Doping af barn for at få en god eksamen (E~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 29-05-07 14:12

http://news.bbc.co.uk/1/hi/education/6700673.stm

Ungen får Ritalin op til eksamen og så har det ikke kræfter til at gå til
fodbold, gå i byen eller lave andre vilde ting. Ungen vil alene hænge
derhjemme og vil derfor kunne koncentrere sig 100 % om eksamen.

Det er heller ikke forbudt i Danmark, da skolegang og dermed doping ikke er
professionel cykling. Gad vide hvornår at de første skoler starter med at
medicinere ungerne, så de står bedre i den centrale statistik over
afgangsresultater fra folkeskolen?

Overdødlighed vedr. Ritalin findes, men den amerikanske sundhedsstyrelse
ville ikke sætte en advarsel på pakkerne, da Ritalin er en af de sidste
årtiers største omsætningssucceser og nøjdes derfor med at holde et
pressemøde om det.

http://www.newscientist.com/channel/health/mg18925393.300.html

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : BigBother

Dato : 29-05-07 14:17

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message

> Ungen får Ritalin op til eksamen og så har det ikke kræfter til at gå til
> fodbold, gå i byen eller lave andre vilde ting. Ungen vil alene hænge
> derhjemme og vil derfor kunne koncentrere sig 100 % om eksamen.

Snart får eliten nok det samfund af lydige zombier, de drømmer om.

--
It looks like there was a conspiracy behind 9/11 if you really look at all
the facts - a lot of families now feel the same way.

Fra : Lyrik

Dato : 29-05-07 17:59

Den 29.05.2007 kl. 15:11 skrev Carsten Overgaard
<info@carstenovergaard.dk>:

> [...]
> ville ikke sætte en advarsel på pakkerne, da Ritalin er en af de sidste
> årtiers største omsætningssucceser og nøjdes derfor med at holde et

+++++++++++++++
Inden vi når til det helt fanatiske og forlanger forbud imod Ritalin, så
lad os lige stoppe op og tænke os om.

Jeg har for nylig haft lejlighed til undervisning og spørgetid med en
psykiater omkring Ritalin. Det er især fordi det er et
yndlings-hade-objekt for ubefæstede sjæle.
Ritalin er beslægtet med Amfetamin men har ikke Amfetaminens speee..d!
effekt.
Man bruger det også i Danmark som behandling overfor "DAMP"-børn. De kan
være helt ustyrlige og mølle rundt helt uhæmmet blafrende uden at kunne
fokusere på noget somhelst. De er en plage for dem selv og deres
omgivelser på grund af deres hjerneskade.
Når de så får Ritalin bliver de helt normale i deres opførsel. Jeg
udspurgte psykiateren om det var en fornuftig og forsvarlig behandling og
han sagde ja! Vi er begyndt at anvende det i Danmark-selv om det i
"Hip-hop-kredse" var et eksempel på hvordan amerikanerne var helt ude i
hampen!

Det er en fornuftig behandling imod dampbørn. Artiklen du henviser til
beskriver at nogen "dampbørn" befinder sig på kanten af
behandlingssystemet, hvorfor forældre i deres kvide måske selv skaffer
Ritallin! Der kunne man nok ønske medicinering i stedet for
selvmedicinering...

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 30-05-07 07:49

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.ts3lftyxcof222@jens-erik-bechs-computer.local...

> [...]
> behandlingssystemet, hvorfor forældre i deres kvide måske selv skaffer
> Ritallin! Der kunne man nok ønske medicinering i stedet for

Jeg anfægter ikke at Ritalin kan have en gavnlig virkning på behandling af
Damp-børn. Har et barn en ikke-dødelig sygdom og kan den behandles uden
rimelige bivirkninger, så skal barnet selvfølgelig efter moden overvejelse
behandles. Der er mange damp-børn her i Danmark, så tager en dosis, som
varer de i timer, som børnene går i skole. Det er OK for det giver dem en
bedre livskvalitet. Vi taler slet ikke de doser, som bruges i USA til
døgn-behandling og hvor at børnene er nød til at tage afføringspiller for at
deres system ikke går i stå. (Kilde:"What It Takes To Pull Me Through"
(ISBN-10: 0618145451) af David L. Marcus)

Hvis et barn har hø-feber i svær grad, så kan det også vælge at indgå i en
behandling og få en bedre livskvalitet eller lade være. Hvem ville nægte sin
barn behandling af hø-feber.

Jeg kan dog godt forstå den almene skepsis, da tragedierne nærmes produceres
på stribe i USA. Her er medicineringen drevet af kommercielle interesser og
respekten for det enkelte barn ligger på et lille sted. USA og Somalia er de
eneste to lande, som ikke har radificeret FNs konvention om børns
rettigheder. I flere stater er det sådan at to børn, som kommer i slagsmål
på gangen, kan risikere at være tvangsmedicineret af myndighederne inden
dagen er omme for at behandle deres agressivitet - også uden at forældrene
for det at vide før efter at det er sket. Og så er der selvfølgelig de
grelle tilfælde, hvor at forældrene misbruger myndighederne til at tvinge
piller i deres barn. Her er et link til en historie om en 10 årig, som
bliver ført til skolen i håndjern og tvangsmedicineret foran sine
klassekammerater - stadig i håndjern, fordi at moderen ikke fik sin vilje om
morgenen.
http://www.azcentral.com/arizonarepublic/local/articles/1119shackled.html

Vi lever dog i et mere oplyst samfund. Vi skal blot ikke ud i
tvangsbehandling på et tvivlsomt grundlag, som alene er drevet af
ambitioner.

http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-07 08:44

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news.ts3lftyxcof222@jens-erik-bechs-computer.local...

> til

Doping er mild halvforgiftning og skader næppe et barn mere end
Ritalin-styring af hyperaktivitet.

Ingen af delene bør staten blande sig i

Forældrene ejer barnet og børneprofessionelle kan være nok så kloge - de har
ikke den kærlighed som ulønnede forældre har. Og det giver tryghed og
overskuelighed at der er EN KAPTAJN PÅ SKIBET - ikke ansvarsforflygtigelse
mellem mor, far og psykolog

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 30-05-07 10:18

> [...]
> ikke den kærlighed som ulønnede forældre har. Og det giver tryghed og
> overskuelighed at der er EN KAPTAJN PÅ SKIBET - ikke ansvarsforflygtigelse

Jeg synes nu at det offentlige skal blande sig, for ellers risikerer du at
SYGE forældrer ødelægger deres børns liv og skaber vrede voksne. Jeg fik i
nat lov til at linke til Andrews blog i forbindelse med min side om et
privat fængsel i USA.
http://www.secretprisonsforteens.dk/US/TurnaboutRanch.htm og bloggen er her:
http://blog.myspace.com/fuckmedrew

Hvem skal beskytte et barn mod syge forældre?

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-07 10:53

> [...]
> her:
> http://blog.myspace.com/fuckmedrew
>
> Hvem skal beskytte et barn mod syge forældre?

Hvis det bevidnes at de slår deres barn livsfarligt så har vi straffelov men
ellers - hvor der handles, der spildes. Børnene er forældrenes og åbner man
for forebyggende "bistand uden samtykke" så går godhedsindustriens
jobskabelse over gevind

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 30-05-07 12:01

> [...]

man
> for forebyggende "bistand uden samtykke" så går godhedsindustriens

Det er nu mit indtryk at godhedsindustrien sagtens kan klare sig helt uden
hjælp fra det offentlige. I USA er forældre parate til at anbringe børn hvor
som helst og når som helst alene baseret på en farvestrålende brochurer.
Mange af dem vil ikke engang besøge stedet før at ungen er sendt afsted.

Tag nu min ven - forfatteren JensenDenmark - Hans falske kostskole
(http://www.geocities.com/meditationinlet/) overplastret med advarsler fordi
at mails fløj ind med diverse forespørgsler - selv til boot camp'en i Baja.
Og en organisation som www.wwasp.com har tusinder af børn anbragt baseret på
en side med intet indhold. En anden kontrast er
http://www.tranquilitybay.org/students.php?id=1 sammenlignet med
http://www.paulareeves.com/Photo%20Gallery/1-Photo_gallery.htm

Når vi har verdens dyreste og bedste folkeskole på denne kugle, så skal der
være styr på ungerne, så forældrene ikke ødelægger, hvad samfundet i dyre
domme har bygget op. Også for ungernes egen skyld: Fra
http://www.sl.dk/Aktuelt/Socialp%C3%A6dagogerne%20i%20medierne.aspx

"Tre indvandrerbrødre på 12, 13 og 14 år hærgede sig gennem København. I
løbet af bare to måneder stod den yngste bag 60 kriminelle forhold. De
kommer fra en familie, hvor alt gik galt. Hvorfor greb kommunen ikke ind?"

I ovenstående tilfælde kunne RRN-programmet
(http://www.retsreformnu.dk/RRN.htm) være en løsning ved første kriminelle
forhold. Ud i det fri med en forælder og det kriminelle barn, så de kan ses
efter i sømmene. Der skal være noget opsyn. Børnene skal ikke blot være
efterladt til den omsorg eller mangel på samme, som vi ser så mange steder.

Dvs. kontrol med familierne - også omkring medicinering.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 30-05-07 09:10

Carsten Overgaard skrev:
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news.ts3lftyxcof222@jens-erik-bechs-computer.local...

> til

> at

40% af pigerne og 90% af drengene er "DAMP"-børn.

Den naturlige måde at lære noget på er ved at bevæge sig.

Hvordan fastsætter du normaliteten?

De er oplagt at man må forebygge forældrens medicinering ved at
mediciner preventivt. Var der ikke andre soffer som vi kunne give
børnene nu vi var igang?

> [...]
> rimelige bivirkninger, så skal barnet selvfølgelig efter moden overvejelse
Hvornår bliver en moden overvejelse til en rutine?