Khaders ny rolle?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-05-07 12:17

Som skeptisk iagttager af hele pophysteriet omkring partiet Ny Alliance
finder jeg det ret påfaldende, så hurtigt Khader er gået fra den
sympatiske "stakkels oversete mand med de sunde synspunkter og stærke
principper"-rolle i Det Radikale Venstre til nu i blandt andet i sagen
om Ejvind Vesselboe at fremstå som en kynisk manipulator, der
udelukkende er ude på med alle midler at mele egen kage.

Okay, nu består hans nye parti vist af folk, som i mangel af egentlige
politiske visoner næsten udelukkende har et i indædt had til Pia
Kjærsgaard og Dansk Folkeparti til fælles, så disse "sande 20.000
troende" medlemmer vil næppe lade sig skræmme væk af at Khader smider
fåreklæderne, men mit bud er alligevel at Khaders nydemonstrerede rolle
som machiavelli-inspireret magtmenneske vil ramme ham i nakken som et
læs mursten, hvis han - hvad han meget hurtigt kan synes at gøre over
for alle andre end sin lille "sekt" - grådigt overforbruger dén
goodwill, han ellers traditionelt er blevet tilregnet hos andre partier.

Gad vide om ikke Ny Alliance mon - netop takket være hovedmandens mere
uheldige sider - ret hurtigt mister sin /nyhedsværdi/ i kredse, hvor dèn
alene er det absolut afgørende hovedargument (her kan man jo bare se dèn
mentalitet, der afspejles i såvel en vis tidlige kronprinselig kærestes
udtalelser, der atter synes ligge direkte i forlængelse af Nykredits
berømte tv-reklamer, som ikke mindst komikerduoen Normalerweise har
præsteret nogle ganske udmærkede parodier på!) og således fiser ud i
sandet, ganske ligesom Demokratiske Muslimer, der jo heller ikke rigtig
gik for Khader, lige så snart der skulle tages egentlig stilling til
noget som helst: I hvert fald er der allerede nu optræk til at hans
protestparti vil knække over, lige så snart det skal tages egentlig
stilling til noget som helst andet end modviljen mod Pia Kjærsgaard og
alle hendes gerninger og alt hendes væsen til gengæld for at tro på
multikuralismen, EU, den såkaldt "kreative klasses" samfund og den
lavest mulige skatteprocent...

Anders Peter Johnsen

Fra : BigBother

Dato : 30-05-07 12:32

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> Ejvind Vesselboe at fremstå som en kynisk manipulator, der udelukkende er
> ude på med alle midler at mele egen kage.

Og som manden, der aldrig vil udtale sig til kamera. Nok ikke en langsigtet
vinderstrategi.

> Gad vide om ikke Ny Alliance mon - netop takket være hovedmandens mere
> uheldige sider - ret hurtigt mister sin /nyhedsværdi/ i kredse, hvor dèn
> alene er det absolut afgørende hovedargument

Jo, cafe latte-segmentet er en letforgængelig størrelse. Det drejer sig jo
ikke så meget om politik, men om, hvad der er smart, og hvem man kan lide og
ikke lide. Det så man til valget i 2005, hvor de radikale var hipt. Men
efter 1½ år var over halvdelen af vælgerne forduftet igen, selvom partiet
ikke havde skiftet politik.

--
It looks like there was a conspiracy behind 9/11 if you really look at all
the facts - a lot of families now feel the same way.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 12:52

> [...]

> om Ejvind Vesselboe at fremstå som en kynisk manipulator, der
> udelukkende er ude på med alle midler at mele egen kage.

For mig virker han nu snarere som en politisk leder på amatør-niveau.
Jeg er ikke engang mere sikker på om Ny Alliance kommer ind i
folketinget ved næste valg, som nok kommer sent, så partiet kan nå at
slide sig selv ned ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-05-07 14:35

Anders Peter Johnsen wrote:

> Okay, nu består hans nye parti vist af folk, som i mangel af egentlige
> politiske visoner næsten udelukkende har et i indædt had til Pia
> Kjærsgaard og Dansk Folkeparti til fælles,

Hvilket vel kan gå lige op med, at DF består af folk, som i mangel af
egentlige politiske visioner udelukkende har et indædt had til muslimer
tilfælles.

Per V.
--
CEPOS: Concentration of Extraordinarily Preposterous Organized
Self-assertiveness

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-05-07 22:05

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilket vel kan gå lige op med, at DF består af folk, som i mangel af
> egentlige politiske visioner udelukkende har et indædt had til muslimer
> tilfælles.

Forkert.
De synes såmænd bare at den vestlige civilisation er bevaringsværdig.

Mvh
Martin

Fra : Poul E Hansen

Dato : 30-05-07 14:47

On 30 Maj, 13:17, Anders Peter Johnsen
> [...]
> om Ejvind Vesselboe at fremstå som en kynisk manipulator, der
> udelukkende er ude på med alle midler at mele egen kage.
Hvad mener du; at det var forkert af ham at forsøge at stjæle Vesselbo
fra Venstre?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-05-07 18:55

Poul E Hansen skrev:
> Hvad mener du; at det var forkert af ham at forsøge at stjæle Vesselbo
> fra Venstre?

Ja, hvis da altså omtalte Vesselboe vel at mærke slet ikke på den
mindste måde er indforstået med overhovedet at skifte parti?

Anders Peter Johnsen