Lorteæder
Fra : Peder

Dato : 01-06-07 21:28

Jeg gik ud med skrallet idag, hvor der i skralleposen lå flere
fyldte mælkekartoner, og da var der nogle andegenerations
indvandrere, som kom forbi, og sagde, "skal du have slag", og de
kaldte mig bøsse. Jeg blev lidt forskrækket, da der var fire, og
jeg er ikke synderlig kampdygtig, men jeg sagde alligevel, de
skulle gå deres vej, men det gjorde de ikke, men blev stående, og
gjode nar af mig, og talte noget til hinanden på et andet sprog.
Da var det, de gik frem mod mig som om de ville overfalde mig.
Der var ingen i nærheden, og jeg kunne ikke løbe forbi, da jeg
skulle forbi en hæk, hvor de var dårlig passage, så jeg tog en af
mælkekartonerne og åbnede den, kastede med en slyngende
bevægelse indholdet efter deres leder, han råbdte da af væmmelse,
da det var afføring, som var i kartonen, og den havde stået i
over en uge ved siden af radiatoren, så den var godt
rådden,samtidigt med at væsken stadig var bibeholdt pga den tæt
sluttende luknigsmetode, hvor stort set ingen lortelugt slipper
ud, når man sådan presser sammen lukker til med et tryk. De løb
med det samme, da jeg rakte ud efter mælkekarton nummer to.

--
Mvh Peder

Fra : /Peter

Dato : 01-06-07 19:42

"Peder" <peLarsen46@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud, når man sådan presser sammen lukker til med et tryk. De løb
> med det samme, da jeg rakte ud efter mælkekarton nummer to.

.... og det politiske i dette indlæg er?

Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-07 20:37

/Peter <nospam@no.mail> wrote:

> "Peder" <peLarsen46@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> ... og det politiske i dette indlæg er?

Hvis det ikke var fordi BW ikke plejer at skrive under pseudonym, og
fordi indlægget er skrevet af en der har deltaget her i de sidste tre
ugers tid, så ville jeg tro at det havde været ham.

Hvem i alverden bruger mælkekartoner til noget så ulækkert?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : JBH

Dato : 01-06-07 20:56

> [...]
> ugers tid, så ville jeg tro at det havde været ham.
>
> Hvem i alverden bruger mælkekartoner til noget så ulækkert?

Arla ?

mvh
JBH

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-06-07 21:22

JBH wrote:

> Arla ?

Hidr hidr! Kommer til at tænke på Søren Mørchs bemærkning i "Den sidste
Danmarkshistorie" om, at det er lykkedes dansk landbrug at hjernevaske folk
til at tro, at mælk kan bruges til føde for andre end spædbørn.

Per V

--
CEPOS: Concentration of Extraordinarily Preposterous Organized
Self-assertiveness

Fra : Kert Rats

Dato : 01-06-07 21:48

> [...]
> Danmarkshistorie" om, at det er lykkedes dansk landbrug at hjernevaske
> folk til at tro, at mælk kan bruges til føde for andre end spædbørn.

Mælk er ikke noget, man drikker. Det bruger man kun bruger i madlavningen!
- Jan Monrad, fra duo'en Monrad& Rislund.

I øvrigt, mennesket er det eneste dyr, der dogmatisk henholder sig til
tvinge andre dyrs modermælk i eget afkom.

Nogle har også hjernevasket os mennesker til at tro, at det er sund at spise
græsfrø, dvs. korn.
Hvorfor?
Joh, de fødevarer, som har slået an, har været båret frem af
markedsmekanismer som billighed, tilgængelighed og konserverbarhed.
Her er korn fremragende, ligesom kartofler.

Egnetheden som menneskeføde har viget for sådanne dogmatiske
markedsmekanisme-påstande.

Venligst - men med mælkevæmmelse

Kert Rats

PS: Måske man skulle XFUT til dk.kultur.mad+drikke?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-07 21:58

Kert Rats <stendod@gravklar.dk> wrote:

> [...]
>

> Venligst - men med mælkevæmmelse
>
> Kert Rats
>
> PS: Måske man skulle XFUT til dk.kultur.mad+drikke?

hvad forslået du så som menneske føde ? ... vi jo per definition
altædende ....

/thomas

Fra : Kert Rats

Dato : 01-06-07 22:02

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
> Kert Rats <stendod@gravklar.dk> wrote:
>
> hvad forslået du så som menneske føde ? ... vi jo per definition
> altædende ....

Asfalt

Kert

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-07 22:13

Kert Rats <stendod@gravklar.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Asfalt

nice .... men ok, det var vist ingen grund til at få denne tråd op på et
højere niveau ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-07 22:16

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> hvad forslået du så som menneske føde ? ... vi jo per definition
> altædende ....

Han har tilsyneladende ikke fundet ud af, at vi begyndte at spise korn
og drikke mælk /før/ markedsmekanismen slog an. Faktisk helt tilbage i
bondestenalderen, hvor penge ikke fandtes. Enhver går producerede til
eget forbrug.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 01-06-07 23:47

> [...]
> og drikke mælk /før/ markedsmekanismen slog an. Faktisk helt tilbage i
> bondestenalderen, hvor penge ikke fandtes. Enhver går producerede til

Hæng dig nu ikke for nøje i betegnelsen "markedsmekanismer", som er et
nymodens fænomen.

I bondestenalderen - og før - var det alfa og "bodega" at kunne spise sig
mæt. Derfor tyede man til fødevarer, der var rigelige, nemme at
producere/dyrke og som havde en lang holdbarhed, til trange tider,
vinterføde.

My point exactly.

Venligst

Kert Rats

Fra : Per Rønne

Dato : 02-06-07 05:40

> [...]

> mæt. Derfor tyede man til fødevarer, der var rigelige, nemme at
> producere/dyrke og som havde en lang holdbarhed, til trange tider,

Og den føde er vi så biologisk set adapteret til. Tænk på at det ikke er
i alle populationer, at voksne producerer lactose - hos mange er
mælkeprodukter derfor den rene gift.

Det var i øvrigt grunden til at indianerne overfaldt og dræbte
nordboerne i Amerika. Nordboerne havde ganske vist vist gæstevenskab, og
givet dem noget at spise og drikke, men det var mælk og ost - som var
den rene gift for indianerne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-07 22:01

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Hidr hidr! Kommer til at tænke på Søren Mørchs bemærkning i "Den sidste
> Danmarkshistorie" om, at det er lykkedes dansk landbrug at hjernevaske folk
> til at tro, at mælk kan bruges til føde for andre end spædbørn.

Sådan er mælk da blevet brugt i vores del af verden siden
bondestenalderen ... og når vi har udviklet evnen til at producere
lactase også efter den tidlgie barndom, må det da skyldes at der har
været en evolutionær fordel ved det.

I øvrigt drejer det sig jo også om ting som ost.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peder

Dato : 02-06-07 00:08

Per Rønne <per@rqnne.invalid> skrev

>Hvem i alverden bruger mælkekartoner til noget så ulækkert?

Det er ikke mere ulækkert end at skide i marmorkumme.

--
Mvh Peder

Fra : Rea721

Dato : 01-06-07 21:40

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> ... og det politiske i dette indlæg er?

Dont feed the Troll.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min