Landskamp-bøllen var PÅ INGEN MÅDE sindsyg~
Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-07 16:53

Landskamp-bøllen var PÅ INGEN MÅDE sindsyg eller idiot

Næst efter Christian Poulsen er den bøllede tilskuer alles fjende i dag, og
fjolser bebrejder byretsdommeren, at der skete løsladelse efter
grundlovsforhør "for bøllens egen skyld"

Selvfølgelig kan bøllen selv gemme sig, hvis der er risiko for lynchning
(hvad jeg tvivler på)

Selvfølgelig var han ikke psykiatrisk afvigende, men en afviger inden for
det gængse konforme pøbel-kontinuum

Idiot var han heller ikke, for det indebærer åndsvag-agtig lav intelligens,
og det tyder intet på.

Korpsånden gejles op pr massesuggestion .

Når så titusinder bander af svenskerne, så vil nogle hundrede "extreme"
være kortvarigt extremt hidsige og slå klik pga massesuggestionen, som de
cirka lige "uheldigt" slående to spiller og tilskuer.

Hvis man var ubønhørlig efter sådanne episoder og ikke tilgav vold så let,
ville færre fristes til at "te sig tosset" og smadring af sportsglæde som i
går ville blive sjældnere. Karantæne må gerne være årelang i stedet for "fire
kampe". Alle kan lære at styre deres temperament, men de lokkes bevidst til
at skabe drama og bryde anstændig etik, fordi vi er for flinkeskolede, når
folk slår.

"Det første menneskelige væsen, der kastede en fornærmelse i stedet for en
sten, var civilisationens grundlægger. Sigmund Freud (1856-1939)

Fra : kk

Dato : 03-06-07 19:42

> [...]
> det gængse konforme pøbel-kontinuum
>
> Idiot var han heller ikke, for det indebærer åndsvag-agtig lav

Hej,
Jeg tror at du har ret BW.
Jeg tror ligeledes, at manden bare var fuld, eller i hvert fald påvirket af
bajere.
Desuden tror jeg at Preben Elkjær havde ret, da han i sin tid (Efter at han
brændte et straffespark) erklærede at:
"Fodbold er jo ikke særlig vigtigt".
mvh
kk

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 03-06-07 19:52

kk wrote:

> Jeg tror ligeledes, at manden bare var fuld, eller i hvert fald
> påvirket af bajere.

dog er det da for latterligt på alle måde at han erklærer sig uskyldig og
ikke kan "huske" noget...
han kan godt huske at han kravler over hegnet og at spillerne er henne og
tage fat i ham, men liiige der hvor langer ud efter dommeren kan han ikke
huske... som om...

Rasmus

Fra : Pernille

Dato : 03-06-07 20:31

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tage fat i ham, men liiige der hvor langer ud efter dommeren kan han ikke

Selvfølgelig kan han huske det....

Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-07 20:50

"Pernille" <Pernille@hovedstaden> skrev i en meddelelse

> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig kan han huske det....

Selvfølgelig opnår han ikke lavere straf ved at simulere hukommelsestab, men
det der især bør diskuteres p.t. er at undgå sådant igen, og straf er nok
ikke løsningen.
At straffe et hold for en tilskuers udåd, er da i strid med normal
retsfølelse - bør det ikke ændres?
Nok er der megen sentimentalitet om ansvar for fans, men det virker
urimeligt at kvalifikationskamps resultat skal handle om andet end
spillernes sportslige kvalifikationer

Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-07 20:39

> [...]
> tage fat i ham, men liiige der hvor langer ud efter dommeren kan han ikke

"Det man gør når man er fuld, har man udtænkt da man var ædru" siger et irsk
ordsprog
men jeg tror ikke DBU får ham idømt en erstatning, for skadeligheden af
hans vold havde han næppe evne til at forudsige.
Derimod burde der være praksis for at landsholdsspillere der er rolle
modeller for unge, bliver straffet hårdere for klare bevidste ulovligheder.
Karantænestraffe er en god ting og bør nok øges mod spillere, men der er
vist ikke tradition for at idømme en tilskuer økonomisk erstatningsstraf
svarende til handlingens konsekvenser, så at DBU anlægger sag er blot for at
blive fritaget for medansvar i alm omdømme.

Men generelt bør vold straffes hårdere og da der er meget opmærksomhed på
sportsvold er det et godt sted at starte med en ny kurs.
Men både sportsjura og alm jura er bundet af precedens. - og forbedringer
skal ske gradvis

Hovedsyndere er dem der går imod elektronisk overvågning af fodbold.
Det gir sikre afgørelser og retfærdige straffe og det er forudsætning for at
sport kan få en bedre opdragende virkning på de unge

At man godtog at Maradonna boksede bolden imod i 80erne er og blir en
skandale

Fra : Kim2000

Dato : 03-06-07 20:00

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej,
> Jeg tror at du har ret BW.
> Jeg tror ligeledes, at manden bare var fuld, eller i hvert fald påvirket
> af bajere.

Hvis man laver et voldeligt overfald foran 42000 øjenvidner og 2.5 million
tv seere, så er man komplet idiot, tågehorn, båtnakke, latterlig,
papegøjtang og løjser

Fra : Pernille

Dato : 03-06-07 20:30

> [...]
> Desuden tror jeg at Preben Elkjær havde ret, da han i sin tid (Efter at
> han brændte et straffespark) erklærede at:

Men, hvis det ikke er særlig vigtigt, hvorfor opfører nogle folk sig så så
tosset?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-06-07 20:47

"Pernille" skrev i en meddelelse

> Men, hvis det ikke er særlig vigtigt, hvorfor opfører nogle >folk sig så
> så tosset?

Han havde vel satset en månedes løn på Danmark som vinder på tosse-Oddset.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : kk

Dato : 03-06-07 21:08

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:46631aaa$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>Måske fordi de i deres brandert bliver grebet af en stemning..
Behøver man i øvrigt hælde øl i hovedet samtidig med at man er tilskuer til
fodbold?
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-07 21:19

> [...]
> meddelelse news:46631aaa$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Behøver man i øvrigt hælde øl i hovedet samtidig med at man er tilskuer

Der er tradition for denne selvvalgte sindsyge ved sportskampe

Og den her citerede familiefar er superpopulær, så du er oppe mod stærke
kræfter

" To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's
problems! Homer Simpson

"Ved en sportsbegivenhed drejer det sig ikke, om du vinder eller taber, men
om hvor fuld du bliver. Homer Simpson