private" i den grad har behov for
> ægyptologer og lignende skravl, så er det da med at få dem igang. Eller er

De kommer i stigende gad ud i det private erhvervsliv, hvor de får
akademikerjobs. Der ikke går på deres specielle uddannelse, men på deres
generelle akademiker-kvalifikationer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 15-06-07 12:37

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1hzqopj.11kinv7itqhdiN%per@RQNNE.invalid...

> De kommer i stigende gad ud i det private erhvervsliv, hvor de får
> akademikerjobs. Der ikke går på deres specielle uddannelse, men på deres
> [...]

Hvilket vel i grunden kan vise sig at være til gavn for ganske mange, når det kommer til stykket.
Idet de herved får bibragt noget af den virkelighedsopfattelse, de ikke ellers får i de beskyttede rugekasser, de ellers færdes i.

Men det bør jo ikke frede dem i forhold til aktivering, omskoling og hvad der ellers bydes arbejdsløse.

MVH
egon

Fra : Wilstrup

Dato : 15-06-07 16:04

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

rugekasser, de ellers færdes i.

Men det bør jo ikke frede dem i forhold til aktivering,
omskoling og hvad der ellers bydes arbejdsløse.

Naturligvis skal de ikke fredes, men de skal have et job, der
svarer til deres uddannelse og kvalifikationer - at omskole en
akademiker er spild af penge - ikke fordi det ikke kan lade
sig gøre, men fordi det betyder samfundsmæssigt at man har
postet massevis af penge i akademikerens uddannelse, hvorefter
han omskoles til at blive taxichauffør - det er at kaste gode
penge efter dårlige.

Naturligvis skal folk da have et job, de er uddannet til og
evt. interesseret i - så vidt det er muligt. At lade en
akademiker gå med aviser er tåbeligt. Det ville svare til at
lade en Merceds udstyre med en knalllertmotor.

Akademikere er kloge på deres felt, og det skal man
naturligvis udnytte maksimalt - det er til gavn for samfundet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-06-07 16:35

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Akademikere er kloge på deres felt

Pis med dig. Det gælder for akademikere, som for alle andre mennesker. Nogle
er kloge på deres felt. Andre er ganske inkompetente. Men det vidste du jo
egentlig godt, ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Wilstrup

Dato : 15-06-07 16:54

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> mennesker. Nogle er kloge på deres felt. Andre er ganske
> inkompetente. Men det vidste du jo egentlig godt, ikke?

Ingen akademikere er inkompentente -alle akademikere er yderst
kloge, kompetente og vidende - det må selv Stich kunne
erkende - ellers ville han ikke bruge så meget krudt på den
sag.

Han føler sig provokeret af akademikere fordi han en gang
havde en hemmelig drøm om selv at høre til eliten. Nu måtte
han nøje med en mere beskeden tilværelse uden særlig meget
"jazz" i, så ærlig talt: kan mit indlæg få E.S. til at gå amok
i raseri, så er det ikke et forgæves skrevet indlæg.

Fra : Egon Stich

Dato : 15-06-07 17:50

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse news:4672b623$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> kloge, kompetente og vidende - det må selv Stich kunne
> erkende - ellers ville han ikke bruge så meget krudt på den

Du ved det jo godt.
Du forsøger blot at sætte fut i lunten

> [...]
> "jazz" i, så ærlig talt: kan mit indlæg få E.S. til at gå amok
> i raseri, så er det ikke et forgæves skrevet indlæg.

Jeg er simpelthen alt for godmodig og vennesæl til at "gå amok".
Og forøvrigt er der særdeles meget Jazz i min tilværelse.
Ligesom megen anden god musik.
Også på dette felt har jeg nemlig drevet det til noget.
Man er jo heldigvis multiinstrumentalist.
Vi er jo nogle, der er heldige, og har medfødte evner og anlæg

Men hov, jeg glemmer næsten; hvilken "elite" taler du om?
Den inkompetente del af akademikerstanden?
Den del har jeg aldrig stræbt efter at tilhøre.
Dem er der skam nok af.

Men nu skal vi jo ikke rode os for langt ud i noget.
Tiden for sommertogtet nærmer sig, og der er lidt arbejde endnu med at udruste Yachten.
Så man kan komme til at nyde en "beskeden" sommerferie.
Og da det langtfra er alle steder, der findes Hot-Spots, må man i denne tid undvære tidsfordrivet her i gruppen.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 15-06-07 17:39

> [...]
>
> Akademikere er kloge på deres felt, og det skal man
> naturligvis udnytte maksimalt - det er til gavn for samfundet.

Hov - hov--
Er dit filter gået i udu?

Men:
Naturligvis skal mennesker virke der, hvor de kan gøre mest gavn.
Og de fleste gør det, ved at arbejde indenfor det felt, hvorpå de er uddannet.
Det kan man næppe strides om.

Udgangspunktet var imidlertid et andet.
Nemlig om det er rimeligt, at "frede" nogle grupper fra at tage de jobs der måtte være, når der ikke er ledige jobs indenfor eget felt?
Når der mangler hænder på andre?

Det var det, der var udgangspunktet.
Og her mener jeg, at akademikeren må dele kår med exempelvis håndværkeren.

Det kan jo ikke være "spild" at være ansat på et andet felt i en periode, til tidernes eventuelle ugunst atter skifter?

Det er såmænd blot det, jeg forfægter.
Udfra hvad jeg mener er almindelig sund fornuft og retfærdighed.
Hvad der gælder for Per, bør også gælde for Poul.

Derimod kunne det vel godt tænkes, at der er enkelte uddannelser, der tangerer "spild", idet der måske uddannes flere, end der er behov for?
Men det er jo en anden diskussion.
Og som næppe kan ændres, uden at skulle fratage mennesker muligheden for at forfølge deres lyster, hvad jeg ikke ville finde rigtigt.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 08-06-07 08:21

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1hzcc1n.177z6sfslru0xN%per@RQNNE.invalid...
> Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
>

> Du havde vel ikke forestillet dig at de skulle sendes ud som gartnere
> eller jord- og betonarbejdere?

Og hvorfor i alverden ikke det?
Efter en kort skriftlig forklaring af skovlens opkomst, udvikling og udseende, burde de da i løbet af et par uger kunne lære at anvende et sådant redskab?
Den hårde hud i hænderne kommer af sig selv, ligesom kroppens muskler i løbet af en kort, men måske smertefuld, periode, vil have opnået den fornødne styrke.
Forudsætter man så en fornuftig sjakbajs, kan jeg da ikke se, hvorfor akademikere ikke skulle kunne klare sådanne jobs?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-07 12:28

> [...]

> kan jeg da ikke se, hvorfor akademikere ikke skulle kunne klare sådanne

Nu er der ikke alene tale om at arbejdsløsheden blandt ufaglærte ligger
på det dobbelte af arbejdsløsheden blandt akademikere. Der ville også
være tale om et voldsomt uddannelses-spild.

Reelt viser du jo her blot din grundlæggende akademiker-fobi.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-06-07 13:08

> Nu er der ikke alene tale om at arbejdsløsheden blandt ufaglærte
> ligger på det dobbelte af arbejdsløsheden blandt akademikere. Der
> ville også være tale om et voldsomt uddannelses-spild.

Hvis alternativet er, at akademikere går arbejdsløse, har jeg svært ved at
se, hvor spildet forekommer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-07 13:28

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Hvis alternativet er, at akademikere går arbejdsløse, har jeg svært ved at
> se, hvor spildet forekommer.

Se på det som to alternativer:

1. En akademiker 'piskes' til et job som ufaglært, hvorved han aldrig
får et job som passer med hans uddannelse. Til gengæld er der en
ufaglært der ryger på førtidspension.

2. En akademiker venter lidt længere på at få et job, men så til gengæld
et der passer til hans uddannelse. Til gengæld får den ufaglærte jobbet,
og ryger ikke på førtidspension.

I praksis falder jobsøgningen hos akademikere nemlig når de er i job
eller aktivering ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-06-07 13:45

> 1. En akademiker 'piskes' til et job som ufaglært, hvorved han aldrig
> får et job som passer med hans uddannelse. Til gengæld er der en
> ufaglært der ryger på førtidspension.

Pjat. Fordi man "piskes" til et job som ufaglært, er det ikke ensbetydende
med, at man ikke senere får job, der passer med ens uddannelse. Tværtimod.
Desuden vil jeg da gerne have, du dokumenterer, at dit scenarie skulle
medføre, at en ufaglært ryger på førtidspension.

> 2. En akademiker venter lidt længere på at få et job, men så til
> gengæld et der passer til hans uddannelse. Til gengæld får den
> ufaglærte jobbet, og ryger ikke på førtidspension.

En akademiker, der venter på et job, der "passer til hans uddannelse",
forringer sine chancer for nogen sinde at få et job desto længere tid, han
venter.Desuden ryger ufaglærte ikke på førtidspension, fordi akademikere får
ufaglærte jobs. Hvor har du den åndssvage idé fra?

> I praksis falder jobsøgningen hos akademikere nemlig når de er i job
> eller aktivering ...

Nej. I praksis øges chancen for, at en akademiker finder sig et fagrelevant
job, når vedkommende i forvejen er i arbejde - arbejdets art underordnet.
Det er undersøgt igen og igen. Arbejdsløse akademikere, der fastholder, at
de alene vil have "fagrelevant" arbejde, ønsker i virkeligheden ikke at
komme ud på arbejdsmarkedet, men er arbejdssky nassere. Længere er den ikke.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ThomasB

Dato : 09-06-07 18:56

> Pjat. Fordi man "piskes" til et job som ufaglært, er det ikke ensbetydende
> med, at man ikke senere får job, der passer med ens uddannelse. Tværtimod.

Netop. Jeg er helt sikker på at en akademiker nok selv skal finde sig et job
der passer til uddannelsen, hvis han bliver sendt i f.eks
servicemedarbejdejob.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-07 18:09

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:s4adna3S_dtQPffbRVnyuQA@giganews.com...

> [...]
> Desuden vil jeg da gerne have, du dokumenterer, at dit scenarie skulle
> medføre, at en ufaglært ryger på førtidspension.

Det er da kun i Pers fantasiverden, at en akademiker skulle kunne udkonkurrere en arbejdsmand.
Per aner ikke, at netop en dygtig arbejdsmand forventes at kunne en forfærdelig masse ting, på mange forskellige områder.
Noget en akademeker med kikkertsyn overhovedet ikke kan matche.

> [...]
> venter.Desuden ryger ufaglærte ikke på førtidspension, fordi akademikere får
> ufaglærte jobs. Hvor har du den åndssvage idé fra?

Akademikere konstruerer vel en verden, der passer til deres drømme?
Og agerer udfra denne utopi?
Det er jo b.la. derfor, de er aldeles uegnede til at sidde i regering eller folketing.
Tænk blot, om Per sad og regherede, udfra disse åbenlyst vanvittige opfattelser?
Det kunne se kønt ud--

> [...]
> komme ud på arbejdsmarkedet, men er arbejdssky nassere. Længere er den ikke.

Nemlig)
(eller er de bange for at komme til kort i et reelt arbejde?)

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-07 18:05

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1hzg2kh.1us5wppwo025jN%per@RQNNE.invalid...

> Se på det som to alternativer:
>
> 1. En akademiker 'piskes' til et job som ufaglært, hvorved han aldrig
> får et job som passer med hans uddannelse. Til gengæld er der en
> ufaglært der ryger på førtidspension.

Hvilket han sikkert har fortjent, og trænger til.
Den såkaldte "ufaglærte", naturligvis.
Hvorfor skulle forøvrigt "den ufaglærte" ryge på pension?
Der er jo masser af arbejde, og skulle det gå den anden vej, vil akademikeren da utvivlsomt blive fyret først.
Som den ringeste.
Man hører jo sjovt nok heller aldrig denne "argumentation", når der er tale om højtuddannede håndværkere?
Er der problemer for disse, skriger jo netop akademikerne højest op om, at "omskole" sådanne.
Ikke saqndt?
Næ, Per, du forsøger såmænd blot at forsvare egen klasses helt urimelige særforhold..!!

> 2. En akademiker venter lidt længere på at få et job, men så til gengæld
> et der passer til hans uddannelse. Til gengæld får den ufaglærte jobbet,
> og ryger ikke på førtidspension.

Sikke dog noget ævl.
Du spræller fælt i nettet, med edderkoppen, i form af virkeligeheden, indhenter dig dog.

> I praksis falder jobsøgningen hos akademikere nemlig når de er i job
> eller aktivering ...

Og hvad så?
Dette er jo gældende for alle grupper.
Man må altså fastslå, at du ingen reelle argumenter har i sagen.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-07 17:58

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:W5adnbn-TMaOBffbnZ2dnUVZ8rKdnZ2d@giganews.com...

> Hvis alternativet er, at akademikere går arbejdsløse, har jeg svært ved at
> se, hvor spildet forekommer.
>
> --
> -Jens B.

Du skal ikke forlange logik fra akademikerside i dette spørgsmål.
Her er det alene klassefordele, der forsvares.
Noget der er svært, idet al normal tænkning vil tilsige, at sætte disse arbejdssky, eller fejluddannede, i arbejde med hvad de nu måtte kunne formå.
Og så er vi tilbage ved skovlen og trillebøren

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-07 17:55

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1hzfz6x.1ee6bra4vck8lN%per@RQNNE.invalid...

> Nu er der ikke alene tale om at arbejdsløsheden blandt ufaglærte ligger
> på det dobbelte af arbejdsløsheden blandt akademikere. Der ville også
> være tale om et voldsomt uddannelses-spild.

Hvorledes kan du skelne mellem ufaglærte og akademikere?
Det er da eet fedt?
Uddannelsesspild?
Er det bedre, at lade disse åbenbart dovne slyngler gå ledige, fordi deres "uddannelse" åbenbart ikke kvalificerer dem til noget, samfundet har brug for?
Så må de da omskoles, ganske som det kræves for andre grupper, hvis uddannelse viste sig at være ubrugelig i samfundet?
Og så er vi tilbage ved skovlen og trillebøren.

> Reelt viser du jo her blot din grundlæggende akademiker-fobi.

Der er langt fra tale om en fobi.
Blot en erkendelse af, at en ikke ringe del af nævnte stand ikke føler, eller magter, at begå sig i samfundet.
Men tror, de er noget særligt.
Det viser ønsket om særbehandling i forhold til øvrige arbejdsløse jo med al ønskelig tydelighed.

Egon

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 10-06-07 22:33

On 10 Jun., 19:04, "Egon Stich" <stich-f...@stich-foto.dk> wrote:

> Hvilket han sikkert har fortjent, og trænger til.

Hvorfor fortjener en ufaglært dog det ?

> Den såkaldte "ufaglærte", naturligvis.
> Hvorfor skulle forøvrigt "den ufaglærte" ryge på pension?

Nu har du jo selv lige fortalt os, at det trænger han til -
Hvis han trænger til det, er han formentlig ikke så vanskelig at
udkonkurere.

> Der er jo masser af arbejde, og skulle det gå den anden vej, vil akademikeren da utvivlsomt blive fyret først.
> Som den ringeste.

Se, nu minder du mig om en ældre Yamaha, jeg havde fornøjelsen af at
køre idag. Den sad ligesom fast mellem 1 og andet gear, og alt power
røg op i løse omdrejninger, omend ret høje.

Når du ikke tvivler på, at en akademiker bliver fyret først -
Er du ude i et overdrev at foruddannede holdninger - eller fordomme.
Det kan du hverken vide noget reelt om, eller generalisere omkring i "
utvivlsomme " vendinger.

Og nu har du lige fortalt os, at den ufaglærte trænger til at komme på
pension, remember ?

> [...]
> Ikke saqndt?
> Næ, Per, du forsøger såmænd blot at forsvare egen klasses helt urimelige særforhold..!!

Overhovedet ikke -

Jeg har da også mine uddannelser, og kunne ikke drømme om at tage et
arbejde som ufaglært.
Iøvrigt kunne jeg fint skubbe et par ufaglærte ud, her og der, da jeg
tidligere har jobbet som Jord og betonarbejder.
Jeg kan lave forskalnings og kloakerings arbejde, støbe etc -

Mon ikke det samme skulle gælde for et par universitetsuddannede
At de undervejs har lært et eller andet ?

Jeg har iøvrigt arbejdet som privatdetektiv. Det kræver nødvendigvis
heller ingen uddannelse, men giver virkelig en god betaling.

Du er smakfuld af fordomme Egon -

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Egon Stich

Dato : 11-06-07 08:45

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:1181511195.233371.66760@c77g2000hse.googlegroups.com...

> Hvilket han sikkert har fortjent, og trænger til.

Hvorfor fortjener en ufaglært dog det ?

"Fortjent" på den måde, at kroppen sansynligvis er udslidt.
Og at den ufaglærte opslidte derfor rigeligt fortjener at få sin førtidspension eller efterløn UDEN skråleri fra stakkelhadende DJØF-typer.
Det var såmænd således, jeg mente.

> [...]

Nu har du jo selv lige fortalt os, at det trænger han til -
Hvis han trænger til det, er han formentlig ikke så vanskelig at

Går man nu ind på din tankegang, er det vel ganske fint, hvis arbejdssky akademikere kan "udkonkurere" den opslidte arbejder, så denne kan få fred.
Ikke sandt?

> [...]

køre idag. Den sad ligesom fast mellem 1 og andet gear, og alt power
røg op i løse omdrejninger, omend ret høje.

Re: Så reparer den dog

> [...]
> Ikke saqndt?
> Næ, Per, du forsøger såmænd blot at forsvare egen klasses helt urimelige særforhold..!!

Re: Åh - jo--

[...]

Re: Jamen det er da fint nok.
Men du sidder vel heller ikke i AF-systemet, som langtidsledig, vel?

Mon ikke det samme skulle gælde for et par universitetsuddannede
At de undervejs har lært et eller andet ?

Re: Jo utvivlsomt.
Men det er vel egentlig ikke liige det, der er tale om?
Men derimod de sølle typer, der er "for fine" til at arbejde "under deres stand".

Du er smakfuld af fordomme Egon -

Re: Egentlig ikke.
Jeg anvender blot samme retorik, som så mange jo har gjort overfor "de doven bistandsklienter".
Altså en generalisering.
Og det er både trist og pudsigt at mærke sig, hvem der føler sig trådt på, når jeg gør dette.
Nemlig netop den del af "den belæste klasse", der føler sig som noget særligt.
Overvejende humanister og djøfere.

MVH
Egon