Lærerer i folkeskolen får tæsk og trusler.
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 06-06-07 08:57

Jeg vil sige at jeg i min tid i folkeskolen (1973-83) ikke har oplevet vold
mod lærere, men nærmest det omvendte.

Et bundt nøgler blev kastet igennem klasselokalet i ren fustration over at
vi støjede. Vi har lidt urolige og fik faktisk en vikar til at bryde sammen
i gråd flere gange alene på grund af den udisiplinerede indstilling i
klassen. Det er jeg ikke så stolt af i dag.

Vi må have ro i lokalerne og lærerne, som blot udfører deres arbejde, skal
selvfølgelig ikke overfaldes. Da overfald - hvis de anmeldes - ofte ender ud
med at voldsmanden belønnes med hjemsendelse i et antal dage, så er det
måske på tide at skride ind med en radikal løsning, som hedder involvering
af familien til den voldelige unge.

Det skulle være således at vi skulle fjerne den kriminelle lavalder, men at
den type straf, som man kan idømme unge under 15 år, skulle være en type
afsoning hvor at ungen er ifølgeskab af en voksen slægtning i forløbet.

I det forslag til en dagsbehandling, som jeg har udarbejdet med forbillede i
udenlandske programmer (http://www.retsreformnu.dk/RRN.htm), arbejder jeg
med at den unge og en voksen skal stille kl. 5 om morgenen til noget motion
og morgenmad for at ungen kan få agressioner og fustrationer brændt af.

Derefter skal barnet i skole. Her kan skolegangen ske ved at en voksen tager
plads bagerst i lokalet og via et spørgeskema vurderer om ungen følger
undervisningen og ikke forstyrrer. Det betyder også at der er to voksne i
lokalet, hvis den unge går amok.

Efter skoletid er der lektietid indtil kl. 15, hvor at der er motion,
gruppesamtaler og evt. undervisning eller affaldsopsamling indtil kl. 17,
hvor at familierne kan tage hjem igen. Om lørdagen er der skiftevis 2 timers
familieterapi eller affaldssamling.

Tydelige og mærkbare konsekvenser af ulovlige handlinger skulle rette
ungerne op og forhindre at de er uhåndterlige, når de fylder 15. Et sådan
program skulle også gerne kunne holde ungernes fokusering omkring det
vigtigste element i deres dagligdag - skolen.

Kort sagt: Disse voldelige unger skal holdes i folkeskolen for enhver pris
og her er det på sin plads at familien aktivt hjælper til ved deres
tilstedeværelse i skolen, så de kan ligge sig imellem.

Det er en arbejdsplads for både elever og lærere. Begge parter skulle gerne
arbejde uden at blive udsat for vold.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Pernille

Dato : 06-06-07 10:16

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i gråd flere gange alene på grund af den udisiplinerede indstilling i
> klassen. Det er jeg ikke så stolt af i dag.

Men, du har dog samvittighe.
Det som børn og unge byder lærere, i dag, kan slet ikke sammenlignes med
det,
der skete i 70'erne og 80'erne.
Forældre skal opdrage deres børn til at føle respekt overfor lærere,
pædagoger, politi, etc.
Forældre skal lære deres børn, at der er grænser, for hvad de kan tillade
sig.
Forældre skal lære deres børn god opførlel.

Fra : Per Hagemann

Dato : 06-06-07 18:42

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> måske på tide at skride ind med en radikal løsning, som hedder involvering

Hjemsendelse af voldseleven til forældrenes hjemland ville give en dundrende
effekt på statistikken.

Som jeg opfatter det, er mentaliteten med at øve vold ikke videre udbredt
blandt elever med dansk baggrund. Under min muhamedanerfri skolegang var der
aldrig optræk til vold mod lærerne, kun mod andre elever fra de værste
slagsbrødre.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-06-07 18:44

Per Hagemann wrote:
> [...]
> udbredt blandt elever med dansk baggrund. Under min muhamedanerfri
> skolegang var der aldrig optræk til vold mod lærerne, kun mod andre

eftersidning... det skal nok hjælpe...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-06-07 20:43

Per Hagemann wrote:

> [...]

> udbredt blandt elever med dansk baggrund. Under min muhamedanerfri
> skolegang var der aldrig optræk til vold mod lærerne, kun mod andre

PLONK, dit racistfæ.

Per V.

--
CEPOS: Concentration of Extraordinarily Preposterous Organized
Self-assertiveness

Fra : @

Dato : 06-06-07 21:38

On Wed, 6 Jun 2007 21:42:36 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>PLONK, dit racistfæ.

er selve sandheden nu pludselig racistisk?

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Pernille

Dato : 07-06-07 08:01

> er selve sandheden nu pludselig racistisk?

Det kommer an på, hvilken sandhed vi snakker om.
Hvis det er sandheden om, at nogle børn og unge laver mere vold og ballade
end andre, så er du racist, hvis du siger noget om dét!

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 15:04

Pernille wrote:
> [...]
> Hvis det er sandheden om, at nogle børn og unge laver mere vold og
> ballade end andre, så er du racist, hvis du siger noget om dét!

Det har du helt misforstået: Du er racist, hvis du påstår, at det skyldes
etnisk afstamning, at børn laver ballade i skolen. Det er nemlig noget
vrøvl.

Per V.

Fra : El Trabajador

Dato : 07-06-07 16:00

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i

> Det har du helt misforstået: Du er racist, hvis du påstår, at det
> skyldes etnisk afstamning, at børn laver ballade i skolen. Det er
> nemlig noget vrøvl.

Muhamedaneruger får en anden opdragelse af deres forældre end de fleste
andre børn gør. Den opdragelse muhamedanerunger får, gør at de altid vil
være krigeriske og lave ballade.

Du er nok for dum til at se virkeligheden i øjnene. Sæt du dig hen og drøm
videre med dine tegneserier.
--
El Trabajador

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 18:16

El Trabajador wrote:
> [...]
> fleste andre børn gør. Den opdragelse muhamedanerunger får, gør at de
> altid vil være krigeriske og lave ballade.

Gør det ondt at være så dum?

Per V.

Fra : Pernille

Dato : 07-06-07 16:20

> Det har du helt misforstået: Du er racist, hvis du påstår, at det skyldes
> etnisk afstamning, at børn laver ballade i skolen. Det er nemlig noget
> vrøvl.

Nej, det skyldes, at nogle mennesker i dette land blæser på det danske.

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 18:17

Pernille wrote:

> Nej, det skyldes, at nogle mennesker i dette land blæser på det
> danske.

Ja - og de kalder sig oven i købet "dansk" folkeparti.

Per V.

Fra : El Trabajador

Dato : 07-06-07 15:57

"@" <1@invalid.net> skrev i

> er selve sandheden nu pludselig racistisk?

Ja, sandheden anses ofte for at være racistisk.

Tidligere var det sandheden om kommunismen, der ikke var god tone. Nu er
det sandheden om muhamedanismen/muhamedanerne, der ikke er god tone.
--
El Trabajador

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 18:19

El Trabajador wrote:

> Tidligere var det sandheden om kommunismen, der ikke var god tone. Nu
> er det sandheden om muhamedanismen/muhamedanerne, der ikke er god
> tone. --
Sandheden er altid god tone, men den har du ikke beskæftiget dig med i mange
år.

Per V.

Fra : N_B_DK

Dato : 06-06-07 21:53

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> PLONK, dit racistfæ.

Ja klart man er racist fordi man mener at ballade magere skal ud, det er da
klart, jeg er ikke i tvivl om det er dig der er et fæ.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : El Trabajador

Dato : 07-06-07 16:01

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Ja klart man er racist fordi man mener at ballade magere skal ud, det
> er da klart, jeg er ikke i tvivl om det er dig der er et fæ.

Fæ er et alt for mildt ord om dén mand.
--
El Trabajador

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 07:04

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> wrote:

> Som jeg opfatter det, er mentaliteten med at øve vold ikke videre udbredt
> blandt elever med dansk baggrund.

Det er vist længe siden du har færdedes på en dansk folkeskole. Et år
som lærervikar ville kunne gøre underværker.

Og jeg har prøvet at være lærervikar på en af de bedst fungerende
folkeskoler i Københavns Kommune.

> Under min muhamedanerfri skolegang var der aldrig optræk til vold mod
> lærerne, kun mod andre elever fra de værste slagsbrødre.

Dengang var lærergerningen forbundet med en hel anden autoritet, end den
er i dag. Eleverne sagde 'De' til lærerne, op til og med 3.
gymnasieklasse, mens lærerne sagde 'du' til eleverne. Og opførte
eleverne sig ikke ordentligt, fik de en øm bag - i det mindste
hjemmefra.

Når lærere i dag kan blive angrebet af elever [det skete aldrig på den
velfungerende folkeskole, jeg arbejdede på], er der således tale om
resultatet af dybtgående ændringer i samfundet, ikke mindst når det
drejer sig om lærernes status ...

Derudover hører med at folkeskolerne i dag optager børn, der tidligere
kom på specialskoler [mens de velfungerende børn i stigende grad flyttes
til privatskoler, også fordi skolen i dag er en enhedsskole]. Yderligere
er lærerfaget i stigende grad blevet feminiseret - og maskulin autoritet
synes nu engang at have større vægt hos børn end feminin autoritet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pernille

Dato : 07-06-07 08:06

> [...]
> gymnasieklasse, mens lærerne sagde 'du' til eleverne. Og opførte
> eleverne sig ikke ordentligt, fik de en øm bag - i det mindste

Ja, præcis! Jeg er ikke interesseret i, at børn skal have klø, men en god
verbal endefuld og konsekvenser, der kan mærkes, er hva' forældre bør huske,
hvis poden ikke opfører sig ordentligt.
Forældre skal lytte til, og støtte op om lærerens arbejde. På en måde, hvor
barnet oplever, at der foregår et godt samarbejde mellem lærer og forældre.
Respekt.

Fra : Per Hagemann

Dato : 07-06-07 20:13

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> gymnasieklasse, mens lærerne sagde 'du' til eleverne. Og opførte
> eleverne sig ikke ordentligt, fik de en øm bag - i det mindste

Der var nu kun en enkelt af mine lærere man skulle sige De til. Han var også
den eneste lærer, som brød med forbuddet mod fysisk afstraffelse af eleverne
ved at uddele lussinger.

> [...]
> velfungerende folkeskole, jeg arbejdede på], er der således tale om
> resultatet af dybtgående ændringer i samfundet, ikke mindst når det

Det kan da godt tænkes at adfærdsvanskelige danske elever nu om dage har
udvidet slåskampene i skolegården til også at omfatte overfald på svage
lærere. Det er så bare underligt at de anekdotiske eksempler omtalt i disse
dage for mig peger i retning af fremmedelever som overfaldsdrengene.
Inspektøren fra skolen på Rønnebær Alle i Helsingør kom endda til direkte at
afsløre at det var kulturforskelle, som havde forårsaget at en elev havde
sprængt en bombe hjemme hos inspektøren.

Fra : John

Dato : 06-06-07 18:50

> [...]

> måske på tide at skride ind med en radikal løsning, som hedder involvering

Hva' mæ' en go' gammeldags pædagogisk røvfuld?

John :)

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-06-07 20:43

John wrote:

> Hva' mæ' en go' gammeldags pædagogisk røvfuld?

Endnu en sharia-tilhænger.

Per V.

Fra : Kim2000

Dato : 06-06-07 20:51

> Endnu en sharia-tilhænger.
>
> Per V.

Hvor er det dog destruktivt, men det er også meget nemmere bare at ignore
artiklens alvor og så bare kaste sig over sendebudet.
mvh
Kim

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-06-07 23:02

Kim2000 wrote:

> Hvor er det dog destruktivt, men det er også meget nemmere bare at
> ignore artiklens alvor og så bare kaste sig over sendebudet.
> mvh

Er det ikke de idioter, der foreslår at gengælde vold med vold, der
ignorerer artiklens alvor?

Per V.

Fra : Pernille

Dato : 07-06-07 08:07

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Og hvor er det dog nemt at bruge ordet "sharia-tilhænger", hver gang man
ikke kan forsvare sine argumenter!

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 15:05

Pernille wrote:

> Og hvor er det dog nemt at bruge ordet "sharia-tilhænger", hver gang
> man ikke kan forsvare sine argumenter!

Det er påfaldende, at alle de mest fremmedfjendske her i gruppen samtidig er
de hurtigste til at råbe op om korporlig afstraffelse.

Per V,

Fra : Michael Weber

Dato : 06-06-07 21:46

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Hva' mæ' en go' gammeldags pædagogisk røvfuld?
>
> John :)

Man skal sætte dem i en rundkreds og spørge dem :
"Hvad synes du selv ?"
og igen...
"Hvad synes du selv ?"
og igen...
"Hvad synes du selv ?"
og igen...
"Hvad synes du selv ?"

Fra : El Trabajador

Dato : 06-06-07 19:50

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/06/06/06030025.htm

"Dejlig" politisk korrekt artikel. Den nævner overhovedet ikke et ord om,
at det er de halvvoksne muhamedanerdrenge, der står bag volden mod lærerne.
Når muhamedanere begår forbrydelser i vort land, vil DR helst tie om den
virkelige sandhed og gøre muhamedanernes hærgen i vort land til et generelt
problem, hvor de ulovlige handlinger begås af alle.

Det er på tide, at vi får den utilslørede sandhed om muhamedanernes hærgen
i vort land frem, i stedet for "elitens" forsøg på at fortie sandheden.
--
El Trabajador

Fra : Kim2000

Dato : 06-06-07 20:47

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> i vort land frem, i stedet for "elitens" forsøg på at fortie sandheden.

Når jeg nævner den med at 80% af alle kriminelle under 18 er indvandre så
kaldes jeg racist, selvom det er officielle tal....
(nej jeg gider ikke lede efter artiklen, jeg har henvist til den mere end 10
gange det sidste år)
mvh
Kim

Fra : N_B_DK

Dato : 06-06-07 21:55

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Når jeg nævner den med at 80% af alle kriminelle under 18 er
> indvandre så kaldes jeg racist,

Det skyldes de blander ordet realist og racist sammen, og det er åbenbart
nemmere at skrive racist, fremfor det rette realist.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-06-07 22:50

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Når jeg nævner den med at 80% af alle kriminelle under 18 er
> indvandre så kaldes jeg racist, selvom det er officielle
> tal....

nej´, det er det ikke - og jeg vil gerne kalde dig racist, hvis
du tror at det hjælper på dit vås.
Og så hedder det i øvrigt indvandrere, hr. skolelærer - se nu at
få lært noget dansk.

Det er muligt at der "sigtes" flere indvandrere end
ikke-indvandrere, fordi politiet har større fokus på indvandrere
end på ikke-indvandrere, men en sigtelse er altså ikke lig med
at de allerede er dømt.

At vi altså har flere indvandreres børn i fængsel end vi har
danskes ditto, betyder ikke at de er mere kriminelle, men at
politiets fokus på den gruppe unge er langt større end på andre.
Desuden er de jo bekvemt sorthårede og brune i huden, så de er
nemme at genkende. Derfor søger politiet naturligvis at
chikanere dem mest muligt. Det er ikke ukendt at store dele af
politiet er "racister" og anvender et racistisk tonefald over
for disse borgere. Det er med til at stigmatisere disse unge,
hvorefter man så kan forfølge dem ekstraordinært.

Man nægter dem eller deres forældre arbejde fordi de har sære
skikke og et fremmedartet navn eller fordi de taler dårligt
dansk. Samtidig skærer man ned på ungdomsklubber og pædagogiske
tiltag der kunne hjælpe de unge til en uddannelse på ordentlige
vilkår. Det er naturligvis et socialt problem, ikke et etnisk
problem, men da de etniske grupper er lette at få øje på, så er
de nemme ofre som syndebukke for al fortrædelighed i dette land.

Prøv at lægge mærke til at man ikke kan diskutere ret meget i
denne gruppe førend Hagemann og andre fjolser benytter
lejligheden til at svine indvandrere til uden videre. Alle
indlæg - uanset type - bliver til en diskussion om
"muhammedaaaanere" som disse underydere benytter enhver
lejlighed til at chikanere og defamere. Det er jo derfor de er
underydere.

Hvor mange indvandrere kender du selv,Kim2000? og hvor mange
omgås du til dagligt? Du er blevet mere og mere fremmedfjendtlig
indstillet siden du er begyndt som lærer på en "hvid" skole - og
det er skræmmende at en del af den danske lærerstand som ellers
skal være med til at opdrage de unge til tolerance og ligeværd,
giver udtryk for så grove og nedladende og generaliserende
opfattelser uden at blinke.

Jo, jeg vil godt kalde dig racist, men jeg tror desværre ikke
at det hjælper, så jeg vil hellere undlade dette udtryk til en
bedre lejlighed, men groft generaliserende er du, ubehageligt
groft generaliserende og i øvrigt med til at hæmme integrationen
med dine fordomme og fordrejninger af kendsgerningerne. Det er
beskæmmende.

> (nej jeg gider ikke lede efter artiklen, jeg har henvist til
> den mere end 10 gange det sidste år)

Man kan opgøre sådanne tal på mange måder - fx kan det dreje
sig om at hvor mange der sigtes for en forbrydelse, og disse tal
tæller i statistikkerne, men siger intet om hvorvidt de samme
unge faktisk bliver dømt. Så bliver de ikke dømt, så er de ikke
kriminelle i lovens forstand.

9 af 10 filmstjerne bruger Lux - ergo opfattes det som om at 90
% af alle filmstjerner bruger Lux. Gammel reklamemanipulation.

Anbringer jeg højre fod i kogende vand og venstre fod i iskoldt
vand, så har jeg det gennemsnitlig meget godt.

Hvis der findes 10 kvinder, hvoraf de 9 er gravide, så er der
statistisk belæg for at den ene af kvinderne er blot lidt
gravid.

Den slags statistisk humbug giver jeg ikke meget for.
Du burde vide bedre. Men det gør du åbenbart ikke.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-07 08:00

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> [...]

> Den slags statistisk humbug giver jeg ikke meget for.
> Du burde vide bedre. Men det gør du åbenbart ikke.

Al statistik som viser noget vi ikke kan lide er humbug, mens al statistik,
som fx viser at USSR og lydlande var demokratiske og velhavende, er korrekt.
Man kan ikke regere et land uden brug af statistik, og statistik er jo
ikke - for almindelig mennesker - en religiøs tro, men tal som hjælper til
at overskue store helheder.

Derudover er den anførte statistik IKKE gældende for hele Danmark, men kun
for København, - havde det ikke været et bedre modargument hr lærer?

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 10:54

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
>
> Derudover er den anførte statistik IKKE gældende for hele Danmark, men kun
> for København, - havde det ikke været et bedre modargument hr lærer?

Hvorfor svarer du ham, når han ikke kan læse, hvad du skriver?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-07 14:19

"Per Rønne" wrote:

> Hvorfor svarer du ham, når han ikke kan læse, hvad du skriver?

Ofte svarer andre, og så kan den selvblinde, ikke lade være med at læse med.

Ikke lige dennegang, men ellers skriver jeg også ofte for min egen skyld,
fordi det styrker hukommelsen i forhold til ting man gerne vil huske.

Fra : Kim2000

Dato : 07-06-07 13:16

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det hjælper på dit vås.
> Og så hedder det i øvrigt indvandrere, hr. skolelærer - se nu at få lært

Destruktivt, man skal fandme ikke tillade sig at svare medmindre man har
dobbelttjekket hvert eneste ord, destruktivt for debatten er hvad der er.

> [...]
>
> At vi altså har flere indvandreres børn i fængsel end vi har danskes
> ditto, betyder ikke at de er mere kriminelle, men at

Nejda, bare fordi en 6-7% af befolkningen står for 80% af fængslingerne så
er det da ikke ensbetydende for med de er mere kriminelle.....

> [...]
> racistisk tonefald over for disse borgere. Det er med til at stigmatisere
> disse unge, hvorefter man så kan forfølge dem ekstraordinært.

Det er da godt du ikke har fordomme overfor nogen, heller ikke politiet.....

> [...]
> ikke et etnisk problem, men da de etniske grupper er lette at få øje på,
> så er de nemme ofre som syndebukke for al fortrædelighed i dette land.

Så det er altså igen blevet til statens problem....

> [...]
> tolerance og ligeværd, giver udtryk for så grove og nedladende og
> generaliserende opfattelser uden at blinke.

Du mener udover min kone, der kom til landet fra Serbien som 12-årig, hun er
idag skolelærer, hendes mor og far er i job og hendes mor er fortsat i job
tiltrods for sine 66 år, hendes far har dog tilladt sig at gå på pension i
en alder af 77. Morsomt nok så kunne de klare sig, måske fordi de ikke
bankede nogen ned.

> [...]
> øvrigt med til at hæmme integrationen med dine fordomme og fordrejninger
> af kendsgerningerne. Det er beskæmmende.

Det er godt du ikke er fordomsfuld overfor politiet.....

> [...]
> dømt. Så bliver de ikke dømt, så er de ikke kriminelle i lovens forstand.

En gruppe på 6-7% af befolkning står for 80% af dommerfremstillingerne, men
du hævder altså at du ikke kan se nogen som helst sammenhæng... okay......

mvh
Kim

Fra : Pernille

Dato : 07-06-07 14:12

> [...]
> job tiltrods for sine 66 år, hendes far har dog tilladt sig at gå på
> pension i en alder af 77. Morsomt nok så kunne de klare sig, måske fordi

Et dejligt eksempel på, at det kan lade sig gøre, når viljen er der.

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 15:08

Kim2000 wrote:

> Nejda, bare fordi en 6-7% af befolkningen står for 80% af
> fængslingerne så er det da ikke ensbetydende for med de er mere
> kriminelle.....

Det er også bare en af racisternes sædvanlige propagandaløgne. Der er en
lille overræpræsentation, men de 80% er helt ude i hampen.

Desuden har der altid været overræpræsentation af underklassen i
kriminalstatistikken, og takket være forfejlet integrationspolitik gennem 30
år er indvandrere overrepræsenteret blandt underklassen.

Per V.

Fra : @

Dato : 07-06-07 15:25

On Thu, 7 Jun 2007 16:08:09 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Det er også bare en af racisternes sædvanlige propagandaløgne. Der er en
>lille overræpræsentation, men de 80% er helt ude i hampen.

nej, og der er ved tidligere lejligheder postet rigeligt med
dokumentation her i gruppen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 15:53

> [...]

> kriminalstatistikken, og takket være forfejlet integrationspolitik gennem 30
> år er indvandrere overrepræsenteret blandt underklassen.

Reelt er det jo en segregationspolitik man har gennemført, gennem at man
ikke har grebet ind over for ghettodannelser, og i øvrigt har arbejdet
for at indvandrernes børn skulle bevare forældrenes sprog og kultur.

Der var så nogle kommuner, især på Københavns vestegn, der allerede i
80erne slog alarm over det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-07 16:37

> [...]
> for at indvandrernes børn skulle bevare forældrenes sprog og kultur.
>
> Der var så nogle kommuner, især på Københavns vestegn, der allerede i

Og det fik de ingen tak for. Velmenere fortalte dem, at de skulle holde kæft
og lade som intet.

Først siger velmenere, at det hele går fint, og vil derfor ikke have nogen
politiske tiltag på området (de pisser på os),
- når det så viser sig, at det går ad helvede til, så siger de, at det er
fordi vi ikke gjorde noget (de siger vi lugter)

Man KAN jo ikke trylle, det går hverken godt i Tyskland, Frankrig, England,
Holland, Belgien, Norge eller Sverige, - OG de har grebet tingene an på
mange forskellige måder.

Men denne sandhed MÅ ikke være rigtig, den skal åbenbart fortrænges fra
bevidstheden.

HVOR mon det efter Vadmand og konsorteres mening går rigtig godt?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-06-07 00:37

> Destruktivt, man skal fandme ikke tillade sig at svare
> medmindre man har dobbelttjekket hvert eneste ord, destruktivt
> for debatten er hvad der er.

Det er ikke mindre destruktivt at du kommer med direkte løgne om
indvandrere - du har intet belæg for det du skriver, og det er
uhyggeligt at /du/ fremturer med dine fordomme om netop dette.
Så hvis det generer dig at få at vide at din stavning lader
noget tilbage at ønske, så er det helt tilsigtet. Det er nemlig
akkurat den følelse det fremkalder i indvandrerne når de
ustandselig bliver udsat for dæmoniseringer som dem, du kommer
med.

Kan du ikke lide at få rettet dine stavefejl, så lad være med at
defamere en hel befolkningsgruppe blot fordi nogle af dem kvajer
sig.

Dine 80 procent er helt hen i vejret og savner ethvert grundlag.
Jeg konstaterer at du heller ikke er i stand til at argumentere
for dem.

> Nejda, bare fordi en 6-7% af befolkningen står for 80% af
> fængslingerne så er det da ikke ensbetydende for med de er
> mere kriminelle.....

tsk! tsk! Du bliver mere og mere rabiat - hvornår melder du dig
ind i DF?

> Det er da godt du ikke har fordomme overfor nogen, heller ikke
> politiet.....

Det er faktisk kendsgerninger som velrenommerede forskere er
kommet frem til og som jeg i øvrigt har henvist til "adskillige
gange". Men dit forsvar for politiet er ynkeligt: du kan ikke
lide at de angribes selvom det er sandt det man angriber dem
for, for så taler du om fordomme, medens du finder det helt i
orden at fremture med dine fordomme over for indvandrere uden
belæg for det overhovedet. Man ser "logikken".

> Så det er altså igen blevet til statens problem....

ja, og...? Er staten fejlfri? Eller det er måske indvandrernes
egen skyld at de har den forkerte hudfarve, den forkerte
religion og at de har svært ved at få arbejde som følge af
fordomme?

> [...]
> far har dog tilladt sig at gå på pension i en alder af 77.
> Morsomt nok så kunne de klare sig, måske fordi de ikke bankede

Så indvandrere der ikke kommer fra Serbien banker altså folk ned
og det er derfor at flertallet af dem har svært ved at få
arbejde? Jo, jo, - det er ganske logisk

> Det er godt du ikke er fordomsfuld overfor politiet.....

Netop - jeg taler om kendsgerninger - som du altså ikke har lyst
til at kommentere.

> En gruppe på 6-7% af befolkning står for 80% af
> dommerfremstillingerne, men du hævder altså at du ikke kan se
> nogen som helst sammenhæng... okay......

jeg hævder følgende:

1.dine 80 procent er grebet ud af luften
2. ikke alle sigtelser fører til domfældelse = de er uskyldige i
juridisk forstand. Det er det, der kendetegner et retssamfund.
Hallo! Danmark er et retssamfund i egen selvforståelse.

Fra : Per Hagemann

Dato : 07-06-07 20:37

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen
> Og så hedder det i øvrigt indvandrere, hr. skolelærer - se nu at få lært
> noget dansk.

Hvis de fremmedkulturelle ikke må kaldes indvandrere, så er der ikke mange
debatter at føre i dk.politik.indvandring. Det har altså hele tiden været
korrekt af brugerne at koncentrere fremmeddebatten i dk.politik.

> [...]
> diskussion om "muhammedaaaanere" som disse underydere benytter enhver
> lejlighed til at chikanere og defamere. Det er jo derfor de er underydere.

Hvad med at berige debatten med noget faktuelt?
F.eks. dine egne erfaringer fra tiden som skolelærer på Nørrebro og Amager
med voldsberedskabet blandt elever af forskellig herkomst.

Fra : Per Hagemann

Dato : 07-06-07 22:27

Per Hagemann wrote:

> [...]
> mange debatter at føre i dk.politik.indvandring. Det har altså hele
> tiden været korrekt af brugerne at koncentrere fremmeddebatten i

Glem ovenstående. Jeg læste forkert og troede det handlede om terminologi i
stedet for en simpel rettelse af stavefejl.

Fra : Pernille

Dato : 07-06-07 08:10

> [...]
> kaldes jeg racist, selvom det er officielle tal....
> (nej jeg gider ikke lede efter artiklen, jeg har henvist til den mere end

Nogle danskere VIL bare ikke høre sandheden! Hvorfor, -det ved jeg ikke...
Danmark er meget hurtigt ved at blive ødelagt.

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 15:06

Pernille wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle danskere VIL bare ikke høre sandheden! Hvorfor, -det ved jeg
> ikke... Danmark er meget hurtigt ved at blive ødelagt.

Ja - af dem der kommer med den slags løgnagtige påstande.

Per V

Fra : Kim2000

Dato : 07-06-07 21:21

> Ja - af dem der kommer med den slags løgnagtige påstande.
>
> Per V

Desværre er det ikke løgn, jeg ville ønske det var, men det er dokumenteret
et hav af gange i denne gruppe, det er opgjort af regeringen selv. Der kan
så være mange begrundelser for det er sådan, men dertil kommer vi jo aldrig
når man starter med at nægte fakta.
mvh
Kim

Fra : Zeki

Dato : 06-06-07 22:29

> [...]
> "Dejlig" politisk korrekt artikel. Den nævner overhovedet ikke et ord om,
> at det er de halvvoksne muhamedanerdrenge, der står bag volden mod

Er det noget du tror, eller noget du ved?

I så fald - hvor ved du det fra?

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-06-07 07:52

> [...]
> i vort land frem, i stedet for "elitens" forsøg på at fortie sandheden.

Jeg er lidt træt af at debatter om truede unge skal gøres til en debat om
enisk ophav. Hvis man passerer parken efter at min løsning er taget i
anvendelse, så kan det være at alle de unge i gult/orange arbejdstøj er af
fremmed enisk herkomst. Det kan også være at de ikke er.

Men det er ligemeget. Dem, som render rundt i tøjet overvåget af deres
forældre har lavet en handling, som har medført en konsekvens.

Handling medfører konsekvens. Det er det folk skal lære uanset hvem de er og
hvorfra de kommer.

Fra : C. Overgaard

Dato : 06-06-07 21:34

On 6 Jun., 21:51, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> Hvor er det dog destruktivt, men det er også meget nemmere bare at ignore
> artiklens alvor og så bare kaste sig over sendebudet.
> mvh
> Kim

Jeg har kickstartet debatten på 5 debatfora på en gang (for at fange
politikernes opmærksomhed omkring en retform af retssystemet -
www.retsreformnu.dk), men på halvdelen af dem ender det op med at
vores børn åbenbart genetiske årsager ikke kan blive agressive nok til
at lange ud efter læreren. Det bliver mudderkastning efter årsager,
som vi ikke længere kan gøre noget ved. Fortid er fortid.

Jeg ser fremad.

Istedet for at brokke sig over at børn ikke har respekt for
autoriteter, fordi at de ikke bliver banket nede på politistationen
som visse andre steder (Det argument kommer fra kritiserede grupper
selv), så skal vi opdrage forældre til at lære deres børn, at man
betaler gælden til samfundet, hvis man har trådt ved siden af, mod den
gulerod at straffeattesten er blank, når barnet fylder 18 år.

Det kræver skub og oplæring af forældrene. Det kræver sved og tårer af
de samme, når de skal presse junior, hvis de har været konfliktsky
før.

Men det er svært at se fremad, når vi VÆLGER at holde os i jerngreb af
fortiden.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Zeki

Dato : 06-06-07 22:44

> [...]
> og her er det på sin plads at familien aktivt hjælper til ved deres
> tilstedeværelse i skolen, så de kan ligge sig imellem.

Familien "hjælpe aktivt til" med deres børns skolegang?

Jamen, det er jo lige præcist det der er problemet.

De elever der kommer fra et trygt hjem og som får opbakning og støtte
hjemmefra, forældre der engagerer sig, er typisk ikke de elever der skaber
ballade og vold.

Og nej.... det er heller ikke "de onde muhamedanere som står bag alt
balladen." Brian kan være lige så uopdragen og respektløs over for voksne
som Ali.

Når børn udvikler voldelige tendenser er det typisk pga begivenheder i
hjemmet. På vores skole ser vi det igen og igen. De typiske ballademagere
kommer fra brudte hjem, hvor problemer, vold og eller misbrug er en del af
dagligdagen. De får ingen anden opdragelse end den junglelov de færdes i med
ligesindede i nærmiljøet. De har typisk altid paraderne oppe og har meget
korte lunter og er tit involveret i konflikter med andre elever. Føler de
sig trådt for meget over tæerne af andre - også voksne - kan det få ret
uoverskuelige konsekvenser.

Skolen er her tit magtesløs, for det er nyttesløst at inddrage hjemmet når
mor og far hverken har vilje eller overskud til at tage hånd om problemet
med deres barns adfærd. Næste skridt er de rette sociale myndigheder, men
det er i 19 ud af 20 tilfælde en tabt sag at indberette en elev for ikke at
være egnet til at begå sig i en almindelig folkeskole, for det der typisk
sker er at eleven flytter/bliver flyttet til en anden folkeskole i kommunen,
som om at det skulle hjælpe på adfæren.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-07 07:21

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> kommer fra brudte hjem, hvor problemer, vold og eller misbrug er en del af

Jeg har nu også oplevet ballademagere, som mere eller mindre var i
slagsmål i skolegården hver dag, som var meget højt begavede og som
havde et godt hjem.

Men hvor problemet syntes at være, at de lærte alt for hurtigt, og på
ingen måde fik de udfordringer de havde brug for.

Som når man i en 4. klasse, i en udfyldningsdiktat med tre niveauer,
oplever, at de bedst begavede har lært hele diktaten udenad, og kan
skrive den uden at lærerne dikterer den, på et blankt stykke papir, uden
så meget som en eneste stavefejl.

At der er individuelle forskelle i adfærdsmønstre mellem børnene viser,
at ikke alle højt begavede børn bliver ballademagere. I øvrigt er
adfærden køns-uafhængig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-06-07 07:44

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være egnet til at begå sig i en almindelig folkeskole, for det der typisk
> sker er at eleven flytter/bliver flyttet til en anden folkeskole i

Man kan ikke generalisere, men en stor andel af de børn vi taler om, må slås
med disse vilkår.

Det er derfor at man må give familien et valg hvor at de kan vælge imellem
indholdet af to hænder:

I den ene hånd har man papirer, som sikrer at barnet og eventuelle søskende
for at reddet fra et truet miljø, kan få et andet sted at leve end i den
pågældende familie.

I den anden hånd har man papirer, som fortæller at hvis familien aktivt
støtter op omkring dagsprogrammet, så er barnets straffeattest helt blank
efter at programmet er overstået.

Familien må tage et valg. Vi taler om at tage hånd om relative små ting
(også selv om vold i skolen er alvorligt) første gang at de sker. Fejlen er
idag, at tingene får lov til at flyde for længe i skoleregi.

Det handler om at dele ansvar. Kommunerne skal styre dagsprogrammet, de skal
tilbyde natlogi for de unge som ikke kan finde ud af at deltagere i
programmet har udgangsforbud for at de kan være udsovet. De skal styre
fordelingen af fodlænker, som kan være af forskellige typer til at dække
forskellige behov.

Staten skal styre de specielle tilbud, som kræver døgnanbringelse.

Og jeg er lidt træt af at debatter om truede unge skal gøres til en debat om

Fra : @

Dato : 07-06-07 14:28

On Wed, 6 Jun 2007 23:44:11 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> det er heller ikke "de onde muhamedanere som står bag alt
>balladen." Brian kan være lige så uopdragen og respektløs over for voksne
>som Ali.

kan være!!!

hold bare op med dit "nysprog"

alle kulturer "kan være lige gode"

men er det bestemt IKKE

og fakta er jo at muhamedanismen er en voldsforherligende religion

Fra : Pernille

Dato : 07-06-07 14:33

> On Wed, 6 Jun 2007 23:44:11 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> og fakta er jo at muhamedanismen er en voldsforherligende religion

Det tyder det bestemt på. Ellers ville de vel ikke blive ved....?

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 15:09

Pernille wrote:
> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Det tyder det bestemt på. Ellers ville de vel ikke blive ved....?

HJvor længe kan DU blive ved med det vrøvl?

Per V.

Fra : El Trabajador

Dato : 07-06-07 16:07

> HJvor længe kan DU blive ved med det vrøvl?

Gå hen og læs nogle af dine virkelighedsfjerne tegneserier. Her beskæftiger
vi os med virkelighedens verden.
--
El Trabajador

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 18:19

El Trabajador wrote:

> Gå hen og læs nogle af dine virkelighedsfjerne tegneserier. Her
> beskæftiger vi os med virkelighedens verden.
> --
Det paranoide univers, du kalder for virkelighedens verden, er for
underlødigt til at blive fremstillet i en tegneserie.

Per V.