Post Danmarks medarbejdere censurerer post~
Fra : Jens Bruun

Dato : 01-06-07 12:53

http://jp.dk/indland/article956854.ece

Som det fremgår af artiklen, finder medarbejderne hos Post Danmark det
rimeligt, at de for fremtiden vurderer, om posten overholder deres høje
moral og derfor kan uddeles. Gør den ikke det, skal den selvfølgelig ikke
uddeles.

Hvorfor dog stoppe med postomdelte foldere? Det må da være helt rimeligt, at
postmedarbejderne for fremtiden også åbner vore private breve for at sikre,
at indholdet stemmer overens med deres politiske opfattelser. Vi kan da ikke
have, at de arme mennesker skal dele post ud med et indhold, de ikke kan stå
inde for.

Og vi kan da tage endnu et skridt: Lad dog postens medarbejdere lytte med på
vore telefonsamtaler og læse vore emails, så de straks kan sætte en stopper
for "forkerte" idéer, når de render ind i dem.

DDR har så sandelig ikke eksisteret forgæves.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-07 13:39

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> for "forkerte" idéer, når de render ind i dem.
>
> DDR har så sandelig ikke eksisteret forgæves.

Medarbejderne ønsker tilsyneladende indført svenske tilstande her i
landet, hvor der eksempelvis nægtes uddeling af materiale fra det fuldt
ud lovlige parti Sverigesdemokraterne - som kan forventes at komme i
rigsdagen efter næste valg.

Lige såvel som det ikke kan være en offentlig ansats buschaufførs opgave
at sortere i passagererne [han må tage såvel ham i SA-uniform som hende
i chador med, når bare ansigtet kan ses], så kan det naturligvis ikke
være op til det enkelte postbud at sortere i det omdelte materiale.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-06-07 13:48

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> på vore telefonsamtaler og læse vore emails, så de straks kan sætte en
> stopper for "forkerte" idéer, når de render ind i dem.

Det kan du roligt regne med allerede sker. Måske dog ikke lige det lokale
postbud.

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-06-07 14:15

Martin Larsen wrote:

> Det kan du roligt regne med allerede sker. Måske dog ikke lige det
> lokale postbud.

Ja, det giver de nye antiterrorlove rige muligheder for at gøre fuldt
lovligt og uden dommerkendelser.

Per V.

--
CEPOS: Concentration of Extraordinarily Preposterous Organized
Self-assertiveness

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-06-07 15:00

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det giver de nye antiterrorlove rige muligheder for at gøre fuldt
> lovligt og uden dommerkendelser.

Ja, der er vel nok meget vi kan takke muhammedanerne for ;-|

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-06-07 16:02

Martin Larsen wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, der er vel nok meget vi kan takke muhammedanerne for ;-|

Er det da dem, der er gået i panik og vil forsvare friheden ved at afskaffe
den?

Det er stadig ca 10.000 gange mere sandsynligt,at en dansker bliver dræbt i
trafikken end ved et terrorangreb. Tænk hvis man brugte tilsvarende mange
penge og ressourcer på trafiksikkerhed som på terrorforebyggelse?

Per V

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-06-07 16:54

> [...]
> i trafikken end ved et terrorangreb. Tænk hvis man brugte tilsvarende
> mange penge og ressourcer på trafiksikkerhed som på terrorforebyggelse?

Når det ikke lykkes for muhammedanerne at slå flere ihjel, så er det jo
fordi man har en omfattende terrorbekæmpelse. Så det...

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-06-07 17:46

Martin Larsen wrote:

> Når det ikke lykkes for muhammedanerne at slå flere ihjel, så er det
> jo fordi man har en omfattende terrorbekæmpelse. Så det...

Pladder.

Per V.

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-06-07 18:52

> Pladder.

Du ville sikkert trives iført burka i Peshawar, dhimmi-Perve.

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-06-07 21:17

Martin Larsen wrote:

> Du ville sikkert trives iført burka i Peshawar, dhimmi-Perve.

Hvorfor tror du det? Kan DU da lide at gå i dametøj?

PEr V.

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-06-07 22:25

> Hvorfor tror du det? Kan DU da lide at gå i dametøj?

Suspekte mandspersoner bærer også burka.

Mvh
Martin

Fra : Joke

Dato : 02-06-07 12:05

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Suspekte mandspersoner bærer også burka.

Rigtigt set Pia Kjærsgaard

Fra : Joke

Dato : 01-06-07 16:01

> Ja, der er vel nok meget vi kan takke muhammedanerne for ;-|

Nu er det jo ikke ligesom alle sammen vel, fordi nogen danskere laver
ballade i ¨København, til fodboldkamp eller lign. er det vel ikke alle
danskere der er skyldige.

Og en anden ting er at der f.eks. blev dræbt ca. 11.000 i terror i 2005
inkl. Irak og afghanistan og lign., til sammenligning blev ca. 40.000 dræbt
i trafikken i europa alene og hvad har man gjort der ikke en skid, selvom
det blot ville være at sænke farten over det hele til maks. 25 km/t. Ved
godt det nok er umuligt at bleve politisk enige om.

Men set i perspektiv vi lovgiver og lovgiver for at spare 11.000 menneske
liv, men de ca. 40.000 trafikofre det er sku lige meget.

Hilsen

Johnny

Fra : Alucard

Dato : 01-06-07 16:06

On Fri, 1 Jun 2007 17:00:47 +0200, "Joke" <nono@nonono.dkwei> wrote:

> [...]
>det blot ville være at sænke farten over det hele til maks. 25 km/t. Ved
>godt det nok er umuligt at bleve politisk enige om.

Hvorfor ikke forbyde hjulet helt...??? )))))

Så vil der jo kun være ganske få fumlegængere der dør i
trafikken...

Fra : Joke

Dato : 01-06-07 20:31

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke forbyde hjulet helt...??? )))))
>
> Så vil der jo kun være ganske få fumlegængere der dør i
> trafikken...

god ide det batter sku mere end at lovegive om det umulige

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-06-07 08:04

"Joke" <nono@nonono.dkwei> wrote in message

> [...]
>
> Men set i perspektiv vi lovgiver og lovgiver for at spare 11.000 menneske
> liv, men de ca. 40.000 trafikofre det er sku lige meget.

Har al Queda lovet aldrig at dræbe flere end 11.000 ? Hvad med de utallige
grupper som er blevet stoppet i sidste øjeblik?

Trafik er nødvendig, terror er ikke nødvendig.

Fra : Joke

Dato : 02-06-07 12:04

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> "Joke" <nono@nonono.dkwei> wrote in message

> Har al Queda lovet aldrig at dræbe flere end 11.000 ? Hvad med de utallige
> grupper som er blevet stoppet i sidste øjeblik?
>
> Trafik er nødvendig, terror er ikke nødvendig.

Det med terror må man så prøve at foklare al Queda samt USA om.

Men derfra til at give en hel tro skylden for enkeltes handlinger er sku for
meget.

Fra : Vidal

Dato : 01-06-07 20:20

Martin Larsen wrote:

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, der er vel nok meget vi kan takke muhammedanerne for ;-|

Er der da muslimsk flertal i Folketinget?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 02-06-07 09:57

On Fri, 01 Jun 2007 21:19:50 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Er der da muslimsk flertal i Folketinget?

nej der er heller ikke et flertal af narkomaner

der er heller ikke et flertal af lastbilvognmænd

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Lynge-parabol servic~

Dato : 01-06-07 14:21

> Ja, det giver de nye antiterrorlove rige muligheder for at gøre fuldt
> lovligt og uden dommerkendelser.
>
> Per V.

Jamen så må vi da kunne sætte en stopper for dette vanvid, postbudene må
sendes til Guantanamo (med luftpost) og sidde.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 01-06-07 19:04

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> Ja, det giver de nye antiterrorlove rige muligheder for at gøre fuldt
> lovligt og uden dommerkendelser.

Forskellen er så blot at vi ved at det kan forekomme, hvorimod det må
siges at være ret usædvanligt at lade postbude indføre en privat
censur.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-06-07 21:18

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Forskellen er så blot at vi ved at det kan forekomme, hvorimod det må
> siges at være ret usædvanligt at lade postbude indføre en privat
> censur.

Helt enig. Hvis postbudene mener, de omtalte pjecer er krænkende, kan de
anmelde dem til politiet. Postbude skal ikke bestemme, hvad folk må læse.

Per V.

Fra : Alucard

Dato : 01-06-07 13:53

On Fri, 1 Jun 2007 13:53:10 +0200, "Jens Bruun"
> [...]

>for "forkerte" idéer, når de render ind i dem.
>
>DDR har så sandelig ikke eksisteret forgæves.

Ja, man ryster sgu på hovedet.... Postbude der ikke vil dele "post"
ud, har fundet et forkert job og burde øjeblikkeligt sparkes ud
(hvilket fjolset jo også blev).....

Jeg ryster endnu mere på hovedet når tillidsrepræsentant Peter
Svendsen udtaler "Indholdet er juridisk ikke ulovligt, men moralsk kan
vi ganske enkelt ikke stå inde for budskabet."....

Der er da komplet ligegyldigt hvad han "kan stå inde for".... Ville
han sige det samme hvis et postbud nægtede at dele reklamefoldere for
3F ud...??? )))

Fra : Kim2000

Dato : 02-06-07 10:45

> Ja, man ryster sgu på hovedet.... Postbude der ikke vil dele "post"
> ud, har fundet et forkert job og burde øjeblikkeligt sparkes ud
> (hvilket fjolset jo også blev).....

Netop

> Jeg ryster endnu mere på hovedet når tillidsrepræsentant Peter
> Svendsen udtaler "Indholdet er juridisk ikke ulovligt, men moralsk kan
> vi ganske enkelt ikke stå inde for budskabet."....

Det er godt nok tillidsrepræsentatens opgave at forsvare medarbejderne, men
når medarbejderen opfører sig så dumt, så er det godt nok svært.

> Der er da komplet ligegyldigt hvad han "kan stå inde for".... Ville
> han sige det samme hvis et postbud nægtede at dele reklamefoldere for
> 3F ud...??? )))

I teorien er det jo det samme, hvad med medarbejderen der er imod
kapitalismen, skulle han kunne nægte at dele reklamer fra Netto ud? Nej, man
må sige at ledelsen har reageret både korrekt og hurtigt og vigtigst af alt
beslutsomt. Ros for det.
mvh
Kim

Fra : Kim2000

Dato : 02-06-07 10:42

> [...]
> rimeligt, at de for fremtiden vurderer, om posten overholder deres høje
> moral og derfor kan uddeles. Gør den ikke det, skal den selvfølgelig ikke

(klippet en masse fornærmede holdninger).

Hvis man havde gad læse artiklen til ende, ville man have opdaget at
ledelsen pålagde medarbejderne at uddele posten og dem der ikke gjorde det
blev bortvist. Altså soleklart. PostDanmark reagerede på en medarbejder der
nægtede at udføre sit job og så er der faktisk intet at udsætte virksomheden
på.
mvh
Kim

Fra : Peter B. P.

Dato : 02-06-07 17:55

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> nægtede at udføre sit job og så er der faktisk intet at udsætte virksomheden

Hej Kim,

hvorfor tror du jeg skrev "Post Danmarks MEDARBEJDERE" i emnelinien?
Læste du ikke emnet før du svarede på mit indlæg?

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 02-06-07 18:31

Peter B. P. <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote:

> Hej Kim,
>
> hvorfor tror du jeg skrev "Post Danmarks MEDARBEJDERE" i emnelinien?
> Læste du ikke emnet før du svarede på mit indlæg?

Trådforvirring, men pointen står stadig. Det er ikek firmaet der
kritiseres, det er de ansatte.

Og de har iøvrigt nedlagt arbejdet...

Fra : Kim2000

Dato : 02-06-07 21:48

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse

> Trådforvirring, men pointen står stadig. Det er ikek firmaet der
> kritiseres, det er de ansatte.
>
> Og de har iøvrigt nedlagt arbejdet...

Det giver ingen mening at skælde samtlige 10-15000 postarbejdere ud fordi en
enkelt eller fem er en idiot (ligesom hverken du eller jeg vel vil forbindes
med den idiot der ødelagde festen i parken), jeg kan så heller ikke følge at
de andre medarbejdere bakker op omkring ham og udvikler det sig til
landsdækkende, ja så vil jeg medgive dig de er nogle idioter.
mvh
Kim

Fra : Peter B. P.

Dato : 03-06-07 02:39

> [...]

> enkelt eller fem er en idiot (ligesom hverken du eller jeg vel vil forbindes
> med den idiot der ødelagde festen i parken),

Men som sagt er det ikek første gang røde postarbejdere har leget
censurkommite overfor hvad der uddales. Sidste gang var Dansk Kultur
også for skud da et postkontor på Fyn skulle dele lign. foldere ud!

> jeg kan så heller ikke følge at
> de andre medarbejdere bakker op omkring ham og udvikler det sig til
> landsdækkende, ja så vil jeg medgive dig de er nogle idioter.

Fint.