Nyt solrigt "balkon-areal" til lavpris
Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-07 15:36

Nyt solrigt "balkon-areal" til lavpris

Hvor der på det skrå tag på toppen af et Nørrebro-hus stikker to "kviste"(karnapper)
ud tæt ved hinanden, kan der billigt etableres en solrig tagterasse, og det
er skønt ikke at skulle valfarte til nærmeste park for at få sol på maven,
når vejret er til det.

Mine lejere øverst i mit lave hus har ikke lang vej til min solrige have,
men et fladt tag som kommunen har tilladt os at bruge til oplagring bag
hovedhuset tag, brugte de i årtier til grillparties og solbadning, da
misundelige beboere af det nærmeste hus fik kommunen til at klage over
risiko for "indbliksgener".

Så flyttede lejerne deres solbadning til tagene på kvistene på husets
forside og fandt i en container nogle krydsfinerplader og planker, så de to
karnap-tage kunne forbindes og danne en næsten lige så stor tagterasse som
det flade tag bag huset.

Boligborgmester Bondam elsker højhuse, altså at bruge storbyen i alle 3
dimensioner,

Derfor bør han være konsekvent og ikke rydde mit hus, som man ryddede
Ungdomshuset. Han påstår kan lide "skrammer i lakken" som dem de autonome
gav byen , incl os naboer, men her er der tale om lovlige lejeres ufarlige
boligforbedring i enighed med ejendommens ejer, og ikke et hus, der er
stjålet fra Faderhuset , så mon ikke han kommer til fornuft og undlader at
gøre alvor af sit byggeinspektorats uhyrlige trusler om tvangsbøder mod mig
fordi der ikke er søgt byggetilladelse? Det er ingen nedstyrtningsfare.

Byens udendørs trivsel kan blive mangedoblet, hvis tagterasser tillades og
bygges overalt, hvor det er muligt.

I mit tilfælde bekostedes et nyt vindue på etagen over karnapperne, som
udgang til den ny tagterasse, men yngre mennesker end jeg finder ofte
billigere løsninger, når de soler sig på byens tage.

For en gammel mand som jeg, der gerne skriver sine "DF-læserbreve" med store
bogstaver på sit tag, er terassearrangementer en nødvendig del af
ytringsfriheden, for uden stillads kan jeg ikke udskifte teksterne.

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro,

Fra : Bo Warming

Dato : 31-05-07 02:38

> Nyt solrigt "balkon-areal" til lavpris

Jeg er så pavestolt af min selvbyggede tagterasse at jeg finder det
skandaløst at der er boligmangel og overskud af centralt placerede gode
huse.
Brug dog DR-koncerthuset og de tomme kirker til boliger.
De har perfekt klimaskjold.
Unge mennesker kan let selv opdele det indre store rum i etager med bærende
vægge og så er al boligmangel pist væk
Trapper og andre elementer til at ændre stor sal til små lejligheder kan fås
i Silvan og på en sommerferie kan man let skabe sig en fin bolig hvor der
før var et frastødende monument over fin-kultur-magthaveres arrogance