Anne Mette Foghs tale
Fra : Lars

Dato : 06-06-07 10:09

Af alt det som jeg hørte i går, fra grundlovsdagens møder
var det dog Anne Mette Fogh, der kom med det bedste.

Hvor har hun dog ret. Hun skulle have mere indflydelse
end hun har.

Selvfølgelig er det forældres og ikke samfundet, der har
ansvaret for at gøre børn til gode, ansvarsbevidste borgere,
der ikke bare laver ballade og kræver ind.

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-06-07 11:19

Lars wrote:
> [...]
> ansvaret for at gøre børn til gode, ansvarsbevidste borgere,
> der ikke bare laver ballade og kræver ind.

Det er vist det, man kalder at sparke åbne døre ind. Jeg mener: hvem kan
være uenig i den slags almindeligheder?

Per v.

--
CEPOS: Concentration of Extraordinarily Preposterous Organized
Self-assertiveness

Fra : N_B_DK

Dato : 06-06-07 12:07

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Det er vist det, man kalder at sparke åbne døre ind. Jeg mener: hvem
> kan være uenig i den slags almindeligheder?

Rigtig mange på venstrefløjen mener det er alle andres skyld (hvis ikke alle
på venstrefløjen)

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra :    ab©

Dato : 06-06-07 15:16

> Rigtig mange på venstrefløjen mener det er alle andres skyld (hvis ikke
> alle på venstrefløjen)

(om børn, der "der ikke bare laver ballade og kræver ind")

Nu er det jo helt sikkert, at "venstrefløjen" mindst af alt er repræsenteret
af personer, der æder altig rådt - i modsætning til den hjernedøde del af
befolkningen - så hvis man ikke har en krittisk holdning, laver "ballade" og
ikke stiller spørgsmål ved stort set alt (kræver ind ?), ja, så kommer jo
kun den velbjærgede del af befolkningen videre - og fra den kant er der
hidtil ikke kommet meget godt, for det kan nemlig ikke "betale sig" (læs:
det giver ikke kr. i kassen her og nu) :-/

Op gennem tiden er der stort set ikke andet end beviser for, at
"socialdemokrater" er skyld i den udvikling vi er kommet frem til i dag.
Intet er kommet af sig selv - hvordan tror I, at tingene havde set ud, hvis
f.eks. skattestoppet havde kørt i årtier ? Så havde skolebørnene siddet i
rene ruiner - og så skulle I have set "ballade" ....

ab©

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-06-07 13:03

Lars wrote:
> [...]
> ansvaret for at gøre børn til gode, ansvarsbevidste borgere,
> der ikke bare laver ballade og kræver ind.

hvorfor mon børnene er sådan... tjoo på at se på forældrene... hovedsagligt
dem opvokset af 68'er generationen...
- og som en go socialdemokrat så er man jo forvent med at velfærd bare er
noget som man kan kræve så meget ind af som muligt...

Rasmus

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-06-07 13:40

Rasmus M. Jensen wrote:

> [...]
> - og som en go socialdemokrat så er man jo forvent med at velfærd
> bare er noget som man kan kræve så meget ind af som muligt...

Det er nu pudsigt, a folk har så travlt med i tilbageblik at reducere
68-oprøret til "en lille flok overkassebørn" og så samtidig give det skylden
for alle nutidens dårligdomme.

Mon ikke snarere de mange upodragede (ikke nødvendigvis uopdragne) børn er
et resultat af det forbrugs- og egoistræs, som netop "68'erne" protesterede
imod?

I øvrigt må 68-generationens børn vel være langt over skolealderen i dag?

Per V.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-06-07 14:28

Per Vadmand wrote:

> [...]
> "68'erne" protesterede imod?
>
> I øvrigt må 68-generationens børn vel være langt over skolealderen i
ja det er børnebørnene til 68'er generationen

Rasmus

Fra : Michael Weber

Dato : 06-06-07 21:36

> [...]
>
> Mon ikke snarere de mange upodragede (ikke nødvendigvis uopdragne) børn er
> et resultat af det forbrugs- og egoistræs, som netop "68'erne"

Nå ?!
;)

Fra : Peter B. P.

Dato : 06-06-07 13:39

"Lars" <Lars@BB> wrote:

> [...]
> ansvaret for at gøre børn til gode, ansvarsbevidste borgere,
> der ikke bare laver ballade og kræver ind.

Er det en man kan læse på nettet?

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Søren

Dato : 06-06-07 16:39

"Lars" <Lars@BB> skrev i en meddelelse
> Af alt det som jeg hørte i går, fra grundlovsdagens møder
> var det dog Anne Mette Fogh, der kom med det bedste.
>
> Hvor har hun dog ret. Hun skulle have mere indflydelse
> end hun har.
Så kan hun jo bare stille op. Hun har ihverfald een stemme.

> Selvfølgelig er det forældres og ikke samfundet, der har
> ansvaret for at gøre børn til gode, ansvarsbevidste borgere,
> der ikke bare laver ballade og kræver ind.

Selvfølgelig.

Men hvorfor er det interessant at vide hvad statsministerens kone mener?
F.eks. kender jeg en mand, der engang har set et biillede af Tordenskjold.
Det gør vel ikke mine meninger særligt interessante?

Men det er måske bare mig?

Søren

Fra : Pernille

Dato : 06-06-07 20:51

"Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> F.eks. kender jeg en mand, der engang har set et biillede af Tordenskjold.
> Det gør vel ikke mine meninger særligt interessante?

Det er bare dig! ;-9
Jeg synes at det er på tide, som hun siger, at forældre tager deres ansvar
alvorligt.
Mange tror, at de blot skal avle dem, give dem mad og sørge for tag over
hovedet.
Men der er meget mere i det at være forældre.

Fra : Bertel Brander

Dato : 06-06-07 21:58

Lars skrev:
> [...]
> ansvaret for at gøre børn til gode, ansvarsbevidste borgere,
> der ikke bare laver ballade og kræver ind.

Hvis den slags platheder kan gøre dig glad så for mig gerne.
Politikere har en ansvar for at regere landet, og af
dem må man kunne forvente andet end platheder.

Et problemerne med fru Foghs udsagn er at det ikke
kan bruges til noget i virkeligheden.

For hvad mener fru Fogh at hendes udsagn skal bruges til,
andet end at slå "ansvarsløse" forældre i hovedet?

Får vi flere "gode, ansvarsbevidste borgere" af at det
bliver forældrenes ansvar?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-06-07 08:01

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet end at slå "ansvarsløse" forældre i hovedet?
>
> Får vi flere "gode, ansvarsbevidste borgere" af at det

Det skal selvfølgelig følges op med handling. Myndighederne skal give sig
selv værktøjer, som de kan bruge til at hjælpe familierne - også inden at
barnet er 15 år.

Derfor skal vores holdning til forældre med truede afkom ændres. Det skal
gøres legitimt at hjælpe myndighederne med at rette sit barn op, hvis det
har gjort noget galt.

Det betyder:

At forældrene skal være parate til at møde op sammen med ungerne, hvis
kommunerne laver et dagsprogram til vanskelige unge, som overtræder loven
første gang. At de skal være parate til at ringe til et professionelt team,
som kan hjælpe dem med at få ungen op af sengen, hvis de ikke selv magter
det. http://www.retsreformnu.dk/RRN.htm

At de skal være parate til at rejse til f.eks. Horsens, hvis myndigheder
idømmer deres afkom en adventure weekend i et nedlagt voksentfængsel.
http://www.retsreformnu.dk/Retsreform/Prisonweekend.htm

At de skal være parate til at leve ude i naturen, hvis myndighederne mener
at deres afkom skal opleve naturen, så det har tid til at finde sig selv.
http://www.retsreformnu.dk/Retsreform/Challenge.htm

At de skal være parate til at aflevere deres barn sammen med sengelinned
hver aften, hvis barnet ikke kan overholde et udgangsforbud, som det er
blevet idømt. http://www.retsreformnu.dk/Retsreform/Tillid1015.htm

Men vi skal som samfund også række hånden ud. Det bør være sådan at har den
unge og forældrene arbejdet aktivt med at rette op på forholdene og er
straffen udstået, så skal straffeattesten være blank, når afkommet fylder 18
år.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)