ved ikke hvor jeg skal skrive..
Fra : Anders

Dato : 05-06-07 17:22

Jeg ved ikke i hvilken gruppe jeg skal skrive det her.
Det har måske ikke så meget med politik at gøre.

For nogle uger siden, mistede et par forældre livet, da
en spøgelsesbillist kørte ind i dem. Det dræbte par efterlod
sig 2 børn.
Et andet par blev også dræbt. Kvinden var højgravid..

I den lille by, Føns, på Fyn, satte befolkningen en penge-
indsamling igang, til fordel for de efterladte børn.
Jeg synes, at dette var virkelig fint fundet på.

Men så tænker jeg på, at der kun få dage efter, var et
andet forældrepar, der blev dræbt, i en motorcykelulykke.

Hvad med de efterladte børn, i det tilfælde?
Er der nogen der ved, om der er sat en indsamling
igang, til fordel for disse børn?

De er jo lige så frygteligt stillede!

Fra : C. Overgaard

Dato : 05-06-07 17:41

On 5 Jun., 18:21, "Anders" <Andrsen@a> wrote:
> [...]
>
> Hvad med de efterladte børn, i det tilfælde?
> Er der nogen der ved, om der er sat en indsamling

Se, det er det frygtelige med mediebillede. Som læser / seer kan man
kun rumme en sag af gangen og så er det kedeligt at være nr. 2.

For mange år siden blev et barn, som hed Tina stjålet af en
sindsforvirret person da hendes mor havde efterladt barnevognen uden
for en butik, imens at hun handlede.

Hele landet stod på den anden ende og man var lige ved at tørlægge
Storebælt for at se om hun skulle være smidt i vandet der. Pigen blev
heldigvis fundet og bladene skrev om det i måneder.

I al ubemærkethed blev en dreng, som ikke var døbt endnu og som blev
kaldt Basse stjålet fra sin mor i Odense et par uger senere. Det kunne
man ikke skrive om, da man var ved puste ud efter den første
bortførelse. Drengen blev aldrig fundet.

Så børnene fra motorcykelulykken var nr. 2 - så desværre må de hulte
sig igennem.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Pernille

Dato : 05-06-07 17:57

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

bortførelse. Drengen blev aldrig fundet.

>Så børnene fra motorcykelulykken var nr. 2 - så desværre må de hulte

Men, så må vi vel igang, med en indsamling, til fordel for de børn, som blev
nr. 2.
Eller hvad?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-06-07 19:07

"Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> [...]
> bortførelse. Drengen blev aldrig fundet.

> Men, så må vi vel igang, med en indsamling, til fordel for de børn, som blev

Hvad med en generel indsamling / initiativ / ideer så man undgår de
ulykker i _fremtiden_ ?

/thomas

Fra : Pernille

Dato : 05-06-07 21:02

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med en generel indsamling / initiativ / ideer så man undgår de
> ulykker i _fremtiden_ ?

Man kunne oprette en "konto", hvor man kunne donere penge, frivilligt.
Pengene kunne så bruges som et ekstra tilskud, til børn, der pludselig er
blevet totalt forældreløse. Som et "plaster på såret", - selv om den slags
traumer kræver mere end et "plaster".
Jeg ved ikke, hvordan, men min idé er vel ment.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-06-07 22:03

"Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> [...]
> traumer kræver mere end et "plaster".
> Jeg ved ikke, hvordan, men min idé er vel ment.

I et ideelt samfund hedder den konto "SKAT"

/thomas

Fra : Peter Bang

Dato : 05-06-07 22:41

thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) skrev:

>I et ideelt samfund hedder den konto "SKAT"

Der eksisterer også et begreb, der hedder forsikring. Egentlig
er det pudsigt, at det er lovpligtigt at forsikre en bil, mens
der ikke stilles krav til at tegne livs- og ulykkesforsikring på
sig selv og sit afkom.

I øvrigt er der flere organisationer der samler ind til
forældreløse børn.

Fra : Michael Weber

Dato : 05-06-07 22:51

> I et ideelt samfund hedder den konto "SKAT"

Det rejser vel det principielle spørgsmål :
Hvor langt skal samfundet gå for at afbøde konsekvenserne af de negative
sider af livet ?