Løse tunger i Ny Alliance
Fra : Jesper

Dato : 29-05-07 15:43

Politiken kunne i dag bringe en historie om, at Venstres miljøordfører,
Eyvind Vesselbo, var på vej over i Ny Alliance. Kharder bekræfter da
også overfor Politiken, at han har ført drøftelser med Vesselbo. Men
hovedpersonen selv nægter pure at skulle være på vej over i NA og med
den udmelding kan han i al fald ikke skifte parti med troværdigheden i
behold.
Det er dog næppe tvivl om, at Vesselbo har sonderet terrainet, at det så
er kommet ud må skyldes en løs tunge i Khaders inderkreds i NA. Mon ikke
det får andre politikere politisk udetrang til at tænke sig om en ekstra
gang før de betror sig til Khader?

--
Jesper

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-05-07 15:49

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> [...]
> er kommet ud må skyldes en løs tunge i Khaders inderkreds i NA. Mon ikke
> det får andre politikere politisk udetrang til at tænke sig om en ekstra

Det er jo ingen hemmelighed at Khader og Vesselbo ofte taler sammen, og at
deres synspunkter mht indvandring er ret ens.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-05-07 15:52

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Det er jo ingen hemmelighed at Khader og Vesselbo ofte taler sammen, og at
> deres synspunkter mht indvandring er ret ens.

Heller ikke at den på ingen måder svarer til en Marianne Jelveds eller
en Margrethe Vestagers synspunkter på dette område.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-05-07 19:03

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Heller ikke at den på ingen måder svarer til en Marianne Jelveds eller
> en Margrethe Vestagers synspunkter på dette område.

Er Vesselbo blevet mere blød? Jeg har da vist stadig hans furorevækkende
rapport om ægteskabsmønstre i Ishøj liggende et sted.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 29-05-07 20:35

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Er Vesselbo blevet mere blød? Jeg har da vist stadig hans furorevækkende
> rapport om ægteskabsmønstre i Ishøj liggende et sted.

Jeg tror ikke at han er blevet mere 'blød'; tiden har bare ændret sig
uden at han selv har.

For en 15 år siden var han i venstrefløjens øjne en 'racist', fordi han
insisterede på at lave prognoser over antallet af indvandrere og deres
børn, såvel af hensyn til det offentliges planlægning som af hensyn til
en demokratisk debat.

Men det måtte man ikke dengang ... nu skal man vist helt over i
Enhedslisten eller resterne af Det radikale Venstre for at finde
lignende enfold.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-05-07 00:40

> Heller ikke at den på ingen måder svarer til en Marianne Jelveds eller
> en Margrethe Vestagers synspunkter på dette område.

Må man spørge hvor du selv står?

Thorkild

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-07 00:56

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Må man spørge hvor du selv står?

Er agurketiden ikke kommet tidligt iår?

Khaders parti skal skade DF, men opnår næppe noget

Ligesom Asmaa, der vil kønsopdele, er ikke indvalgt og vil være underkastet
EL-partidisciplin, som er hård som Stalins.

Ny Alliance kommer måske ind takket være den massive journalist-reklame for
Khader, men det betyder blot omfordeling i oppositionen og selv hvis Foghs
flertal blev usikkert ville han nok være NOK LANGSIGTET OG IDEALISTISK OG
GLI`STRUPSK til at blive ved sin (alt for lidt) antimuslimske tendens.
Hvis ikke han var Pias slave,
kunne Pia jo pludselig få absolut flertal.
for journalisterne kan ikke narre hele folket hele tiden og folk er ved at
indse Islams farlighed

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 04:03

Thorkild Poulsen <thor@softpartners.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Må man spørge hvor du selv står?

Jeg ønsker ikke Danmark omdannet til et land, hvor islam spiller en
større rolle end i dag, og hvis du vidste mere om islam, så ville du nok
have samme synspunkt.

Mener du at et samfund hvor rentetagning er forbudt, kan fungere
effektivt?

I islam, der er et samlet politisk, juridisk, økonomisk og religiøst
troslæresystem, er rentetagning forbudt. Der er en grund til at en 'grøn
fascistisk' gruppe som Hizb ut Tahrir kalder sig 'anti-kapitalistisk'.

Så jeg ønsker naturligvis en stram udlændigepolitik, og at de udlændinge
vi af en eller anden grund måtte tage imod her i landet, ikke kommer til
at blive muslimer, men allerhelst kristne. Der jo i den islamiske verden
forfølges massivt.

Naser Khader er i øvrigt kulturmuslim, så salafismen, eller islamismen,
er han stærkt imod. I modsætning til Marianne Jelved og Margrethe
Vestager, der her er ganske naive.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-05-07 07:19

> [...]
>
> Naser Khader er i øvrigt kulturmuslim, så salafismen, eller islamismen,
> er han stærkt imod. I modsætning til Marianne Jelved og Margrethe

Mener du Marianne Jelved vil afskaffe renter, eller blot tillade man ikke
accepterer renter?

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 08:03

Thorkild Poulsen <thor@softpartners.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Mener du Marianne Jelved vil afskaffe renter, eller blot tillade man ikke
> accepterer renter?

Ikke bevidst, men gennem den udlændingepolitik, hun vil genoptage,
fremmer hun islamiske, økonomiske doktriner ... allerede i dag er der
skam folk her i Danmark, som ikke vil have pengene stående i de danske
banker, da der jo her tages renter.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-05-07 05:10

> [...]
> fremmer hun islamiske, økonomiske doktriner ... allerede i dag er der
> skam folk her i Danmark, som ikke vil have pengene stående i de danske

Ligger den bank i Ebberød?

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-07 07:03

Thorkild Poulsen <thor@softpartners.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Ligger den bank i Ebberød?

I London .

<http://www.islamic-bank.com/islamicbanklive/GuestHome/1/Home/1/Home.jsp

Og i USA:

<http://www.theislamicbank.com/>

Der har dog tidligere eksisteret en islamisk bank i Danmark, hvilket
framgår af:

<http://www.finansforbundet.dk/default.asp?mId=708&ArtId=56775>

hvoraf det også fremgår at danske banker skulle gå med overvejelser i
den retning.

Her skal bankerne dog passe på, at de så ikke mister en bunke af deres
danske kunder ...

Og husk så på at Muhamed oprindelig var en analfabetisk købmand i
oasebyen Mekka. Han forbød renter, og mente at kun selskaber /uden
begrænset ansvar/ kunne tillades. Altså pesonlige firmaer /hvor hele
ejerens formue indgår ved eventuel konkurs/, samt firmaer hvor flere
ejere indgår i firmaet, men ligeledes uden begrænset hæftelse.

En bank udlåner således i islamisk forstand ikke penge til firmaer, men
investerer dem bare på linie med andre investorer, og får en andel af
gevinsten - men må på den anden side også være villig til at bære dens
andel af tabet, hvis en sådan kommer.

Begynder du at forstå hvor svært det er for den islamiske verden at
blive rig?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 29-05-07 15:51

> [...]

> er kommet ud må skyldes en løs tunge i Khaders inderkreds i NA. Mon ikke
> det får andre politikere politisk udetrang til at tænke sig om en ekstra

Det må man vel regne med. Ganske uprofessionelt gjort af Ny
Alliance-folkene.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry Vest

Dato : 29-05-07 16:59

Jesper wrote:

> [...]
> hovedpersonen selv nægter pure at skulle være på vej over i NA og med
> den udmelding kan han i al fald ikke skifte parti med troværdigheden i

Vesselbo har det vist ikke let nu. Hvor meget tillid har man i Venstre til
en person der har flirtet med et andet parti?

--
Henry Vest

Fra : Jesper

Dato : 29-05-07 17:21

Henry Vest <henry_vestREMOVE@get2net.dk> wrote:

> Vesselbo har det vist ikke let nu. Hvor meget tillid har man i Venstre til
> en person der har flirtet med et andet parti?

Har han overhovedet flirtet med NA eller har han bare plejet de
uofficielle kontakter som er helt almindelig politikerne imellem?
--
Jesper

Fra : Henry Vest

Dato : 29-05-07 17:30

Jesper wrote:

> Har han overhovedet flirtet med NA eller har han bare plejet de
> uofficielle kontakter som er helt almindelig politikerne imellem?

Tja ... det er jo sjældent at den slags almindelige kontakter fører til
rygte om partiskift.

--
Henry Vest

Fra : Per Rønne

Dato : 29-05-07 17:40

Henry Vest <henry_vestREMOVE@get2net.dk> wrote:

> Tja ... det er jo sjældent at den slags almindelige kontakter fører til
> rygte om partiskift.

Nu er Ny Alliance-folkene jo også ualmindeligt uerfarne som partiledere.

Måske det er det statsministeren lider på, når han satser på et sent
valg? Jo mere de når at kvaje sig, desto færre stemmer får de [og dem de
får er fra R] - og desto større sandsynlighed for at VKO-flertallet
opretholdes?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-05-07 19:27

> [...]
> valg? Jo mere de når at kvaje sig, desto færre stemmer får de [og dem de
> får er fra R] - og desto større sandsynlighed for at VKO-flertallet

Jeg tror også at de can-can-dansende bøsserøve fra R har vanskeligt ved
matematik. De havde sikkert regnet med dobbelt så mange stemmer når de delte
sig.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 29-05-07 17:28

Henry Vest <henry_vestREMOVE@get2net.dk> wrote:

> Vesselbo har det vist ikke let nu. Hvor meget tillid har man i Venstre til
> en person der har flirtet med et andet parti?

Naser Khader viser at han ikke er sagen voksen. Er det ham der er
kilden?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry Vest

Dato : 29-05-07 17:38

Per Rønne wrote:

> Naser Khader viser at han ikke er sagen voksen. Er det ham der er
> kilden?

Tør jeg ikke udtale mig om. Men det siges jo, at han ikke just er nogen stor
politisk "håndværker". Denne sag kunne tyde på det er rigtigt.

--
Henry Vest

Fra : Tveskaeg

Dato : 29-05-07 17:00

On Tue, 29 May 2007 16:43:27 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>er kommet ud må skyldes en løs tunge i Khaders inderkreds i NA. Mon ikke
>det får andre politikere politisk udetrang til at tænke sig om en ekstra

Jeg er nu mest nysgerrig efter at få at vide hvorfor han
tilsyneladende fik kolde fødder da det kom til stykket.

Fra : Jesper

Dato : 29-05-07 17:21

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> Jeg er nu mest nysgerrig efter at få at vide hvorfor han
> tilsyneladende fik kolde fødder da det kom til stykket.

Har han overhovet haft "varme fødder" på noget tidspunkt, eller er det
bare en overfortolkning fra Khaders og Politikens side?
--
Jesper

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 29-05-07 22:52

Jesper skrev:

> Har han overhovet haft "varme fødder" på noget tidspunkt, eller er det
> bare en overfortolkning fra Khaders og Politikens side?

Nej, han har sikkert bare talt med Khader som han plejer, og Khader har
så troet der var mere bag Politikens spørgsmål og sådan går alt i
selvsving. Men spørgsmålet er ikke om han var nød til at sige sådan,
selvom han var ved at løbe, da Khaders parti endnu ikke er godkendt, og
statsministeren har tuet med at udskrive valg, hvis der var flere som løb.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-05-07 17:28

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> Jeg er nu mest nysgerrig efter at få at vide hvorfor han
> tilsyneladende fik kolde fødder da det kom til stykket.

Fordi det slap ud for tidligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : pm

Dato : 29-05-07 19:59

Fordi det er MEST sandsynligt han forbliver i folketinget ( løn) som
venstremand

pm

Fra : Egon Stich

Dato : 30-05-07 09:42

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1hyw0j9.1p0c45q1qtnsn8N%per@RQNNE.invalid...

> Fordi det slap ud for tidligt.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Man bør vel også funderer en anelse over, hvor meget pressens selvsving har haft af betydning for dette underlige "parti"?
Når alt kommer til alt, er der så ikke tale om et storby cafelattefænomen?
Pustet op af en sensationshungrende presse?

Så vidt man forstår, er det eneste "partiprogram", at "man skal stole på politikeren".
Ligesom man skulle stole på Der Führer?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-07 11:03

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
> har haft af betydning for dette underlige "parti"? Når alt kommer til alt,
> er der så ikke tale om et storby cafelattefænomen? Pustet op af en

Forløb som dette kunne medføre at Ny Alliance viser sig som en døgnflue,
som ikke i længden holder til det op til halvandet år, der går inden
næste folketingsvalg.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 30-05-07 12:31

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1hyxcap.vcatam1unnggyN%per@RQNNE.invalid...

> Forløb som dette kunne medføre at Ny Alliance viser sig som en døgnflue,
> som ikke i længden holder til det op til halvandet år, der går inden
> [...]

De tårer, Man i så fald ville græde, ville være tørre--

MVH
Egon

Fra : Henry Vest

Dato : 30-05-07 16:15

Egon Stich wrote:
> Man bør vel også funderer en anelse over, hvor meget pressens selvsving
> har haft af betydning for dette underlige "parti"? Når alt kommer til alt,
> er der så ikke tale om et storby cafelattefænomen?

Hvis man skal tro de undersøgelser der er lavet, så nej. NA appelerer
tilsyneladende bredt. Hvilket så måske kan blive et stort problem for
partiet.

--
Henry Vest

Fra : Egon Stich

Dato : 30-05-07 19:13

"Henry Vest" <henry_vestREMOVE@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:nyg7i.55$_m7.6@news.get2net.dk...

> Hvis man skal tro de undersøgelser der er lavet, så nej. NA appelerer
> tilsyneladende bredt. Hvilket så måske kan blive et stort problem for
> [...]

Hvis et parti uden politik, men alene kørende på løse påstande om "mavefornemmelser", "noget andet" samt tillid til noget, man ikke ved hvad er, kan appellere til "et bredt udsnit", er der jo noget helt galt.
Enten opfatter dette udsnit sagen poå linie med Lotto, eller også er udsnitte bestående af de dårligst begavede dele af befolkningen.

Jeg tror faktisk, at det journalisterne kalder "et bredt udsnit" alene er repræsenterede ved typer som de to skolelærerinder, samt tjeneren, der optrådte på TV som klakører for NA.

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 29-05-07 21:11

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er nu mest nysgerrig efter at få at vide hvorfor han
> tilsyneladende fik kolde fødder da det kom til stykket.

Det kan da i hvert fald ikke være den nedskrevne politik der kan have givet
problemer, det eneste parti i historien, der starter med at lave partiet og
så finder på politisk emner efter en turne i landet. Underlig
fremgangsmåde....

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 29-05-07 22:55

Kim2000 skrev:
> [...]
> problemer, det eneste parti i historien, der starter med at lave partiet og
> så finder på politisk emner efter en turne i landet. Underlig

Ja, men det passer bedre til vikeligheden end det tågetale som fylder de
fleste partiprogrammer.

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-05-07 23:23

Peter Ole Kvint wrote:
det eneste parti i historien, der starter med

CD og Fremskridtspartiet begyndte på nogenlunde samme måde: Centreret om en
person, og politikken kom til hen ad vejen.

Per V.

--
CEPOS: Concentration of Extraordinarily Preposterous Organized
Self-assertiveness

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-07 22:18

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er nu mest nysgerrig efter at få at vide hvorfor han
> tilsyneladende fik kolde fødder da det kom til stykket.

Rygtet siger, at det drejet sig om et tilbud om en ministerpost efter
sommer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.