Er det ok, at den 6 åriges forældre giver ~
Fra : Ditte

Dato : 29-05-07 21:01

Jeg synes at det er moderen til den 6 årige pige, der har handlet helt
forkert. Men, myndighederne har ladet hende.
Hvorfor blev hun ikke tvunget til at tage stilling, allerede, da pigen var
under 1 år.
Jeg tænker på den lille pige fra Djursland, som nu er "gået under jorden".

Fra : Kim2000

Dato : 29-05-07 21:08

"Ditte" <Ditte@Hansen> skrev i en meddelelse
> [...]
> under 1 år.
> Jeg tænker på den lille pige fra Djursland, som nu er "gået under jorden".

Kort sagt nej, selv hvis moderen var parat til at tage sig af barnet nu, så
ville det absolut ikke være godt at sende hende "hjem". Det er da rent ud
sagt forkasteligt at adoptionsnævnet/kommunen har ladet moderen have
myndigheden i så lang tid. Sådan en sag burde forlængst være klaret. Og så
synes jeg da jeg selv befinder mig i et moralsk dillema, hvor jeg på den ene
side mener man skal overholde loven og på den anden side synes dette er så
forkastligt at det bedste familien kunne gøre var at imgrere til Australien
og bare hoppe og falde ned på den danske stat, men det er mig meget imod at
mene det
mvh
Kim

Fra : Rea721

Dato : 29-05-07 21:10

"Ditte" <Ditte@Hansen> skrev i en meddelelse

> Jeg synes at det er moderen til den 6 årige pige, der har
> handlet helt forkert.

Med mindre at du har familiekendskab til moderen eller insiderviden fra
kommunen har du slet ikke baggrund for at kunne vurderer noget som helst om
moderens handlemåde.

> Men, myndighederne har ladet hende.

Ladet hende hvad?

> Hvorfor blev hun ikke tvunget til at tage stilling,
> allerede, da pigen var under 1 år.

Hvorfor skulle hun det.... Hvorfor kom pigen i første omgang i familiepleje?
Var der dengang grund til tvangsadoption?

> Jeg tænker på den lille pige fra Djursland, som nu er
> "gået under jorden".

Pigen er ikke gået under jorden, Plejeforældrene har taget loven i egne
hænder og har taget pigen med....formentlig til skade for pigens fremtid.
Pigen er nu i en alder hvor hun godt ved at der er "noget galt".

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Kim2000

Dato : 29-05-07 21:21

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hænder og har taget pigen med....formentlig til skade for pigens fremtid.
> Pigen er nu i en alder hvor hun godt ved at der er "noget galt".

Du mener en 6-årig pige skulle tænke "hov vi er i sommerhus, så er det
sikkert fordi nogle folk vil tage mig fra mor og far, og det skal de da have
lov til, næh hov hov, jeg vil heller på børnehjem...." Barnet er på ferie
med mor og far og det tager det sgu ikke skade af, nu må du da lige klappe
hesten.
mvh
Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-07 21:29

> [...]
> da have lov til, næh hov hov, jeg vil heller på børnehjem...." Barnet
> er på ferie med mor og far og det tager det sgu ikke skade af, nu må

Hvad fanden tror du selv? Har du selv børn? Det håber jeg ikke, når du kan
udvise en så himmelråbende mangel på viden om, hvordan 6-årige oplever deres
omverden.

Fuck, hvor er jeg træt af disse letkøbte, medieskabte folkestemninger.
Pøbelagtigt, når det er allerværst!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 29-05-07 22:33

> [...]
>
> Hvad fanden tror du selv? Har du selv børn? Det håber jeg ikke, når du kan
> udvise en så himmelråbende mangel på viden om, hvordan 6-årige oplever

Når jeg læser dette, og dine øvrige indlæg, kan jeg kun konstatere, at du
ikke ved, hvad empati er. Det er synd for dig, du har min sympati.

mvh
Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-07 22:36

> Når jeg læser dette, og dine øvrige indlæg, kan jeg kun konstatere,
> at du ikke ved, hvad empati er. Det er synd for dig, du har min
> sympati.

Stop du bare din sympati op, hvor solen aldrig skinner. Jeg har ikke - som
du - et stort, udækket behov for at få sympati fra andre mennesker.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 29-05-07 22:41

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Stop du bare din sympati op, hvor solen aldrig skinner. Jeg har ikke - som
> du - et stort, udækket behov for at få sympati fra andre mennesker.

Du lyder så vred, det er da synd for dig at du skal gå i seng og være i
dårligt humør.

Empati betyder at kunne sætte sig i andres sted, altså ikke plejefamiliens,
ikke i moderens, ikke i adoptionsnævnets sted, men i den lille piges sted.
Hun er den eneste, der er interessant i den tragiske sag.

mvh
Kim

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-05-07 00:54

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> plejefamiliens, ikke i moderens, ikke i adoptionsnævnets sted, men i den
> lille piges sted. Hun er den eneste, der er interessant i den tragiske

Og du kan sætte dig i et menneskes sted, som du ikke kender??

Mvh
Martin

Fra : Hamder

Dato : 30-05-07 04:22

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Og du kan sætte dig i et menneskes sted, som du ikke kender??

Ud fra de givne omstændigheder burde man til dels kunne. Og man kan da i det
mindste prøve.

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-05-07 21:12

"Hamder" <pejac_ccc_ccc@hotmail.SLETcom> skrev i meddelelsen

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> Ud fra de givne omstændigheder burde man til dels kunne. Og man kan da i
> det
> mindste prøve.

Jeg var blot ikke klar over at empati kunne udløses på et rent formelt
grundlag - eller var jeg?

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 30-05-07 21:24

> "Hamder" <pejac_ccc_ccc@hotmail.SLETcom> skrev i meddelelsen

> Jeg var blot ikke klar over at empati kunne udløses på et rent formelt
> grundlag - eller var jeg?

så du kan ikke sætte dig ind i hvordan et barn oplever sorgen at miste mor
og far? Det var dog tragisk.

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-07 21:44

> så du kan ikke sætte dig ind i hvordan et barn oplever sorgen at
> miste mor og far? Det var dog tragisk.

Du er brækfremkaldende at høre på. Gå nu ind og se på dit veltilfredse smil
i spejlet, og skån os andre for din ulækre selvglæde.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 30-05-07 22:13

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Du er brækfremkaldende at høre på. Gå nu ind og se på dit veltilfredse
> smil i spejlet, og skån os andre for din ulækre selvglæde.

Selvtilfredse??? Hvis du ikke evner at sætte dig i andres sted så har du en
alvorlig psykisk brist, som du absolut bør overveje at gå til
psykologbehandling med.
mvh
Kim

Fra : Hamder

Dato : 31-05-07 05:20

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Du er brækfremkaldende at høre på. Gå nu ind og se på dit veltilfredse
smil
> i spejlet, og skån os andre for din ulækre selvglæde.

Det var da et fantastisk argument... Eller, nårh nej, det var bare endnu en
tilsvining.

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-05-07 23:52

> [...]
>
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> så du kan ikke sætte dig ind i hvordan et barn oplever sorgen at miste mor

Det kan du intet vide om - det må nødvendigvis være gætteri.

Mvh
Martin

Fra : Hamder

Dato : 31-05-07 05:17

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan du intet vide om - det må nødvendigvis være gætteri.

Og det er også kun gætteri at antage, at man bliver våd, hvis man går sig en
lang tur i regnvejr. Nogle ting er dog nemmere at spå om end andre.

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-05-07 11:56

> [...]
> en
> lang tur i regnvejr. Nogle ting er dog nemmere at spå om end andre.

Det er beklageligt at de simpleste pointer ikke møder nogen recipient i
denne gruppe. Går du fx med paraply bliver du ikke våd

Mvh
Martin

Fra : Hamder

Dato : 31-05-07 12:58

> "Hamder" <pejac_ccc_ccc@hotmail.SLETcom> skrev i meddelelsen

> Det er beklageligt at de simpleste pointer ikke møder nogen recipient i
> denne gruppe. Går du fx med paraply bliver du ikke våd

Flygter dine plejeforældre med dig, bliver du ikke bortført fra dem

Fra : Hamder

Dato : 31-05-07 05:19

> [...]
> "Hamder" <pejac_ccc_ccc@hotmail.SLETcom> skrev i meddelelsen

> Jeg var blot ikke klar over at empati kunne udløses på et rent formelt

Jeg har været et barn. Jeg har været utryg ved fremmede. Jeg har prøvet at
være bange for at miste dem jeg kendte og holdt af.

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-05-07 11:58

> [...]
>
> Jeg har været et barn. Jeg har været utryg ved fremmede. Jeg har prøvet at
> være bange for at miste dem jeg kendte og holdt af.

Du har ikke forstået den foregående sætning.

Mvh
Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-05-07 23:25

Jens Bruun wrote:

> Stop du bare din sympati op, hvor solen aldrig skinner. Jeg har ikke
> - som du - et stort, udækket behov for at få sympati fra andre
> mennesker.

Somme tider giver du nærmest indtryk af et stort behov for det modsatte.

Per V.

--
CEPOS: Concentration of Extraordinarily Preposterous Organized
Self-assertiveness

Fra : Hamder

Dato : 29-05-07 21:26

"Rea721" <skod3@721.dk> wrote in message
> "Ditte" <Ditte@Hansen> skrev i en meddelelse
>
> Pigen er ikke gået under jorden, Plejeforældrene har taget loven i egne
> hænder og har taget pigen med....formentlig til skade for pigens fremtid.

Hvis plejeforældrene har taget hende til sig som en af deres egne, og føler
for hende, som forældre gør, så er denne flugt en kærlighedserklæring til
barnet, som barnet aldrig vil glemme. Hvordan kan du mene, at dette
"formentlig" vil være til skade for pigens fremtid?!

> Pigen er nu i en alder hvor hun godt ved at der er "noget galt".

Ja tak. Og du tror ikke pigen ville føle at der var "noget galt", når hun
pludselig blev revet ud af den familie hun ser som sin egen + netværk, for
at blive plantet i nye ukendte rammer? "Noget galt"? Du må have spist noget
galt.

Fra : Rea721

Dato : 29-05-07 22:35

"Hamder" <pejac_ccc_ccc@hotmail.SLETcom> skrev i en
meddelelse

> Hvis plejeforældrene har taget hende til sig som en af
> deres egne, og føler for hende, som forældre gør, så er
> denne flugt en kærlighedserklæring til barnet, som barnet
> aldrig vil glemme.

Det er din holdning..og ikke en døjt andet...min er en anden...hvem skal
afgøre hvem der har ret? Dig?

> Hvordan kan du mene, at dette
> "formentlig" vil være til skade for pigens fremtid?!

Jeg har redegjort for min holdninger i en anden tråd, her:
og her

Du _ved_ ikke under hvilke omstændigheder plejefamilien har valgt at gå
under jorden med deres plejebarn.

> Ja tak. Og du tror ikke pigen ville føle at der var
> "noget galt", når hun pludselig blev revet ud af den
> familie hun ser som sin egen + netværk, for at blive
> plantet i nye ukendte rammer?

Jo bestemt...og det er lige precis dèr en professionel plejefammilie skal
vise sit værd....de skal nemlig positivt medvirke til at "flytningen" bliver
foretaget på en så nænsom og hensynsfuld måde som muligt. En plejefammilie
(smag lige på ordet...PLEJEFAMILIE) har "kun" et formål, og det er at ta
hånd om barnet i xx periode indtil der findes en permanent løsning. Bemærk
venligst..... den slags foregår konstant og hele tiden. Men her var en
"grådig" plejefamilie der både ville adoptere pigen og BEHOLDE
plejetillæget. Deres plan slog fejl, og nu prøver de at køre hele
mediesirkuset i stilling...til fordel for dem selv.....under dække af
barnets tarv. Plejefamilien har _ingen_ rettigheder i forhold til
pigen.....ingen, de er _kun_ et plejested.

> "Noget galt"? Du må have spist noget galt.

Bestemt ikke. Til forskel fra dig og visse andre her i gruppen, sætter jeg
mig ind i tingene og lader ikke mine følelser bestemme hvordan jeg mener at
verden skal se ud i dag.

Fra : Kim2000

Dato : 29-05-07 22:42

> [...]
> mig ind i tingene og lader ikke mine følelser bestemme hvordan jeg mener

Igen ser vi det. Der tænkes på plejefamilien, moderen, systemet, og det
eneste der er interessant i sagen er barnet.
mvh
Kim

Fra : Rea721

Dato : 30-05-07 00:00

> Igen ser vi det. Der tænkes på plejefamilien, moderen, systemet, og det
> eneste der er interessant i sagen er barnet.

Det eneste vi ser igen er dit snæversyn. Kommunen tænker på barnets tarv.
Plejefammilien tænkte på sig selv (økonomisk)

Hvad får dig til at tror at jeg og mange andre ikke tænker på pigen??

Jeg har tiltro til kommunen og til at systemet virker, men jeg har _ikke_
tiltro eller tillid til plejeforældrene. De har ikke været deres opgave
voksen og er skyld i den situation der er nu.

Fra : Rea721

Dato : 30-05-07 00:10

> Igen ser vi det. Der tænkes på plejefamilien, moderen, systemet, og det
> eneste der er interessant i sagen er barnet.

Og lige til lejligheden......du checker lige det link Mark Jensen fandt, ik?
http://avisen.dk/familie-ville-have-seksaarig-plejedatter-290507.aspx

Og hvad var det jeg svarede dig d 16 maj da du startede din ulækre tråd?
"Når systemdanmark er ulækker"

Tænk over det næste gang du løber med en ½ vind og virklig "føler" for
sagen.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-07 00:58

> [...]
> "Når systemdanmark er ulækker"
>
> Tænk over det næste gang du løber med en ½ vind og virklig "føler" for

Selvfølgelig er sagen mere kompliceret end Tine Bryld og medierne fremlægger
det.

Men tvangsfjernelser er noget skidt og DER SKAL VÆRE EN KAPTAJN PÅ SKUDEN
OVERFOR ET BARN, så lad barnet blive hvor det har vænnet sig til at være,
uanset om plejeforældrene er drevet af usselt mammon og har dollarstegn i
øjnene - det er en fed gesjæft at være professionel forælder som dem.

At være ulønnet adoptivforældre borger ikke for nogen kvalitet

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-07 09:00

> [...]

> tråd? "Når systemdanmark er ulækker"
>
> Tænk over det næste gang du løber med en ½ vind og virklig "føler" for

Fy for pokker, hvor er du u-empatisk Hvordan kan du tillade dig at komme
her og blande fakta ind i debatten, når nu pøblen for længst har bestemt,
hvem der er skurken i denne i øvrigt dybt tragiske sag?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Pernille

Dato : 30-05-07 09:16

> [...]
>>

> Igen ser vi det. Der tænkes på plejefamilien, moderen, systemet, og det
> eneste der er interessant i sagen er barnet.

Prøcis! Der bør KUN tænkes på barnet!
Jeg synes, at det er i orden, at pigen er taget på "ferie" med familien.
Hvis det giver den tid, det tager for ndighederne at komme til fornuft.
Det er da langt værre, at flytte pigen til et børnehjem, end det er at tage
hende med på "ferie".

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 10:33

"Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> Det er da langt værre, at flytte pigen til et børnehjem, end det er at tage
> hende med på "ferie".

Havde familien været egnet som plejefamilie, havde de selv overdraget
hende til adoptanterne.

Når de nu ikke selv ville adoptere, uden at beholde de 30.000 kroner om
måneden i plejetillæg ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pernille

Dato : 29-05-07 21:14

> [...]
> under 1 år.
> Jeg tænker på den lille pige fra Djursland, som nu er "gået under jorden".

Moderen skulle have været tvunget til at tage stilling for lang tid siden!!!
For flere år siden!!!

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-07 21:22

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Moderen skulle have været tvunget til at tage stilling for lang tid
> siden!!! For flere år siden!!!

Gu' skulle hun ej. Moderen har givet ikke været i en position, hvor hun har
kunnet tage stilling til noget som helst. Derimod kan man med fuld ret
forlange, at pigens professionelle "forældre" bedre havde været i stand til
at udføre deres ualmindeligt velbetalte job.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 04:33

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> forlange, at pigens professionelle "forældre" bedre havde været i stand til
> at udføre deres ualmindeligt velbetalte job.

Og at myndighederne i højere grad gjorde brug af de muligheder, de har
for at lade barnet bortadoptere mod moderens vilje.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pernille

Dato : 30-05-07 10:45

> [...]
> forlange, at pigens professionelle "forældre" bedre havde været i stand
> til at udføre deres ualmindeligt velbetalte job.

Gu sku' hun så!
Denne pige er ikke at sammenligne med en sæk kartofler!
Hun er heller ikke en kat, efterladt ved et sommerhus, sidst på sommeren.
Hun er et menneske!!!
Forstå dog snart, at det er pigens tarv, og ikke moderens tarv, der SKAL
tilgodeses!!!

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-07 11:51

> Forstå dog snart, at det er pigens tarv, og ikke moderens tarv, der
> SKAL tilgodeses!!!

Du er lyshåret, ikke "Pernille"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Pernille

Dato : 30-05-07 14:58

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Du er lyshåret, ikke "Pernille"?
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.
Nej, men du er blåøjet, ikke sandt?

Fra : Tony

Dato : 30-05-07 15:24

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Nej, men du er blåøjet, ikke sandt?

Nu ikke næsvis Pernilletøsen, kom tilbage når du har fået hår på'en, og er
blevet ''stikmoden''.

Tony

Fra : Pernille

Dato : 30-05-07 15:32

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Nu ikke næsvis Pernilletøsen, kom tilbage når du har fået hår på'en, og er
> blevet ''stikmoden''.
>
> Tony
Lille Tony-basse, jeg er skam ikke næsvis.
Og hvad er det for to ny du mangler. Øjne eller ører?

Fra : Tony

Dato : 30-05-07 15:45

> "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Lille Tony-basse, jeg er skam ikke næsvis.
> Og hvad er det for to ny du mangler. Øjne eller ører?

Nææh du, to ny' skamlæber på spidsen.
Er du leveringsdygtig?

Tony

Fra : Pernille

Dato : 30-05-07 16:51

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Nææh du, to ny' skamlæber på spidsen.
> Er du leveringsdygtig?
>
> Tony

Det var en skam..

Fra : Alucard

Dato : 30-05-07 16:17

On Wed, 30 May 2007 16:31:50 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Lille Tony-basse, jeg er skam ikke næsvis.
>Og hvad er det for to ny du mangler. Øjne eller ører?

Mon ikke det er nosserne der lige skal falde ned først...

Fra : Hamder

Dato : 29-05-07 21:13

"Ditte" <Ditte@Hansen> wrote in message
> [...]
> under 1 år.
> Jeg tænker på den lille pige fra Djursland, som nu er "gået under jorden".

Et glimrende eksempel på, hvor lidt barnets tarv tæller.
Jeg går ikke ind for selvtægt - jeg synes det var flot af Sokrates at
modtage sin straf, selvom man gav ham mulighed for at flygte.

Men her er ikke tale om et voksent menneske, der står til ansvar for sine
handlinger. Her er tale om et barn, hvis personlighed og verdensbillede
stadig er skrøbelige størrelser, der kan komme til at tage skade af det her.
Systemet er til for os, og det er en finjusteret maskine, som skal tjene til
vores alles bedste.

Men i denne sag ligner maskinen et monster. Og jeg ville være stolt af at
kunne hjælpe med at holde familien skjult.

Folk uden empati burde arbejde på fabrikker og kontorer; men ikke den slags
kontorer, hvor man tager stilling til børns skæbne. Sagen her vidner om en
kynisk sagsbehandling i hænder, som ikke er værdige til at tage vare på et
sådant ansvar.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-07 21:26

> Folk uden empati burde arbejde på fabrikker og kontorer; men ikke den
> slags kontorer, hvor man tager stilling til børns skæbne.

Folk, der uden fakta gør sig kloge på andres empati eller mangel på samme
burde klynges op i nærmeste lygtepæl.

> Sagen her
> vidner om en kynisk sagsbehandling i hænder, som ikke er værdige til
> at tage vare på et sådant ansvar.

Sagen her vidner alene om, at en pengegridsk og ganske uprofessionel
plejefamilie kan piske en pøbelagtig folkestemning op ved at inddrage
medierne i en sag, der aldrig burde have været en sag, havde plejefamilien
forsøgt at varetage den arme 6-åriges tarv i stedet for at varetage egen
pengepung.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hamder

Dato : 29-05-07 21:33

> "Hamder" <pejac_ccc_ccc@hotmail.SLETcom> skrev i en meddelelse

> Folk, der uden fakta gør sig kloge på andres empati eller mangel på samme
> burde klynges op i nærmeste lygtepæl.

Tak for tilkendegivelsen, så ved vi andre ca. hvor dine holdninger er.
Hvorfor skriver du overhovedet i nyhedsgrupper, hvis du undergraver dig selv
på denne måde? Man kan da ikke tage dig alvorligt. Klovn.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-07 21:50

> Tak for tilkendegivelsen, så ved vi andre ca. hvor dine holdninger er.
> Hvorfor skriver du overhovedet i nyhedsgrupper, hvis du undergraver
> dig selv på denne måde? Man kan da ikke tage dig alvorligt. Klovn.

Det er selvovervurderende, kliniske idioter som dig der er med til at sørge
for, at 6-årige oplever situationer som denne, for at du og dine kan få lidt
letkøbt selvtilfredsstillelse. Skam dig!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hamder

Dato : 29-05-07 22:02

> [...]
lidt
> letkøbt selvtilfredsstillelse. Skam dig!

Du ville få en masse ud af disse indlæg, hvis bare jeg kunne tage dig
seriøst. Men jeg skulle ikke lede længe, for at finde ud af, at du rager
uklar med folk i andre grupper end denne. Du er bare ude på mudderkastning,
så hvis nogen burde skamme sig, så er det dig.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-07 22:33

> [...]
> rager uklar med folk i andre grupper end denne. Du er bare ude på
> mudderkastning, så hvis nogen burde skamme sig, så er det dig.

Av, den sved, hva'?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Tony

Dato : 29-05-07 22:43

> [...]
> selv
> på denne måde? Man kan da ikke tage dig alvorligt. Klovn.

Jamen så ved vi andre osse ca. hvor dine holdninger er, siden du ikke
kommenterer det, med den pengegridske plejefamilie.
Butt head.

Tony

Fra : Pernille

Dato : 30-05-07 09:18

> [...]
> kynisk sagsbehandling i hænder, som ikke er værdige til at tage vare på et

Helt enig!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-05-07 21:53

Ditte wrote:
> [...]
> under 1 år.
> Jeg tænker på den lille pige fra Djursland, som nu er "gået under jorden".

Med den smule jeg ved om sagen er jeg 100% enig, det lyder komplet
vanvittigt at flytte et 6-årigt barn væk fra dem hun kender bedst.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-07 22:08

> Med den smule jeg ved om sagen er jeg 100% enig, det lyder komplet
> vanvittigt at flytte et 6-årigt barn væk fra dem hun kender bedst.

Hvad søren, har de lukket dig ud? Generel amnesti, eller er det bare blevet
almindelig kutyme, at voldsforbrydere lukkes ud efter nogle måneder i
varetægt?

Har du haft mulighed for at følge sagen, mens du sad i spjældet, eller
gætter du dig bare frem?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-05-07 06:18

Jens Bruun wrote:
> [...]
> varetægt?
> Har du haft mulighed for at følge sagen, mens du sad i spjældet, eller

Der er fjernsyn i cellerne, og jeg havde skam abbonement på
politiken :) så helt uoplyst var man da ikke.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-07 09:01

> Der er fjernsyn i cellerne, og jeg havde skam abbonement på
> politiken :) så helt uoplyst var man da ikke.

Så du var ikke isoleret eller noget?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-05-07 09:18

Jens Bruun wrote:
> Så du var ikke isoleret eller noget?

Niks.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-07 09:33

> Niks.

Det er det, jeg siger: Der er alt for megen sødsuppe i dansk retspleje

Har de konfiskeret dit gear?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-05-07 09:38

Jens Bruun wrote:
> Det er det, jeg siger: Der er alt for megen sødsuppe i dansk retspleje
> Har de konfiskeret dit gear?

Jeg regner stærkt med at de får afleveret det tilbage sammen med de
ting de har taget i min lejlighed inden for de næste par dage,
ellers må jeg vel tage den med min advokat.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-07 10:22

> Jeg regner stærkt med at de får afleveret det tilbage sammen med de
> ting de har taget i min lejlighed inden for de næste par dage,
> ellers må jeg vel tage den med min advokat.

Lad os håbe, politiet ikke bruger samme metoder som dine autonome fæller,
der jo typisk beholder det fotogear, de under trusler om øretæver
"konfiskerer" fra pressefotograferne.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 11:03

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Jeg regner stærkt med at de får afleveret det tilbage sammen med de
> ting de har taget i min lejlighed inden for de næste par dage,
> ellers må jeg vel tage den med min advokat.

Og så kommer der vel under alle omstændigheder en retssag, for du har jo
kun siddet i varetægt, ikke?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-05-07 12:08

Per Rønne wrote:
> Og så kommer der vel under alle omstændigheder en retssag, for du har jo
> kun siddet i varetægt, ikke?

Korrekt.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 12:52

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Korrekt.

Ja, for de to gymnasiedrenges vedkommende, er der vel ingen der regner
med at de skal ind igen. De blev da også efter eget udsagn blot lænket
til et gelænder, mens de hørte voldsomme lyde fra kælderen.

Hvad skete der egentlig i den kælder?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pernille

Dato : 30-05-07 10:47

> [...]
> i varetægt?
>
> Har du haft mulighed for at følge sagen, mens du sad i spjældet, eller

Usmageligt! Hvad har det med sagen her at gøre?

Fra : N_B_DK

Dato : 29-05-07 22:07

> Med den smule jeg ved om sagen er jeg 100% enig, det lyder komplet
> vanvittigt at flytte et 6-årigt barn væk fra dem hun kender bedst.

Velkommen ud igen hehe

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Rea721

Dato : 29-05-07 22:38

> Med den smule jeg ved om sagen er jeg 100% enig, det lyder komplet
> vanvittigt at flytte et 6-årigt barn væk fra dem hun kender bedst.

Ja men så er det jo godt at jeg kan fortælle dig at du intet ved.

Pigen forældre fik tilbudt at adoptere pigen....men det ville de ikke, for
så mistede de plejetillæget. Dét er sagen i en nødeskald...de spillede højt
spil og tabte.

Fra : Tony

Dato : 29-05-07 22:56

> [...]
>
> Pigen forældre fik tilbudt at adoptere pigen....men det ville de ikke, for
> så mistede de plejetillæget. Dét er sagen i en nødeskald...de spillede

Netop, de tænkte mere på pengene end på pigen.

At familien så har fået sagen blæst op i medierne, i håb om at der kan laves
en særlov så de kan beholde plejetillægget sammen med en adoption, vidner jo
kun om en familie, som aldrig skulle ha' haft et barn i pleje.

Tony

Fra : Mark Jensen

Dato : 30-05-07 00:19

On Tue, 29 May 2007 23:55:54 +0200, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
wrote:

> [...]
>en særlov så de kan beholde plejetillægget sammen med en adoption, vidner jo
>kun om en familie, som aldrig skulle ha' haft et barn i pleje.

Og viser også noget om at os menigmand har en tendens til at tro at vi
ved alt om alting. Og at vi har forudsætningerne for at dømme sådan en
sag.
Hvis det der står på
http://avisen.dk/familie-ville-have-seksaarig-plejedatter-290507.aspx
er sandt er det pludselig langt mere forståeligt at sagen har fået den
udvikling som den har.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 04:33

Mark Jensen <alternative@available.com> wrote:

> [...]
> http://avisen.dk/familie-ville-have-seksaarig-plejedatter-290507.aspx
> er sandt er det pludselig langt mere forståeligt at sagen har fået den

Det centrale her står allerede i begyndelsen:

=
Ved flere lejligheder sagde plejefamilien på Djursland nej til at
adoptere deres seksårige plejedatter. De ville ikke gå glip af det
offentlige tilskud.
=

Og senere:

=
Familiens advokat bekræfter, at udsigten til at miste de op til 30.000
kroner om måneden, som en familie kan tjene ved at passe et plejebarn,
fik parret til at tvivle.
=

I tv er det også fremkommet som om pigen slet ikke burde bortadopteres,
men forblive i pleje til hun fylder 20 [hvor hun ville blive betragtet
som 'voksen'].

Mon ikke vi som udgangspunkt skal stole på Adoptionsnævnets afgørelse?
Det mente som udgangspunkt at pigen burde adopteres af parret, men er
efterhånden nået til det synspunkt, at parret er mere interesserede i de
30.000 om måneden end i pigens tarv.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pernille

Dato : 30-05-07 09:26

> [...]

> Det mente som udgangspunkt at pigen burde adopteres af parret, men er
> efterhånden nået til det synspunkt, at parret er mere interesserede i de

Moderen skulle have været tvunget til at bortadoptere for flere år siden!
Hun betragter, åbenbart sin datter som en ting, som man kan behandle som man
har lyst til.
Pigen skal have de bedst mulige betingelser.
I fremtiden kunne jeg tænke mig, at myndighederne var lidt mere opmærksomme.
Der skal ikke kunne gå 6 år, inden pigens fremtid planlægges, hvad
opvækstvilkår angår. Det er børnemishandling!

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 10:04

"Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> Moderen skulle have været tvunget til at bortadoptere for flere år siden!
> Hun betragter, åbenbart sin datter som en ting, som man kan behandle som man
> har lyst til.

Barnet er blevet tvangsfjernet fra fødslen. Gå ud fra at moderen er så
ressourcesvag, at hun intet fatter.

Narkoman? I så fald er datteren nok skadet for livet som følge af de
stoffer, hun har fået i fostertilstanden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pernille

Dato : 30-05-07 10:51

> Barnet er blevet tvangsfjernet fra fødslen. Gå ud fra at moderen er så
> ressourcesvag, at hun intet fatter.
>
> Narkoman? I så fald er datteren nok skadet for livet som følge af de
> stoffer, hun har fået i fostertilstanden.

Pigen skulle have været bortadopteret, ved fødslen, til et par, som ikke kan
få egne børn.
Det var det eneste rigtige!

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 11:33

"Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> Pigen skulle have været bortadopteret, ved fødslen, til et par, som ikke kan
> få egne børn.
> Det var det eneste rigtige!

Men selv om det svjv er fuldt ud lovligt at gøre dette, så gøres det
ikke - moderens samtykke kræves ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-07 11:53

> Men selv om det svjv er fuldt ud lovligt at gøre dette, så gøres det
> ikke - moderens samtykke kræves ...

Barnet har sandsynligvis ikke været tvangsfjernet men derimod "frivilligt
anbragt". Det gør en stor forskel.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 12:33

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Barnet har sandsynligvis ikke været tvangsfjernet men derimod "frivilligt
> anbragt". Det gør en stor forskel.

Man bliver ikke »frivilligt anbragt« fra fødslen. Det jeg har læst om
det indicerer at barnet blev fjernet fra moderen på selve fødegangen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-07 09:04

"Mark Jensen" <alternative@available.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det der står på
> http://avisen.dk/familie-ville-have-seksaarig-plejedatter-290507.aspx
> er sandt er det pludselig langt mere forståeligt at sagen har fået den
> udvikling som den har.

Selvfølgelig er det sandt. Familien har selv - på landsdækkende TV -
erkendt, at de tidligere har sagt nej til at adobtere trods opfordringer
herom. Det er en ren tilståelsessag.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 04:33

Rea721 <skod3@721.dk> wrote:

> Pigen forældre fik tilbudt at adoptere pigen....men det ville de ikke, for
> så mistede de plejetillæget. Dét er sagen i en nødeskald...de spillede højt
> spil og tabte.

Og her er det så at adoptionsnævnet går ind og vurderer, om de på dén
baggrund er velegnede til at adoptere pigen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 04:33

"Ditte" <Ditte@Hansen> wrote:

> [...]
> under 1 år.
> Jeg tænker på den lille pige fra Djursland, som nu er "gået under jorden".

Ingen af os kender hele sagsforløbet, men tilsyneladende blev
plejefamilien i starten tilbudt at adoptere pigen, men stillede sig
tøvende, da de jo så ville miste lønnen ...

Pigen har bedst af at blive bortadopteret, men om plejefamilien burde
tilbydes at adoptere hende, skal jeg ikke kunne udtale mig om. Kun ved
adoption får hun stabile forhold.

I øvrigt er man alt for tilbageholdende med at foretage en bortadoption
uden om forældrene.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pernille

Dato : 30-05-07 11:13

> I øvrigt er man alt for tilbageholdende med at foretage en bortadoption
> uden om forældrene.

Det er helt korrekt!