Licensbetaling den 29. juni
Fra : El Trabajador

Dato : 01-06-07 06:09

Nu kan licensopkrævermøgdyrene ikke længere vente med at få medielicensen
til den 10. juli som tidligere, nu opkræver svinene den til betaling
allerede den d. 29. juni. Er DR's økonomi virkeligt så hårdt trængt at vi
nu skal slippe pengene 10-12 dage tidligere end før?
--
El Trabajador

Fra : news.telia.dk

Dato : 01-06-07 07:07

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> allerede den d. 29. juni. Er DR's økonomi virkeligt så hårdt trængt at vi
> nu skal slippe pengene 10-12 dage tidligere end før?

Pas dog på blodtrykket, og tag det som en mand

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-06-07 07:44

El Trabajador skrev:
> [...]
> allerede den d. 29. juni. Er DR's økonomi virkeligt så hårdt trængt at vi
> nu skal slippe pengene 10-12 dage tidligere end før?

Hvorfor har du TV?

Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-07 08:35

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> wrote:

> [...]

Tag det som en mand, dreng .

> Hvorfor har du TV?

Han har datamaskine, med internetforbindelse, så alene derfor skal han
betale licens ...

I øvrigt er det nok de færreste der opdager forskellen; der overføres jo
alligevel penge fra lønkonto til budgetkonto ultimo måneden, og det er
vel ikke sådan at man ligefrem nærlæser de månedlige oversigter fra
BetalingsService.

Jeg har kun opdaget det pga læserbrevsprotester.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : pm

Dato : 01-06-07 09:18

Per Rønne wrote:
> jo alligevel penge fra lønkonto til budgetkonto ultimo måneden, og
> det er vel ikke sådan at man ligefrem nærlæser de månedlige
> oversigter fra BetalingsService.
>
> Jeg har kun opdaget det pga læserbrevsprotester.

Jeg har ladet mig fortælle, at Efterløn og nogle pensioner overføres pr
SIDSTE dag i en måned... Synes den nye frist er uden for rimelighed og kan
næppe begrundes fornuftigt
pm

Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-07 10:35

pm <ps98@tzeliamail.dk> wrote:

> Jeg har ladet mig fortælle, at Efterløn og nogle pensioner overføres pr
> SIDSTE dag i en måned... Synes den nye frist er uden for rimelighed og kan
> næppe begrundes fornuftigt

Hvis pengene er på kontoen ultimo måneden [som jo også er det normale
for løn] så kan der vel også betales ultimo måneden? Hvad er der galt?

Det hele sker jo alligevel normalt helt automatisk ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 01-06-07 09:37

> Tag det som en mand, dreng .

> Han har datamaskine, med internetforbindelse, så alene derfor skal han
> betale licens ...

Også hvis han har et 56k modem ?

Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-07 10:35

Michael Weber <no@more.spam> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Også hvis han har et 56k modem ?

Med det forbrug han har haft i årevis, som bistandsklient, så må han
have flatrate, hvilket turde indicere adsl.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-06-07 14:35

Per Rønne skrev den 01-06-2007 09:35:

> [...]
> alligevel penge fra lønkonto til budgetkonto ultimo måneden, og det er
> vel ikke sådan at man ligefrem nærlæser de månedlige oversigter fra

Tal for dig selv!

Når jeg modtager min BS-oversigt, så kigger jeg på om der er betalinger
på som ikke skal være der! I så fald: have fat i banken!

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Per Rønne

Dato : 02-06-07 20:43

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> Tal for dig selv!

Nærlæser du datoerne ?

> Når jeg modtager min BS-oversigt, så kigger jeg på om der er betalinger
> på som ikke skal være der! I så fald: have fat i banken!

Jeg ville nøjes med at logge på min netbank ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : PerX ...

Dato : 04-06-07 20:30

In article <465f9db9$0$16307$88260bb3@free.teranews.com>,
notrabajo@gmail.com says...
> [...]
> allerede den d. 29. juni. Er DR's økonomi virkeligt så hårdt trængt at vi
> nu skal slippe pengene 10-12 dage tidligere end før?

Det er jo netop det de er, Danmarks største jobskabelses ordning fattes
penge da deres nye sommerhus bliver dyrer en beregnet ;)

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-06-07 20:40

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> writes:

>Nu kan licensopkrævermøgdyrene ikke længere vente med at få medielicensen
>til den 10. juli som tidligere, nu opkræver svinene den til betaling
>allerede den d. 29. juni.

Det er ikke DR Licens, der har bestemt det. Det fremgår af den nye
licensbekendtgørelse af 11. april 2007:

§ 10. Licensen forfalder forud for en 6 måneders periode på den
sidste bankdag i den forrige periode. Licensen skal betales
senest den sidste bankdag i den forrige periode.

(fra http://147.29.40.91/_GETDOCM_/ACCN/B20060165705 )

Beslutningen altså er altså taget af de folkevalgte politikere.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter B. P.

Dato : 05-06-07 00:49

El Trabajador <notrabajo@gmail.com> wrote:

> [...]
> allerede den d. 29. juni. Er DR's økonomi virkeligt så hårdt trængt at vi
> nu skal slippe pengene 10-12 dage tidligere end før?

Nej, der er jo et prestigeprojekt inde på Lorteøen som skal betales...

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".