"Danmarks asylpolitik er rekordstram"
Fra : cpeter

Dato : 06-06-07 23:00

Danmarks asylpolitik er rekordstram - http://politiken.dk/indland/article320528.ece

Det være som det er : jeg selv synes man burde afvise ALLE. Dette
udfra følgende betragtning: hvis man ikke er rede til at behandle
mennesker ordentligt, og det er man ikke i Danmark, så sig til dem
hvordan det er, og lad dem søge lykken et andet sted eller dø. Dét som
DK dyrker for tiden, som at parkere folk i asylcentre i årevis, er
totalt umenneskeligt.

Klem dog balderne sammen og tag en beslutning: enten mener man at man
vil være med i menneskeracen og undsætte de forfulgte, eller også
mener man det ikke, og så lad de forfulgte ( og jaja ,
"bekvemmelighedsflytninge", som nogle uvidende ynder at kalde dem)
sejle sin egen sø.

Det der sker nu, hvor man ikke kan finde ud af hvad man vil, er da
totalt utilstedeligt efter min opfattelse.

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-06-07 23:10

"cpeter" <cphpeter@gmail.com> wrote in message
[...]

----------

Man har da netop fundet ud af hvad man vil, - man vil følge de oprindelige
flygtningeregler som FN vedtog efter 2. verdenskrig, og som betyder at man
skal være 'personligt forfulgt' - ellers havde jo millioner af mennesker
lovfæstet ret til at komme til Danmark og nyde alle goder fra de sætter
foden her, - som det var i et par år efter den berygtede lov fra 1983.

Danmark "parkerer" ikke folk, - vi har regler som gør at folk kan appellere
igen og igen, OG nægte at rejse ud når de får en endelig "dom". Vi er jo
ikke et tagselv-bord, og kan ikke klare at få de syd-indvandrere som
allerede ER her integreret, så det ville være vanvid at modtage mange
tusinde nye, - som så igen ville starte en kædeindvandring.

Sverige modtog sidste år 96.000 indvandrere, og det kommer jo ikke til at gå
ret længe, så er landet gået fuldstændig i kaos.

Fra : cpeter

Dato : 06-06-07 23:24

On Jun 7, 12:10 am, "Knud Larsen" <mafishmask...@yahoo.invalid> wrote:
> [...]
>
> Sverige modtog sidste år 96.000 indvandrere, og det kommer jo ikke til at gå
> ret længe, så er landet gået fuldstændig i kaos.

Det at danmark ikke "parkerer" folk - sig det til dem som sidder fast
i asylcentrene i årevis. Intet ahar forandret sig: flygtningene fra
Bosnien sad fast i 3+ år , før man fik lavet en lov. Inden da, så
måtte de ikke arbejde, de måtte ikke lære dansk .. de måtte ikke en
skid... og, vigtigst af alt, de måtte ikke engang have en udsigt til
fremtiden.

Hvis man ikke kan finde ud af det - skyd flygtningene på grænsen,
eller lad dem drukne som spanien eller malta gør, og lad det blive
bekendt vidt og bredt at dét er som DK's politik er. Det lala som man
dyrker nu, ER noget slattent halløj, som skal tilfredsstille vores
"medmenneskelighed" formentligt, men ikke duer til en sk.. , når
"medmenneskeligheden" ikke fører til andet end at folk er buret inde
i årevis.

Fra : Sten Schou

Dato : 06-06-07 23:48

"cpeter" <cphpeter@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Og du mener de er forfulgte?...hmmm, var det 6000 "danskere" der holdt ferie
i Libanon sidste år? et område de er "flygtet" fra

Hilsen Sten

Fra : cpeter

Dato : 06-06-07 23:53

On Jun 7, 12:48 am, "Sten Schou" <d...@dotdot.com> wrote:
> [...]
>
> Og du mener de er forfulgte?...hmmm, var det 6000 "danskere" der holdt ferie
> i Libanon sidste år? et område de er "flygtet" fra

Nej det er ikke hvad jeg mener - læs hvad jeg skriver! Hvis du lader
folk ind ,lad dem leve. Hvis du ikke er parat til det - vær ærlig og
sig til dem at det vil du ikke, og at de hellere må finde sig et andet
sted.

Lige nu lader man folk ind, men så efterfølgende har man INTET at
tilbyde dem udover en udsigtsløs tilværelse i et asylcentrum - og
dette er uærligt i min bog. Skyd dem på grænsen og så varer det ikke
længe, inden INGEN gider søge asyl i DK, og det er jo vel dét som er
formålet.

Fra : Sten Schou

Dato : 07-06-07 00:01

Jeg læste skam også hvad du skrev:
[...]

Uærligt?...hvem har lovet dem noget?...Nyrup og Jelved er her ikke længere,
det er vel også rygtedes i Mellemøsten
Opfylder man ikke kravene til asyl, har man naturligvis ikke noget at gøre
her i landet.
Det er vel ikke meningen Danmark skal være bistandkontor for hele verdens
befolkning, eller hur?

Hilsen Sten

Fra : cpeter

Dato : 06-06-07 23:59

Nu har jeg lige lavet om på Subject, siden det andet ikke helt
afspejlede min mening.

Fra : cpeter

Dato : 07-06-07 00:07

On Jun 7, 1:00 am, "Sten Schou" <d...@dotdot.com> wrote:
> [...]
> her i landet.
> Det er vel ikke meningen Danmark skal være bistandkontor for hele verdens

Hvis du lader en gæst ind i dit hus, så, i min bog, forpligter du dig
selv til at sørge for vedkommende indtil han kan klare sig selv.
Dette sidste er Danmark, af forskellige årsager, ikke rede til. I den
situation er det ærligste at sige: "Glem det amigo, du kan lige så
godt skyde dig selv en kugle for panden, for her i DK får du ikke en
chance".

Jeg siger ikke at DK skal være et bistandskontor for hele verden. Det
jeg siger er følgende: Hvis man nu engang HAR besluttet at tillade at
vedkommende flytter ind, så HÆNGER man sku på vedkommende, og dette
indebærer også at man lader vedkommende klare sig selv.

Hvis man ikke er parat til at lade folk leve, jamen fint nok : Så SIG
DET FRA STARTEN- og slip ikke folk ind.

Lige nu svæver vi i den situation, hvor man slipper folk ind, men så
efterfølgelnde jonglerer dem rundt i systemet, jaja .. prøver på at
sende tilbage, og det mislykkes.. og tiden går og går og går i år og
år.

Bekendtgør at folk bliver skudt enten på grænsen eller efter 6 måneder
i et asylcentrum. Det er sku da mere ærligt, og det vil nok få
strømmen af asylansøgere til at svinde ind.

Fra : Sten Schou

Dato : 07-06-07 00:20

[...]

Systemet er desværre således indrettet, at kan man udtale ordet asyl, så
skal sagen undersøges. Når dette så er gjort, og man ikke opfylder kravene,
så står der en advokat parat, til at prøve sagen igen, Hans Boserup fra
Sønderborg, f.eks., så kan sagen atter trækkes ud. Får vedkommende stadig
ikke asyl, så står en grædekone som Leif Borch, præsten du ved, parat, og
gerne med et kamerahold ved sin side.
Når hele dette hysteri er overstået, er der gået en del år, uden at
vedkommende har kunnet påvise, at han/hun opfylder kravene.
Du skulle måske hellere rette skytset mod folk a la Hans Boserup og Leif
Borch, som lukrere på at vise deres "medmenneskelighed", og lader folk sidde
i årevis uden grundlag for asyl, fordi de føler de er bedre mennesker ved at
få opfyldt deres indre Florence Nightingale/pengepung.

Hilsen Sten

Fra : cpeter

Dato : 07-06-07 00:28

On Jun 7, 1:20 am, "Sten Schou" <d...@dotdot.com> wrote:
> [...]
> i årevis uden grundlag for asyl, fordi de føler de er bedre mennesker ved at
> få opfyldt deres indre Florence Nightingale/pengepung.

Leif Borch er faktisk et ganske fremragende menneske, efter min
mening, som prøver på at rette "systemet" op i det omfang han kan. Han
kan bare ikke opnå ret meget mod "systemet".

Hvis det er ordet "asyl" som udløser hele dette cirkus - jamen sløjf
det, eller få grænsevagten til at skyde vedkommende med det samme. Når
dette rygtes, så skal folk nok blive væk fra DK, som formentligt det
store flertal ønsker.

Det cirkus som er i gang, og har været i mange år, er under al kritik,
så det eneste jeg siger er: TRÆF ET VALG !

Det er en af de typiske ting i DK - man er så konfliktsky, at man ikke
kan træffe en beslutning og se på sig selv i spejlet med en oprejst
pande.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-07 07:09

> [...]

mening, som prøver på at rette "systemet" op i det omfang han kan. Han
kan bare ikke opnå ret meget mod "systemet".

"Systemet" det er demokratiet, og flygtningeloven står 80 % af befolkningen
bag.

-----------

[...]

-----

VI har netop truffet et valg, og et valg som giver masser af konflikter
internationalt, det var unde Nyrup at vi undgik konflikter ved bare at
"hævde" at vi havde "verdens strengeste asyllov" - mens vi havde verdens
mildeste, - med de resultater vi ser nu.

Hvorfor fanden bruger flere og flere en nyhedslæser, som ikke giver
indrygningstegn, det er jo nærmest umuligt at få mening i meningerne mere.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 07:34

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Hvorfor fanden bruger flere og flere en nyhedslæser, som ikke giver
> indrygningstegn, det er jo nærmest umuligt at få mening i meningerne mere.

En af 'the culprits' er nu altså også det OE som bl.a. du gør brug af.

Min egen MacSOUP behandler alle indlæg korrekt, og det samme gør en
Windows-newsreader som 40tude Dialog.

<http://www.40tude.com/dialog>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-07 08:09

> En af 'the culprits' er nu altså også det OE som bl.a. du gør brug af.
>
> Min egen MacSOUP behandler alle indlæg korrekt, og det samme gør en
> Windows-newsreader som 40tude Dialog.

Der ER altså stadigvæk en kæmpestor overvægt af folk som bruger OE, og det
er ikke 'dem' der har ændret noget. Hvorfor skulle majoriteten vænne sig til
nye nyhedslæsere fordi nogle få har valgt "noget nyt" og åbenbart mere
spændende?

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-06-07 11:27

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor fanden bruger flere og flere en nyhedslæser, som ikke giver
> indrygningstegn, det er jo nærmest umuligt at få mening i meningerne
> mere.

Bruger du OE-QuoteFix? Hvis ikke, så gør det straks, så vi andre kan finde
rede i dine indlæg.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-07 14:11

Jens Bruun wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Bruger du OE-QuoteFix? Hvis ikke, så gør det straks, så vi andre kan
> finde rede i dine indlæg.

NU gør jeg, i gamle dage var den ikke væsentlig - men . . .

Fra : cpeter

Dato : 07-06-07 08:36

> "Systemet" det er demokratiet, og flygtningeloven står 80 % af befolkningen
> bag.

Dét, at et eler andet flertal mener et eller andet, gør det ikke
automatisk til moralsk rigtigt: se blot på dødsstraffen i USA.

Den flygtningelov man har fået strikket sammen, er slet ikke stram nok
- man skal SLET ikke lade nogen ind, fordi man ikke kan finde ud af at
behandle de "heldige" på en anstændig måde (og det er den slags ting
som f.eks. Borch opponerer imod)

> [...]
> "hævde" at vi havde "verdens strengeste asyllov" - mens vi havde verdens
> mildeste, - med de resultater vi ser nu.

Det man har for øjeblikket er et hyklerisk makværk - et stort Adgang
Forbudt skilt, dog med en masse små "kattelem" i form af undtagelser.
Hver undtagelse skal vendes og drejes, og dette skal vel tjene som
"anstændighedens" figenblad, for Danmarks politik på området. Så er
der bare det, at der er levende mennesker, som bliver kvalt i dette
figenblad.

Eftersom hensigten er at holde folk væk fra Danmark ( og jeg HAR
fattet, at det er det demokratiske flertals ønske), så er det meget
nemmere at skyde alle flygtningene, fordi der så ikke vil være nogen
tvivl om, hvad danmark's flertal ønsker.

Lige nu sidder flertallet og ønsker sig, at alle flygtningene ville
falde døde om ved et mirakel - det er der vel ingen tvivl om. Moralsk
eller ej - det er flertallets ønske. Jamen fint nok - vær mand nok til
at hjælpe miraklerne på vej.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-07 09:19

> [...]
Dét, at et eler andet flertal mener et eller andet, gør det ikke
automatisk til moralsk rigtigt: se blot på dødsstraffen i USA.

At kalde alt det man ikke kan lide for "systemet", og så føle at man har ret
til selv at lave lovene, det er en uting, også for en præst.

---------

[...]

--------

Det var dog utroligt så firkantet du tænker. Asylstatus og flygtningelove
var tænkt som noget der skulle gælde for modige mennesker, som vovede deres
liv ved at tale diktatoriske styrer imod. Det var aldrig ideen at alle
uheldige mennesker i verden skulle kunne vælge at bo i Danmark.
Vi hjælper ikke "verden" ved at også vi bliver et gennemkorrupt diktatur,
der MÅ være lande som kan stå som eksempler på at det KAN lade sig gøre at
have samfund hvor ikke alle kun tænker på egen klan eller familie og på at
rage så meget som muligt til sig. DET er vores opgave i verden, - hvis vi
absolut skal have en "opgave".

Vi har jo iøvrigt direkte inviteret fx forfattere som bliver forfulgt til at
nedsætte sig i DK med økonomisk støtte, det er sådanne mennesker som gør en
forskel i deres hjemlande, - man hjælper ikke ved at tømme landene for dem
der har penge nok til at rejse tusinder af km til Vesten.

Tingene er IKKE sort-hvide, der er altid tale om prioriteringer og
vurderinger over grader af fx bistand, - ellers kunne vi også vedtage at
give 110% af vores BNP, fordi mange lande mangler disse penge.

Fra : Vidal

Dato : 07-06-07 09:31

On 7 Jun., 09:09, "Knud Larsen" <mafishmask...@yahoo.invalid> wrote:

> Der ER altså stadigvæk en kæmpestor overvægt af folk som bruger OE,

En million fluer æder lort, ...

Prøv at se:

http://www.snapfiles.com/get/oequotefix.html

Det er et lille program, der fixer dit problem. Jeg brugte det
selv engang.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-07 10:24

"Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
> [...]

Prøv at se:

http://www.snapfiles.com/get/oequotefix.html

Det er et lille program, der fixer dit problem. Jeg brugte det

Det gjorde jeg også, - deres side fungerer ikke, men jeg har det et eller
andet sted på harddisken. Spørgsmålet er så, om det kun hjælper *mig*, eller
om også andre kan se, hvem der skriver hvad, - we shall see.

Fra : Vidal

Dato : 07-06-07 11:33

On 7 Jun., 11:24, "Knud Larsen" <mafishmask...@yahoo.invalid> wrote:
> [...]

> andet sted på harddisken. Spørgsmålet er så, om det kun hjælper *mig*, eller
> om også andre kan se, hvem der skriver hvad, - we shall see.

Det link, jeg har sendt, virker. Så behøver du ikke lede på din HD.

Quotefix hjælper os alle.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-07 14:10

Vidal wrote:

> Det link, jeg har sendt, virker. Så behøver du ikke lede på din HD.
>
> Quotefix hjælper os alle.

Serveren virkede ikke de første 10 gange, men nu har jeg installeret det.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 14:31

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Serveren virkede ikke de første 10 gange, men nu har jeg installeret det.

Nu er der i hvert fald korrekt citationshierarki ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-07 14:37

"Per Rønne" wrote:

> Nu er der i hvert fald korrekt citationshierarki ...

Glimrende, - jeg kunne selv kun huske det med forskellige farver, ellers
havde jeg startet den igen for længst.