Lægevagten er en katastrofe.
Fra : mfn

Dato : 31-05-07 19:10

Min datter har i dag været i skoven med børnehaven.

Hun kommer så hjem med 3 skovflåter på sig. Jeg slår så op på netdoktor.dk
og ser hvad man så gør. Der står noget om en borrealis-virus eller noget i
den dur. Hjernebetændelse og den slags.

Så kontakter konen lægen med henblik på at få lortet fjernet ( vi har ikke
selv ekspertise til den slags). Man skal vidst passe meget på så hovedet
kommer med ud.

Hun blev afvist med begrundelsen "Borreliose" kun forekommer 2-300 gange pr
år.

Jeg kunne sgu ikke blive mere harm. Det er muligt at den ikke forekommer tit
men better be safe than sorry! Så ringede jeg jo så til dem og fik fat i
samme person og insisterede på lægehjælp så de bliver fjernet korrekt da
ingen af os selv har forstand på det. Så kunne vi pludseligt godt få en tid.

Jeg er ikke tilhænger af et sundhedssystem hvor man skal kæmpe for at få en
behandling - uanset hvad man fejler.

Og ja jeg kunne bare købe en tang på apoteket - men de har lukket nu og de
må ikke sidde mere en max 24 timer, og jeg kan heller ikke betjene sådan en.
Derfor vil jeg have profesionelle på når der er behov for det.

Jeg synes det er "ulækkert" at man skal skabe sig voldsomt for at få
behandlet div i det danske sundhedssystem.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-07 19:38

mfn <jadahva@hotmail.com> wrote:

> Jeg synes det er "ulækkert" at man skal skabe sig voldsomt for at få
> behandlet div i det danske sundhedssystem.

Var det ikke Brian Mikkelsen der også havde en uheldig oplevelse med
sundhedssystemet?

Det gør da i hvert fald ikke forskel på folk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : pm

Dato : 31-05-07 19:51

Per Rønne wrote:
> sundhedssystemet?
>
> Det gør da i hvert fald ikke forskel på folk.

Nu er mfn vel heller ikke lige hvem som helst, så det kunne jo være -))

Gad vide hvad der videre skete..blev insekterne fjernet ved hjemmebesøg
eller ?¨?
pm

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-07 22:01

pm <ps98@tzeliamail.dk> wrote:

> Nu er mfn vel heller ikke lige hvem som helst, så det kunne jo være -))
>
> Gad vide hvad der videre skete..blev insekterne fjernet ved hjemmebesøg
> eller ?¨?

Nu begynder jeg at huske nærmere. Natlægen gad ikke komme, og Brian
Mikkelsen var lige ved at dø af hjerteflimmer, fordi han kom for sent på
hospitalet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : mfn

Dato : 01-06-07 10:35

> Gad vide hvad der videre skete..blev insekterne fjernet ved hjemmebesøg
> eller ?¨?

Der skete det at man tog ned til OLDEMOR som mente at have "taget" på sådan
noget kryb. Nu vil tiden vise om der er borrelia-virus i resterne.

Tak for servicen, det offentlige system.

Pas på med at blive syge - i dør sgu af det. (men ikke af sygdommen i sig
selv.)

Fra : Lynge-parabol servic~

Dato : 01-06-07 00:15

"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer med ud.
>
> Hun blev afvist med begrundelsen "Borreliose" kun forekommer 2-300 gange

Tag dig dog sammen, hvor svært kan det være. Jeg har hunde der får flåter,
dem fjerner jeg selv. Der var sgu da ingen læger der behøvede at instruere
mig i at fjerne et par skide flåter. Brug dog den indvendige side af hovedet
i stedet for at sidde og klynke her.

Fra : news.telia.dk

Dato : 01-06-07 07:19

"Lynge-parabol service" <Flemsel@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig i at fjerne et par skide flåter. Brug dog den indvendige side af
> hovedet i stedet for at sidde og klynke her.

ja netop det her med at tage til læge og vagtlæge er jo benzin på bålet til
at indføre betaling for lægebesøg, så kunne mange ting klares selv.

Lad os tag dyr, hvor man skal betale for at besøge dyrlægen, her er det de
færeste der kommer med små skavanker da det udløser en regning.

Jeg er overhovedet ikke tilhænger af bruger betaling for læge besøg, men
omvendt er jeg heller ikke tilhænger af at mange misbruger lægen.

Hilsen

Johnny

Fra : mfn

Dato : 01-06-07 10:33

> [...]
> dem fjerner jeg selv. Der var sgu da ingen læger der behøvede at instruere
> mig i at fjerne et par skide flåter. Brug dog den indvendige side af

Jeg slog op på netdoktor hvor der stod at man skulle have en speciel tang
for at være sikker på at få hovedet med ud. Det forholdte jeg mig så til og
vurderede at det ikke var noget jeg kunne ved hjælp af en saks eller lign.

Jeg klynker ikke, jeg brokker mig bare over at blive afvist når man en
sjælden gang gerne vil have lægen til et eller andet. Og bliver man sur så
vupti så kan det godt "fikses".

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-06-07 21:29

mfn skrev den 01-06-2007 11:33:

> [...]
>
> Jeg klynker ikke, jeg brokker mig bare over at blive afvist når man en
> sjælden gang gerne vil have lægen til et eller andet. Og bliver man sur så

ja, det er fandme frækt af dig, at bare fordi du hæver stemmen for din
egen ynkelige situation, så får du hjælp.
Hvad med dem som ikke kan hæve stemmen fx dem der er hæs?

Havde du været kunde i min butik, så ville opnå absolut INGENTING!

Det er synd, at vagtlægen ikke havde samme overblik overfor den
hysteriske kvinde som ringede til ham en unges møde med den danske natur.

Se så og skaf dig den tang, så du ikke fremover skal spilde vagtlægers
sparsomme tid på sådanne banaliteter!

Du har vel en pincet i huset:
-----
# Man kan også tage fat om flåtens hoved med en pincet, og derefter
forsøge at få den til at slippe sit tag, ved enten at dreje den rundt
eller ved at lave et langt sejgt træk. Pas på at flåten ikke går i stykker.
-----
fra: http://www.dyrehospitalethobrovej.dk/sw15622.asp

og ja, tricket kan også gøres på mennesker.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : mfn

Dato : 02-06-07 09:31

Ja jeg vil da købe sådan en tang, har bare aldrig haft brug for sådan en.

> [...]
> -----
> fra: http://www.dyrehospitalethobrovej.dk/sw15622.asp
>
> og ja, tricket kan også gøres på mennesker.

Muligt men nu skriver netdoktor netop at det er en dårlig ide at dreje den
rundt for så er det netop hovedet bliver i.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-06-07 19:11

"Lynge-parabol service" <Flemsel@tdc.dk> wrote in message

> [...]
> mig i at fjerne et par skide flåter. Brug dog den indvendige side af
> hovedet i stedet for at sidde og klynke her.

Enig, jeg tror sku osse jeg kan finde en måde at løse problemet på uden at
ativere systemet.

OG jeg er helt sikker på jeg ikke bliver forarget fordi de offentlige læger
mener at have større problemer at bruge tiden på.

Thorkild

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-06-07 10:48

"mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> pr
> år.
>
> Jeg kunne sgu ikke blive mere harm. Det er muligt at den ikke forekommer

Det hjælper ikke meget på risikoen for borreliose, at det er lægen, der
fjerner flåten. Risikoen for, at din datter får borreliose, er samme, når
hun først er blevet bidt. Og enhver kan altså fjerne en flåt med en
flåttang, som kan købes på apoteket.

Noget andet er, hvis hun senere udviser symptomer på borreliose. Så skal du
selvfølgelig gå til lægen. Men som du beskriver historien, har hun ikke haft
symptomer på det tidspunkt, hvor du ringede, og så kan jeg da ærligt talt
godt forstå, at lægen ikke vil spilde tid på det. De kan jo alligevel ikke
gøre noget - ud over at fjerne flåten.

Fra : mfn

Dato : 01-06-07 11:10

> [...]
> fjerner flåten. Risikoen for, at din datter får borreliose, er samme, når
> hun først er blevet bidt. Og enhver kan altså fjerne en flåt med en

Ja som jeg ikke havde i går ved 17-00 tiden. De skal gerne fjernes inden for
24 timer og apoteket var lukket. Og de var mpske "hoppet" på om formiddagen
jo.

> [...]
> godt forstå, at lægen ikke vil spilde tid på det. De kan jo alligevel ikke

Netop. Og det var hensigten. At få dem fjernet MED hovedet. Så alt er væk.
Den slags har jeg ganske enkelt ikke forstand på da netdoktor.dk advarer mod
det uden det rette "værktøj" (tang)

Fra : Knagsted

Dato : 02-06-07 15:01

> [...]
> talt godt forstå, at lægen ikke vil spilde tid på det. De kan jo alligevel
> ikke gøre noget - ud over at fjerne flåten.

Var det overhovedet en flåt?
Det ku' ja ha' været en tære....
*S*

Fra : @

Dato : 02-06-07 08:44

On Thu, 31 May 2007 20:09:55 +0200, "mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og ser hvad man så gør. Der står noget om en borrealis-virus eller noget i

kontakter lægen på grund af tre sølle flåter!!!!!!!!!!

så kan jeg sgu godt forstå at sundhedsvæsnet er dyrt

du og din kone burde idømmes en dummebøde på stedet

det næste bliver vel at du mener at et kløende bi-hvepse- eller
myggestik er et offentligt anliggende

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre