Kvindelig omskærelse
Fra : Knud Larsen

Dato : 02-06-07 19:48

Det er ikke så længe siden vi har diskuteret kvindelig omskæring, - og om
det har noget med islam at gøre. Her er et lille indslag om emnet:

May 31, 2007

Female genital mutilation "is part of the Sunna of the Prophet"

Two FGM Updates from MEMRITV. "Egyptian Villagers Explain Why They
Circumcise Their Daughters":

Following are excerpts from a television program about female
circumcision in Egypt, which aired on Al-Mihwar TV on May 10, 2007:

[...]

Interviewer: In the Islamic religion, and in the villages and
neighborhoods, it is always said that girls should be circumcised just like
boys. Does it come from the Sunna, or is it a custom or yours?

Female villager: Circumcision is part of the Sunna of the Prophet. We
used to bring a daya, and she would circumcise the children, but when the
role of the daya was abolished, we stopped. Now we take our children to the
doctor, and he circumcises them.

Interviewer: So it is the doctor who circumcises the girl?

Female villager: Yes. If a girl is not circumcised, she can't stand it.
When she is circumcised, she is calm and has self-restraint. The
circumcision protects the girl and makes her clam.

[...]

Interviewer: So you think all women should be circumcised to protect
their honor.

Female villager: The Prophet said that the men go and wage Jihad for a
year. He said that girls should be circumcised so they can bear it for a
whole year until the men return. [...]

And "Al-Azhar Cleric Farahat Sa'id Al-Munji Justifies Female Circumcision:
It Replaces the Chastity Belts of Ancient Times":

Following are excerpts from an interview with Al-Azhar Cleric Farahat
Said Al-Munji, which aired on Al-Mihwar TV on May 10, 2007:

Farahat Sa'id Al-Munji: The Prophet said that circumcision is obligatory
for men, and is noble for women. This means that for the sake of her honor,
a woman can be circumcised. This noble act can be either carried out or not.
Moreover, this noble act is subject to restrictions nowadays. I once had a
discussion with a gynecologist, who said: "A man brought his daughter to me,
and I told him she must be circumcised immediately." Why? Because he
discovered that her clitoris was so big that it was bound to cause her pain
or bother her when she reached puberty, and therefore, she had to be
circumcised. He told me that other girls came to him, and he said they
should not be circumcised. Why? Because their clitoris was normal in size,
and did not bother them. It would be crazy to deal with such a clitoris,
which does not protrude to an extent that might bother the woman, when it
rubs against her clothing and so on...

Disse "fromme lærde" er dog de mest kedelige eksemplarer af den menneskelige
race.

Til dem der ikke allerede ved det, så er kvindelig omskæring ikke brugt i
hele den muslimske verden, - det er udbredt over hele nordafrika, og dele af
Saudi Arabien plus Yemen og visse sydlige dele af de asiatiske muslimske
lande. Og man bruger naturligvis religionen som forklaring på mishandlingen.

Emnet er nærmest taboo for politisk korrekte vesterlændinge, - en kvindelig
læge jeg kender, mener det er langt over 50% af herboende piger fra
omskæringslande som stadig bliver omskåret.

Fra : Pernille

Dato : 02-06-07 20:39

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvindelig læge jeg kender, mener det er langt over 50% af herboende piger
> fra omskæringslande som stadig bliver omskåret.

Ganske forfærdeligt, at det finder sted, noget sted i verden.
Hvad er straffen, hvis forældre i Danmark lader deres datter omskære?
Fædre burde kastereres!!!

Fra : Krumme

Dato : 02-06-07 21:07

"Pernille" <Pernille@hovedstaden> skrev i meddelelsen

> Ganske forfærdeligt, at det finder sted, noget sted i verden.
> Hvad er straffen, hvis forældre i Danmark lader deres datter omskære?
> Fædre burde kastereres!!!

Så burde mødre jo steriliseres!

Fra : Pernille

Dato : 02-06-07 21:26

"Krumme" <kkolsen@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Pernille" <Pernille@hovedstaden> skrev i meddelelsen

> Så burde mødre jo steriliseres!
Hvis mødrene overhovedet har noget at skulle have sagt, så tror jeg ikke på,
at de går ind for omskæring af deres døtre...
Men, det ville nok hjælpe på tingene, hvis mødrene blev steriliserede..

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-06-07 22:14

"Pernille" <Pernille@hovedstaden> wrote in message

> "Krumme" <kkolsen@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis mødrene overhovedet har noget at skulle have sagt, så tror jeg ikke
> på, at de går ind for omskæring af deres døtre...

Det er faktisk normalt mødrene, som ihærdigt går ind for, at også døtrene
skal omskæres.

Fra : Peter B. P.

Dato : 04-06-07 14:13

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Det er faktisk normalt mødrene, som ihærdigt går ind for, at også døtrene
> skal omskæres.

SÅ skal de også hals-kastreres.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-06-07 22:22

Pernille wrote:

> Hvis mødrene overhovedet har noget at skulle have sagt, så tror jeg
> ikke på, at de går ind for omskæring af deres døtre...

Der tager du ganske fejl. Læs lidt mere om emnet.

Per V.
--
CEPOS: Concentration of Extraordinarily Preposterous Organized
Self-assertiveness

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-07 07:13

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Der tager du ganske fejl. Læs lidt mere om emnet.

Jep. Det er også svigermødrene der i de indiske køkkener brænder
svigerdøtrene, hvis de har fået for lidt i medgift.

For lidt: mindst lige så meget som svigermødrene i sin tid havde med.

Som følge af disse svigermødres stupiditet må deres søn[ner] regne med
en tilværelse som ugifte eller 'unge enkemænd', da Indien lider af
decideret pigemangel. Pigefostre aborteres /en masse/.

I forhold til befolkningseksplosionen er det dog en fordel ... men sagen
demonstrerer et syn på piger, der naturligvis er modbydeligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pernille

Dato : 03-06-07 09:04

> [...]
>
> I forhold til befolkningseksplosionen er det dog en fordel ... men sagen
> demonstrerer et syn på piger, der naturligvis er modbydeligt.

I høj grad! Og det må der gøres noget ved!
Forældre, i Danmark, som lader deres døtre omskære,
skal straffes meget hårdt.

Fra : Egon Stich

Dato : 03-06-07 10:26

"Pernille" <Pernille@hovedstaden> skrev i en meddelelse news:4662760e$0$48073$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> I høj grad! Og det må der gøres noget ved!
> Forældre, i Danmark, som lader deres døtre omskære,
> skal straffes meget hårdt.

Så vidt man husker, har de åh så menneskelige herskende klasser i DK udtrykkeligt forhindret, at læger og sundhedspersonale har indberetningspligt, overfor de tilfælde, de måtte opdage.
Der er jo tale om noget "kulturelt betinget", som man sandelig ikke bør ændre på---
Samtidig kan man jo helligt, i salonerne, sige, at det jo er forkasteligt og forbudt--

Egon

Fra : Pernille

Dato : 03-06-07 09:02

> Der tager du ganske fejl. Læs lidt mere om emnet.

OK, det kan være...?

Fra : @

Dato : 03-06-07 07:18

On Sat, 2 Jun 2007 22:26:26 +0200, "Pernille" <Pernille@hovedstaden>
wrote:

>"Krumme" <kkolsen@email.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis mødrene overhovedet har noget at skulle have sagt, så tror jeg ikke på,
>at de går ind for omskæring af deres døtre...

det gør de i allerhøjeste grad

det er netop mødre og andre kvindelige familiemedlemmer som presser på
for at den endnu uomskårne skal blive lige så "ren" som dem selv

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Pernille

Dato : 03-06-07 09:07

> det gør de i allerhøjeste grad
>
> det er netop mødre og andre kvindelige familiemedlemmer som presser på
> for at den endnu uomskårne skal blive lige så "ren" som dem selv

OK, det var jeg ikke klar over. Jeg troede, at det
egentlige pres kom fra fædrene, som så "smittede af"
på mødrene. - Da mødrene ikke har så meget at skulle
have sagt...(?)

Fra : Lyrik

Dato : 03-06-07 10:22

Den 03.06.2007 kl. 10:06 skrev Pernille <Pernille@hovedstaden>:

> OK, det var jeg ikke klar over. Jeg troede, at det
> egentlige pres kom fra fædrene, som så "smittede af"
> på mødrene. - Da mødrene ikke har så meget at skulle
> have sagt...(?)
++++++++++
Jeg har i flere tvudsendelser set mødre og især bedstemødre være religiøse
forskrifters vogtere overfor børn og især børnebørn.
alle de restriktioner de selv har døjet med skal få mening ved at deres
børnebørn skal tvinges til at overholde samme forskrifter, se det ud som.

Jeg husker en udsendelse fra Iran, hvor bedstemoderen blev ved med at
proklamere at tørklædet var det vigtigste for kvinder i islam. Igen og
igen, flere gange om dagen.

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-06-07 08:53

> OK, det var jeg ikke klar over. Jeg troede, at det
> egentlige pres kom fra fædrene, som så "smittede af"
> på mødrene. - Da mødrene ikke har så meget at skulle
> have sagt...(?)

Har du nogensinde været i et muslimsk hjem? Tro mig, kvinderne i muslimske
hjem bestemmer mindst lige så meget som i alle andre hjem. Måske endda mere
end i de fleste vestligt orienterede hjem.

Jan

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-07 09:07

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message

> Har du nogensinde været i et muslimsk hjem? Tro mig, kvinderne i muslimske
> hjem bestemmer mindst lige så meget som i alle andre hjem. Måske endda
> mere end i de fleste vestligt orienterede hjem.

Ja, de bestemmer helt, at de skal gå ind i et andet rum når der er mandlige
gæster, OG hvornår vask og opvask skal tages

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-06-07 10:16

> [...]
>
> Ja, de bestemmer helt, at de skal gå ind i et andet rum når der er
> mandlige gæster, OG hvornår vask og opvask skal tages

Tror du, at det er det eneste de bestemmer? Der er formodentlig langt flere
muslimske mænd, der er "under tøflen" i hjemmet end kulturkristne.

Jan

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-06-07 11:01

Jan Kronsell wrote:

> Tror du, at det er det eneste de bestemmer? Der er formodentlig langt
> flere muslimske mænd, der er "under tøflen" i hjemmet end
> kulturkristne.
Ganske simpel kompensation. I fx England er der også flere i underklassen
end i overklassen, der tæver deres børn. Det samme gælder sandsynligviss i
DK, hvor DF var stærke modstandere af ophævelsen af "revselsesretten" -
altså indtil de opagede, at det kunne bruges mod muhamedaaaaahnerne.

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-07 12:01

> [...]
>>
> Tror du, at det er det eneste de bestemmer? Der er formodentlig langt
> flere muslimske mænd, der er "under tøflen" i hjemmet end kulturkristne.

Det komme sandelig an på hvad "under tøflen" betyder, - som man kunne høre i
den store P1 serie om at finde arbejde til muslimske indvandrere sidste år,
viste, så kunne man kvinder ikke tage jobs for de skulle være hjemme når
manden indfandt sig, - og klar med maden naturligvis.

Kvinder i lande med kvindeundertrykkelse har altid *nogle* få områder, hvor
DE bestemmer, men det er aldrig de væsentlige ting de bestemmer over.

Hvis vi taler islam, så har manden jo altid Koranen og profetens ord at slå
kvinderne i hovedet med, bl.a retten til at slå, og den med at utaknemmelige
kvinder ender i helvede, - og selv om manden ikke er et lysende eksempel på
profet-adfærd, så har Profeten jo sagt hvad han har sagt, det kan de mere
religiøse kvinder ikke komme bort fra.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-06-07 13:05

> [...]
> lysende eksempel på profet-adfærd, så har Profeten jo sagt hvad han har
> sagt, det kan de mere religiøse kvinder ikke komme bort fra.

En ting er, hvad manden har. Noget anden er, hvad kvinden giver. Jeg kender
faktisk en del eksempler på, at kvinden stort set bestemmer alt. Fx hvornår
man skal holde ferie, hvor man skal rejse hen, om TV'et eller bilen skal
udskiftes, om manden skal ud med "gutterne", hvem der skal inviteres hjem
osv. Hvis ikek det er konen, der træffer beslutningerne kan det være moderen
i stedet.

Som kvinden sagde: "Min mand træffer alle de store beslutninger i vores
familie og jeg træffer alle de små". Forespurgt om, hvad der så var store
beslutninger i forhold til små, svarede hun "Det ved jeg ikke". Vi har
aldrig haft behov for at tage en stor beslutning."

Jan

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-07 13:36

> [...]
> bilen skal udskiftes, om manden skal ud med "gutterne", hvem der skal
> inviteres hjem osv. Hvis ikek det er konen, der træffer beslutningerne kan

Èn ting er undtagelser, noget andet er reglen. Det ER jo sådan at mange
tredjeverdenskvinder går hjemme, og derfor ikke kender noget til samfundet,
og taler dårligt dansk. Det giver jo ikke prestige hos mand og børn, og
kvinderne får oftest kun kødgryderne og gæstebud at råde over.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-06-07 14:03

> [...]
> samfundet, og taler dårligt dansk. Det giver jo ikke prestige hos mand og
> børn, og kvinderne får oftest kun kødgryderne og gæstebud at råde over.

Jeg kenderi kke flertallet. Det er der nok næppe mange der gør Så jeg
kan kun tale for dem jeg kender. Og her er min fornemmelse faktisk at jo
mere kvinden arbejder, jo mindre deles man om beslutningerne.

Jan

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-06-07 12:09

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

A propos emnet, så er der en utrolig god gennemgang af sagen med hvad Tariq
Ramadan står for, og hvordan mange vestlige intellektuelle nu støtter
islamisterne, - dels fordi de ses som "undertrykte", og dels formodentlig af
frygt for at ende med evige bodyguards, som mange fritænkende intellektuelle
nu må have.

Den er kun på 12 sider, men man *skal* være god til engelsk for at få
udbytte af den.

http://www.tnr.com/docprint.mhtml?i=20070604&s=berman060407

Fra : Alucard

Dato : 04-06-07 14:45

On Mon, 4 Jun 2007 09:52:44 +0200, "Jan Kronsell"

>Har du nogensinde været i et muslimsk hjem? Tro mig, kvinderne i muslimske
>hjem bestemmer mindst lige så meget som i alle andre hjem. Måske endda mere
>end i de fleste vestligt orienterede hjem.

Det tror jeg også.... Min nabo har i hvert fald INTET at skulle ha'
sagt i køkkenet....

Fra : qx

Dato : 02-06-07 21:11

"Pernille" skrev i en meddelelse

> [...]

Sikke dog nogle klumpehoveder til gynokologer, som ikke aner, hvad de taler
om. Een af dem der nævnes i dit indslag er helt sikkert født med den sjældne
mutation, som giver en skævhed i kromosom-balancen der, uden at vedkommende
er bøsse eller lesbisk vokser op som halvt dreng og halvt pige. Arme stakler
der så kommer i hænderne på sådanne bødler.

Læs Jeffrey Eugenides helt fantastiske bog "Middlesex", der har fået
Pulitzerprisen i 2003. Den er skrevet som en over al måde god roman, men
romanen er forfatterens eget liv og smertefulde ungdom. Læs om, hvordan det
til sidst lykkes at finde frem til, hvad det er for en kromosomfejl, som
skyldes at nogen et par generationer tilbage i slægten giftede sig, selvom
de var bror og søster. De var født i grænseområdet mellem det daværende
Grækenland og Tyrkiet, hvor man ikke havde love imod ægteskaber mellem nært
beslægtede.

Vær opmærksom på, at der også er en anden bog, som hedder "Middlesex", det
skal være bogen af Jeffrey Eugenides.

Den er så hamrende god.

qx

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-06-07 22:22

Pernille wrote:

> Ganske forfærdeligt, at det finder sted, noget sted i verden.
> Hvad er straffen, hvis forældre i Danmark lader deres datter omskære?
> Fædre burde kastereres!!!

Aha? Så du går ind for amputation som straf? Det lugter af sharia - du er da
vist skabsislamist?

I øvrigt burde ommskæring af børn af BEGGE køn forbydes.

Per V.

Fra : Henri Gath

Dato : 02-06-07 22:53

> Aha? Så du går ind for amputation som straf? Det lugter af sharia - du er
> da vist skabsislamist?
>
> I øvrigt burde ommskæring af børn af BEGGE køn forbydes.

Du burde også forbydes

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-06-07 23:07

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Aha? Så du går ind for amputation som straf? Det lugter af sharia - du er
> da vist skabsislamist?
>
> I øvrigt burde ommskæring af børn af BEGGE køn forbydes.

Enig, MEN der er fanden til forskel på at fjerne klitoris eller pik-hoved,
og så en forhudsfjernelse.

Men det er er vel umuligt at fatte for en velmener?

Fra : Henri Gath

Dato : 02-06-07 23:20

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Enig, MEN der er fanden til forskel på at fjerne klitoris eller pik-hoved,
> og så en forhudsfjernelse.
>
> Men det er er vel umuligt at fatte for en velmener?

Herregud, manden er idiot...

Fra : qx

Dato : 02-06-07 23:32

"Henri Gath" skrev i en meddelelse

> Herregud, manden er idiot...

Prøv at komme med nogle argumenter.

qx

Fra : Henri Gath

Dato : 02-06-07 23:42

Det ville føre alt for vidt at skulle imødegå Vadmands tåbeligheder----

Fra : Pernille

Dato : 03-06-07 09:11

> [...]
> og så en forhudsfjernelse.
>
> Men det er er vel umuligt at fatte for en velmener?

OK, men en "omskæring" er altså fjernelse af forhuden.
Det har jeg lært.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-07 07:13

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Aha? Så du går ind for amputation som straf? Det lugter af sharia - du er da
> vist skabsislamist?

Og sexist. Selv når det som normalt er mødrene der får foretaget
omskærelserne, så vil hun have at /fædrene/ skal straffes ved at
forkrøble dem.

> I øvrigt burde ommskæring af børn af BEGGE køn forbydes.

Ja, børnene kunne vel vente til de fyldte 18 med at tage stilling, og
blandt liberale jøder er man begyndt at foretage 'virtuelle' omskæringer
på drenge; man holder ceremonien med rabbiner-deltagelse, men holder
fast ved at en alvidende gud naturligvis ikke har brug for en /fysisk/
omskæring for at genkende en jøde ... så den del dropper man.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 03-06-07 07:41

On Sun, 3 Jun 2007 08:13:23 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>fast ved at en alvidende gud naturligvis ikke har brug for en /fysisk/
>omskæring for at genkende en jøde ... så den del dropper man.

religiøse tåbeligheder er der vist ingen ende på

Fra : Egon Stich

Dato : 03-06-07 10:28

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse news:cio463hfru8ckvhrdvlhgob7re5fjl1si9@4ax.com...

> religiøse tåbeligheder er der vist ingen ende på

Her er der dog endelig tale om en "tåbelighed", som slet ikke er så tåbelig endda?

Egon

Fra : Lyrik

Dato : 03-06-07 08:17

Den 03.06.2007 kl. 08:13 skrev "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid>:

> [...]
> fast ved at en alvidende gud naturligvis ikke har brug for en /fysisk/
> omskæring for at genkende en jøde ... så den del dropper man.
+++++++++
Nogle af problemerne omkring omskærelse tror jeg er på grund af
misforståelse.
Bibelens GT taler om at lade forhud "drage over" altså man trækker den ud
over glans hvorefter det stykke der rager ud over, bliver beskåret.
På den måde er det kun det lille stykke som rummer forhudsforsnævringer
der bliver skåret af. Der er ikke tale om en FJERNELSE af forhuden. Kun en
"styning" som ikke betyder noget, andet end at være et religiøst mærke. De
kristne begyndte at efterligne denne skik, men Paulus forbød det i stærke
vendinger. "Gid de må lemlæste sig selv dem der vil lade sig
omskære!"<frit efter Paulus>

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-07 09:13

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> kristne begyndte at efterligne denne skik, men Paulus forbød det i stærke
> vendinger. "Gid de må lemlæste sig selv dem der vil lade sig

Dén kender jeg så ikke - men den burde nok kendes af amerikanske
puritanere, der med ildhu lader deres drengebørn omskære ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-06-07 10:28

"Per Rønne" wrote:
amerikanske
> puritanere, der med ildhu lader deres drengebørn omskære ...

De er ligeglade med Paulus. Formålet er at forhindre dem i at onanere - og i
øvrigt at associere sex med smerte.

Det er min teori, at en væsentlig årsag til ortodokse jøders og muslimers
sexual- og kvindeangst er, at kønnet fra den tidlige barndom - og derfor
også ubevidst - forbindes med smerte.

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-07 11:13

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> De er ligeglade med Paulus. Formålet er at forhindre dem i at onanere - og i
> øvrigt at associere sex med smerte.

Hvorfor tror du mon jeg brugte ordet 'puritanere' .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 03-06-07 10:09

> [...]
> /fysisk/
> omskæring for at genkende en jøde ... så den del dropper man.

Nej det gør man sandelig ikke. Hvem har dog bildt dig den
besynderlige ide ind?

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-07 11:43

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Nej det gør man sandelig ikke. Hvem har dog bildt dig den
> besynderlige ide ind?

Det er fornylig fremgået af pressen - en ny udvikling blandt liberale
jøder, herunder liberale rabbinere.

En hurtig googling afslører denne side:

<http://www.circumstitions.com/Jewish2.html>

hvorfra jeg citerer [det kommer oprindelig fra New York Magazine, 21.
maj 2001]:

=
Live and Uncut

With circumcision rates dropping in America, some squeamish Jews are
trying out a bloodless Bris. But is it kosher?

BY GERSH KUNTZMAN

A man holds his newborn grandson before the crowd and announces that the
uncircumcised tot is "whole" and "perfect" in God's image, says a
prayer, drinks some wine, puts him down, and has brunch. The only knife
involved is the one used to cut the bagels.

You call that a Bris?

It was for the kid's mom, Elizabeth Glass, a self-described "liberal,
hippie, cultural Jew." She defied that most basic of Jewish tenets last
month by hosting the cut-less "Bris Shalom." "There's no reason to hurt
my child to prove he's Jewish," she says.

While there's no hard data that Jews are turning away from it in droves,
America's world-leading circumcision rates have been dropping for two
decades, thanks to doctors' increasing ambivalence and the effects of
anti- circumcision activists. Books such as Ronald Goldman's
Circumcision: The Hidden Trauma and Kristen and Jeffrey O'Hara's Sex as
Nature Intended It argue against it, and groups like noharmm, nocirc,
and norm are getting their message out via the Internet.

"I'm busier than ever," says Moshe Rothenberg, a "Jewish educator" who
officiates at the sliceless ceremonies. He admits that three quarters of
his clients are "not affiliated with a congregation," but describes them
as "very committed, secular and cultural Jews" who have concluded that
circumcision is one ritual, like sacrificing a lamb, for which they no
longer have a use. Or, as one 31-year-old Jewish man, who chose not to
circumcise his son last year, explains it: "I thought about how I don't
go to temple or keep kosher and I began to see that my original
attachment to circumcision was arbitrary."

Anti-circumcision activist Goldman said he's heard from "hundreds" of
Jewish parents who've skipped circumcision. "Often, it's when they hear
a child scream at a Bris, or they read about the 'hygiene myth,' or they
just believe their child is perfect the way he is."

It's not that rabbis aren't sympathetic. "Even I get chills," says Rabbi
Yael Ridberg of the West End Synagogue. "No parents want to
intentionally cause pain."

But to the devout, Bris Shalom is an inherent contradiction that gropes
for legitimacy in biblical inconsistencies or out-of-context quotes.
After all, circumcision is nothing less than a commandment handed down
by God himself in Genesis: "The child whose flesh of his foreskin is not
circumcised . . . shall be cut off from his people."

"The covenant between God and Abraham involved cutting -- for better or
worse," says Ridberg. "It is inscribed in your heart and in your flesh."

But Elizabeth Glass -- who doesn't doubt her Jewishness -- felt the
inscription could be limited to one place: "My son's faith will exist in
his heart, just not in his genitals."
=

Hele googlingen:

<http://www.google.dk/search?q=jews+circumcision+dropping&ie=utf-8&oe=ut
f-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a>

Quod erat demonstrandum.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 03-06-07 21:23

> Quod erat demonstrandum.

Efter at have læst artikel samt webside må jeg konkludere at der
ikke er fugls føde på den sag.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-06-07 04:43

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Efter at have læst artikel samt webside må jeg konkludere at der
> ikke er fugls føde på den sag.

Jeg synes nu ellers at den viser, at der er nogle der er begyndt på den
måde ... også den anden artikel jeg henviste til, og den bunkke
artikler, der fremkom af googlingen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 04-06-07 07:15

> Jeg synes nu ellers at den viser, at der er nogle der er begyndt
> på den
> måde ... også den anden artikel jeg henviste til, og den bunkke
> artikler, der fremkom af googlingen.

En jødisk hippie som har hørt om hundrede af jøder der fravælger
omskæring er i min begrebsverden ikke et tilstrækkeligt bevis på at
lavinen nu ruller. Det samme gælder den internetbaserede
spørgeundersøgelse. 3 pct. af den jødiske befolkning er imod
omskæring påstås det. Men problemet med den type undersøgelse er,
at de adspurgte næppe udgør et repræsentativt udsnit af den jødiske
befolkning osv.

Kort sagt. En masse luftige budskaber, megen moralsk oprustning,
men ingen nøgne facts. Sådan vil jeg karakterisere dine kilder. Og
den går ikke med mig. Der skal håndfaste beviser på bordet, før jeg
køber påstanden. Noget dine kilder eftertrykkeligt mangler.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-06-07 08:13

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> En jødisk hippie som har hørt om hundrede af jøder der fravælger
> omskæring er i min begrebsverden ikke et tilstrækkeligt bevis på at
> lavinen nu ruller.

Nu skrev jeg jo heller ikke at 'lavinen ruller' ... blot at det finder
sted.

Men jeg kunne forestille mig at kilderne til den avisartikel, jeg har
læst, er de samme som jeg selv googlede frem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 04-06-07 08:29

> [...]
> har
> læst, er de samme som jeg selv googlede frem.

Jeg googlede lidt på journalistens navn. En lidt sjov jødisk fyr.
Sandsynligvis bøsse, ikke at det betyder noget i denne sammenhæng.
Han er tilsyneladende helt vild med at skrive om skaldethed kontra
hår på hovedet og så har han desuden skrevet en artikel om
pingviners homoseksualitet med overskriften: Penguins accept
same-sex commitments.Why do some people have so much trouble with
the idea?

Hans hjemmeside kan ses her.

http://gershkuntzman.homestead.com/front.html

Fra : Per Rønne

Dato : 04-06-07 11:13

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Hans hjemmeside kan ses her.
>
> http://gershkuntzman.homestead.com/front.html

Og jeg gider ikke downloade en masse doc-filer. Hjemmesiden er jo ikke
klar.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 04-06-07 14:07

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4663ade7$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> den går ikke med mig. Der skal håndfaste beviser på bordet, før jeg
> køber påstanden. Noget dine kilder eftertrykkeligt mangler.

Det er da ikke lang tid siden, man i en af vore aviser kunne læse, at netop denne symbolske handling, hvor rabbineren blot "ridsde" så der kom en dråbe blod, var ved at vinde indpas?
Åh - jo--
Det var så en af vore egne danske rabbinere, der skrev dette, skla jeg huske at gøre opmærksom på.
Så helt "luftig" er påstanden om denne mere humane praksis vel ikke?

MVH
Egon

Fra : Joakim

Dato : 04-06-07 19:06

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

[...]

***

Der var forhåbentlig ikke tale om overrabiner Bent Lexner eller
ex-overrabiner Bent Melchior fra Mosaisk Trossamfund?

Fra : Egon Stich

Dato : 04-06-07 21:47

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:46645490$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Der var forhåbentlig ikke tale om overrabiner Bent Lexner eller
> ex-overrabiner Bent Melchior fra Mosaisk Trossamfund?

Jeg kan desværre ikke huske, hvem det var.

MVH
Egon

Fra : Joakim

Dato : 05-06-07 10:38

> [...]

> ex-overrabiner Bent Melchior fra Mosaisk Trossamfund?

Jeg kan desværre ikke huske, hvem det var.

Det var skrevet med et smil på læben. Svaret på spørgsmålet giver
sig selv.

Bent Lexner skriver om omskærelse følgende:

Omskærelse hedder på hebraisk Brith Milah og er betegnelse for den
pagt, som det jødiske folk har indgået med stamfader Abraham se 1.
Mos. 17 v.11-12. Det er jødisk opfattelse at drengenes omskærelse
er en fuldkommengørelse af Guds skaberværk, hvor forældrene uden
betingelser stiller sig frem og overfor Gud demonstrerer, at de er
parat til at følge den bibelske lovgivning, som generationer i 3000
år har fulgt.

Det er en tradition, som efter manges mening har været med til at
sikre det jødiske folks eksistens. En person, som Spinoza nævner,
at denne ceremoni ikke alene er en religiøs praksis, men også en
national praksis. Underforstået at mange forældre der ikke er
praktiserende jøder, ønsker at deres drengebørn skal omskæres for
at have et ydre tegn på at være en del af det jødiske folk.

Dit forslag med at vente med omskærelsen til drengen er personlig
myndig, anser jeg for at være uholdbart. Jeg mener at forældre på
mange andre måder påtager sig mange ting, der har direkte
indflydelse på et barns opvækst, og det er ulige lettere at
foretage en omskærelse på et 8-dages gammelt sundt drengebarn, end
at senere få foretaget en reel operation. Enhver jøde har
naturligvis ret til at vælge fra, men idag vil jeg tro at op imod
90% af jødiske drengebørn bliver omskåret, sådan som det er sket
igennem tidligere generationer.

Jeg anser omskærelse for at være en vigtig ting, også idag og der
er intet belæg for at mene at en omskærelse af drengebørn skulle
være en lemlestelse eller nogen form for børnemishandling.

Der er ingen diskussion blandt jødiske skriftkloge om hvorvidt
dette blot er en folketradition eller om det er en religiøs
forpligtigelse. Alle er enige og derfor er det fortsat vigtigt, at
omskærelse af drengebørn er tilladt.

Jeg kan ikke forestille mig at et forbud mod omskærelse skulle
kunne komme på tale i vore lande, men skal dog ikke undlade at gøre
dig opmærksom på, at den jødiske religion påbyder jøder at rette
sig efter landets lovgivning, således at skulle det utænkelige ske,
måtte jøder enten acceptere ikke at foretage omskærelse respektive
at bo i et land hvor en sådan ceremoni vil være tilladt.

Fra : @

Dato : 05-06-07 12:05

On Tue, 5 Jun 2007 11:38:00 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>Jeg anser omskærelse for at være en vigtig ting, også idag og der
>er intet belæg for at mene at en omskærelse af drengebørn skulle
>være en lemlestelse eller nogen form for børnemishandling.

ork jo det findes der masser af eksempler på,

selv med moderne kirurgi og hygieine er det forbundet med
komplikationer,

i 2% af børnemishandlingerne endog alvorlige komplikationer, så som
amputation af penis

prøv at forestille dig en nyopfundet religiøs flok som ønsked at
fjerne 70% af alle deres nyfødtes ydre ører,

det ville da blive forbudt omgående

det er slet ingen undskyldning eller syg bortforklaring der på nogen
som helst måde kan retfærdiggøre mishandling af små børn

Fra : Joakim

Dato : 06-06-07 17:07

> [...]
> komplikationer,
>
> i 2% af børnemishandlingerne endog alvorlige komplikationer, så

bla bla...

> prøv at forestille dig en nyopfundet religiøs flok som ønsked at
> fjerne 70% af alle deres nyfødtes ydre ører,
>
> det ville da blive forbudt omgående

Dårligt eksempel. Prøv med skønhedsoperationer i stedet. De
indebærer også en (minimal) risiko. Er de blevet forbudt?

> det er slet ingen undskyldning eller syg bortforklaring der på
> nogen
> som helst måde kan retfærdiggøre mishandling af små børn

Mishandling er en underlig størrelse. Som omskåret kan jeg med
sikkerhed sige at jeg betragter fjernelsen af min forhud for en
mindre mishandling end at skulle læse og forholde mig til dine
indlæg.

Fra : @

Dato : 06-06-07 17:23

On Wed, 6 Jun 2007 18:07:20 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>bla bla...

nej fakta

men det er måske lidt vanskeligt at forsvare børnelemlæstelse

og derfor svarer man bla bla

>Dårligt eksempel.

nej, et ganske udmærket eksempel

>Mishandling er en underlig størrelse.

nej

forældre som f.eks. skærer ørerne af deres børn i en religions navn
vil helt sikert blive retsforfulgt

>Som omskåret kan jeg med
>sikkerhed sige at jeg betragter fjernelsen af min forhud for en
>mindre mishandling

hvad har du at sammenligne med

at dine forældre lod dig mishandle

er ingen undskyldning for at fortsætte svineriet

Fra : Joakim

Dato : 07-06-07 08:54

> nej fakta
>
> men det er måske lidt vanskeligt at forsvare børnelemlæstelse
>
> og derfor svarer man bla bla

Jeg svarer bla bla fordi det er de samme tomme fraser du gentager
om og om og om igen. Det er ganske enkelt fordummende at skulle
tage stilling til.

Fra : @

Dato : 07-06-07 15:05

On Thu, 7 Jun 2007 09:54:03 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>Jeg svarer bla bla fordi

du ikke lige kunne komme med andet,

når fakta viser at 2% af børnelmelæstelserne medførte yderligere
komplikationer misdannelser og i grelle tilfælde amputation af penis

der er igen som helst lødige argumenter for børnemishandling

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-06-07 20:45

Joakim wrote:

> Dårligt eksempel. Prøv med skønhedsoperationer i stedet. De
> indebærer også en (minimal) risiko. Er de blevet forbudt?

Hvad voksne mennesker foretager sig af dumheder, er ikke forbudt.
Børnemishandling er. Og at skære i børns kønsorganer er børnemishandling.
Længere er den ikke.

Per V.

Fra : Joakim

Dato : 07-06-07 08:55

> Hvad voksne mennesker foretager sig af dumheder, er ikke forbudt.
> Børnemishandling er. Og at skære i børns kønsorganer er
> børnemishandling. Længere er den ikke.

Enig!

Men her diskuterer vi forhud og ikke selve kønsorganet.

mvh

Joakim
--
To cut or not to cut...

Fra : @

Dato : 07-06-07 15:07

On Thu, 7 Jun 2007 09:55:00 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Enig!
>
>Men her diskuterer vi forhud og ikke selve kønsorganet.

og?

det er stadigvæk en ganske og aldesles unødvendig børnemishandling

som kan medføre ganske alvorlige komplikationer

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-07 15:10

Joakim wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Enig!
>
> Men her diskuterer vi forhud og ikke selve kønsorganet.

Sludder. Forhuden er en del af kønsorganet, som neglen er en delaf fingeren.
At skelne svarer til at sige, at det er o.k. at torturbødler hiver neglene
af folk, bare de ikke brækker deres fingre.

Per V.

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-06-07 10:26

"Per Rønne" wrote:
en alvidende gud
> naturligvis ikke har brug for en /fysisk/ omskæring for at genkende
> en jøde ... så den del dropper man.

Det lyder forbavsende fornuftigt. Respekt for det!

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-06-07 10:34

> [...]
> rabbiner-deltagelse, men holder fast ved at en alvidende gud
> naturligvis ikke har brug for en /fysisk/ omskæring for at genkende

Det har jeg aldrig hørt om. Har du nogle henvisninger, der underbygger din
påstand, eller har du ikke "tid" til det?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-07 11:43

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Det har jeg aldrig hørt om. Har du nogle henvisninger, der underbygger din
> påstand, eller har du ikke "tid" til det?

Du tænker på Platons Staten, hvor det dog lykkedes mig at finde et link?

Her:

<http://www.jewishcircumcision.org/jjournal01.htm>

hvor man finder:

=
Circumcision Lite
Parents Searching for an "Alternative" Circumcision Find One Mohels Call
Bogus

By Susanna Crosby Perrin

An undeniable physical reminder of a man's connection to Judaism,
circumcision has been an important focus of the first days of a boy's
life since before we received the Torah. However, for almost as long,
there have been people who question the act of circumcision and those
who have rallied for eliminating the practice.

Modern times are no exception. In fact, through televised programs and
numerous Web sites, the anti-circumcision movement is gaining increased
exposure and coverage.

Though most Jewish families still choose to circumcise their sons, some
parents are looking for alternatives to their baby boy's tearful parting
with his foreskin. Often, these parents are torn between sparing their
child the pain of circumcision and maintaining a connection with Jewish
traditions and commandments.

As central as the mitzvah of circumcision is to Judaism, some parents
have created alternative rituals. One such ceremony is called brit
shalom, or covenant of wholeness, during which parents might read Bible
passages and recite the traditional blessing normally recited at a brit
milah, but there is no circumcision performed.

Another procedure called hatafat dam brit is also being used in place of
a circumcision. Usually only appropriate in the case of already
circumcised converts or adopted babies, or when a baby is mistakenly
circumcised at the hospital, hatafat dam brit is a Jewish ritual
circumcision performed by drawing a drop of blood from the site of the
circumcision.

Dr. Fred Kogan, a prominent mohel in the Los Angeles area, is concerned
about the increasing number of requests he is getting for this ritual.
"People don't want to circumcise during this big anti-circumcision
movement and are looking for something to take its place," he says.
"People have been calling me now, saying, 'We think it's barbaric,
horrific, and we don't want to do this to our child.'" He adds that, on
the other hand, parents may want to placate grandparents, and many don't
want to exclude themselves from the Jewish world.

In reality, there is no alternative to circumcision, Kogan maintains.
"Circumcision is a cultural, physical sign," he says. "It's something
you have to go through if you want to be part of the team."

Rabbi Yehuda Lebovics, a Los Angeles Orthodox mohel, has not received
many requests for circumcision alternatives, but he is quick to dismiss
the appropriateness of hatafat dam brit. "It is totally invalid, totally
meaningless. The only way that the drop of blood is valid is if there is
no foreskin." Otherwise, he says, "It is just a waste of a drop of
blood."

Rabbi Dennis Eisner, L.A. director of the Berit Milah Program (a joint
project of the Central Conference of American Rabbis, Hebrew Union
College-Jewish Institute of Religion, where he is assistant dean, and
the Union of American Hebrew Congregations) is in contact with mohels
throughout the world. Regarding invalid applications of hatafat dam
brit, he says, "I don't think it's very widespread. ... There may be
people out there who are trying to appease parents, but those people are
wrong. They are doing a disservice to the young men who are entering in
the community. It is not what we're about, not what we're promoting, and
not what we're suggesting." Though he recognizes that the once-asserted
medical benefits of circumcision are now falling into doubt, Eisner does
not see this as relevant to the Jewish act of brit milah. "There is some
ambivalence about the medical act of circumcision, but we are not about
the medical act of circumcision," he says, but about entering into a
covenant with God.

Leaders in the anti-circumcision movement say the number of Jewish
parents looking for alternatives to circumcision is rising. Ronald
Goldman, author of "Questioning Circumcision — A Jewish Perspective" and
director of the Circumcision Resource Center in Boston, Mass., says,
"The large majority of Jews are not aware of the religious reasons" for
circumcision "and do so for cultural reasons."

Goldman, who does not see his ideas as a threat to modern Judaism, says
his book is not directed at traditional Jews. "We are not here to tell
people what to do, but to provide an alternative. We're here to support
Jews who are questioning circumcision, to let them know they are not
alone. … We have been contacted by hundreds of Jews who are questioning
circumcision. We're also here to clear up the myths and
misunderstandings about circumcision." Goldman calls into question
whether one really needs to be circumcised to be Jewish, suggesting that
one only needs to be born to a Jewish mother. He adds that circumcision
is in direct violation of the Torah's prohibition against
self-mutilation.

Rabbi Mark Fasman of Temple Sinai in Westwood says, "These points are
dealt with extensively by the rabbis." While there are laws against
self-mutilation, circumcision is considered the removal of something
that is not necessary, he explains, comparing the foreskin to the
unneeded parts of a fruit. "It's important at one stage, but it is
ultimately not part of the fruit, like the stem of an apple." Fasman
says, "Human beings don't own their bodies; God owns their bodies,"
adding that it is God who is commanding us to circumcise.

Fasman sees the modern hesitations about circumcision as partly due to
our rights-based society. "Rights is a whole new language, and it is
often at direct odds with standard Jewish thought. We are inheritors of
the rabbinic tradition, which is [that] we best fulfill our obligations
in this world. We best fulfill our obligation through the performance of
mitzvot."

According to Anita Diamant in "The Jewish Baby Book," the Torah refers
to the foreskin as the orlah, which, she says, "means not only foreskin
but also any barrier standing in the way of beneficial results. The word
orlah is also used as a metaphor for obstructions of the heart that
prevent a person from hearing or understanding God. Removing the orlah
is interpreted as a permanent, physical sign of dedication to the
ongoing task of perfecting the self in order to be closer to the Holy
One."

All parents of Jewish boys feel anxiety about their sons' discomfort
during the bris, but most accept it as part of being Jewish and as
something the baby gets through. While Jewish parents seeking
alternatives to circumcision are few, Kogan fears it's a growing trend.
"When anything starts, people say, 'Eh, it's nothing.' But if I had
three people call me in the past three years, and none in the previous
14 years, there must be a lot more people out there."
=

Fra : Pernille

Dato : 03-06-07 09:09

> Aha? Så du går ind for amputation som straf? Det lugter af sharia - du er
> da vist skabsislamist?
>
> I øvrigt burde ommskæring af børn af BEGGE køn forbydes.
>
> Per V.

Jeg synes, at jeg for mange år siden læste et sted, at kvinder som er gift
med mænd, der er omskåret, har lavere risiko for at få livmoderhalskræft.
Er der nogen, der ved noget om det?

Fra : Lyrik

Dato : 03-06-07 09:55

Den 03.06.2007 kl. 10:09 skrev Pernille <Pernille@hovedstaden>:

> Jeg synes, at jeg for mange år siden læste et sted, at kvinder som er
> gift
> med mænd, der er omskåret, har lavere risiko for at få livmoderhalskræft.
> Er der nogen, der ved noget om det?
+++++++++++++++++
Denne "konklusion" er en konklusion som "fanden læser Bibelen". derfor ser
du den ikke figurere længere.

Man lavede en undersøgelse af kvinder og livmoderhalskræft, og nu skal
du få sandheden som en "våd karklud i ansigtet." :
Jo flere seksualpartnere en kvinde har som sprøjter deres sæd på hendes
livmoderhals. Sæd som indeholder blodtypeegenskaber fra indsprøjteren, jo
større chance har hun for at denne irriterede livmoderhals udvikler kræft!
Denne livmoderhals er designet til at modtage en enkelt påvirkning fra en
ægtemand (eller to), den er ikke designet til at modtage et brusebad af
forskellig sæd.

Resultatet følger dette slavisk:
Nonner havde aldrig livmoderhalskræft
Orthodokse jødiske husmødre heller ikke, for de er generelt set deres mand
tro. Men så kom "fanden der læser biblen" og foreslog at det kunne være
fordi deres mænd var omskårede at de ikke fik livmoderhalskræft. Det var
antallet af forskellige seksualpartnere der var problemet, men det var
politisk ukorrekt at nå denne konklusion i en tid hvor parolen var så
mange knald med så mange damer som muligt!
For øvrigt var der også færre tilfælde blandt gifte kvinder.

Således kom denne "omskærelsens indvirkning på livmoderhalskræft" til at
stå uimodsagt indtil den forsvandt i glemslens klædelige blusel.

Forskellige sexpartnere giver livmoderhalskræft, tag ikke fejl af det.

Hilsen
Jens

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-06-07 10:31

Lyrik wrote:

> Forskellige sexpartnere giver livmoderhalskræft, tag ikke fejl af det.

Kun i den udstrækning disse ikke holder deres ædlere dele rene.

Per V.

Fra : Lyrik

Dato : 03-06-07 10:36

Den 03.06.2007 kl. 11:31 skrev Per Vadmand <perve@post.tele.dk>:

> Kun i den udstrækning disse ikke holder deres ædlere dele rene.
++++++++++++
Ja det var den næste myte de prøvede at undgå konklusionen omkring
forskellige sexpartnere med..

Men den forsvinder nok også snart i glæmslens klædelige blusel.

I GT sagde man at man skulle vaske sig efter samleje og være uren i en
dag. Uansét graden af hygiejne hos manden. jeg tror ikke at jeg er den
eneste der oplever at komme til at stinke efter samleje-eller?

Hilsen
Jens

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-06-07 13:46

Lyrik wrote:
Uansét graden af hygiejne hos manden. jeg tror ikke at jeg er den
> eneste der oplever at komme til at stinke efter samleje-eller?

Ja føj - sex stinker!

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-06-07 10:40

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.ttb8edeocof222@jens-erik-bechs-computer.local

> Denne livmoderhals er designet til at
> modtage en enkelt påvirkning fra en ægtemand (eller to), den er ikke
> designet til at modtage et brusebad af forskellig sæd.

Det er simpelthen en forvrøvlet, formørket, kristen påstand, der intet har
med virkeligheden at gøre. Kvinder er i allerhøjeste grad designet til at
dyrke sex med mange skiftende partnere. De er derimod ikke umiddelbart
designet til at blive meget mere en 20-30 år, som mænd forøvrigt heller ikke
er.

> Det var antallet af forskellige seksualpartnere
> der var problemet, men det var politisk ukorrekt at nå denne
> konklusion i en tid hvor parolen var så mange knald med så mange
> damer som muligt!

Nej. Det er alene sekualpartnernes hygiejne eller mangel på samme, der er
afgørende i forbindelse med risikoen for livmoderhalskræft.

> Forskellige sexpartnere giver livmoderhalskræft, tag ikke fejl af det.

Det har du ret i, men af helt andre grunde end de religiøst funderede
grunde, du prøver at markedsføre

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 03-06-07 10:16

On Sun, 3 Jun 2007 10:09:04 +0200, "Pernille" <Pernille@hovedstaden>
wrote:

> [...]
>med mænd, der er omskåret, har lavere risiko for at få livmoderhalskræft.

det er hvad kaldes efterrationalisering

først omskærer man i kulturens eller religionens navn,

derefter er der nogen som absolut skal forsvare disse overgreb mod
mindreårige med "undersøgelser" der aldrig nogensinde har kunnet stå
for en nærmere uvildig granskning

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-06-07 10:30

Pernille wrote:
> [...]
> gift med mænd, der er omskåret, har lavere risiko for at få
> livmoderhalskræft. Er der nogen, der ved noget om det?

Ja. Det er en propagandamyte. Det, der betyder noget, er renlighed.
Regelmæssig vask af penis - også under forhuden - er nøjagtigt lige så
forebyggende. Onde tunger kunne endda fristes til at påstå, at amerikanske
mænd bliver omskåret, fordi de synes, det er ulækkert at skulle vaske
pikken.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-06-07 10:44

> Jeg synes, at jeg for mange år siden læste et sted, at kvinder som er
> gift med mænd, der er omskåret, har lavere risiko for at få
> livmoderhalskræft. Er der nogen, der ved noget om det?

Det gør jeg. Omskårne mænd er pr. definition mere rene omkring penishovedet,
hvorfor kvinder, der alene har sex med omskårne mænd, har mindre risiko for
at få livmoderhalskræft end kvinder, der har sex med ikke-omskårne.

Hygiejne eller mangel på samme er vigtigste enkeltfaktor i denne sammenhæng.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 03-06-07 00:18

> [...]
>>

> Ganske forfærdeligt, at det finder sted, noget sted i verden.
> Hvad er straffen, hvis forældre i Danmark lader deres datter omskære?

Formentlig ingenting, fordi det er en del af deres kultur og så kan vi da
ikke komme her og stoppe det....

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-06-07 10:24

Kim2000 wrote:

> Formentlig ingenting, fordi det er en del af deres kultur og så kan
> vi da ikke komme her og stoppe det....

Til din orientering er kvindeomskærelse forbudt i Danmark. Mandlkig burde
også være det. Enhver form for snit i børns kønsdele er noget perverst
svineri.

Hvad voksne måtte finde på at gøre sig selv fortræd med, er mig bedøvende
ligeglad med - lige fra hovedtørklæder til prince albert-piercinger. Det går
kun ud over dem selv.

Per V.

Fra : Peter B. P.

Dato : 04-06-07 14:13

"Pernille" <Pernille@hovedstaden> wrote:

> Ganske forfærdeligt, at det finder sted, noget sted i verden.
> Hvad er straffen, hvis forældre i Danmark lader deres datter omskære?
> Fædre burde kastereres!!!

....hvis de lemlæster deres børn? I så fald bør kastraktionen ske ved
halsen.

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-06-07 15:47

Peter B. P. wrote:

> ...hvis de lemlæster deres børn? I så fald bør kastraktionen ske ved
> halsen.

Nå, der stak skabs-shariaisten sit grimme hoved frem igen? Det hedder i
øvrigt kastration - ikke katraKtion.

Per V

Fra : @

Dato : 04-06-07 19:20

On Mon, 4 Jun 2007 15:13:26 +0200, peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B.
P.) wrote:

>...hvis de lemlæster deres børn? I så fald bør kastraktionen ske ved
>halsen.

vi lever i et mærkeligt land,

hvis personale i børnehaver, skoler eller fritidsordninger bare får
den mindste mistanke om vanrøgt, mishandling,vold eller incest så
bliver det omgående fortalt videre til politi og sociale myndigheder

derimod er der dyb tavshed fra sudhedsplejersker, sygeplejersker og
læger når det gælder indvandreres ødelæggelse af deres børns
kønsorganer

Fra : Bo Warming

Dato : 02-06-07 20:47

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> Det er ikke så længe siden vi har diskuteret kvindelig omskæring,

Omskæring er i sig selv uden stor betydning for sexliv og andet og nævnes
ikke i Koran eller Hadid, men muslimers erobringsstrategi er at kræve
særhensyn og få medlidenhed og sympati og defor er KRAVENE ENDELØSE mht at
vi skal respektere gammel stamme-levevis med slør og kropsmutilation,
badeforhæng og økonomisk forkælelse og vild overkriminalitet

Udvis dem alle - nu