Væksten betaler
Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-05-07 12:05

Finansministeriet skriver i dag:

Finansministeriet offentliggør i dag Økonomisk Redegørelse, maj 2007, med
blandt andet følgende indhold:

a.. Den offentlige nettogæld vil være bragt ud af verden ved årets udgang.
b.. ØMU-gælden ventes at falde til 21½ pct. af BNP ved udgangen af 2008.
c.. Danmark er på toppen af en højkonjunktur. BNP-væksten var 3,2 pct. i
2006 og ventes at blive 2,2 pct. og 1,2 pct. i henholdsvis 2007 og 2008.
d.. Den private beskæftigelse skønnes at være 76.000 personer større i
2008 end i 2005. Beskæftigelsen er højere end nogensinde før.
e.. Ledigheden er faldet med 80.000 personer siden december 2003 og nåede
i marts 2007 ned på 106.600 personer eller 3¾ pct. af arbejdsstyrken.
Årsgennemsnittet ventes at nå ned på 105.000 personer i 2007.
f.. Overskuddet på de samlede offentlige finanser er foreløbigt opgjort
til 69 mia. kr., svarende til 4,2 pct. af BNP i 2006. Der forudses et ligeså
stort overskud i 2007. I lyset af den gradvist aftagende BNP-vækst ventes
overskud på 59¼ mia. kr. i 2008.
Og vi må jo konstatere vores velfærd er drevet af velstand. Dem der ikke er
kommet længere end til en forståelse af at de fattige betaler, er jo
ynkelige væsener. Lidt synd der stadig skal være så meget dumhed i den
danske debat.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-05-07 15:24

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til 69 mia. kr., svarende til 4,2 pct. af BNP i 2006. Der forudses et
> ligeså stort overskud i 2007. I lyset af den gradvist aftagende BNP-vækst

Jamen så er det jo fantastisk at der stadig er psykisk syge børn der ikke
kan få et specialskole tilbud, fordi der ikke er råd til det.

det er fantastisk at kommunerne nægter at efterleve L196 med den begrundelse
at de ikke har råd, og at regeringen nægter at lade penge følge med deres
lovforslag

det er fantastisk at der er skoler der skal lukkes fordi der ikke er råd

det er fantastisk at der stadig er lange ventelister på udredning i
psykiatrien

det er fantastisk at der ikke er råd til sengepladser til de psykisk syge

Det er fantastisk at der ikke er råd til at give kummunerne de penge som
strukturreformen har kostet

og sådan kunne man jo blive ved

> Og vi må jo konstatere vores velfærd er drevet af velstand. Dem der ikke
> er kommet længere end til en forståelse af at de fattige betaler, er jo
> ynkelige væsener.

ja de er nogle ynkelige stakler og derfor må vi også fortsætte med at
forklare dem at de de svage betaler til er de riges forbrugsfest

Lidt synd der stadig skal være så meget dumhed i den
> danske debat.

det er vist også primært i denne gruppe du kan præge denne debat

Peter

Fra : El Trabajador

Dato : 29-05-07 16:16

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i

> "Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen så er det jo fantastisk at der stadig er psykisk syge børn der
> ikke kan få et specialskole tilbud, fordi der ikke er råd til det.

Selv i det rige Norge, hvor olieindtægterne flyder er der "ikke råd" til
mange ting. Det skyldes at det er en af økonomiens grundlove, at der skal
være knaphed på penge for at sikre deres "værdi", dvs. stabile priser. Hvis
der bare blev pumpet penge ud i massevis, ville det give en kæmpe
inflation, som ikke var til glæde for ret mange. I et økonomisk ansvarligt
samfund vil der altid være "knaphed" på penge. Glem ikke at penge ikke er
en skid værd i sig selv, men blot er en afregningsenhed os mennesker
imellem.
--
El Trabajador

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-05-07 18:50

On 2007-05-29 16:24:21 +0200, "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> said:

> "Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen så er det jo fantastisk at der stadig er psykisk syge børn der
> ikke kan få et specialskole tilbud, fordi der ikke er råd til det.

hvis du tror at på grund af politikerne har indført en såkaldt
"velfærdsstat" at alle sådanne ting ligepludselig går i orden, så er du
naiv.

<snip>

> ja de er nogle ynkelige stakler og derfor må vi også fortsætte med at
> forklare dem at de de svage betaler til er de riges forbrugsfest

Du er tilsyneladende økonomisk ignorant, som kører på røde paroler
fremfor objektive fakta. Hver gang "de rige svin" (som Egon Stich så
fint betegner dem) køber et B&O fjernsyn, så ryger 20% af salgsprisen i
statskassen. Hvergang et af "de rige svin" køber en BMW til 1 million
ryger der ca. 700.000 kroner i statskassen. Hver gang "de rige svin"
kører i deres BMW'er og brænder benzin af ryger næsten halvdelen af
prisen på den købte benzin i statskassen.

Og du tror stadig at "de rige svin" lever på bekostning af "de fattige"?

> Lidt synd der stadig skal være så meget dumhed i den
>
> det er vist også primært i denne gruppe du kan præge denne debat
>
> Peter

Tja, du passer skam også fint ind, Peter, det viser du gang på gang.

--
"Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on
what to have for dinner."   - James Bovard (1994)

http://titancity.com/blog/

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-05-07 00:47

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> wrote in message

> "Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen så er det jo fantastisk at der stadig er psykisk syge børn der ikke
> kan få et specialskole tilbud, fordi der ikke er råd til det.

Det er nok mere fantastisk der findes tumper der mener det er et spørgsmål
om penge.

> det er fantastisk at kommunerne nægter at efterleve L196 med den
> begrundelse at de ikke har råd, og at regeringen nægter at lade penge
> følge med deres lovforslag

Jeg har ikke meget til overs for kommunal dømmekraft, kan du ikke uddybe din
monomani.

> det er fantastisk at der er skoler der skal lukkes fordi der ikke er råd

De lukkes nok fordi stordrift har sine fordele.

> det er fantastisk at der stadig er lange ventelister på udredning i
> psykiatrien

Hvad psykiatrien angår er vi nok enige, det er der i øvrigt stor forståelsen
for i regeringen.

> Det er fantastisk at der ikke er råd til at give kummunerne de penge som
> strukturreformen har kostet

De penge har de fået, men der er mange tumper der ikke ved det.

> og sådan kunne man jo blive ved

Mon ikke du er bedst tjent med at tie.

> ja de er nogle ynkelige stakler og derfor må vi også fortsætte med at
> forklare dem at de de svage betaler til er de riges forbrugsfest

Tjah, der er jo tumper som dig der ikke ved hvordan det hænger sammen.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-05-07 08:15

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

..

> Det er nok mere fantastisk der findes tumper der mener det er et spørgsmål
> om penge.

hvad mener du da det er et spørgsmål om??

> Jeg har ikke meget til overs for kommunal dømmekraft, kan du ikke uddybe
> din monomani.

> De lukkes nok fordi stordrift har sine fordele.

så kan jeg ikke forstå man ikke dokumenterer det

> Hvad psykiatrien angår er vi nok enige, det er der i øvrigt stor
> forståelsen for i regeringen.

så er der da noget vi kan blve enige om. Dog forstår jeg ikke at regeringen
så ikke gør noget ved problemet

> De penge har de fået, men der er mange tumper der ikke ved det.

nej der er mange tumper der TROR regeringen når de påstår de har fået
pengene, men det er jo dokumenteret gang på gang. Senest illustrerede jeg
her i gruppen for perlsøe med et konkret tilfælde hvordan man manipulerer
med tingene (han blev i øvrigt så tavs i et stykke tid derefter, men var dog
mand nok til at indrømme at jeg havde ret

> Mon ikke du er bedst tjent med at tie.

nej jeg elsker da at udstille denne regerings associale politik, og vi
morede os da kraftigt sidste tirsdag da Bertel Haarder fuldstændig tabte
besindelse på en af Christiansborgs gange, fordi det gik op for ham hvem der
havde klædt oppositionen på og manipuleret så meget med dansk folkeparti, at
han blev NØDT til at hoste op med lidt penge efter et åbent samråd. Morten
Carlsson, Stig Langvad og jeg blev enige om at hans ophidselse nok var det
bedste tegn på at vi havde brugt formiddagen rigtigt.

> Tjah, der er jo tumper som dig der ikke ved hvordan det hænger sammen.

ja men de værste er dem der skovler penge ind og stadig påstår at det ikke
er de svage der betaler, for de handler i ond vilje for egen vinding skyld

Peter

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-05-07 09:27

Thorkild Poulsen wrote:

> De lukkes nok fordi stordrift har sine fordele.

Stordrift har ofte økonomiske fordele, sjældent andre. At det nuværende
regime satser på stordrift, viser dets prioriteter. Længere er den ikke.

Per V.
--
CEPOS: Concentration of Extraordinarily Preposterous Organized
Self-assertiveness

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-05-07 07:50

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Stordrift har ofte økonomiske fordele, sjældent andre. At det nuværende
> regime satser på stordrift, viser dets prioriteter. Længere er den ikke.

Store skoler er bedre, basta.

Og hvis du modsiger det basta, så skifter jeg til beviser.

Thorkild

Fra : BigBother

Dato : 29-05-07 15:39

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> wrote in message

> [...]
> til 69 mia. kr., svarende til 4,2 pct. af BNP i 2006. Der forudses et
> ligeså stort overskud i 2007. I lyset af den gradvist aftagende BNP-vækst

Det er da fint. Så lad os diskutere, hvad vi skal bruge dette råderum til.
Det er jo ikke en naturlov, at alle pengene skal bruges til skattelettelser.
Specielt ikke, når den offentlige sektor fungerer så dårligt, som den på
mange måder gør i dag.

> [...]
> er kommet længere end til en forståelse af at de fattige betaler, er jo
> ynkelige væsener. Lidt synd der stadig skal være så meget dumhed i den

Ja, alle der er uenige med dig burde skydes.

--
It looks like there was a conspiracy behind 9/11 if you really look at all
the facts - a lot of families now feel the same way.

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-05-07 18:52

On 2007-05-29 16:39:10 +0200, "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> said:

> [...]
>
> Det er da fint. Så lad os diskutere, hvad vi skal bruge dette råderum
> til. Det er jo ikke en naturlov, at alle pengene skal bruges til

Næ. Men det er ligeledes heller ikek en naturlov at råderummet død og
pine skal klattes væk på ineffektivt offentligt forbrug.

> Specielt ikke, når den offentlige sektor fungerer så dårligt, som den
> på mange måder gør i dag.

Tror du det bliver bedre af at den får flere penge indsprøjtet?

> Ja, alle der er uenige med dig burde skydes.

Her ser vi en autoritaner i aktion. Får du ellers heilet lidt for
tiden, "BigBother"?

--
The world dislikes America because America doesn't give a rat's ass
about the world's opinion of it.   -- Margaret Wente, Globe and Mail,

http://titancity.com/blog/

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-05-07 00:50

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message

> [...]
> skattelettelser. Specielt ikke, når den offentlige sektor fungerer så
> dårligt, som den på mange måder gør i dag.

Jeg er da enig i den offentlige sektor fungerer dårligt, jeg deler bare ikke
den opfattelse at man skal smide gode penge efter dårlige.

> Ja, alle der er uenige med dig burde skydes.

Nej, men de kunne jo starte med at bruge hovedet.

Thorkild

Fra : BigBother

Dato : 30-05-07 09:43

> Jeg er da enig i den offentlige sektor fungerer dårligt, jeg deler bare
> ikke den opfattelse at man skal smide gode penge efter dårlige.

Hvad skal man så gøre? Udsulte den offentlige sektor?

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-05-07 07:51

> Hvad skal man så gøre? Udsulte den offentlige sektor?

Måske man kunne nøjes med at sende færre penge ind i den.

At der findes skrighalse der vil kalde det udsultning er sku deres problem.

Thorkild

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-05-07 08:00

Thorkild Poulsen skrev den 31-05-2007 08:51:
> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message

> Måske man kunne nøjes med at sende færre penge ind i den.
>
> At der findes skrighalse der vil kalde det udsultning er sku deres problem.

Husker du at bruge den slags udtryk når diverse medier ringer dig op?
Det fremmer jo din seriøsitet, ik.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : BigBother

Dato : 31-05-07 13:28

> Måske man kunne nøjes med at sende færre penge ind i den.

Og hvordan vil det hjælpe kassedamen når hun bliver syg? Det vil det måske
heller ikke - ergo bliver det de fattige, der må betale for de riges
skattelettelser.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-05-07 15:13

> Og hvordan vil det hjælpe kassedamen når hun bliver syg? Det vil det måske
> heller ikke - ergo bliver det de fattige, der må betale for de riges
> skattelettelser.

Jeg vil hjælpe kassedamen med de midler der er, måske endda mere fordi de
bruges bedre.

Thorkild

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-05-07 12:07

> [...]
> Det er da fint. Så lad os diskutere, hvad vi skal bruge dette råderum til.
> Det er jo ikke en naturlov, at alle pengene skal bruges til

I det hele taget er det ikke en naturlov, at pengene skal bruges. Det er jo
netop en af de ting, mange fraråder, fordi det på sigt vil kunne skabe
inflation.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-05-07 16:50

> [...]
> jo netop en af de ting, mange fraråder, fordi det på sigt vil kunne skabe

Nej. Professor ved Handelshøjskolen Michael Møller argumenterede forleden i
Politiken for at vi skulle sætte skatten op, og spare op til når vi om
nogle år bliver tvunget til at sættte den ned.

Jan

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-05-07 09:06

"Thorkild Poulsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Dem der
> ikke er kommet længere end til en forståelse af at de fattige
> betaler, er jo ynkelige væsener. Lidt synd der stadig skal være så
> meget dumhed i den danske debat.

Det har vi skam forstået for længe siden. Det er derfor at vi skal have
overklassen og de multinationale selskaber til at betale skat.

http://kenddinvare.dk

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Nyt Ungdomshus nu !

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-05-07 12:10

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> "Thorkild Poulsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Det har vi skam forstået for længe siden. Det er derfor at vi skal have
> overklassen og de multinationale selskaber til at betale skat.

Så du mener altså, at vi skal hæve topskatten, sådan at olk vælger at
arbejde mindre i dag, samt beskatte virksomhederne hårdere, sådan at flere
af dem vælger at lade sig beskatte i udlandet i stedet?

Hvad er ideen med det?

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-05-07 15:11

"Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Så du mener altså, at vi skal hæve topskatten,

Var det dét jeg skrev ??? Nej, vel ? Det kniber vist med læsningen...

Nej vi skal blot have aktiveret deres (de af mig nævnte gruppers)
skattebetaling og det skal vi blandt andet ved:

1. Ikke at acceptere at en virksomhed år efter år ikke betaler skat fordi
den påstår ikke at have et overskud.

2. At luge ud i fradragsjunglen langsomt men med sikker kurs mod 0 % fradrag
af renteudgifter. Folks privatgæld rager ikke staten og renteudgifter skal
ikke kunne trækkes fra. Det skal heller ikke være muligt at kunne udskyde
sin skat ved investeringer. Det er ganske enkelt bare at betale ved kasse 1
for ALLE !

Hvad angår skatteniveauet (altså skatteprocentsatserne) finder jeg ingen
grund til ændringer.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-05-07 19:56

> [...]
> skattebetaling og det skal vi blandt andet ved:
>
> 1. Ikke at acceptere at en virksomhed år efter år ikke betaler skat fordi

Kim, uanset at du ikke vil indse det, så medfører det jo, at dens overskud
falder. Ikke?

> 2. At luge ud i fradragsjunglen langsomt men med sikker kurs mod 0 %
> fradrag af renteudgifter. Folks privatgæld rager ikke staten og
> renteudgifter skal ikke kunne trækkes fra.

Men det VIL jo netop gøre det mindre attraktivt at arbejde, fordi folk
kommer til at betale mere i skat, uden at deres indtægter stiger. Så det er
jo ganske enkelt løgn og latin, når du overfor afviser at ville gøre det
mindre attraktivt at arbejde. Du VIL gøre det mindre attraktivt at arbejde!

Hvad tror du i øvrigt, en fjernelse af rentefradraget vil gøre ved
huspriserne i Danmark? Og hvordan tror du, det vil påvirke privatøkonomien
hos Danmarks flere millioner boligejere?

> Hvad angår skatteniveauet (altså skatteprocentsatserne) finder jeg ingen
> grund til ændringer.

Enhver bondeknold med en kugleramme kan da regne ud, at hvis man fjerner
rentefradraget, så kommer folk til at betale mere i skat.

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-05-07 22:36

> [...]
> det er jo ganske enkelt løgn og latin, når du overfor afviser at
> ville gøre det mindre attraktivt at arbejde. Du VIL gøre det mindre

Hvad er det jeg har påstået ? Kan du ikke lige henvise til det ? Jeg tror
du skriver lidt ud i ønsketænkning lige nu...

> Hvad tror du i øvrigt, en fjernelse af rentefradraget vil gøre ved
> huspriserne i Danmark? Og hvordan tror du, det vil påvirke
> privatøkonomien hos Danmarks flere millioner boligejere?

Prøv at læse hvad jeg skriver: *Langsom* fjernelse af rentefradraget,
l-a-n-g-s-o-m fjernelse. Gik det for stærkt med stavelserne ? Jeg er villig
til at tydeliggøre stavelserne.

> Enhver bondeknold med en kugleramme kan da regne ud, at hvis man
> fjerner rentefradraget, så kommer folk til at betale mere i skat.

Eller også kommer netop ALLE til at betale skat. Det er da ikke så dumt, vel
? Eller rammer det dig selv eller nogen af dine venner ?

Fra : Per Rønne

Dato : 31-05-07 06:33

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> Prøv at læse hvad jeg skriver: *Langsom* fjernelse af rentefradraget,
> l-a-n-g-s-o-m fjernelse.

Går du så også ind for samtidig, langsom fjernelse af
ejendomsværdibeskatningen, tidligere tiders lejeværdi?

Det var i sin tid SFs idé.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-06-07 00:08

""Per Rønne"" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Går du så også ind for samtidig, langsom fjernelse af
> ejendomsværdibeskatningen, tidligere tiders lejeværdi?
>
> Det var i sin tid SFs idé.

Så længe at det blot finansieres krone for krone så er jeg helt med på den.
Ufinansierede skattelettelser er nemlig ikke min disciplin, sådan nogle må
du tale med Bendt Bendtsen om.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-05-07 08:38

> [...]

Skal jeg tage det manglende svar som et udtryk for, at du er enig?

> Hvad er det jeg har påstået ? Kan du ikke lige henvise til det ? Jeg
> tror du skriver lidt ud i ønsketænkning lige nu...

Nej, korrekt - du er helt blind over for denne problematik.

> Prøv at læse hvad jeg skriver: *Langsom* fjernelse af rentefradraget,
> l-a-n-g-s-o-m fjernelse. Gik det for stærkt med stavelserne ? Jeg er
> villig til at tydeliggøre stavelserne.

Ja, konsekvensen bliver da den samme. Hvis en huskøber i 2007 ved, at
rentefradraget vil forsvinde over de næste 10 år, er han jo nødt til at
indregne det i sin privatøkonomi allerede nu. Ellers vil han jo på et
tidspunkt ikke kunne sidde i huset længere.

Rentefradraget betyder typisk, at nettoudgiften ved et huskøb er ca. 25% af
bruttoudgiften. Derfor vil en fremtidig fjernelse af rentefradraget betyde,
at en boligkøber, der ellers ville have haft råd til et hus til 2 mio. kr.
kun kunne købe et hus til 1,6 mio.

Det betyder så igen, at boligpriserne allerede nu vil falde med ca. 200.000
pr. million.

Rigtig, rigtig mange boligejere vil få problemer, hvis man gennemfører en
sådan ændring. Og husk i øvrigt, at boligejerne i Danmark ikke kun er rige
mennesker.

Men det er du selvføgelig ligeglad med.

> Eller også kommer netop ALLE til at betale skat.

Nu må du prøve at åbne øjnene.

Stort set alle skatteydere i Danmark har også et rentefradrag. Det kan du
altså ikke være uvidende om.

> Det er da ikke så dumt, vel ? Eller rammer det dig selv eller nogen af
> dine venner ?

Ja, det rammer stort set alle, så det vil jeg da tro.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-05-07 22:28

..

> [...]
> renteudgifter skal ikke kunne trækkes fra. Det skal heller ikke være
> muligt at kunne udskyde sin skat ved investeringer. Det er ganske enkelt

Hvis folk private gæld ikke rager staten, gør deres private opsparing vel
heller ikke? Altså væk med formueskat og skat på reneindtægter.

Jan

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-05-07 22:42

"Jan Kronsell" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> .

> Hvis folk private gæld ikke rager staten, gør deres private opsparing
> vel heller ikke? Altså væk med formueskat og skat på reneindtægter.

Såfremt at fjernelse af skat på renteindtægter finansieres krone for krone,
så er jeg helt med på den. Væk med skattejunglen og frem med et mere
gennemskueligt skattesystem som sikrer at ALLE virksomheder og ALLE
privatpersoner kommer til at betale skat og sikrer at de højeste indtægter
stadig betaler noget mere procentuelt (intet fladt skattetryk her).

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-05-07 08:26

> Såfremt at fjernelse af skat på renteindtægter finansieres krone for
> krone, så er jeg helt med på den.

Du er en hykler, Kim. Hvis der står +5000 på kontoen så rager det staten.
hvis der står -5000 på kontoen er det ens eget problem. Logikken i det er
svær at få øje på.

> [...]
> skat og sikrer at de højeste indtægter stadig betaler noget mere
> procentuelt (intet fladt skattetryk her).

Du er 110% blind over for de økonomiske konsekvenser af dine forslag. Var
det ikke en idé at begynde at skele lidt til, hvad det vil få af
konsekvenser? Vi betaler jo trods alt ikke skat for at tilfredsstille din
retfærdighedssans.

Fra : Joakim

Dato : 30-05-07 22:54

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:465dec77$0$2996$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> .

> Hvis folk private gæld ikke rager staten, gør deres private
> opsparing vel heller ikke? Altså væk med formueskat og skat på
> reneindtægter.

Formueskat blev afskaffet for efterhånden en hel del år siden...