Pressefriheden har det skidt i USA
Fra : BigBother

Dato : 06-06-07 15:20

.... specielt hvis man vil stille konstroversielle spørgsmål til magtfulde
folk.

http://digg.com/2008_us_elections/Reporter_Arrested_on_Orders_of_Giuliani_Press_Secretary

--
It looks like there was a conspiracy behind 9/11 if you really look at all
the facts - a lot of families now feel the same way.

Fra : cpeter

Dato : 06-06-07 15:33

On Jun 6, 4:20 pm, "BigBother" <uyuyffyg...@d8hf7e.com> wrote:
> [...]
> the facts - a lot of families now feel the same way.
> - Bill Doyle, leder af Coalition of 9/11 Families

Det er altså noget sludder - din titel. Uanset hvad man ellers måtte
mene om USA, så HAR landet verdens frieste presse: Intet andet land i
verden udstiller sin "dirty laundry", til verdens beskuelse, i samme
grad som USA. I intet andet land kunne en præsident blive fældet af
pressen. Der er så mange som leder efter det næste "scoop", at ingen
politiske tiltag har formået at få dem til at holde deres mund (måske
lige før, og under, McCarthy-eraen, men ikke efterfølgende).

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 09:04

cpeter <cphpeter@gmail.com> wrote:

> Intet andet land i verden udstiller sin "dirty laundry", til verdens
> beskuelse, i samme grad som USA. I intet andet land kunne en præsident
> blive fældet af pressen.

Nå, hvad så med præsident Katzav i Israel?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 06-06-07 16:40

On Wed, 6 Jun 2007 16:20:02 +0200, "BigBother"
<uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:

>... specielt hvis man vil stille konstroversielle spørgsmål til magtfulde
>folk.
>
>http://digg.com/2008_us_elections/Reporter_Arrested_on_Orders_of_Giuliani_Press_Secretary

Køb noget mere sølvpapir....!!!!

Har du overhovedet set videoen...???

Journalisten Matt Lepacek fra "foreningen af sølvpapirshatte brugere"
generede Giuliani og blev derfor smidt ud.....

Hvad er problemet...???

Fra : popperbob22

Dato : 06-06-07 20:59

On 6 Jun., 16:32, cpeter <cphpe...@gmail.com> wrote:

> [...]
> politiske tiltag har formået at få dem til at holde deres mund (måske
> lige før, og under, McCarthy-eraen, men ikke efterfølgende).

http://www.rsf.org/rubrique.php3?id_rubrique=639

ja det kan vi se, USA er kun nummer 53, mens Israel er 50.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 09:04

popperbob22 <dalgaard@gmail.com> wrote:

> http://www.rsf.org/rubrique.php3?id_rubrique=639
>
> ja det kan vi se, USA er kun nummer 53, mens Israel er 50.

Hvorfra jeg kan citere:

=
Fallout from the row over the "Mohammed cartoons"

Denmark (19th) dropped from joint first place because of serious threats
against the authors of the Mohammed cartoons published there in autumn
2005. For the first time in recent years in a country that is very
observant of civil liberties, journalists had to have police protection
due to threats against them because of their work.
=
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : cpeter

Dato : 06-06-07 21:07

On Jun 6, 9:58 pm, popperbob22 <dalga...@gmail.com> wrote:

> http://www.rsf.org/rubrique.php3?id_rubrique=639
>
> ja det kan vi se, USA er kun nummer 53, mens Israel er 50.

LOL - den oversigt giver jeg ikke fem flade ører for ! Frankrig mere
frit end US ? Hehe, hvad planet bor de mennesker på ? Prøv at bo begge
steder, og se hvordan pressen reagerer på politikernes udskejelser !

Fra : @

Dato : 06-06-07 21:44

On Wed, 06 Jun 2007 13:06:31 -0700, cpeter <cphpeter@gmail.com> wrote:

>LOL - den oversigt giver jeg ikke fem flade ører for ! Frankrig mere
>frit end US ? Hehe, hvad planet bor de mennesker på ? Prøv at bo begge
>steder, og se hvordan pressen reagerer på politikernes udskejelser !

journalister er som bekendt temmelig venstresnoede, så selvfølgelig
SKAL USA have en temmelig dårlig placering

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Lyrik

Dato : 06-06-07 22:23

Den 06.06.2007 kl. 22:44 skrev @ <1@invalid.net>:

> journalister er som bekendt temmelig venstresnoede, så selvfølgelig
> SKAL USA have en temmelig dårlig placering
+++++++

Bemærkelsesværdigt er det at Danmark er røget ned fra en delt
1. plads til en delt 19. plads! Det skyldes at nogle af de journalister
som fastholdt ytringsfriheden i "Muhammed-sagen" måtte have
politibeskyttelse. Altså vores ytringsfrihed er kulturderangeret. En
fattigdom påført os af islamisk indvandring.
19.pladsen deler vi med Bosnien og Herzegovina, New Zealand og Trinidad og
Tobago.

1. Pladsen deles stolt af Finland, Island, Irland og Holland.

Norge ligger 6.
Sverige ligger 14.

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.