Vismændene foretrækker skattelettelser
Fra : Peter B. P.

Dato : 01-06-07 14:26

....fremfor stigninger i det offentlige forbrug:

http://www.180grader.dk/nyheder/Vism_nd_foretr_kker_skattelettelser.php

Væksten har toppet, ledigheden har nået bunden og muligheden for at øge
produktionen yderligere er ikke tilstede fastslår Det Økonomiske Råd i
sin seneste rapport, der blev offentligjort i går.

Remedierne til at øge arbejdsudbuddet er i følge vismændende reformer,
her og nu, hvis vi ikke skal opleve markante fald i væksten de kommende
år.

--
"Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on
what to have for dinner."   - James Bovard (1994)

http://titancity.com/blog/

Fra : Per Hagemann

Dato : 01-06-07 18:34

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i meddelelsen
> ...fremfor stigninger i det offentlige forbrug:
>
> http://www.180grader.dk/nyheder/Vism_nd_foretr_kker_skattelettelser.php

Vismændene kommer med en helt ny ide om at gøre alle 64-årige skattefrie for
at øge arbejdskraftudbuddet. Jeg synes i stedet man skulle starte med at
gøre alle under 18 år skattefrie, eftersom de ikke har stemt ved valgene og
derfor ikke burde være ofre for den førte politik med legalt tyveri fra det
arbejdende folk i form af indkomstskat.

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-06-07 21:12

Per Hagemann wrote:
legalt tyveri fra det arbejdende folk i form af
> indkomstskat.

"Legalt tyveri" = selvmodsigende, dvs vrøvl.

Per V.

--
CEPOS: Concentration of Extraordinarily Preposterous Organized
Self-assertiveness

Fra : Egon Stich

Dato : 01-06-07 19:29

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse news:2007060115260980399-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk...
> [...]
> produktionen yderligere er ikke tilstede fastslår Det Økonomiske Råd i
> sin seneste rapport, der blev offentligjort i går.

Nå - da--
der røg så dit "argument" for at lette skatten for de rigeste--
Ikke mulighed for "dynamiske effekter", hvad det så end er--

Egon

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-06-07 22:55

> [...]
> og nu, hvis vi ikke skal opleve markante fald i væksten de kommende år.

Jeps. Blandt andet ved at hente arbejdskraft i udlandet, da vi simpelhen
ikke har hænder nok selv.

Jan

Fra : Egon Stich

Dato : 02-06-07 12:29

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:466095a8$0$897$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
>>
> Jeps. Blandt andet ved at hente arbejdskraft i udlandet, da vi simpelhen

Hænder nok?
Til hvad dog?
Skabe yderligere profit til kapitalisterne?
Og, når forholdene vender, være grundstamme i et nyt og større arbejdsløst proletariat?

Man er da nok ved at være træt af at høre på kapitalens klynkeri over ikke at kunne malke situationen til det yderste?

Egon