Sundhedsstyrelsens blinde øje
Fra : Knud Larsen

Dato : 29-05-07 12:20

Er der nogen som ved, om denne "styrelse" er et opbevaringssted for
udviklingshæmmede? Man har set igen og igen og igen, at de opfører sig helt
usandsynligt uprofessionelt, noget ER der i gære.

Mht sagen om den automatiske godkendelse af professionelt lavede udenlandske
læge-eksamensbeviser, er det mon så sådan, at man ikke vil anklages for
"racisme", og derfor ikke undersøger diplomer fra tredjeverdenslande, - og
vel heller ikke om landene reelt eksisterer, - det ville såre ansøgerne

Det kunne have været sjovt, at komme med et virkeligt vellavet eksamensbevis
fra "Øvre Diplomistan", og se om det var gået ret igennem disse geniers
"papirgange".
Men nu skrider de andre nordiske lande altså ind, og gør det umuligt
fremover at more sig som hospitalslæge.

Man har ofte set ,at "vi" er så utrolig utilbøjelige til at godkende folks
"beviser" fra andre lande, men det ser altså *også* ud til at være en myte.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-05-07 14:06

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> "beviser" fra andre lande, men det ser altså *også* ud til at være en myte.

Jeg tror ikke engang at man har en systematisk kontrol i det offentlige
af danske eksamensbeviser. I hvert fald skal man ved ansættelser
medbringe ens egne originaler; det burde da være muligt at have et
centralt register over eksaminer ... fra gamle mellemskoleeksamener til
de nyeste PhD-grader.

Udlændinge skulle i så fald først henvende sig på et centralt kontor for
at få deres beviser 'eksamineret'. I øvrigt er der efter sigende
'lægeuddannelser' der i niveau svarer til en dansk
sygeplejerskeuddannelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BigBother

Dato : 29-05-07 14:19

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> [...]
> anklages for "racisme", og derfor ikke undersøger diplomer fra
> tredjeverdenslande, - og vel heller ikke om landene reelt eksisterer, -

Jeg kræver et baggrundscheck af samtlige udenlandske læger, ellers nægter
jeg at have med dem at gøre.

--
It looks like there was a conspiracy behind 9/11 if you really look at all
the facts - a lot of families now feel the same way.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 29-05-07 14:25

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Jeg kræver et baggrundscheck af samtlige udenlandske læger, ellers nægter
> jeg at have med dem at gøre.

Da vores lægestudier på grund af tekniske fif med karakterskalaer er fyldt
op med udlændinge fra vores nabolande, så kommer du til at undvære at besøge
sygehusvæsenet om føje år med disse skrappe krav i bagagen.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Egon Stich

Dato : 30-05-07 09:51

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse news:465c299a$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> op med udlændinge fra vores nabolande, så kommer du til at undvære at besøge
> sygehusvæsenet om føje år med disse skrappe krav i bagagen.

Ja, vi har jo løst problemet med lægemanglen.
I Sverige...!!

Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-07 09:30

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kræver et baggrundscheck af samtlige udenlandske læger, ellers
> nægter jeg at have med dem at gøre.

Gør du blot det. Jeg er sikker på, det danske sundhedssystem sætter det som
første prioritet at efterkomme dine krav.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Egon Stich

Dato : 30-05-07 09:49

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse news:465c0c5a$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Er der nogen som ved, om denne "styrelse" er et opbevaringssted for
> udviklingshæmmede? Man har set igen og igen og igen, at de opfører sig helt
> usandsynligt uprofessionelt, noget ER der i gære.

Hvis man tænker på nævnte opbevaringssteds handlinger, og navnlig manglende samme, igennem de sidste mange årtier, kan der næppe være nogen tvivl om, at stedet er netop dette: Et opbevaringssted.
Belønning for mange års tavshed, hvor man virkede, og gjorde sig blind for sundhedsvæsenets elendige tilstand?

MVH
Egon